Forza Horizon 6 (PC, Xbox Series, ja myöhemmin myös PS5) 19.5.2026

Viikonloppuna taisi löytyä ensimmäinen oikea bugi. Tokion saaresta, se missä on kontteja yms halleja, on pituushyppy missä loikataan veden yli kaupunkiin. Se bugaa ainakin Xboxilla niin että ilmassa on läpinäkyvä seinä talojen kohdalla. Useamman kerran kokeilin, mutta aina pamahti korkealla ilmassa läpinäkyvään seinään. Koitin vaihtaa jopa ulkokuvaan että näkisi mihin osuu mutta ei ole mitään. Kuvakulma heittää jotenkin oudosti ilmassa niin ei myöskään näe osunko tien kohdalle vai talon kohdalle kun seinään loppuu meno ja tulee fail. Mietin jo että kuvitteleeko peli talojen olevan äärettömän korkeita ja ainoa oikea kohta on osua talojen väliin olevalle kapeelle tielle?

Onko muut huomanneet saman?
 
Sama homma. Ei oikein mitään tekemistä. Tästä johtuen, latasinkin Game Passista Horizon vitosen, joka jäi itselläni melko vähälle peluulle aikanaan. Olin tasolla 53, joten aika pintarapaaisua vasta.
Nyt kun tuohon enemmän tutustuin, niin paljon enemmän mukavaa puuhastelua, ne "tutkimusmatkat" ja kamppeiden etsiminen kohteista ym. ovat varsin mukavia. Toivoisinkin, että tähän kutoseen tulisi jotain saman kaltaista seikkailua. Pitänee varmaan Premium ostaa tuohon vitoseenkin, kun tässä nykyisessä on tehtävää vaan jokuseksi tunniksi per viikko, ainakin toistaiseksi.
Hyi helkutti se oli ihan kamalinta fillerisontaa mitä tässä pelisarjassa nähty. Ei todellakaan sellaista roskaa takaisin. Nytkin ihan liikaa sen suuntaista tauhkaa oikean kisaamisen sijaan.
 
Viikonloppuna taisi löytyä ensimmäinen oikea bugi. Tokion saaresta, se missä on kontteja yms halleja, on pituushyppy missä loikataan veden yli kaupunkiin. Se bugaa ainakin Xboxilla niin että ilmassa on läpinäkyvä seinä talojen kohdalla. Useamman kerran kokeilin, mutta aina pamahti korkealla ilmassa läpinäkyvään seinään. Koitin vaihtaa jopa ulkokuvaan että näkisi mihin osuu mutta ei ole mitään. Kuvakulma heittää jotenkin oudosti ilmassa niin ei myöskään näe osunko tien kohdalle vai talon kohdalle kun seinään loppuu meno ja tulee fail. Mietin jo että kuvitteleeko peli talojen olevan äärettömän korkeita ja ainoa oikea kohta on osua talojen väliin olevalle kapeelle tielle?

Onko muut huomanneet saman?
En ole itse vielä huomannut tätä, mutta nähnyt paljon videoita missä tätä samaa on ihmetelty. Ei esim. anna hypätä talon katolle. Ilmeisesti toimii tosiaan vain silloin, jos hyppää talojen välissä olevalle tielle, mutta siinäkin jos tekee liian pitkä hypyn, niin silti tulee näkymätön seinä vastaan...
 
Spec racing on kyl täysin perseestä. Pitäisi olla aika-ajot tai jotain. Nyt etupäästä lähtevät saavat kohtuuttoman paljon etua. Tai olisi edes käännetty lähtöjärjestys seuraavaan kisaan.

Raku raku on myös kusisinta paskaa vähään aikaan. Parin vuoron jälkeen on koko minipeli nähty ja vuoroja pitäisi tahkota noin 30 eli 90 yksittäistä toimitusta, että saa maksimi ylennykset.

Muuten näin 40 tunnin jälkeen on kaikki tehty tuota raku raku paskaa rivalseja lukuunottamatta. Katsotaan kuinka kauan noita fomo weeklyjä jaksaa tehdä. Vähän on alkanut jo kyllästyminen vaivata niissäkin, kun mitään haastetta ei ole. Kartta kyllä pelastaa paljon ja ihan vaan kruisailu ilman mitään tavoitteita on tässä todella mukavaa. En kuitenkaan usko, että tähän tulee läheskään niin paljon tunteja kellotettua kuin vaikka kolmoseen ja neloseen.

Lisäksi tuli katsottua jotain YouTube pätkää ekasta Horizonista ja siinähän hahmot näyttivät ihan ihmisiltä ja liikkuivat ja puhuivat kuin ihmiset. Toisin sanoen hahmot näyttivät paljon paremmilta kuin nämä nykyiset neandertalilaiset pallinaamat.
Huomasin saman tuossa Spec Racingissä. Ei se sijotus siitä lähdöstä muutu mihinkään jos edessä ei tehdä jotain virheitä.

Raku raku oli mielenkiintoinen ehkä sen ensimmäisen vuoron ajan. Sitten kun tajusi kuinka paljon siinä on toistoa niin... Saa nähdä milloin ne loputkin vuorot saa siihen tehtyä. Vielä ainakin kolme ylennystä saamatta. Ideana ihan hyvä, mutta itse ottaisin mieluummin sellainen taksipalvelu tehtävän missä pitäisi kuskata henkilöitä eri puolille karttaa, eikä tuollaista kaupungissa edestakaisin ravaamista.

Tuokin on jännä miten on tänä päivänä saatu noinkin epäkiinnostavan näköiset hahmot aikaiseksi, niin tarinassa kuin pelaajahahmojen osalta. Paras asuste pelissä on ehdottomasti kypärä.

Itse pelaan tämän ensimmäisen kauden viikkohaasteet 100% saavutuksen vuoksi, mutta jatkossa en aio koskea esim. eliminaattoriin.
 
Huomasin saman tuossa Spec Racingissä. Ei se sijotus siitä lähdöstä muutu mihinkään jos edessä ei tehdä jotain virheitä.
Minulla kyllä ihan eri kokomukset ja pelannut usemman sata kisaa tässä pelimuodossa jo. Jos ei itse ole kärkipaikoilla lähtöruudussa niin aniharvoin jos itse vaan hyvin ajaa niin edessä olevat sen lähtöpaikan takia voittaa.
 
Viikonloppuna taisi löytyä ensimmäinen oikea bugi. Tokion saaresta, se missä on kontteja yms halleja, on pituushyppy missä loikataan veden yli kaupunkiin. Se bugaa ainakin Xboxilla niin että ilmassa on läpinäkyvä seinä talojen kohdalla. Useamman kerran kokeilin, mutta aina pamahti korkealla ilmassa läpinäkyvään seinään. Koitin vaihtaa jopa ulkokuvaan että näkisi mihin osuu mutta ei ole mitään. Kuvakulma heittää jotenkin oudosti ilmassa niin ei myöskään näe osunko tien kohdalle vai talon kohdalle kun seinään loppuu meno ja tulee fail. Mietin jo että kuvitteleeko peli talojen olevan äärettömän korkeita ja ainoa oikea kohta on osua talojen väliin olevalle kapeelle tielle?

Onko muut huomanneet saman?
Joo, näin Youtube-videon, jossa oli juuri tuo sama bugi Xboxilla.
 
Ai onko siellä achievement että pitää yhden seasonin kaikki läpäistä?
Juu on siellä tämmönen. Edit. tuo taitaakin tarkoittaa yhtä viikkoa, ei koko kautta. FH5:ssa muistaakseni oli koko kautta koskeva saavutus ja sekotin siihen.
1780920807017.png

Minulla kyllä ihan eri kokomukset ja pelannut usemman sata kisaa tässä pelimuodossa jo. Jos ei itse ole kärkipaikoilla lähtöruudussa niin aniharvoin jos itse vaan hyvin ajaa niin edessä olevat sen lähtöpaikan takia voittaa.
Itsellä otanta paljon pienempi ja se tietysti korostuu sellaisilla pitkillä radoilla missä on esimerkiksi moottoritietä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 811
Viestejä
5 235 865
Jäsenet
83 377
Uusin jäsen
MustaOnMusta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom