Fossililta hybridiälykello oikeilla viisareilla ja e-paperinäytöllä

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269


Kellobrändi Fossil on julkaissut uudet Hybrid HR -älykellot, jotka yhdistävät oikeat fyysiset viisarit sekä vähävirtaisen e-paperinäytön. Akunkestoksi luvataan yhdellä latauksella vähintään kaksi viikkoa.

Kello tarjoaa ilmoitus-, hälytys- ja liikuntaominaisuudet perinteisen viisarikellon lisäksi. Tuettuna on mm. sykemittaus ja unenseuranta. Saataville tulee naisille ja miehille suunnattuja eri väri- ja kuorivaihtoehtoja.

Kellot saapuvat Fossilin verkkokauppaan lähiaikoina 199-219 euron hintahaarukassa.

Lähde: https://www.fossilgroup.com/fossil-launches-hybrid-hr/
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
193
Lupaa heti kyllä hyvää kun akkukesto uskalletaan ilmoittaa muodossa "with all features activated".
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Ensimmäinen älykello jonka saattaisi jopa itse ostaa

Paitsi, että ainakaan Fossilin verkkokauppa ei näemmä toimita suomeen...
 

Foxy

• Artisti •
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
323
Lupaa heti kyllä hyvää kun akkukesto uskalletaan ilmoittaa muodossa "with all features activated".
Juu ja eihän e-ink näyttö kuluta käsittääkseni ollenkaan virtaa idlessä, ainoastaan vähän silloin kun sen pitää muuttua.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Juuri tämmöistä olenkin odottanut. Oikeat viisarit eikä kellotaulustoa, joka näyttää lentokoneen kojelaudalta.
Vielä kun olisi oikea kellokoneisto, tämä lienee digitaalisella koneistolla kuten Nokian/Withingsin Steel HR:kin. Mutta kaikkea ei voi saada, muuten vaikuttaa kelvolliselta ja täytyy asiaa seurailla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Ei voida yksikäsitteisesti määrittää mikä on "oikea" älykello ja mikä ei. Kuinka tämä Fossilin viritelmä nyt eroaa aktiivisuusranneekkeesta muuten kuin ulkonäön puolesta? Minun mielestä älykellolla pitää pystyä soittamaan puheluita (ilman yhteyttä puhelimeen) ja maksamaan kaupan kassalla, tämä rajaa aika tehokkaasti tarjontaa ainakin Suomessa.
Wear OS, Tizen tai watchOS on aika hyvä yleismääritelmä kunnon älykellolle. Tuo kassalla maksaminen on Suomessa enemmänkin kiinni pankeista ja kaupoista kuin raudasta. Omassa kellossa on NFC ja MST tuki (Samsung Pay) mutta yksikään pankki tai kauppa Suomessa ei tuota halua tukea.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 837
No nyt. Tällaista joskus visioin. Pitääpä tutustua mitä kaikkea se osaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Oikeassa älykellossa saat viisarit juuri sen näköisiksi kuin haluat.
Mites tämä nyt eroaa oikeasta älykellosta? Ja miten siihen oikeaan kelloon ne viisarit vaihdetaan? Jos tarkoitat, että ovat kuvana näytöllä, niin juuri sitä en halua. Haluan oikeat viisarit, koska haluan.

Toisaalta en välttämättä kaipaa näyttöä ollenkaan. Mulle riittäisi, että se vibraa puhelimen hälytykset ja mittaa askeleita ja sykettä. Ja näyttäisi oikealta pelkistetyltä kellolta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Mites tämä nyt eroaa oikeasta älykellosta? Ja miten siihen oikeaan kelloon ne viisarit vaihdetaan? Jos tarkoitat, että ovat kuvana näytöllä, niin juuri sitä en halua. Haluan oikeat viisarit, koska haluan.

Toisaalta en välttämättä kaipaa näyttöä ollenkaan. Mulle riittäisi, että se vibraa puhelimen hälytykset ja mittaa askeleita ja sykettä. Ja näyttäisi oikealta pelkistetyltä kellolta.
Eli et halua älykelloa.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
324
Mun kriteerit ranteeseen laitettavalle vekottimelle on sykkeen seuranta ja siitä saatava lisäarvo sekä se että se näyttää ajan ja ehkä hälyttää jostain valitsemistani notifikaatioista (esim. puhelut). Tähän mennessä on käytössä ollut Fitbitin Chargeja, mutta jos tää Fossil saa hyviä arvosteluja erityisesti tosta sykkeen mittauksesta, niin pitää kyllä harkita vaihtoa. Ulkonäöllisesti tää pesee kuitenkin noi Fitbitin tuotteet 100-0.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Minun mielestä älykellolla pitää pystyä soittamaan puheluita (ilman yhteyttä puhelimeen) ja maksamaan kaupan kassalla,
Itse en rannepuhelinta halua vaan juuri withings, tämä yms parin viikon akkukestokellot on ne mitä haen. Tää fossil olis kivempi ku näyttöä on enemmän eikä tartte kelata napilla mitä haluaa näyttää.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
35
Jonkin aikaa jo tehnyt mieli vaihtaa Withingsin Steel HR johonkin uudempaan ja johonkin josta pystyisi näkemään suoraan kellosta hieman enemmän tietoa. Näyttää kyllä hyvältä vaihtoehdolta
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
999
Näytti ensimmäisten arvosteluvideoiden perusteella olevan sen verran tahmaavaa tuo valikoissa navigointi, että itsellä ainakin lopahti mielenkiinto heti. Tuosta syystä paloi hermot esim. TicWatch Pron kanssa myös.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Näytti ensimmäisten arvosteluvideoiden perusteella olevan sen verran tahmaavaa tuo valikoissa navigointi, että itsellä ainakin lopahti mielenkiinto heti. Tuosta syystä paloi hermot esim. TicWatch Pron kanssa myös.
Taitaa olla useimmissa "kevytälykelloissa" vähän sama ongelma, eli jotta virrankulutus on saatu alas, on laitteessa käytetty niin kevyttä rautaa, että esim. käyttöliittymä lagaa todella herkästi.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 270
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom