Ei näiden romujen ostamiseen tarvitse olla rikas, vaan se riittää, että on töissä.
Totta. Tosin monet työssäkäyvät ovat automaagisesti ns. rikkaita tai pitäisikö sanoa varakkaita, koska sitä ylimääräistä rahaa jää niin paljon, varsinkin jos asuu yksin yksiössä, eikä mahdollisesti omista edes autoa. Mutta se, että on varaa, ei tarkoita, että pitäisi rahat tuhlata headroom-tehoihin. Mun 1 töissä nyt pari vuotta käynyt toveri päivittää Instaan kuvia, missä milloin mikäkin uusin hitech atk-härpäke tai rautapäivitys. Saahan sitä toki rahansa käyttää miten tahtoo. Täälläkin monella lienee harrastuksena tämä päivitys, että päivitetään konetta koko ajan uudempaan, vaikka tarvetta ei oikeasti olisikaan. Yksikin jamppa jossain sanoi, että ostaa joka vuosi uusimman ja parhaimman näyttiksen
Tämä totta. Itse päivitin just 970-->1070 jossa ek vesiblokki valmiina, kustansi 300e. Loppu rigi 5v vanhaa 4670k/8gb ddr3 ja pelit toimivat reippaasti.
Tuttu osti 2080/i9 paketin, 3000€. Itse ostin samalla rahalla "uuden" auton ja säästän rahastoihin, ostin tossa syntikankin koska oli irtonaista rahaa.
Eissssss... 970-->1070, 300e
970 on perkuleen kova tykki yhä ja edelleen! Mutta bodypeukkua vanhaan rigiin luottamiselle ja viisaalle päätökselle sijoittaa rahat tarpeellisempiin asioihin
Sanotaan tähän väliin, että jos on 2600(k) tason kone (9v vanha!) ja esim. juurikin 970-tason näyttis, niin kaikki päivitykset on käytännössä turhaa rahan tuhlausta
Toki sieltä saattaa tulla 20% tehoja sieltä täältä, mutta ei niillä 90% tee mtn. Männä vuosina tehot kasvo harppauksin, mutta 2010-vuoden jälkeen vaan tyyliin pari prosenttia per vuosi...
Kuulin samaa jo viimeviikolla, tämä kys jamppa joka minulle tätä kertoi vetää joka KK baarissa 9900k kurkustansa alas ja valittaa kun näytönohjaimet on niin kalliita.
No, juobot on kyllä sellasta hurujoukkoa, että huh huh. Mun serkkukin ramppaa baarissa joka weekend ja sit välillä valittelee, että ei oo rahaa...
Kyllähän nyt normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä on varaa helposti 300e laittaa näytönohjaimeen.. Jättää vaan pois ne ylimääräiset vklp ryyppäämiset ja voila.
Kuulun vissiin vähemmistöön, kun en oo semiköyhä juobbo
Suuri osa rahoista menee laskuihin ja ruokaan. Se mitä jää yli sijoitan esim. tällä hetkellä "uuteen" rautaan (käytettynä paras!). Oon pitäny nyrkkisääntönä, että uuden raudan pitää olla n. 100% nopeampi kuin vanha, tällöin päivityksessä on järkeä. Budjetti 30-100e/per osa riippuen osasta.
Esim. nyt oon päivittääs työjuhta Phenom X4 -> i7 3770, joka on 120% nopeampi. Mutta tästä seuraava budjetillisesti järkevä päivitys (100-140e) ois Ryzen 1600, mutta se on "vain" 30% nopeempi ku 3770! Eli saa ootella tovin ennenku saa järkihintaan tarpeeksi lisää tehoja
Esim. tuo yllä mainittu 970->1070 oli myös 30% päivitys, mutta hinta posketon 300e
Tohon hintaa olis suonut olla jo 300% tehonnousu! Esim. oma 91e päivitys R9 270 -> RX470 oli 80% tehonnousu! Monta kertaa pienempi budjetti, mutta myös monta kertaa enemmän joka sentille vastinetta
#Winning #ThatsWhatSheSaid