G-sync ongelma, pg279q + gtx1070

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 627
Pientä jeesiä kaipaisin g-syncin käyttöönototssa. Laitoin näytön kiinni mukana tulleella displayport kaapelilla näyttikseen ja säädin nvidia control panelista näyttöjen asetukset oikein. Mulla on kakkosnäyttönä 60hz 1080p näyttö. Laitoin tän asuksen näytön ykkösnäytöksi, kävin laittamassa control panelista g-syncin päälle ja selasin tuon näytön on screen display valikon läpi, mutta tuo näyttää vain normal modea, ei g-sync modea ja kun pelaan, esim pubgia niin steamin fps countteri näyttää pelin fps:ää mutta näyttö näyttää kaiken aikaa 144hz (en vielä ylikellottanut näyttöä, kun ei näyttis edes tollasta fps:ää tuuttaa). Milläs mä saan tuon g-syncin nyt päälle, tarvitseeko näytön asetuksista säätää jotain vielä vai onko tuo sitten softapuolen ongelma että näytön pitäisi automaattisesti mennä g-sync tilaan?

Muuten koneessa on x570 emo, 3700x ryzeni jne ihan suht modernit raudat, eikä toiminnassa ole ongelmia.
1602317555804.png

1602317583285.png
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 627
Sellainen lisäys vielä, että näyttö kyllä näköjään nappaa g-syncin päälle, jos pubgi mitä tässä tapauksessa pelaan on full screen tilassa, mutta tossa on se ongelma, että jos toisella näytöllä tekee jotain muuta, niin pelin ikkuna ei pysy tässä päänäytöllä näkyvissä -> esim striimailuhommia haittaa. Haluaisin ajaa pubgia borderless windowedina mielummin, jolloin pysyy näkyvissä kokoajan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 669
Käsittääkseni G-Syncin toimivuus on muutenkin vähän kyseenalaista borderless fullscreeninä. Fullscreenillä toimii, mutta sen hyöty PUBGissa on mulle vähän mysteeri, siinä pelissä kun mun käsityksen mukaan halutaan fps mahdollisimman korkeaks.

G-Sync kuitenkin toimiakseen täysin vaatii sen, että peli pyörii n. 2fps alle virkistystaajuuden, eli tolla sun näytöllä pitäs se FPS cäpätä 163fps, tai no 142fps kerta et kellottanu ole.

Mut silleen lyhyesti tiivistettynä, ei G-Sync yleensä toimi borderless windowissa, vaikka toi asetus muuta antais ymmärtääkkin. Fullscreenillä toimii, ja ite oon huomannu et se fullscreen samalla käyttäytyy vähän niinku borderless, eli alt+tab ei oo hirveen kankee prosessi, vaan nopea. Peli saattaa mennä alas, mutta rehellisesti kysyttynä onko sillä väliä? Tuskin sä pelatessa tabailet työpöydälle hirveen usein.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 627
Käsittääkseni G-Syncin toimivuus on muutenkin vähän kyseenalaista borderless fullscreeninä. Fullscreenillä toimii, mutta sen hyöty PUBGissa on mulle vähän mysteeri, siinä pelissä kun mun käsityksen mukaan halutaan fps mahdollisimman korkeaks.

G-Sync kuitenkin toimiakseen täysin vaatii sen, että peli pyörii n. 2fps alle virkistystaajuuden, eli tolla sun näytöllä pitäs se FPS cäpätä 163fps, tai no 142fps kerta et kellottanu ole.

Mut silleen lyhyesti tiivistettynä, ei G-Sync yleensä toimi borderless windowissa, vaikka toi asetus muuta antais ymmärtääkkin. Fullscreenillä toimii, ja ite oon huomannu et se fullscreen samalla käyttäytyy vähän niinku borderless, eli alt+tab ei oo hirveen kankee prosessi, vaan nopea. Peli saattaa mennä alas, mutta rehellisesti kysyttynä onko sillä väliä? Tuskin sä pelatessa tabailet työpöydälle hirveen usein.
Kiitokset inputista, tosiaan nyt mulla pyörii fps:t sielä 80-120 ympäristössä. Aiemmin pelasin 1080p 144hz näytöllä, mutta nappasin käytetyn näytön vähän etupeltoon uusia näyttiksiä ajatellen. Oon pelaillut pubgia pikkasen sellasilla hybridi asetuksilla, eli oon alentanut tekstuureja, varjoja, kasvillisuutta jne, että saa sitä etua vihollisen havaitsemisessa, mutta pitänyt asetukset kuitenkin sellasinä, että peli ei näytä täysin paskalta.

Oon satunnaisesti striimaillut ja OBS rullaa toisella näytöllä ja samalla muuta oheishommaa selainikkunassa. Se ikkunan pienentyminen ei varsinaisesti haittaa obs:ää mutta haittaa siinä, että jos aktiivisesti esim squad hommissa kommentoin peliä tms, niin en voi yhtä vapaasti mennä toiselle näytölle. Nyt tosin huomasin, että peli ei mene alas, jos kakkosnäytöllä ohjelmaikkunoita, jonne siirryn on ei-kokoruudun tilassa. Yleensä pubgissa en alt tabaa pois toiselle ruudulle vaan napautan esim windows painiketta, jolloin saan hiiren näkyviin ja toiselle ruudulle.

Toi toimii nyt jotakuinkin hyvin vaikkei borderless windowedissa toimikaan, joten ainakin nyt selvisi, että miten tuo konffataan päälle ja näyttääkin suht hyvältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 669
Oon satunnaisesti striimaillut ja OBS rullaa toisella näytöllä ja samalla muuta oheishommaa selainikkunassa. Se ikkunan pienentyminen ei varsinaisesti haittaa obs:ää mutta haittaa siinä, että jos aktiivisesti esim squad hommissa kommentoin peliä tms, niin en voi yhtä vapaasti mennä toiselle näytölle. Nyt tosin huomasin, että peli ei mene alas, jos kakkosnäytöllä ohjelmaikkunoita, jonne siirryn on ei-kokoruudun tilassa. Yleensä pubgissa en alt tabaa pois toiselle ruudulle vaan napautan esim windows painiketta, jolloin saan hiiren näkyviin ja toiselle ruudulle.
Menee vähän aiheen vierestä nyt, mutta kannattaa koittaa sumplia se kakkosnäytön meininki kuntoon sen striimaamisen suhteen. Kattelen aina välillä huvikseen Twitchistä noita muutaman katsojan suomenkielisiä striimejä, ja siellä näkyy aina enempivähempi sellasta alottelijankankeutta joka sit katsojillekkin välittyy ei niin hyvänä kokemuksena, vaikkei yleensä isoista jutuista oo kyse. Tarkotan tällä sitä, et kannattaa koittaa minimoida ne kakkosnäytölle pomppimiset, eli kannattaa laittaa se sellaseen kondikseen et kaikki mitä sun tarvii nähdä on sit kans siinä näkyvillä, ettei tarvi ruveta tabailemaan peliä alas et pääsee johonkin käsiks. Kaikkiin peleihin ei päde, mut joissakin se vetää sen game capturen mustaks tai jäädyttää sen kokonaan, niin siinähän on sit kiva katella jotain säätövarttia kun jengi säätää jotain omiansa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 627
Menee vähän aiheen vierestä nyt, mutta kannattaa koittaa sumplia se kakkosnäytön meininki kuntoon sen striimaamisen suhteen. Kattelen aina välillä huvikseen Twitchistä noita muutaman katsojan suomenkielisiä striimejä, ja siellä näkyy aina enempivähempi sellasta alottelijankankeutta joka sit katsojillekkin välittyy ei niin hyvänä kokemuksena, vaikkei yleensä isoista jutuista oo kyse. Tarkotan tällä sitä, et kannattaa koittaa minimoida ne kakkosnäytölle pomppimiset, eli kannattaa laittaa se sellaseen kondikseen et kaikki mitä sun tarvii nähdä on sit kans siinä näkyvillä, ettei tarvi ruveta tabailemaan peliä alas et pääsee johonkin käsiks. Kaikkiin peleihin ei päde, mut joissakin se vetää sen game capturen mustaks tai jäädyttää sen kokonaan, niin siinähän on sit kiva katella jotain säätövarttia kun jengi säätää jotain omiansa.
Joo toki, mutta tämän takia nimenomaan haluaisin, ettei peli muihin ikkunoihin siirtyessä pomppaa alas. Ehkä täytyy tehdä vaan jatkossa niin, että striimipäivinä laittaa tuon pelin windowed moodiin ja kärsii tuosta g-syncin puutteesta, koska se ei striimiin muutenkaan välity ja sitten muuten koittaa pärjäillä sen suhteen, että peli välillä droppaa alas. Tuossa olisi ehkä vähän optimoimista nvidian jne suhteen, että tuo g-sync toimisi ohjelmakohtaisesti riippumatta, onko ohjelma kokoruudulla vai ei.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 261
Viestejä
4 230 972
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom