Fujitsu Esprimo P510 ääniongelma

Liittynyt
04.12.2019
Viestejä
3
Koneeseen asennettu uudestaan käyttöjärjestelmä, Windows 10 Pro. Ongelmana on, ettei mitään äänentoistolaitetta ole asennettuna, koska ääniohjain on ilmeisesti hävinnyt vanhan järjestelmän poistuessa. Olen yrittänyt useaan kertaan asentaa Realtek HD Audio -ääniohjainta. Olen ladannut tiedostot valmistajan sivuilta, Realtekin sivuilta ja kolmannen osapuolen sivuilta, mutta mitään niistä en ole osannut laittaa toimimaan. Pisimmälle olen päässyt Realtekin lataamista tiedostoista, jossa olen nyt, eli sovellus on asennettu ja laitehallinnassa ääni-, video- ja peliohjaimeksi asennettu Realtek. Mutta valittaa, ettei laitetta voi käynnistää. Tietokone on käynnistetty uudelleen useita kertoja, asennukset poistettu ja suoritettu uudestaan useaan kertaan. Realtekin ohjain on päivitetty Windowsin mukaan parhaaksi mahdolliseksi. Pitääkö minun ladata jotain muuta lisäksi, onko tiedostoni väärä (tietääkö joku toimivaa ohjainta, linkkiä) vai olenko aivan hakoteillä?
 
Liittynyt
04.12.2019
Viestejä
3
Olen aina poistanut vanhat ennen uusien asentamista. Voi olla kyse väärän asennuksesta, sillä tätä konetta ei ole saanut Windows 10:llä. Löysin Windows 10 sopivan ajurin kun valitsee uudemman koneen, mutta en osannut laittaa sitäkään toimimaan. Mitä tarkoitat Windows 10 automaattisesti asentuvalla ajurilla? Tai siis mistä sen löytää?

Latasin Windows 8.1 ajurin. Ilmoitti asennuksen loppuvaiheessa, että laitetta ei löytynyt tälle ohjaimelle. Minkähän laitteen se olisi vailla. Aikaisemmin tuli kuitenkin ilmoitus, että ohjaimet asennettu onnistuneesti. Vai enkö osannut asentaa oikein?

Muut ohjaimet ilmeisesti asentuivat automaattisesti käyttöjärjestelmää asentaessa, sillä muita ei ole tarvinnut erikseen asentaa eikä muilta osin ongelmia ole.
 
Liittynyt
04.12.2019
Viestejä
3
Kiitos tästä! Pääsin askeleen eteenpäin. Sisoft Sandra Lite -ohjelman avulla sain selvitettyä äänilaitteen ja ladattua ohjelmiston. Laite toimii oikein ja alapalkissa kaiuttimen kuvakkeessa ei näy enää raksia vaan volumea voi säätää normaalisti. Mutta ääntä ei kuulu edelleenkään. Missähän vika voisi nyt olla? Kun hiiren vie alapalkissa olevan kaiuttimen kuvakkeen päällä lukee siinä digitaalinen lähtö ja olen kokeillut vihreään liitäntään kytkeä aux johdolla, mutta ei. Kokeilin myös toimivia kuulokkeita etupaneelista löytyviin liitäntöihin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 320
Viestejä
4 229 740
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
booleee

Hinta.fi

Ylös Bottom