From zero to hero! Ensimmäinen kasaus ikinä.

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Projekti jatkuu: Osat on asennettu (myös kaikki virtapiuhat). Windows on asennettu ja aktivoitu. Onhan tää nyt ollut aika saatanan hauskaa! Lähtötilanteessa tiennyt mistään yhtään mitään, rakennuksen aloitusvaiheessa en osannut yhdistää edes kuulokkeita puhelimeen.
Kaikenlaisia kommervenkkejä tuli vastaan, pahin hetki se sininen välähdys, olin ihan varma, että nyt poika on kusessa. 2,5 vuorokautta ja lopputulos näkyy seuraavassa kuvassa. Nyt hetki happea ja sit jatkuu opiskelu (kaikki säädöt ym, tuulettimet, mainaus, pelit.) Mitenkä muuten on, saako tänne päivittää noihin liittyviä juttuja?
Tää on kuitenkin ns. rakennuspuoli, mutta toisaalta koen, että olisi asiallista jatkaa tähän ketjuun varsinkin vähän noista mainausjutuista ja niiden asetuksista ym.

Nyt sunnuntain viettoon, enpä olis jumalauta uskonut, että tää onnistuu xD
Hienoa, kyllä se siitä!

Ja varmasti saat omaan ketjuusi päivitellä mitä haluat ja jos liikaa lähtee rönsyilemään, niin modet sitten siirtävät ketjun jonnekin eri alueelle ja meno jatkuu. Toki noille mainauksille on ihan omat ketjunsa, joten kannattaa ainakin niihin liittyen pyrkiä käymään yksityiskohtaisempi keskustelu siellä. Varmaan saat paremmin vastauksiakin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
HIenoa, onnistuhan se !

Onko sulla jossain vaiheessa tarkoitus laittaa jotain kotelon tapaista tuohon hässäkkään vai annatko olla tuollainen vapaastihengittävä ?
Eikös nuo tuulettimet nyt oo vähän turhat ? ( eiks korteilla ole omat ropellit ) Vai onko niiden tarkoitus viilentää innokasta mainaajaa ?

Nyt vaan speedot jalkaan ja mainaamaan !
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Mahtavaa tekemistä ja asiaan paneutumista. Jatka samaa rataa Tämä ketju on ollut todella antoisaa luettavaa.
 
Liittynyt
30.09.2020
Viestejä
230
Hell Yeah! Tekemisen meininki on vahva ja jatka toki, mä oon tykännyt tästä ketjusta ja tuossa sinisen välähdyksen kohdalla tuli myötäelettyä vahvasti :tup:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Mullla huono kokemus Razerista mutta tietysti yksittäiskappale.
Sama täällä. Pari kertaa ollut Razerin tuotteita, mutta molemmilla kerroilla on ollut jotain fyysistä vikaa. Laadunvalvonta tuntuu olevan vähän mitä sattuu. Ei tule sen firman tuotteita enää koskaan tähän talouteen.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 207
Lähtötilanteessa tiennyt mistään yhtään mitään, rakennuksen aloitusvaiheessa en osannut yhdistää edes kuulokkeita puhelimeen.
Tyvestä puuhun noustaan, alku aina hankala, tekemällä oppii jne.

Kaikkinensa varsin hyvää meininkiä :thumbsup:
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Nyt on vedetty speedot tiukkaan ja Frankenmainer saatu henkiin! Suurempia uhrilahjojakaan ei tarvittu!

Mainaus: Eli aloitin siitä osa-alueesta, minkä tiesin osaavani. Katsoin YouTube-videon. Jos on niin aloittelija, kuin minä tässäkin hommassa, niin tästä videosta oli paljon apua (en ole mainostaja, enkä tienaa linkistä mitään jne. Linkki vie juutubeen Son of a Techin videoon, missä opastetaan mainauksen aloittamisesta)

Tein niinkuin videossa näytettiin. Video päälle, pauselle, tee niinkuin tuo kaveri, video päälle, pauselle, tee niinkuin jne... Lopputulos: mulla on kellarissa kone, mikä mainaa Cortex-kolikkoa johonkin lompakkoon, mistä sen voi varmaankin jotenkin taikoa euroiksi taskuun.
Päivä tuottolaskurit arvioivat, että tiliä tulee n. 3,5€/pvä, eli miljoonaan menee tovi. Tuo videossa ohjeistettu miner-ohjelma näyttää kaikkia hienoja tietoja ja on jopa vähän hypnoottinen. Sen mukaan mun näyttiksien laskenta teho on n 1,5-1,6 g/jotain. Lämpöä se näyttää ilmeisesti korteilla olevan n. 50-60c ja näyttisten tuulettimet röpöttää n.30-35% teholla.
Ilmeisesti näyttiksiä pitää säätää jotenkin, että ne toimisivat tehokkaammin. Olen törmännyt sen nimiseen ohjelmaan kuin afterburner. Minulla ei ole sitä vielä asennettuna, eikä mitään käsitystä, että mitä sillä käytännössä tehdään. Jos olen ollenkaan hajuilla, niin sillä hienosäädetään näyttisten virrankulutusta (tai niille syötettävä virtaa), jotain muistien hertsejä ja taitaa onnistua tuulettimienkin säätö. Lisää pitäisi puristaa tästä hökötyksestä siis tehoa ulos.
Aion tästä eteenpäin olla aktiivisesti myös tuolla louhintaketjussa pyörimässä, aiheuttamassa pahennusta, kyselemässä itsestään selvyyksiä ja toivon mukaan luoden edes hieman viihde-arvoa niille mukaville tekkiläisille, jotka jaksavat antaa vinkkiä.

Pelit: Sain asennettua Steamin ja CS:gon koneelle, siinä on ilmeisesti minun toinen tsäänssini tienata miljoonia. Automaattisesti grafiikka-asetukset olivat korkealla, näytöltä oli kadonnut kaikki fps/ping ym. tiedot, mitä olin saanut konsolin kautta säädettyä läppärillä näkyviin. Peli vähän tökki/nyki, enkä edes osannut kyykistyä. Myös näppäimet olivat resetoituneet. En saanut edes konsolia auki. On tämäkin niin perkeleen vaikeaa. Tästä aion kuitenkin ottaa niskalenkin ja vähän kirjoitella tänne, että miltä speksit alkavat näyttää.

Typerä kysymys tässä kohdassa: Onko sillä merkitystä kytkenkö näytön jompaan kumpaan gpuhun vai emoon? Osaako peli hyödyntää kahta grafiikka korttia? Tarvitseeko jotain käydä säätämässä, että se osaa?

Nyt vähän perheaikaa, sitten illan pimetessä hiivin "konttorin" puolelle ja säätämään, kuin mielipuoli! Eikö muka oikeasti noilla tuulettimilla ole mitään funktioo tässä mun setissä? xD No onpahan ainakin mainausrigin näköinen, menee rouvalle paremmin läpi!
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 078
Noita näytönohjaimia et saa SLI:hin. Vain 3090 näistä nvidian uusimmista pystyy parittamaan kaksi kappaletta. Pelit muutenkin nykyään toimii huonosti useammalla näytönohjaimella.
Näyttö kytketään näytönohjaimeen.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 843
Miten muuten noi riserit vaikuttaa pelisuorituskykyyn, kun ilmeisesti mainatessa käytetään x1->x16-risereita eikä x16->x16? CS:hän nyt pyörii vaikka prossun integroidulla grafiikkapiirillä...
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
174
Pakko arvostaa! Silti kyllä sinisestä välähdyksestä lukiessa tuki jonkun kanssaseuraajan kommentti mieleen ”onhan kotivakuutus kunnossa”. May the force be with you!
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 078
On kyllä. Ilmeisesti Risereillä on jotakin vaikutusta suorituskykyyn.
Vaihdoin Gminer ohjelmaan, nousi 3,2 g/s --> 5,2 g/s.
Millä liittimellä niihi menee lisävirta? Nicehash on itselläni käytössä kaivurissa ja kokeilin myös louhia RTX 3060:lla, octopussia louhii sen 3€/päivässä.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
@Härkönen käytössä on tuollainen sata-kaapeli(?). Pieni, litteä ja vähän L-kirjaimen mallinen liittimen sisäosa. Nyt on keskiarvo 5,4g/s. Eli n.6-7€- sähköt. Edit: luvut on otettu Gminer ohjelmasta ja heroessin laskutusta.

Nyt pitäisi alkaa tutustua tuon afterburnerin käyttöön. Ideoita, mistä löytää tietoa siitä, millä specseillä tätä korttia kannattaisi käyttää? Olen nyt vähän säädellyt ohjelmalla ja funtsaillut tätä, mutta mistään ei tunnu löytyvän selkeää vastausta.
Voiko muuten tuon afterburnerin ilmoittamaan lämpötilaan luottaa? Mikä kellottamisessa rikkoo näyttiksen?
On tää jännää hommaa.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Miten mä oon antanut itselleni kertoa, että noille näyttiksille ja risereille pitäis ottaa virtaa mieluusti jostain muusta kuin sata liittimestä...? Liittyikös se nyt jotenkin sen sata liittimen virrankestoon? Viisaammat saa sua neuvoa, mutta itse oon sataa välttänyt.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Kävin juuri itsekin lukemassa asiasta (kun ihmettelin kysymystä) ja kyllähän se näin on, että nyt raapastaan GPUT kiinni suoraan emoon. Ilmeisesti tuolla sata liittimellä voi antaa 75w virtaa ja jos kortti syö 140-150w virtaa, niin ongelmia luvassa. Jos ymmärsin oikein. Kiitos vinkistä!
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 078
Kävin juuri itsekin lukemassa asiasta (kun ihmettelin kysymystä) ja kyllähän se näin on, että nyt raapastaan GPUT kiinni suoraan emoon. Ilmeisesti tuolla sata liittimellä voi antaa 75w virtaa ja jos kortti syö 140-150w virtaa, niin ongelmia luvassa. Jos ymmärsin oikein. Kiitos vinkistä!
Et ymmärtänyt oikein. Näytönohjain saa virtaa jo siihen kytketyistä virtakaapeleista. 75w menee PCI-E väylän kautta ja tuolloin riseriin pitää kytkeä joko molex tai samanlainen virtakaapeli kuin näytönohjaimeen menee.
Ei tarvitse laittaa suoraan emolle.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Mainaus päivitys:

No niin, en todellakaan ole vielä "kartalla" näissä jutuissa, mutta edistystä tapahtuu. Tässä siis kaltaisilleni aloittelijoille polku, mitä minä olen kulkenut.

Ensiksi aikaisemmin mainitsemassani videossa toteutetut ohjeet. Siinä luodaan lompakko, mihin louhitaan, ladataan louhinta ohjelma, sekä valitaan louhinta "pool" (sellainen avoin ryhmä, minkä louhinta tulos lasketaan yhteen), ilmeisesti näillä nvidia korteilla/intelin prossulla kannattaa kuitenkin käyttää Gminer-ohjelmaa, videolla suositellun lolminerin sijasta, tämä on jotenkin optimoitu paremmin? ja aletaan louhimaan.

Sen jälkeen asensin kyseisen Cortex lompakon puhelimeen (koska on kiva käydä puhelimella vilkaisemassa Cortexien määrää). Myös herominersin sivuilla on kiva seuranta laskuri, mikä näyttää vähän kaikenlaisia tietoja.

Sitten loin Binanceen tilin (sellainen kryptojenvaihto-alusta/sivusto) ja lompakon. Asensin myös Binancessa luomani lompakon puhelimeen (Trust wallet), sekä Binancen oman sovelluksen puhelimeeni. Trust wallet jäi turhaksi, kun onnistuin, ku onnistuinkin vaihtamaan Binancen sovelluksessa Cortexit Cortexin omasta lompakosta, Bitcoiniksi binancen tilille. Tästä seuraava askel olisi muuntaa se rahaksi ja siirtää omalle tilille.

Cortex lompakko--> mainausohjelma --->poolin valinta --> mainaus ---> Cortex lompakosta Binance-tilille bitcoiniksi --> käteiseksi.

En todellakaan sano, että tämä on järkevin ja tuottoisin tapa toimia, mutta näin tämän nyt sain jotenkin pyöriteltyä. Joka välissä joutuu varmaankin maksamaan jotain provisiota, eli en sitten tiedä systeemin järkevyydestä siinäkään mielessä, mutta itselleni väliaika-tavoite on se, että saan tällä hommalla jotenkin kylmää käkkyrää, ihan omalle pankkitilille. Sitten tämä konkretisoituu jotenkin minulle.

Minua vieläkin häiritsee tuo afterburner ohjelma ja näiden gpu:iden kellottaminen, mistään en löydä sellaista selkeää taulukkoa, että tee näin ja mainaat Cortexia kaikista tehokkaimmin.

Olen myös tilannut koneeseen virta-nappulan, ettei tarvitse ruuvarilla käynnistää (aivan käsittämätöntä vieläkin, aivan kummelia mielessäni, tällainen helvetin esikartanon tietokone ja se käynnistetään aiheuttamalla oikosulku ruuvarilla, tökkäämällä emolevyyn oikeaan kohtaan).
Ja koska riserit ovat sellaiset, ettei niissä ole kuin tuo sata-liitin, millä annetaan virtaa, niin kunhan tilaamani emolevyn kannakkeet saapuvat, niin viritän ne kiinni tuohon emoon. En vieläkään tarkalleen ymmärtänyt, mutta ilmeisesti nämä riserit eivät näin ole hyvä juttu.

Ostin myös 27" näytön, ips, 165hz, 2ms vasteaika, hinta 199e. Oli mielestäni vastinetta rahalle.

Wall of text, vähemmän huumoria, mutta toivottavasti jollekin joskus jotain hyötyä! Ainakin itselleni jälkikäteen, palataan astialle. Seuraavaksi varmaankin pelipäivitys, onpahan tullut saatana säädettyä silläkin saralla ihan riittävästi. Kyllähän tähän harrastukseen saa näköjään menemään aikaa, mutta rehdisti sanon, että tiedän nyt koneista aivan helvetin paljon enemmän kuin aikaisemmin!
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
HELLOU! Back from the death, vai miten se frankenstainer nyt olikaan.

Masiina on nyt pyörinyt omineen täällä alakerrassa. Tuli ehkä hetkellinen turnausväsymys, mutta nyt aletaan taas tutkailemaan mainausta tarkemmin.

Frankenmainer: Tilasin emolevyyn sopivat kannakeruuvit/härdellit, että saan sen laitettua kivasti tuohon rigiin. Tällä hetkellä se on muutaman epämääräisen nupikan varassa tuossa. Siirsin myös toisen näytönohjaimen kiinni emolevyyn ja otin siitä Riserin pois välistä. Kokeilin louhia ethereumia, mutta siirryin takaisin Cortexiin. Sain tuon emolevyssä olevan näyttiksen raksuttamaan n. 40-45 mh/s ethereumia, mutta koska en ymmärrä edelleenkään kellottamisesta mitään, en saanut viriteltyä systeemiä vakaaksi. Ja koska en jaksanut opiskella juuri sillä hetkellä enempää, niin jätin ethereumin sikseen toistaiseksi. Sain siis myös ladattua ja asennettua oikeat ajurit yms. KUUL!

Toinen näytönohjain on vieläkin Riserillä kiinni tuossa rigi-telineessä ja sillä huonolla liittimellä, mikä voi aiheuttaa tulipalon. En uskalla laittaa näyttistä kiinni emoon, ennenkuin tukitapit saapuvat.

Cortexia ruksuttelen 5,45-5,55 g/hs tahdilla. Siitä en tiedä, olisiko lisää säätämällä (ja oikein säätämällä) mahdollisuus saada korkeampia lukemia. Tällä hetkellä korttien säädöt msi afterburner ohjelmalla ovat:
GPU1 core clock +202, memory clock +514, power limit 105, fan speed asetettu 85%. 59*c lämpötila
GPU2: Core clock +212, memory clock +680, power limit 110, fan speed 84%. 46*c lämpötila

Näihin säätöihin otan mielelläni neuvoa ja vinkkiä vastaan. Toivottavasti en riko mitään tällä hetkellä.

Ostin myös toisen näytön (tietenkin 144hz ja olikohan 1 vai 2 ms vasteaika) käytettynä, koska ajattelin, että päästään joskus likan kanssa alakertaan pelailemaan. Ja jos tyttö vaikka haluaa katsoa Ryhmä Hauta, samalla kun iskä säätää koneella. Sain myös kytkettyä ps4 ohjaimen koneeseen bluetoothin kautta (kahta ohjainta en saanut toimimaan samanaikaisesti, onkohan tähän jotain helppoa niksiä?). Ja asensin Steamista Ryhmä Hau-pelin ja testailimme sitä likan kanssa. Se oli aikas nastaa. Ostin myös tietokoneeseen kaiuttimet, oli todella hyvä hintalaatusuhde mielestäni. En ole mikään hifisti, mutta kyllä mulle kelpaa. Creative Gigaworks T40 series II, käytettynä.

Ceeässän olen saanut pyörimään aika kivasti 200-300 fps, niin ettei kaikki asetukset ole lowilla. Tosin yritin tehdä sellasen autoexec-filen, mutta eihän siitä mitään tullut.

Tilasin Binance-kortin ja olen jo käyttänyt sitä. Se on muuten aika helvetin siistiä maksaa kaupassa kryptoilla! Jumaleissön, siinä tulee sellanen fiilis, että atk on päivän sana! Oli myös mukavan yksinkertainen tilausprosessi ja aika helppo säätää kortin toimintaa.

Asensin myös uusimman version Gminer-ohjelmasta ja siitäkin tuli aika hyvä fiilis, kun osasi laittaa sen toimintaan ihan muutamalla klikkauksella.
Olen myös asentanut lompakko-sovelluksen, binance-sovelluksen, sekä herominersin välilehden puhelimen etusivulle. On todella koukuttavaa käydä päivän aikana vilkuilemassa puhelimella, että miten lompsu täyttyy, toimiiko maineri, niinkuin pitää ja siihen perään binancessa vähän kurssien tarkkailua.

Muutaman kerran olen vahingossa tehnyt Binancessa hutiostoksia, tarkoitukseni on ollut ostaa Bitcoinia Cortexilla, mutta onkin mennyt toisinpäin. Aika noloa, mutta näitä sattuu. Olen jotenkin ajatellut mielessäni, että kun Cortexin kurssi oli ylhäällä, niin ostin Bitcoinia, koska jos kurssit lähtevät laskuun, niin Bitcoin on ehkä hieman vakaampi, kuin Cortex.
Olen myös tehnyt yhden onnistuneen "Treidibisnespörssimies"-kaupan. Ostin Bitcoinia, kun Cortexin kurssi oli ylhäällä, sitten ostin Cortexia, kun sen kurssi oli alhaalla ja sitten taas Bitcoinia.

Omni mesh pöntöillä olen saanut netin kivasti jaettua ja toimimaan myös täällä kellarissa.

Aika paljon tuli taas tavaraa ja päivittelen lisää tänne myöhemmin. Yhteenvetona voisi sanoa, että tähän asti tää on ollut hienoa kokemusta ja uuden oppimista. On tullut jo jonkinnäköistä käsitystä koneiden sielunelämästä ja kaikesta säätämisestä. Ja nimenomaan säätämisestä! Mitäänhän en voi sanoa osaavani, mutta hajuilla alan olla joistain asioista.
Nyt en osaa laskea, mutta ei tässä enää kauaa mene, kun näillä mainausmasseilla ostetaan loma-osake Lieksasta!
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Parit kuvat seteistä. Halusin myös vielä mainita erikseen ison kiitoksen tälle foorumille ja sen käyttäjille. Ilman tällaista tietopankkia ja jopa aivan etänä toimivaa almost liveneuvontaa hetkittäin, tästä ei olisi päästy alkua pidemmälle. Kiitoksia vaan kovasti kaikille!
 

Liitteet

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 078
Core clock tulisi säätää mahdollisimman alas, samoin power limit, koska mainaus rasittaa eniten näyttiksen muistia ja coren kellot nostavat turhaan virrankulutusta, eikä vaikuta mainausnopeuteen. Toki jossain kohtaa se raja tulee vastaan, milloin hashrate alkaa tippumaan, mutta se raja tulisi säätämällä löytää että saat virrankulutusta ja lämpöjä alas. Itselläni on mm. power limit 70% ja core -500mhz.
Nostaisin suoraan tuulettimien nopeudet 100%, muistit kun käyvät viileämpinä niin niistä voi saada kellotettua enemmän irti.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Core clock tulisi säätää mahdollisimman alas, samoin power limit, koska mainaus rasittaa eniten näyttiksen muistia ja coren kellot nostavat turhaan virrankulutusta, eikä vaikuta mainausnopeuteen. Toki jossain kohtaa se raja tulee vastaan, milloin hashrate alkaa tippumaan, mutta se raja tulisi säätämällä löytää että saat virrankulutusta ja lämpöjä alas. Itselläni on mm. power limit 70% ja core -500mhz.
Nostaisin suoraan tuulettimien nopeudet 100%, muistit kun käyvät viileämpinä niin niistä voi saada kellotettua enemmän irti.
Tää coreclock mua nyt ihmetyttää, koska Cortexin hashrate tippuu samantien aika tuntuvasti, jos vähentää coreclockia. Myös Power limitin lasku vaikuttaa aika näpsäkästi hashrateen. Eli onko mulla jotain todella pielessä vai sopiiko tuo vinkki paremmin johonkin muuhun? Olen jostain tainnut lukea, että cortex on sellainen hybrid-altti, mikä tykkää myös coren säästöistä. Tuulettimet laitoin 100%, mutta lämmöt ei ole tainnut toistaiseksi muodostua ongelmaksi. Viileä kellari ja avonainen rigi.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 078
Tää coreclock mua nyt ihmetyttää, koska Cortexin hashrate tippuu samantien aika tuntuvasti, jos vähentää coreclockia. Myös Power limitin lasku vaikuttaa aika näpsäkästi hashrateen. Eli onko mulla jotain todella pielessä vai sopiiko tuo vinkki paremmin johonkin muuhun? Olen jostain tainnut lukea, että cortex on sellainen hybrid-altti, mikä tykkää myös coren säästöistä. Tuulettimet laitoin 100%, mutta lämmöt ei ole tainnut toistaiseksi muodostua ongelmaksi. Viileä kellari ja avonainen rigi.
Voihan se olla tuon cortexin kanssa sitten eri homma. Internetin mukaan ethereum olisi silti kannattavinta mainata noilla 3060, rajoituksista huolimatta?
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 078
Ja seuraa muistien lämpöjä, core ei rasitu mainatessa niin paljoa kuin muistit.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Hmph.

Olen kuluneen 1,5kk mainannut ravencoinia ja johan pomppas!
Mulla on sellainen lompakko ollut käytössä, kuin "ravencore" ja nyt kun kävin vilkaisemassa, miltä hommat näyttävät, niin reilut 1,5k ravenia oli siirretty johonkin toiseen lompakkoon, ilman, että olen itse ollut painelemassa mitään.
Eli mit on ilmeisesti putsattu, servattu ja mitä lie oikeita termejä nyt onkaan.

Sit kun tässä on sen verran käsi, ettei ymmärrä hölkkäsen pöläystä, siitä, mitä on tapahtunut, niin ei auta vissiin muu kuin niellä tappio ja ihmetellä.

Ottaapa päähän, tavoite oli 2k kolikkoa ja sadan vuoden hodli. Taidanpa korkata kaljan, PERKELE!

Edit: valokuva liitteeksi. Jos joku osaa rullata multa loputkin n.150kpl raveneita tällä, niin antaa mennä vaan
 

Liitteet

Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Eli bahaman matka vaihtui Turun karibian kylpylään.
Elämä on.

Mutta yhtä kokemusta arikkaampana tästäkin eteenpäin. Hyvää tässä on se että Frankenmainer on edelleen hengissä ja toive Bahaman lomasta elää yhä !!

Let it mine !
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 678
Viestejä
4 188 591
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom