Noista jutuista tuli käsitys että tää kakkonen on selkeästi huonompi kuin ykkönen. Mulla kun tämä gamepass vanhenee pian, niin ei mitään saumaa kokeilla tuota ykköstä sitä ennen, mutta tää kakkonenkin on ollut selkästi
hyvin vetovoimainen. Ilmeisesti kuitenkin noista muutamista videoista tulee sellainen käsitys, että tässä kakkosessa pelin mittakaava on paljon suurempi, siis pelataan paljon korkeammalla tasolla eikä välitetä erilaisista pienistä jutuista.
Olen nyt tosi innolla tullut pelattua tätä pari päivää ja olisikohan että olen chapter 4:ssa. Vissiin juu nelosen alussa koska
Complete Story Walkthrough | Frostpunk 2|Game8 asutin sen Winterhomen ja lopetin pelin siihen.
Pelissä on mielenkiintoista että se on pitkälti kaupunkirakentamista, mutta monet eri resurssit ovat aika rajalliset, ja sitten siinä on tosiaan tuollainen tehtäväpohjainen kampanja jota seurataan, vapaan palaamisen sijaan. Mulla on toi kaupunki kasvanut valtavaksi. Jotain 25k asukasta joista ainakin 15k toimetonta. Pelissä ei ole työttömyyttä ja siitä seuraavaa mellakointia tms. mutta tuo on aika ongelma koska toi populaatio vaatii valtavan määrän ruokaa, mulla ei enää ole jäljellä kuin jotain yksittäisiä lähteitä siinä avoimessa maailmassa, ja varastot ovat tyhjentyneet ajat sitten. Mulla ei ole siis mitään saumaa edes halutessani ruokkia puoltakaan noista. Ei ole haluakaan koska hyvähän se olisi kylmiä ajanjaksoja varten olla ruokaa varastossa.
Olen yrittänyt alkaa tappamaan noita ohjaamalla lähes kaiken ruuan toiseen tukikohtaan varastoon, jossa onneksi porukka ei sikiä kuin kanit, mutta siltikin jos tuossa kuolee porukkaa nälkään, se on tyyliin 500 kerralla, ja siinäkin kestää tosi pitkään. Eli se taitaa korkeintaan hillitä tuota kaupungin kasvua, ei vähentää väkimäärää, jolloin mun ruokatilanteeni on jatkuvasti todella miinuksella.
Mä olen pelannut toisiksi helpoimmalla vaikeustasolla, vähän olisin mielelelläni helpottanut sitä kun liian jatkuvasti täytyy säätää kaikkea jos haluaa edes tuotannon ja kulutuksen tasapainoon, mutta sitä ei saa muutettua kesken kaiken. Onneksi tuo ei kuitenkaan ole liian vaikea aloittelijalle.
Tosiaan yleensä tälläisissä kaupunkirakennuspeleissä ei ole niin rajalliset resurssit, ja sitten joutuu enemmän pitää porukkaa tyytyväisenä. Tässä on enemmän että täytyy lähinnä tehdä sen kampanjan tehtävät mitä annetaan, ja sen ohessa saa puuhasteltua kaikkea muuta. Mä olen tähänastisesta kartasta tutkinut lähes kaikki paikat, ja myöskin tyhjentänyt suurimman osan niistä.
Tässä myös kohtuu nopeasti oppii mitkä jutut niin tuossa kaupungin rakentamisessa että sen laajemmassa mielessä kehittämisessä, on optimaalisempaa ja mikä taas todella huonoa. En luultavasti ehdi tai huvita pelata toista kertaa kylläkään että pääsisi testaamaan teoriaa käytäntöön.
Jaa...
pari kolme tuntia tuon chapter 4 alusta, ja sain pelin läpi. Mulla oli kaikkia resursseja hyvin riitävästi kerättynä, se ruokatilannekin parani, piti vaan rakennella ja tankata vartijoita lopussa. Pelin on about lyhyimpiä mitä olen pelannut, mutta hyvin vetovoimainen ja viihdyttävä. Aloitin vielä huvikseni tuollaisen vapaan tehtämättömän pelin. Vähän kyllä vaikeaa kuvitella että peli olisi Steamin 44 euron arvoinen, mutta hemmetin hyvä gamepass peliksi.