Forza Horizon 6 (PC, Xbox Series, ja myöhemmin myös PS5) 19.5.2026

Ite en juurikaan tuunaile tai virittele autoja näissä peleissä. Ajelen niillä mitä ne on. Ja tiellä on pysynyt. Jonkun maalipinnan saatan vaihtaa jos ei omaa silmää miellytä. Ainoa tuninki tässä pelissä tällä hetkellä on, että otin siitä jostain Escortista ne lisävalot pois.
 
Loool, vieläkin pikselöitynyt savu jos ei aja peliä natiiviresolla, ffs tää on ollut jo bugi 4 ja 5 versioissa. Muuten hyvältä näyttää.

Redditistä kaapattu esimerkki alla josta näkee ongelman.


welcome-back-pixelated-smoke-v0-o8q9o5gnab1h1.webp
 
Ihan mielenkiinnosta että ne joilla on nyt FH6:n ohjauksen kanssa ongelmia, niin ajatteko takanäkymästä vai ohjaamokuvakulmasta? Mä en nimittäin osaa hallita yliohjausta takanäkymästä, vaan se on just sellaista heittelyä kun ei pysty ajoittamaan vastaohjausta täsmällisesti. Ongelma vain korostuu jos on yhtään lagia, tikku driftaa, tai deadzone on pielessä. Kun taas ohjaamonäkymästä ei ole mitään ongelmia. Tosin, tilanne on ollut ihan sama myös FH5:ssa.

Xbox pädillä ja PC:llä siis pelaan.


Playlistien fomotukseen on tulossa korjaus, mutta vielä ei ole tiedossa että millainen. Ymmärsin että playlistit voi pelata uudelleen myöhemmin, mutta milloin ja miten tietoa ei taida vielä olla.
Ajan takanäkymästä Steam Controller 1 -pädillä. Minulla ei ole ongelmia hallita yliohjausta, jos otan deadzonen pois ohjauksesta. Ei minulla ole muuta ongelmaa FH6:n ohjauksen kanssa kuin se, että ohjaus on vähän vaikeampi kuin Fh5:ssä. FH5:n ohjaus on juuri sopiva minun makuuni. FH5:ssä voi helposti kaahailla pidon rajamailla keskittymättä peliin kunnolla.
 
Muuten ihan mielyttävää aivovapaata sloppia, mutta käsikirjoitetut kisat meinaavat saada lopettamaan pelaamisen kokonaan. Vaikka parannat 4 sekuntia puolentoista minuutin kisassa omaa aikaasi vetelee riisimies aina sekunnin edellä.

Ajettavuudessa ei kyllä pahemmin eroa, ehkä jarrujen hallinta hiukan helpompaa ilman absia kuin vitosessa.
 
Onko AI-kisoissa oikeastaan järkeä tuunata ja virittää autoa huolella, vai menevätkö kaikki AI-autot aina pelaajan kanssa samaan tahtiin kuminauhamaisesti? Eli tykkäisin esimerkiksi tehdä mahdollisimman hyvän auton tiettyyn luokkaan ja radalle. Vähän tuntuu, että tuossa on ainoastaan järkeä kaverin kanssa kisatessa.

Kaikki AI-autot lähtevät ainakin aina viivalta kovempaa, vaikka olisi kaatosade ja itsellä neliveto alla. Takavedolla jäisin paikalleen sutimaan. Äsken custom dirt-kisassa pääsin muista ongelmitta ohi, mutta eräs Toyota Supra kiihtyi suorilla paljon omaa autoani kovempaa ja mutkatkin suorastaan lensi. Vasta kuudennella kierroksella onnistuin mutkassa ajamaan kylkeen ja edelle pitäen Supran loppukisan takana. Lisäksi yhdessä asfalttikisassa painava lava-auto sai jostain älyttömän boostin ja suorastaan lensi fysiikan lakeja uhmaten mutkan sisäkaarteessa ohi :D
 
Onko AI-kisoissa oikeastaan järkeä tuunata ja virittää autoa huolella, vai menevätkö kaikki AI-autot aina pelaajan kanssa samaan tahtiin kuminauhamaisesti? Eli tykkäisin esimerkiksi tehdä mahdollisimman hyvän auton tiettyyn luokkaan ja radalle. Vähän tuntuu, että tuossa on ainoastaan järkeä kaverin kanssa kisatessa.

Kaikki AI-autot lähtevät ainakin aina viivalta kovempaa, vaikka olisi kaatosade ja itsellä neliveto alla. Takavedolla jäisin paikalleen sutimaan. Äsken custom dirt-kisassa pääsin muista ongelmitta ohi, mutta eräs Toyota Supra kiihtyi suorilla paljon omaa autoani kovempaa ja mutkatkin suorastaan lensi. Vasta kuudennella kierroksella onnistuin mutkassa ajamaan kylkeen ja edelle pitäen Supran loppukisan takana. Lisäksi yhdessä asfalttikisassa painava lava-auto sai jostain älyttömän boostin ja suorastaan lensi fysiikan lakeja uhmaten mutkan sisäkaarteessa ohi :D
Online kisoihin ei kyl oo oikee mitää asiaa ilman meta-autoja tai tulee takkiin ja pahasti. Edellisestä horizonista hyvä esimerkki vanha kisaratamersu ja oli heittämällä paras dirttikisoihin S2 luokassa ainaki jossain kohtaa.
 
Online kisoihin ei kyl oo oikee mitää asiaa ilman meta-autoja tai tulee takkiin ja pahasti. Edellisestä horizonista hyvä esimerkki vanha kisaratamersu ja oli heittämällä paras dirttikisoihin S2 luokassa ainaki jossain kohtaa.
Online:ssä on myös pelimuotoja joissa ei viritetyllä autolla pääse/auto tai autot on vlaittavana tietyistä vaihtoehdoista ja kuten kaikilla muillakin.
 
Onko AI-kisoissa oikeastaan järkeä tuunata ja virittää autoa huolella, vai menevätkö kaikki AI-autot aina pelaajan kanssa samaan tahtiin kuminauhamaisesti? Eli tykkäisin esimerkiksi tehdä mahdollisimman hyvän auton tiettyyn luokkaan ja radalle. Vähän tuntuu, että tuossa on ainoastaan järkeä kaverin kanssa kisatessa.

Kaikki AI-autot lähtevät ainakin aina viivalta kovempaa, vaikka olisi kaatosade ja itsellä neliveto alla. Takavedolla jäisin paikalleen sutimaan. Äsken custom dirt-kisassa pääsin muista ongelmitta ohi, mutta eräs Toyota Supra kiihtyi suorilla paljon omaa autoani kovempaa ja mutkatkin suorastaan lensi. Vasta kuudennella kierroksella onnistuin mutkassa ajamaan kylkeen ja edelle pitäen Supran loppukisan takana. Lisäksi yhdessä asfalttikisassa painava lava-auto sai jostain älyttömän boostin ja suorastaan lensi fysiikan lakeja uhmaten mutkan sisäkaarteessa ohi :D

Joo ja ei. Kaikki autot eivät ole samanarvoisia, vaikka niiden luokka olisi sama. Toisella A800 autolla saatat tulla viimeiseksi, kun taas toisella A800 autolla ajat kokoajan kärjessä. Ei tuossa luokittelusysteemissä ole mitään järkeä.

Olen huomannut että jos auto on jo kehno ilman tuunaamista, niin se on kehno tuunaamisen jälkeenkin. Siellä on aina joku auto joka on natiivisti parempi samassa luokassa. AI saa aina auton joka on jotain +- 30 oman autosi luokasta ja sen lisäksi vaikeustason mukaan vähän extra grippiä(ilmeisesti painovoimaa), tosin oman kokemuksen mukaan autot korjaantuvat oikealle ajolinjalle jollain mustalla magialla, joten en usko että niiden fyysisiä ominaisuuksia edes muokataan. Ne vaan maagisesti menee raiteilla.

AI mm. kiihdyttää ilmassa lentäessäkin.
 
Highly Skillediin asti olen pärjännyt ai:ta vastaan melkein millä vain luokkaan sopivalla autolla, vaikka olisi vakiokin. Expertissä saa jo käytää meta-autoja, että pärjää kisoissa. Cross countryssa saa käyttää meta-autoja jo averagelta lähtien, että pysyy ai:n kyydissä. Muutenkin nuo Cross country kisat, varsinkin talvella, ovat paskinta paskaa tässä pelisarjassa. Driftzonet ja Trail blazerit ovat ihan mukavaa pientä ajanvietettä niiden rinnalla.
 
Highly Skillediin asti olen pärjännyt ai:ta vastaan melkein millä vain luokkaan sopivalla autolla, vaikka olisi vakiokin. Expertissä saa jo käytää meta-autoja, että pärjää kisoissa. Cross countryssa saa käyttää meta-autoja jo averagelta lähtien, että pysyy ai:n kyydissä. Muutenkin nuo Cross country kisat, varsinkin talvella, ovat paskinta paskaa tässä pelisarjassa. Driftzonet ja Trail blazerit ovat ihan mukavaa pientä ajanvietettä niiden rinnalla.
Joo aika lailla samat mietteet ja varsinkin noi CC kisat on kyllä aika syvältä. AI vetää välillä noissa ihan tajutonta vauhtia.
 
Jos oikein olen ymmärtänyt niin aina näin torstaisin vaihtuu season 17.30 suomen aikaan ja sillon alkaa myös Festival Playlist ensimmäistä kertaa.
 
Itse aina FH5:n(tai aiempien) viikkokisoihin käyttänyt muiden tuneja, ei muuten ole koskaan keskimäärin ollut jakoa niissä, varsinkin CC yms. Dungu nyt viimeksi ollut "se" mistä yt-kanavaltaan aina tunet/sharecodet hakenut. Aiemmin oli myös Mike1nator etc, mutta osa noista kadonnut linjoilta. Dungu ainakin sanonut myös nyt aloittavansa heti tekevänsä guideja myös FH6:een.

Noin muuten en omassa Horizonin perus-kisojen pelaamisessa koskaan above averagea ylempää käytä ja vain noissa viikkokisoissa sitä highly skilled, kun niissä pakko. Paitsi, eventabeissa joissa surutta laitan vaikka new racer niin ei tarvitse yhtään stressata.
 
Viikkokisoihin itse olen ainakin vuosikaudet löytänyt viritykset suoraan kisoihin rajattujen automallien trending tms. välilehdeltä virityksiä selatessa. Yleensä vielä nimetty ”Forzathon weekly” tai vastaavaa. Ei ole tarvinnut YouTube hermannien virityksiä etsiä.
 
Ite en juurikaan tuunaile tai virittele autoja näissä peleissä. Ajelen niillä mitä ne on. Ja tiellä on pysynyt. Jonkun maalipinnan saatan vaihtaa jos ei omaa silmää miellytä. Ainoa tuninki tässä pelissä tällä hetkellä on, että otin siitä jostain Escortista ne lisävalot pois.
Ainakin nelosessa oli ihan pakko viritellä säätöjä, jos halusi kutitella leaderboardien kärkisijoja noissa haasteissa. Saattoi välillä mennä koko ilta vaikka yhdessä speed zonessa autoa säätäen ja linjoja kehittäen. :lol:
 
Viikkokisoihin itse olen ainakin vuosikaudet löytänyt viritykset suoraan kisoihin rajattujen automallien trending tms. välilehdeltä virityksiä selatessa. Yleensä vielä nimetty ”Forzathon weekly” tai vastaavaa. Ei ole tarvinnut YouTube hermannien virityksiä etsiä.
Totta kai olen myös noin tehnyt, ongelma vaan on/oli noiden osumatarkkuus, se viiden tähden tunekin saattaa olla, ainakin omasta mielestä, täysin paska, tai juuri se auto ei kirveelläkään istu itselle.
 
Valmiiden tunejen käyttö on vähän hitti tai huti. Itse olen ottanut viikkokisoissakin tavaksi tunettaa itse omat autoni ja kauden edetessä niitä alkaa jo olemaan joka luokkaan valmiiksi sopivia tallissa. Aika pitkällehän noissa tuneissa pääsee kun on valmiit laskukaavat mihin tarttee lähtötiedoiksi auton painon ja painojakauman. Semmosta pikkutarkkaa säätämistä ei kovin usein jaksa tehdä.

Muiden tekemistä tuneista olisi mukavampi nähdä enemmän tietoa, esim. onko ne tehty manuaalivaihteita ajatellen, koska itse tykkään ohjaimella ajella automaatilla, paitsi driftatessa.

Forza Open Tunes redditissä on ihan hyvä paikka tutkia muiden tekemiä tuneja. Järjestävät siellä aktiivisesti erilaisia haasteita ja kaikkien osallistuvien pitää myös julkistaa ne käyttämänsä auton säädöt.
 
Yksi parennus kyllä voisi olla että pelissäkin näkisi ne toisen tekemät tunet/säädöt, siinähän sitä oppisi myös se toinen käyttäjä. Nyt kun ne lukittu piiloon niitä käyttäessä, ei ole hajuakaan mitä siellä on.
 
Yksi parennus kyllä voisi olla että pelissäkin näkisi ne toisen tekemät tunet/säädöt, siinähän sitä oppisi myös se toinen käyttäjä. Nyt kun ne lukittu piiloon niitä käyttäessä, ei ole hajuakaan mitä siellä on.
Osat kyllä näkee jos on auto mihin ei ole aiemmin ostettu päivityksiä ja käyttää siinä jonkun tunea. Näkee sitten ne "jo omistetut" osat. Muitakin tapoja oli millä voi vähän selvittää niitä säätöjä telemetrian avulla (esim. rengaspaineet), mutta aika työlästä on sekin.
 
En muista oliko jo viitosessa näin, mutta ainakin tässä on viritysasetuksien lataaminen tehty todella helpoksi. Tien päällä voi selata muiden tekemiä asetuksia ja asentaa ne saman tien. Ei tarvitse mennä kotiin tai festivaaleille.
 
En muista oliko jo viitosessa näin, mutta ainakin tässä on viritysasetuksien lataaminen tehty todella helpoksi. Tien päällä voi selata muiden tekemiä asetuksia ja asentaa ne saman tien. Ei tarvitse mennä kotiin tai festivaaleille.
Olihan tuo nelosessa kans sama, että ei tarvinnu kotia mennä niitä latailee ja oliko peräti jo kolmosessakin?
 
Testailin T300 ratilla ja yllättävän hyvä tuntuma tämmöiseksi peliksi, oli jopa ihan kiva ajella kojelautakuvakulmalla, on tuo rattituntuma mennyt FH5 eteen päin.
 
Ainakin nelosessa oli ihan pakko viritellä säätöjä, jos halusi kutitella leaderboardien kärkisijoja noissa haasteissa. Saattoi välillä mennä koko ilta vaikka yhdessä speed zonessa autoa säätäen ja linjoja kehittäen. :lol:
Mistä ihmeen leaderboardeista puhut, kun mulla on aina ollut siellä kärjessä jotain kahden sekunnin aikoja 3min radalla. Vai puhutko jostain friends tai iotech leaderboardista?
 
Tuli mieleen muutaman viikon takaa sellainen, että kun FH5:ssä voi huoletta kääntää ja jarruttaa samaan aikaan, niin sitä tullaan vaikeuttamaan FH6:ssa. Nämä kokemani oudot sivuluisut taitavatkin olla sitä vaikeutusta. Eli kannattaa vältellä painamasta jarrua voimakkaasti kääntymisen aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä ihmeen leaderboardeista puhut, kun mulla on aina ollut siellä kärjessä jotain kahden sekunnin aikoja 3min radalla. Vai puhutko jostain friends tai iotech leaderboardista?
En kun ihan normi leaderboardeista. Ei siellä ihan alkuun ainakaan nelosessa ollut noita selkeitä cheattiaikoja loputtomiin, ja sitten kun jossain kohtaa oli niin filtteröi ne mielessään pois. Vitosta pelailin sen verran höntsäfiiliksellä etten ole edes leaderboardeja siinä vilkaissut.
 
Näitä time attack on kyllä ihan hauska ajella ja koittaa rikkoa omaa enkkaa. Tuostakin sais varmaan pari kymmenystä pois varmasti jos jaksais kunnolla säätää tuon silvian tälle radalle.

Screenshot 2026-05-22 011000.png
 
Jotain on pelissä tehty oikein kun eilen viikkohaastetta pelatessa eniten hubaa oli hitailla autoilla.
Ajelin sen GR86 homman läpi vakio autolla. Oli kyllä todella hauskaa vaikka tuollainen ei mihinkään kulje.
Tämän jälkeen ajoin, oliko se nyt hot hatch -luokan autoilla? turnauksen. Tallista löytyi joku vakio civic ilman vteciä(?). Oliko luokka C210 tai jotain onnetonta. Pitkällä kisan osuudella sain alamäessä kulkemaan 210kmh. Tämäkin todella viihdyttävää vääntöä.
 
Loool, vieläkin pikselöitynyt savu jos ei aja peliä natiiviresolla, ffs tää on ollut jo bugi 4 ja 5 versioissa. Muuten hyvältä näyttää.

Redditistä kaapattu esimerkki alla josta näkee ongelman.


welcome-back-pixelated-smoke-v0-o8q9o5gnab1h1.webp

Ei kyllä ole itsellä mitään pikselöitymistä savuissa. Eilen oli han pakko oikein tutkia asiaa, kun on muka yleinen ongelma näissä. En ole aiemmissakaan osiss akyllä huomannut mitään. Redditin mukaan kaikki partikkeliefektit kärsii muka tästä samasta ongelmasta jo FH3:sta lähtien. Sudittelin ympääriinsä ja ajelin vesilätäköissä yms, mutta ihan smoothit oli savut ja roiskeet aina.

Toki itsellä DLAA käytössä, eikä tullut kokeiltua DLSS päällä. Reddit ketjun mukaan ongelma ei tosin rajoitu vain DLSS käyttöön.
 
Varsinkin öisten katukisojen punaisten savujen pikselöitymisen huomaa todella selvästi. FSR 4.1 Quality käytössä ja savu näyttää juurikin joltain 720p-resoluutiolta.

Harmi, kun tässä ei ole oikein pitkää suoraa motarilla huippujen testaamiseen. Rakensin takavetoisen muskeliauton, jonka pitäisi teoriassa kulkea yli 440 km/h. Sehän sutii niin paljon, että mikään löytämäni suora ei riittänyt tuon saavuttamiseen :D

Seasonin haasteet, joista saa wheelspinejä ja super wheelspinin, olivat aika helppoja. Muutama haaste A-luokan japanilaisella autolla heittämällä läpi ja sitten yksi Rivals radalla. Siinä vastustaja jäi afkaamaan keskelle rataa, niin ei ollut vaikea voitto.

Kyllä tämä nyt jossain määrin maistuukin, vaikka uutta ei hirveästi ole ja sarjan samat ongelmat painavat. Lähinnä koitan kerätä tarpeeksi autoja ja rahaa, jotta voidaan sitten kaverin kanssa perseillä ja kisata vapaasti. Pitää kokeilla vielä kruisailua G29:lla ja 6-lovisella laatikolla.
 
Ei kyllä ole itsellä mitään pikselöitymistä savuissa. Eilen oli han pakko oikein tutkia asiaa, kun on muka yleinen ongelma näissä. En ole aiemmissakaan osiss akyllä huomannut mitään. Redditin mukaan kaikki partikkeliefektit kärsii muka tästä samasta ongelmasta jo FH3:sta lähtien. Sudittelin ympääriinsä ja ajelin vesilätäköissä yms, mutta ihan smoothit oli savut ja roiskeet aina.

Toki itsellä DLAA käytössä, eikä tullut kokeiltua DLSS päällä. Reddit ketjun mukaan ongelma ei tosin rajoitu vain DLSS käyttöön.
Ongelma poistuu jos ajaa 4k natiiviresolla. Mutta jos dlss päällä niin punaiset savut kauheita, heti huomasi intron pimeessä osuudessa ja googlettamalla tuli tuo reddit lanka.
 
Jotain outoa FPS:ssä, kun 9800X3D + 5090 kombo tuottaa ~tasaisen 70FPS riippumatta asetuksista. Ratkaisin nyt väliaikaisesti laittamalla 2x FG päälle. Pelin sisäisen laskurin mukaan GPU:n käyttöaste ennen FG:n laittamista päälle pyörii jossain 20-40% luokassa ja fps-mittari vahvistaa sen.

Kokeiltu säätää presettejä, DLSS, DLAA ja mistään ei ole apua paitsi FG. Onneksi tuo 70fps + FG riittää sulavaan ja lagittomaan ajokokemukseen, mutta voisihan se paremmin olla kuin vaikkapa FH5:ssa.

Ajurit uusimmat ja kokeiltu tappaa taustaohjelmat jne.
 
Jotain outoa FPS:ssä, kun 9800X3D + 5090 kombo tuottaa ~tasaisen 70FPS riippumatta asetuksista. Ratkaisin nyt väliaikaisesti laittamalla 2x FG päälle. Pelin sisäisen laskurin mukaan GPU:n käyttöaste ennen FG:n laittamista päälle pyörii jossain 20-40% luokassa ja fps-mittari vahvistaa sen.

Kokeiltu säätää presettejä, DLSS, DLAA ja mistään ei ole apua paitsi FG. Onneksi tuo 70fps + FG riittää sulavaan ja lagittomaan ajokokemukseen, mutta voisihan se paremmin olla kuin vaikkapa FH5:ssa.

Ajurit uusimmat ja kokeiltu tappaa taustaohjelmat jne.
Hmm, mulla myös 9800x3d + 5090... Outoa, mulla ei ole kyllä FG päällä ja saan käyttöasteet 4k:lla 96-99% kokoajan ja fps 80-100 karkit täysillä oli se natiivi tai DLSS.
 
Hmm, mulla myös 9800x3d + 5090... Outoa, mulla ei ole kyllä FG päällä ja saan käyttöasteet 4k:lla 96-99% kokoajan ja fps 80-100 karkit täysillä oli se natiivi tai DLSS.
Eikö dlss tuo yhtään fps:ää lisää? Itsellä 7500F/9070XT antaa 3440x1440 resolla fsr qualitylla saman fps:n. Ja kaikki asetukset täysillä. Vai onko tuohon fsr 4:ään se frame generation jotenkin sisään leivottuna jo valmiiksi?
 
Näköjään Moza Pit Housen päivittäminen korjasi tuon FPS-bugin ja nyt toimii ratissa vaihtovalotkin. :) Vika ilmeni siis silleen, että kun auto menee maailmaan niin FPS hakkasi käsin asetettua FPS limitteriä vasten kunnes koski rattiin, jolloin se meni kiinteästi siihen 70 FPS.

Ajotuntuma on aika lähellä FH5:sta vähemmän yllättäen. Jotenkin tuntuu, että driftaaminen on vielä helpompaa, mutta voi olla vielä siitä kiinni kun muuten on vielä ratin säädöt hakusessa. Offroadia ajettaessa ratti tärisee kyllä niin lujaa, että laitoin offroad rumblen 0.1 asentoon ja siltikin tuntuu sheikkaavan aika hyvin.....
 
Eikö dlss tuo yhtään fps:ää lisää? Itsellä 7500F/9070XT antaa 3440x1440 resolla fsr qualitylla saman fps:n. Ja kaikki asetukset täysillä. Vai onko tuohon fsr 4:ään se frame generation jotenkin sisään leivottuna jo valmiiksi?
Siis tuo kyllä! Reilusti tuo sen kanssa lisää.. Unohdin mainita sen näköjään kun ei pitäisi kiireessä kirjoittaa mitään. :)
 
Näköjään peli ei vielä edes tue AMD:n korteilla framegeniä. No, ihan hyvin pyörii silti.
 
Hyvä huomata että seasonalit ei enää lukittuja highly skilled. Voi laittaa vaikka new raceriin jos siltä tuntuu eikä halua tippaakaan stressata, esim CC-kisoihin loistava mahdollisuus, pitää vaan huomata kisan ulkopuolella asettaa ne vaikeudet koska kisa alkaa suoraan eikä asetus-ruutua ole.

Mutta loistava uudistus, kun seasonaleissa ainoastaan ne pisteet/saatavat autot merkitsee, niin miksi tehdä vaikeasti jos ei tarvitse.
 
Hyvä huomata että seasonalit ei enää lukittuja highly skilled. Voi laittaa vaikka new raceriin jos siltä tuntuu eikä halua tippaakaan stressata, esim CC-kisoihin loistava mahdollisuus, pitää vaan huomata kisan ulkopuolella asettaa ne vaikeudet koska kisa alkaa suoraan eikä asetus-ruutua ole.

Mutta loistava uudistus, kun seasonaleissa ainoastaan ne pisteet/saatavat autot merkitsee, niin miksi tehdä vaikeasti jos ei tarvitse.
Saako noita ajettua tai suoritettua silloin kun itselle sopii ilman FOMOa vai onko nuo suoritettava viikossa kuten FH5
 
Saako noita ajettua tai suoritettua silloin kun itselle sopii ilman FOMOa vai onko nuo suoritettava viikossa kuten FH5
PItää suorittaa silloin kun kys viikko menossa. Toki sama "sarja/viikko" tulee/tai ainakin aiemmissa sitten joskus uudelleen, vuoden-parin tms kuluttua. edit. Tai tuleekohan taas ne äänestykset sitten jossain vaiheessa.

Piti vielä sanomani että nuo time attack-radat todella hieno lisä, olisi saanut olla tuollaisia jo kaikissa edellisissä osissa, mutta hyvä että viimeistään nyt sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä huomata että seasonalit ei enää lukittuja highly skilled. Voi laittaa vaikka new raceriin jos siltä tuntuu eikä halua tippaakaan stressata, esim CC-kisoihin loistava mahdollisuus, pitää vaan huomata kisan ulkopuolella asettaa ne vaikeudet koska kisa alkaa suoraan eikä asetus-ruutua ole.

Mutta loistava uudistus, kun seasonaleissa ainoastaan ne pisteet/saatavat autot merkitsee, niin miksi tehdä vaikeasti jos ei tarvitse.
Ei hitto onko tosiaan näin o.O Meinasin juuri tulla avautumaan kuinka ottaa päähän nämä kun kahdella eri autolla nyt kokeillut street racing weeklyä eikä pääse läpi. Ei muuta kun lätkimään alempaa vaikeustasoa sitten.
 
En muista oliko jo viitosessa näin, mutta ainakin tässä on viritysasetuksien lataaminen tehty todella helpoksi. Tien päällä voi selata muiden tekemiä asetuksia ja asentaa ne saman tien. Ei tarvitse mennä kotiin tai festivaaleille.
Oikeesti. En oo tiennyt tätä. Tulipa tyhmä olo. Mistä sinne mennään? Voiko vaikka kisan valikossa viel hankkia jonkun muun pelaajan tekemän tunen?

Auton ajotuntumaan ohjaimella auttoi tämä alla oleva video itsellä. Simulation steering päälle ja TRC pois auttoi eniten. Itsellä oli pakko jättää ABS päälle.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/COWf8lBWZyM?is=WV4E-wG1qh7cTSBf
 
Oikeesti. En oo tiennyt tätä. Tulipa tyhmä olo. Mistä sinne mennään? Voiko vaikka kisan valikossa viel hankkia jonkun muun pelaajan tekemän tunen?https://youtu.be/COWf8lBWZyM?is=WV4E-wG1qh7cTSBf
Taukovalikon auto(t) välilehdeltä ja sieltä valitsee viritä autoa tjsp. Sitten painaa vielä selectiä tai valikkonäppäintä niin pääsee selaamaan muiden tuneja.

Kisoissa en ole kokeillut, että voiko ladata jonkun tekemän tunen. Yleensä laittanut autoon luokkaan sopivat viritykset ennen kisoja.
 
Taukovalikon auto(t) välilehdeltä ja sieltä valitsee viritä autoa tjsp. Sitten painaa vielä selectiä tai valikkonäppäintä niin pääsee selaamaan muiden tuneja.

Kisoissa en ole kokeillut, että voiko ladata jonkun tekemän tunen. Yleensä laittanut autoon luokkaan sopivat viritykset ennen kisoja.
Kisan aikana ei sentään pysty tuneja vaihtelemaan.
 
Taukovalikon auto(t) välilehdeltä ja sieltä valitsee viritä autoa tjsp. Sitten painaa vielä selectiä tai valikkonäppäintä niin pääsee selaamaan muiden tuneja.

Kisoissa en ole kokeillut, että voiko ladata jonkun tekemän tunen. Yleensä laittanut autoon luokkaan sopivat viritykset ennen kisoja.
Hei! Kiitos. Itsellä ei toi autojen tuunailu niin paljoa oo napannut, niin tää jeesii. Itel tulee etsittyä aika paljon purist buildeja ja Youtubesta olen bongannut FH5:n aikana tyyppejä, jotka tekee hyvii buildeja (esim. KapienPL tekee hyviä dirt ja Cross-country buildeja, kuten edelleenkin täs pelis), joten olen heitä lisännyt seurattaviin tyyppeihin peleis. Se auttaa paljon.

Täs muute perusohjeita tuunaukseen, jos joku haluaa tän pelin tuunausniksejä ottaa haltuun:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/I9bUB3mcqso?is=IFozyzCegAokFM1U
 
Spec Racing moninpelimuoto kyllä omaan makuun eniten kun on kaikilla samat autot ja vakiosäädöt aina. Lisäksi törmäilysysteemin ehkäiseminen on todella toimiva. Tässä on jo yli 60h peliä takana.
 
Spec Racing moninpelimuoto kyllä omaan makuun eniten kun on kaikilla samat autot ja vakiosäädöt aina. Lisäksi törmäilysysteemin ehkäiseminen on todella toimiva. Tässä on jo yli 60h peliä takana.
Wtf oot pelannu tätä täyden työpäivän verran joka päivä julkaisusta? Oon pelannu mielestäni varsin paljon näin lyhyessä ajassa ja on 13h Xbox appin mukaan. Alkanut jo tuntumaan tylsältä kun tämä on käytännössä vain uusi kartta FH5:een. Samaa FOMO grindia taas.
 
Pari pugia tullut vastaan, jos vaikka offroad kisassa AI auto tulee hyppyrissä päälle niin oma auto tippuu kartan läpi ja toinen todella ärsyttävä pugi joka tulee latausruudun jälkeen ja tekee autosta sellasen ettei se meinaa kääntyä. Renkaat kyllä kääntyy mutta auto pyrkii menemään suoraan renkaat ulvoen kun kääntää. Ainoastaan pelin boottaaminen korjaa tämän.

Ja mitä tulee peli aikaan niin mulla Steam näyttää 90h tällä hetkellä.
 
Wtf oot pelannu tätä täyden työpäivän verran joka päivä julkaisusta? Oon pelannu mielestäni varsin paljon näin lyhyessä ajassa ja on 13h Xbox appin mukaan. Alkanut jo tuntumaan tylsältä kun tämä on käytännössä vain uusi kartta FH5:een. Samaa FOMO grindia taas.
Tuo laskuri monesti (kaikissa peleissä) ei päivity ennen kuin peli on käynnistetty uudelleen. Trueachvimenet sivustolla taas laskuri näyttää jostain syystä oikein ilman uudelleenkäynnistymistäkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 078
Viestejä
5 239 683
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom