Futuremarkin 3DMark Time Spy päivitetään Extreme-versioksi

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 569



Kotimainen testiohjelmistojen veteraani, nykyisin UL-konserniin kuuluva Futuremark on ilmoittanut päivittävänsä 3DMark Time Spy -testin ajan vaatimusten mukaiseksi Extreme-versioksi. Time Spy on 3DMark-testiperheen DirectX 12 -suorituskykyä mittaava osa.

3DMark Time Spy Extreme on suunnattu lähinnä huippupelikoneiden testaamiseen. Testi pyörii 4K UHD -resoluutiolla, mutta ei vaadi sitä tukevan näytön käyttöä. Ainoa perusversiosta poikkeava vaatimus on vähintään 4 gigatavun muistilla varustettu näytönohjain.

Kenties mielenkiintoisempi päivitys tapahtui Time Spyn prosessoritesteihin. Futuremarkin mukaan yhtiö on suunnitellut koko prosessoritestin uudelleen, jotta se osaa hyödyntää kahdeksaa tai useampaa prosessoriydintä kunnolla. Uutta on myös tuki tuoreimmille käskykantalaajennoksille, kuten AVX2:lle. Futuremarkin mukaan Time Spy Extremen prosessoritesti on kolme kertaa raskaampi kuin Time Spyn prosessoritesti.

3DMark Time Spy Extreme -päivitys julkaistaan 11. lokakuuta.

Lähde: Futuremark

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Vielä kun saisi pelimoottorit hyödyntämään moniytimisiä kiviä fiksusti, niin päästäisiin oikeasti tekemään ehkäpä jonkinlaista tekoälyäkin peleihin.

Oma näyttishän ei edes taivu tuohon extreme-testiin, koska hieman liian vähän muistia. :)
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Tästä jos saisi tuo stress test -version, eli loopin pyörimään niin olisi hyvä keino kyykyttää kellotettua kokoonpanoa.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 056
Eikö sen suorituskykytestin pitäisi kuvata parhaiten "raskaimpia mahdollisia pelejä"? Jos parhaimmatkaan pelit eivät tue juurikaan yli 8 säijettä, ei testiohjelmankaan ole niitä järkevää tukea? Noh, ihan hauska on ollut aina testailla koneen kasattua, että paljon tälläisellä sitten roposia saisi. Saattaisi olla aika siirtyä firestrikestä D12 aikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 107
Itse olen käyttänyt 3DMarkkia pelkästään vakauden ja lämpötilojen testaukseen jo pari vuotta. Siinä se on aivan loistava ja aika pitkälle olen saanut peleissä samanlaisia lämpötiloja.

Nyt jos pitää ottaa AVX-testit mukaan, niin kovasti kiinnostaa, missä peleissä niitä käytetään? Vähän tulee koettamatta sellainen fiilis, että prosessoria rasitetaan teoreettisilla kuormilla äärirajoille, mikä voisi melkein olla hyvä tuohon vakauden testaamiseen kellotuksessa, mutta sitten täytyy ruveta leikkimään AVX offsetin kanssa, ja kellotuksesta tulee monimutkaisempaa. Tai no ei paljon, mutta tulee tunne jättää AVX peruskelloille (tai pienemmälle) ja keskittyä olennaiseen - jolloin testi vaan saa minut säätämään AVX:ää alaspäin, ettei prosessori kuumene niin paljon.
 

Deussu

Premium-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
653
Eikö 3DMark ole aina uusimmassa versiossa tukenut ominaisuuksia, joita ei vielä sen hetken peleissä löytynyt laajalti?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Eikö 3DMark ole aina uusimmassa versiossa tukenut ominaisuuksia, joita ei vielä sen hetken peleissä löytynyt laajalti?
Jep... osa on sitten myöhemmin ilmestynyt peleihin... osa taas ei. Fysiikkaa ei kai vieläkään mallinnetaan niin raskaasti kuin pari kautta wanhoilla 3D markoilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 275
Viestejä
4 196 260
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom