FSR Redstone ei tule vaatimaan AMD:n näytönohjainta

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
24 060
AMD:n FidelityFX Super Resolution -skaalaimet ovat tunnetusti tuoreinta versiotaan lukuunottamatta avointa lähdekoodia ja suunniteltu toimimaan näytönohjaimen merkistä riippumatta. Myös FSR 4 tultaneen avaamaan avoimeksi lähdekoodiksi ja näytönohjaimille merkistä riippumatta.

Japanilainen 4Gamer on haastatellut AMD:n ohjelmistokehityksen johtajaa Chris Hallia, joka on kertonut lisätietoja tulevasta FSR Redstone -versiosta. Redstone tulee sisältämään tekoälypohjaisen skaalaimen, ruutujen generoinnin sekä Neural Radiance Caching- ja Ray Regeneration -ominaisuudet.

Hallin mukaan Redstone perustuu ROCm:n alla tehtyyn tutkimusprojektiin ML2CODE. ML2CODE on suunniteltu muuntamaan valmiiksi opetettu tekoälymalli standardiksi, optimoiduksi Compute Shader -koodiksi esimerkiksi GLSL- ja HLSL-varjostinkielille eikä se siten tule vaatimaan tietyn merkkistä näytönohjainta.

Lähteet: AMD’s FSR Redstone Reportedly Won’t Be Radeon-Only: Neural Rendering Core to Work on NVIDIA's GeForce & Intel Arc GPUs Too, 西川善司の3DGE:AI高画質化技術「FSR Redstone」とニューラルレンダリング技術に対するAMDの取り組み
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 345
Viestejä
4 926 017
Jäsenet
79 362
Uusin jäsen
Jyrä4000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom