Fps ongelmia. Onko ongelma näytössä vai koneessa?

Liittynyt
23.07.2022
Viestejä
2
Het aluksi sanon että olen vähän uusi kaikissa tietokone asioissa!
Eli siis mulla oli ennen vanha samsungin 60hz näyttö ja ostin juuri uuden 144hz pelinäytön ASUS VG249 ja ongelmat alkoi näytön hankkimisen jälkeen... Eli ensin oli satunnaista pätkimistä kaikissa peleissä mitä pelasin (DayZ, Rocket League, Minecraft) mutta se ongelma korjaantui itsestään jotenkin.

Nyt kuitenkin havaitsin että Minecraftissa ainakin minun on pakko pelata vsync asetus päällä jotta pelaaminen olisi smoothia mutta kun pelaan ilman vsync:iä niin fps nousee yli melkein 300fps tietyissä paikoissa mutta peli näyttää vähän huonolta ja vähän niinkuin olisi alhaisempi fps.

Mutta siis pää ongelma on se että kaikissa peleissä alle 100 fps näyttää huonolta, välillä siis näyttää kuin olisi alle 60 fps ja se on ihan omituista mulle. Koitin laittaa vanhan näytön kiinni ja koittaa sillä mutta sekin oli alkanut tehdä samaa eli molemmilla 60hz ja 144hz näytöllä 60-100 fps näyttää huonolta ja ennen kun käytin 60hz näyttöä niin ei ollut tälläistä ongelmaa havaittavissa. Huomasin ongelman myös lähiaikoina DayZissa kun peli oli 60-80 fps niin peli näytti kuin olisi ollut 50fps ja vähän pätki myös.

Myös näytössä on vähän ghostingia havaittavissa tietyissä paikoissa yleensä kun peleissä on alhainen fps ja on pimeää... en tiedä mistä johtuu koska luulin että IPS paneeli näytöissä harvoin näkyy ghostingia.

Näytönohjain ajurit on päivitetty eikä auttanut.
Reboottasin myös tietokoneen mutta sen tein kyllä ennen tätä fps ongelmaa.
Näyttö on asetettu 144hz joten sekään ei ole syynä tähän.

Koneen sisällä on:
GTX 1070
i5 8400
16GB ram muistia

Ja tällä olen nyt joku 3-4 vuotta pelaillut mutta ei ikinä tällaista ongelmaa ole ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Kuulostaa siltä, että sinulla on liian huono prosessori moderneille peleille, eli joku neliydin.

Mitkä on koneesi tiedot?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
277
Onko sulla 144hz päällä näytöstä; siellä ole joku 32hz default mode päällä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 075
Viestejä
4 194 694
Jäsenet
70 845
Uusin jäsen
sami01

Hinta.fi

Ylös Bottom