Forza Horizon 6 (PC, Xbox Series, ja myöhemmin myös PS5) 19.5.2026

Viikonloppuna taisi löytyä ensimmäinen oikea bugi. Tokion saaresta, se missä on kontteja yms halleja, on pituushyppy missä loikataan veden yli kaupunkiin. Se bugaa ainakin Xboxilla niin että ilmassa on läpinäkyvä seinä talojen kohdalla. Useamman kerran kokeilin, mutta aina pamahti korkealla ilmassa läpinäkyvään seinään. Koitin vaihtaa jopa ulkokuvaan että näkisi mihin osuu mutta ei ole mitään. Kuvakulma heittää jotenkin oudosti ilmassa niin ei myöskään näe osunko tien kohdalle vai talon kohdalle kun seinään loppuu meno ja tulee fail. Mietin jo että kuvitteleeko peli talojen olevan äärettömän korkeita ja ainoa oikea kohta on osua talojen väliin olevalle kapeelle tielle?

Onko muut huomanneet saman?

Sama homma. Ei oikein mitään tekemistä. Tästä johtuen, latasinkin Game Passista Horizon vitosen, joka jäi itselläni melko vähälle peluulle aikanaan. Olin tasolla 53, joten aika pintarapaaisua vasta.
Nyt kun tuohon enemmän tutustuin, niin paljon enemmän mukavaa puuhastelua, ne "tutkimusmatkat" ja kamppeiden etsiminen kohteista ym. ovat varsin mukavia. Toivoisinkin, että tähän kutoseen tulisi jotain saman kaltaista seikkailua. Pitänee varmaan Premium ostaa tuohon vitoseenkin, kun tässä nykyisessä on tehtävää vaan jokuseksi tunniksi per viikko, ainakin toistaiseksi.
Hyi helkutti se oli ihan kamalinta fillerisontaa mitä tässä pelisarjassa nähty. Ei todellakaan sellaista roskaa takaisin. Nytkin ihan liikaa sen suuntaista tauhkaa oikean kisaamisen sijaan.

Viikonloppuna taisi löytyä ensimmäinen oikea bugi. Tokion saaresta, se missä on kontteja yms halleja, on pituushyppy missä loikataan veden yli kaupunkiin. Se bugaa ainakin Xboxilla niin että ilmassa on läpinäkyvä seinä talojen kohdalla. Useamman kerran kokeilin, mutta aina pamahti korkealla ilmassa läpinäkyvään seinään. Koitin vaihtaa jopa ulkokuvaan että näkisi mihin osuu mutta ei ole mitään. Kuvakulma heittää jotenkin oudosti ilmassa niin ei myöskään näe osunko tien kohdalle vai talon kohdalle kun seinään loppuu meno ja tulee fail. Mietin jo että kuvitteleeko peli talojen olevan äärettömän korkeita ja ainoa oikea kohta on osua talojen väliin olevalle kapeelle tielle?

En ole itse vielä huomannut tätä, mutta nähnyt paljon videoita missä tätä samaa on ihmetelty. Ei esim. anna hypätä talon katolle. Ilmeisesti toimii tosiaan vain silloin, jos hyppää talojen välissä olevalle tielle, mutta siinäkin jos tekee liian pitkä hypyn, niin silti tulee näkymätön seinä vastaan...

Spec racing on kyl täysin perseestä. Pitäisi olla aika-ajot tai jotain. Nyt etupäästä lähtevät saavat kohtuuttoman paljon etua. Tai olisi edes käännetty lähtöjärjestys seuraavaan kisaan.

Raku raku on myös kusisinta paskaa vähään aikaan. Parin vuoron jälkeen on koko minipeli nähty ja vuoroja pitäisi tahkota noin 30 eli 90 yksittäistä toimitusta, että saa maksimi ylennykset.

Muuten näin 40 tunnin jälkeen on kaikki tehty tuota raku raku paskaa rivalseja lukuunottamatta. Katsotaan kuinka kauan noita fomo weeklyjä jaksaa tehdä. Vähän on alkanut jo kyllästyminen vaivata niissäkin, kun mitään haastetta ei ole. Kartta kyllä pelastaa paljon ja ihan vaan kruisailu ilman mitään tavoitteita on tässä todella mukavaa. En kuitenkaan usko, että tähän tulee läheskään niin paljon tunteja kellotettua kuin vaikka kolmoseen ja neloseen.

Lisäksi tuli katsottua jotain YouTube pätkää ekasta Horizonista ja siinähän hahmot näyttivät ihan ihmisiltä ja liikkuivat ja puhuivat kuin ihmiset. Toisin sanoen hahmot näyttivät paljon paremmilta kuin nämä nykyiset neandertalilaiset pallinaamat.
Huomasin saman tuossa Spec Racingissä. Ei se sijotus siitä lähdöstä muutu mihinkään jos edessä ei tehdä jotain virheitä.

Raku raku oli mielenkiintoinen ehkä sen ensimmäisen vuoron ajan. Sitten kun tajusi kuinka paljon siinä on toistoa niin... Saa nähdä milloin ne loputkin vuorot saa siihen tehtyä. Vielä ainakin kolme ylennystä saamatta. Ideana ihan hyvä, mutta itse ottaisin mieluummin sellainen taksipalvelu tehtävän missä pitäisi kuskata henkilöitä eri puolille karttaa, eikä tuollaista kaupungissa edestakaisin ravaamista.

Tuokin on jännä miten on tänä päivänä saatu noinkin epäkiinnostavan näköiset hahmot aikaiseksi, niin tarinassa kuin pelaajahahmojen osalta. Paras asuste pelissä on ehdottomasti kypärä.

Itse pelaan tämän ensimmäisen kauden viikkohaasteet 100% saavutuksen vuoksi, mutta jatkossa en aio koskea esim. eliminaattoriin.

Huomasin saman tuossa Spec Racingissä. Ei se sijotus siitä lähdöstä muutu mihinkään jos edessä ei tehdä jotain virheitä.
Minulla kyllä ihan eri kokomukset ja pelannut usemman sata kisaa tässä pelimuodossa jo. Jos ei itse ole kärkipaikoilla lähtöruudussa niin aniharvoin jos itse vaan hyvin ajaa niin edessä olevat sen lähtöpaikan takia voittaa.

Joo, näin Youtube-videon, jossa oli juuri tuo sama bugi Xboxilla.

Ai onko siellä achievement että pitää yhden seasonin kaikki läpäistä?
Juu on siellä tämmönen. Edit. tuo taitaakin tarkoittaa yhtä viikkoa, ei koko kautta. FH5:ssa muistaakseni oli koko kautta koskeva saavutus ja sekotin siihen.
1780920807017.png

Minulla kyllä ihan eri kokomukset ja pelannut usemman sata kisaa tässä pelimuodossa jo. Jos ei itse ole kärkipaikoilla lähtöruudussa niin aniharvoin jos itse vaan hyvin ajaa niin edessä olevat sen lähtöpaikan takia voittaa.
Itsellä otanta paljon pienempi ja se tietysti korostuu sellaisilla pitkillä radoilla missä on esimerkiksi moottoritietä.

Ei jessus on kyllä mahdoton achievement sitten.
Miten ihmeessä tuo on mahdoton? Tuo tuli äärimmäisen helposti jo heti ekalla viikolla ja olisi tullut jo tällä viikolla kolmatta kertaa. n. tunnin pelaaminen. Nythän edes kisoissa ei ole noissa season jutuissa vaadittu minkäänlaista tiettyä vaikeusasteen käyttöä.

Viimeksi muokattu:
Miten ihmeessä tuo on mahdoton? Tuo tuli äärimmäisen helposti jo heti ekalla viikolla ja olisi tullut jo tällä viikolla kolmatta kertaa. n. tunnin pelaaminen. Nythän edes kisoissa ei ole noissa season jutuissa vaadittu minkäänlaista tiettyä vaikeusasteen käyttöä.
Tuo on jotenkin tylsä ettei niissä kisoissa ole kunnon vaikeusastetta. Tai siis itsehän sen saa päättää jos soolona ajaa, mutta sitten coop-moodissa ottaako se sitten alimman valitun vaikeustason mukaan... Välissä ainakin on tuntunut että se on jollakin helpoimmalla turisti vaikeustasolla kun kaikki AI autot jää jo lähdössä taakse.

Mielenkiinnolla odotan sitä trial-kisaa mikä palaa seuraavalla 2-series kaudella.

Siten että ne hypyt, speed trapit ja sellaiset mitä näissä vaaditaan on yleensä ihan mahdottomia saada.

Myös kaikki multiplayeriä tai cooppia vaativat achit on peleissä yhtä kuin ei onnistu.

Talvi on kyllä edelleen ihan sontaa. Tässä ilmeisesti tiet ovat ihan samanlaiset kuin kesällä, mutta tuo valkoinen maasto ei inspiroi pelaamaan ollenkaan.

Talvi on kyllä edelleen ihan sontaa. Tässä ilmeisesti tiet ovat ihan samanlaiset kuin kesällä, mutta tuo valkoinen maasto ei inspiroi pelaamaan ollenkaan.
15h enää niin on jo kevät :) Henk.koht tykkään jokaisesta vuodenajasta mutta ei japanin talvi suosikkini ole. Suomessa talvi on parahaillaan se suosikki.

Onnistuin pääsemään tarpeeksi ylös että sai Lotuksen. En koske tuohon roskaan enää ikinä. Toivottavasti lopettavat näiden multiplayer paskeiden tuputtamisen näissä season tehtävissä.
Se lipun ryöstö ja hippa ja piilosta vasta paskaa ovatkin. Ihan hirveää. Joskus vielä oli niin, että piti voittaa, mutta viime aikoina on kai riittänyt, että pelaa kerran ja silti se on hirveää.

Miten muuten muilla nuo ääniasetukset toimii? Tuntuu että vaikka kuinka laskee moottorien äänenvoimakkuutta asetuksissa niin mikään ei muutu. Edelleen autojen äänet jyrää kaiken eikä tahdo kuulla musiikkia kunnolla.
Ja onko tässä alkanut grafiikka-asetukset synkronoitumaan nyt koneiden välillä? Ihmettelin miksi oli yhtäkkiä niin huono fps hitaammalla kakkoskoneella niin oli mennyt ray tracing päälle ja maksimiin kuten pidän 5090 koneella.

EDIT: Kävi muuten tuuri että tämän viikon nuo temppuilut oli jopa läpäistävissä joten se typerä achi hoidettu alta. Speed zonea piti useamman kerran kokeilla ja hyppyä varten tehdä Suprasta ralliversio että pääsi sitä lumista mäkeä alas.

Viimeksi muokattu:
Eliminator oli yllättävän kiva. Ekalla kerralla ei ollut mitään hajua miten se toimii, mutta tokalla kerralla tajusin että kannattaa mennä mahdollisimman avoimelle alueelle alussa jotta näkee savut ja voitin sen ilman sen suurempia tuskia.

Nuo danger signit yms. vaatii kyllä autojen tuunaamista että menee läpi. Melko työlästä jos itse lähtee jokaiseen kasaamaan auton. Noihin löytyy kyllä jonkun muun tekemät joilla ne menee läpi helposti.

Itse en ymmärrä sen ideaa edelleenkään, tässä tai FH5:ssä, olen vain jossain kartan laidoilla niin kauan että laskuri laskenut alle 30 pelaajan ja sitten voikin lopettaa, tai joku siis pudottaa. En edes yritä kisata tms mitä pitäisikään tehdä niitä toisia vastaan, olen vain paikallani siellä.

Itse en ymmärrä sen ideaa edelleenkään, tässä tai FH5:ssä, olen vain jossain kartan laidoilla niin kauan että laskuri laskenut alle 30 pelaajan ja sitten voikin lopettaa, tai joku siis pudottaa. En edes yritä kisata tms mitä pitäisikään tehdä niitä toisia vastaan, olen vain paikallani siellä.

Olisiko tuossa joku 11 leveliä niitä autoja. Savuja kun kerää niin saat valita vaihdatko auton parempaan. Sieltä saattaa tulla kerralla vaikka levelin 9 auto vaikka itse olet vielä level 1 autossa. Jos haastat jonkun kisaan tööttämällä kun olet lähellä ja voitat saat päivitettyä auton yhtä ylempään leveliin.

Voittaja strategia tuntuisi olevan löytää joku 9-11 levelin off road tai ralliauto savuista ja vältellä muita pelaajia kunnes on joku kunnon tykki. Kun 12 viimeisintä on enää pelissä niin tulee joku 8km kisa ja ensimmäinen paikalla olija voittaa. Off-road autolla sitten vaan suorinta reittiä maaliin välittämättä maastosta, siitä vaan puiden läpi jyräten.

Ei tuosta näyttänyt saavan edes mitään palkintoa kun voitti eli ihan omaksi iloksi tuossa kisataan.

Onneksi talvi loppuu :D Ihan näyttävän näköistä, mutta ei vielä tässä kohtaa vuotta pysty, ei millään. Tais tuo off-road ajelukin mennä pirun liukkaaksi? Ainakin turhauttavaa yrittää jumputtaa jotain pientä ylämäkeä kun auto vaan suttaa paikallaan.. Kevättä odotellessa!

Nuo danger signit yms. vaatii kyllä autojen tuunaamista että menee läpi. Melko työlästä jos itse lähtee jokaiseen kasaamaan auton. Noihin löytyy kyllä jonkun muun tekemät joilla ne menee läpi helposti.
Nuo autojen tuunailut viikottaisia haasteita ja kisoja varten on oikeastaan yksi tapa millä saa lisää puuhaa tähän peliin kun kaikki muu on jo "pelattu".

Itsellä oli täsmälleen sama strategia.

Onneksi talvi loppuu :D Ihan näyttävän näköistä, mutta ei vielä tässä kohtaa vuotta pysty, ei millään. Tais tuo off-road ajelukin mennä pirun liukkaaksi? Ainakin turhauttavaa yrittää jumputtaa jotain pientä ylämäkeä kun auto vaan suttaa paikallaan.. Kevättä odotellessa!
Jotenkin ehkä odotti että tietkin olisi olleet enemmän jäässä vaikka siellä pohjoisosassa karttaa, mutta ilmeisesti FH4:ssa talvea vihattiin niin paljon, että tehtiin siitä nyt enemmän vain kosmeettinen asia. Tuntuu vaan että kun yritetään miellyttää kaikkia ja tehdään tällaisia kompromisseja niin lopputulos on vaan keskinkertainen meh, joka ei herätä yhtään positiivisia tunteita. Talvirenkaatkin on pelissä ihan turhia kun ei niitä tarvitse.

Pakko se oli testata tuota Hummeri glitchiä: ekasta Eliminatorista 550M ja tokasta 720M :cigarbeye:

Edit. Jaahas Eliminator poissa käytöstä. Se oli siinä sitten.

Viimeksi muokattu:
Pakko se oli testata tuota Hummeri glitchiä: ekasta Eliminatorista 550M ja tokasta 720M :cigarbeye:

Heh. Katsoin juuri että kuutta tuntia vaille 200h olen pelannut ja rahaa tullut yhteensä kaikesta tuona aikana n. 60 miljoonaa (ihan normaalisti pelaamalla siis yksinpeliä ja online peliä etenkin) että melkoiset rahat olet saanut :)

Kannattanee käyttää pikimmiten, jos siis haluat glitchistä hyötyä. Oma muistikuva viimeisestä vastaavasta on että rahat poistetaan mutta ostettuja autoja ei.

Kannattanee käyttää pikimmiten, jos siis haluat glitchistä hyötyä. Oma muistikuva viimeisestä vastaavasta on että rahat poistetaan mutta ostettuja autoja ei.
Autoshown jo ostin tyhjäksi puuttuvista autoista. +350M meni siihen. Täytyy vielä käydä Revueltoja ostamassa talli täyteen skill pointsien käyttöä varten.

Näillä ohjeilla saa kohtuullisella vaivalla 1965 Toyota Sports 800 Fanta Edition
voi käyttää kertakäyttöemailosoitetta cocacola rekisteröitymiseen, se pitää linkittää xbox tilin kanssa väliaikaisesti.
Ja pitää olla nimenomaan Microslop Storen versio pelistä. Steamiin ei ole mitään keinoa saada. Melkein kuukausi takaperin tuota koitin saada, mutta ei onnanut. Joku oli redditissä kysynyt mikkisoftan tuestakin, että jos voisi koodin vaihtaa Steam koodiin, mutta ei ollut mahdollista.

FH4:ssä ainakin nämä Gamestopien pre order yms. spessu autot tulivat lopulta kaikkien saataville. Sittenhän on vielä se joku Peel P50 Trolli, jota vissiin täällä mahdoton saada. Mutta noita ei vissiin lasketa siihen kaikkien kerättävien autojen listaan tietääkseni eli ovat vain liveryt.

Itsellä ei ole koskaan ollut edes miljoonaa vaikka alusta asti pelannut. Seasonaleista täytyy sanoa että aarrearkku täysin perseestä yrittää.

Seasonaleista täytyy sanoa että aarrearkku täysin perseestä yrittää.
Tutki hetkinen sitä aluetta, rampit kulkee arkulle helposti, taisi olla joku pikkuhyppy. Tuntuu että kaikki tämän threadin itkut koskee sitä ettei kaikkea saa nopeasti paskasti ajamalla. Itse tuunaan ja maalaan autoni ja sen takia hiton kova peli

Siis katsoin toki guidea tuubista mutta silti sai mersulla ehkä 5-6 kertaa yrittää. Tipuin lasikaton läpi, törmäsin katon reunaan etc. Totta ettei peleissä haluaisi stressata lainkaan.

Itse vain ajoin sinne katolle ja tiputtauduin katon reunalta siihen arkun päälle. Helppo.

Ja pitää olla nimenomaan Microslop Storen versio pelistä. Steamiin ei ole mitään keinoa saada. Melkein kuukausi takaperin tuota koitin saada, mutta ei onnanut. Joku oli redditissä kysynyt mikkisoftan tuestakin, että jos voisi koodin vaihtaa Steam koodiin, mutta ei ollut mahdollista.

FH4:ssä ainakin nämä Gamestopien pre order yms. spessu autot tulivat lopulta kaikkien saataville. Sittenhän on vielä se joku Peel P50 Trolli, jota vissiin täällä mahdoton saada. Mutta noita ei vissiin lasketa siihen kaikkien kerättävien autojen listaan tietääkseni eli ovat vain liveryt.
Tämä Fanta Toyota on kylläkin ihan oma autonsa, ei pelkkä livery. DLC auto, ihan vastaava kuin esim. aiempien osien Oreo Zonda.

Tämä on minun arvio pelistä. Saa olla samaa mieltä tai ei.
Availin mapin auki mikä oli ihan jees ajella ratin kanssa, mutta onhan tämä melko heikko suoritus anteeksi siitä. Tämä on yksi Forza 5 todella kallis DLC
-Sijoittuu Japaniin, mutta JDM autojen puute(samoja vanhoja skylineja yms edellisestä pelissä, mutta uusia JDM:iä ole kun ehkä 10) ja peli maksaa 70€ ja uudesta kämäsestä Civicistä pitäs maksaa vielä 2,99€ oikeeta rahaa? Missä on uudemmat Crownit, mark2, aristo, cube, bb, century, brevis, laurel, mini kei autot(jotain on mutta silti), minivanit jne. Kai nämä sitten pitää erikseen ostaa oikeella rahalla jossain. 500 E on poistettu vaikka Japanissa on yllättävän iso mersuscene.
-99% autoista samoja kuin edellisessä jotka omistan jo Forza 5, ei paljoa kiinnostellut tehdä kausitehtävää ja saada joku kämänen CRX mitä saa edes vitosessa myytyä. Miksi pelissä ei ole muuten uudempaa CRX del solia?
-Moni autoista on jenkkiversioita. Euroautoista esim. suurinosa bemareista jenkkimalleja typerineen etuvaloineen ja mitkälie puskurivalot. Evo ysi on komeasti edelleen jenkkimalli puuttuvalla diffusorilla joka löytyy kaikkialta muualta maailmasta. Sama ois pitää pelkkä EVO 8. Ja nyt pitäisi olla Japanissa, oisko ollut hirveä homma vääntää se diffusori siihen ja heittää jollain mirror työkalulla rattikin oikealle puolen?
-Japanin tuning scenen puute ja tuunaus yleisesti. En tiedä genreä, mutta puuttuu ne metrin päähän jatketu etupuskurit ja pystyyn nostetut pari metriset pakoputket. Lambojen värivalo hirvitykset loistaa poissaolollaan. Omasta mielestä kumpikaan ei ole hienoja, mutta osa japanin autokulttuuria ne on. Suurimpaan osaan autoista ei saa kun splitterin eteen, typerät evät ja vetokoukun. Taakse saa sen GT3 pöllityn jäätävän lintulaudan.
-Kisoilla ja niiden sijoituksilla ei ole edelleenkään mitään merkitystä tässä pelissä pelin etenemisen kannalta.
-Rahalla ei ole mitään merkitystä, sitä tulee ovista ja ikkunoista koko ajan ja sen tekeminen huutokaupalla on edelleen helppoa. Wheel spinnejä tulee vaikka ei tekis muuta kun ajais ympäri mappia.
-AI on edelleen jotain ihan skeidaa. Lähtöruudusta jäät kattelemaan perävaloja. Sit kun saat kiinni, niin ajavat perseesen ja kiilaavat mutkissa ja pyöräyttävät auton. Yhdessä kisassa vedin ensimmäisen ohi tokavikalla suoralla, 90 mutka menee hyvin ja loppusuoraa vaan kaasua pohjaan ja todetaan, että tää on voitettu. Tokana tuleva lähtee kuminauhan voimaalla ja tulee ainakin 50kmh nopeempaa ja juuri maaliviivalla ja aika oli 2:30:3xx ja voittajan 2:30:3xx no ei muuta kun uudestaan kisa käyntiin. Yllättäin pääsen kaikista ohi parin mutkan jälkeen ja edellisessä piti kunnolla ajaa. Siinä ajetaan 70% käressä ja maalissa aika oli yllätys yllätys lähes sama 2:30:xxx. Mutta missä se AI on? No se tulee tokaksi aikaan 2:37. Tämä kyseinen skenaario on tapahtunut useasti.
-Lähes kaikista puista pääsee läpi, mutta alle 30kmh vauhdilla et pääse sormen paksusesta pajusta läpi? Vitosessa oli enemmän kiinteitä puita.
-Peliin saatiin hieno Touge, millä ole mitään tekemistä Tougen kanssa. Perus sprintti missä on vaan yksi vastustaja. Jos ei joku tiedä mikä Touge on, niin siinä ajetaan pätkä kahdesti, jossa vuorot vaihtuvat. Takana olevan pitää ajaa mahdollisimman lähellä edellä olevaa. Ois voinut ottaa mallia Need For Speed Carbonista, jossa tuo pelimuoto oli.
-Juoni ja skippaamattomat cutscenet edelleen lähinnä ärsyttää. Latolöydöt oli kyllä rasauttavia, kerkee käydä kusella välissä ja siltikin pyörii. Katoin yhden videon missä verrattiin Forza ykköstä ja tätä, niin cutsceneihin oli sentään aikanaan panostettu. Siellä avataan konepeltiä, pistetään kiinni ja lopuksi painetaan pelti loppuun. Tässä ne lähinnä seisoo staattisesti paikallaan tai jopa kävelee.
-Pelistä puuttuu tavoitteellisuus. Ainoa tavoite on oikeastaan päästä legenda saarelle. Ei ole sitä vanhojen need for speedin tuntua, että ajan tietyn verran kisoja ja sit grindaan muita kisoja, jotta saa pankkia ja sit voi mennä ostaa sen vaivalla hankitun skylinen.
Jos ei ole aikasempia Forza pelejä pelannut, niin varmasti ihan jees, mutta Forza 4, 5, 6 on sama peli. Copy/paste peli.
Anteeksi avautuminen.

On kyllä ihan käsittämätöntä miten nuo välivideot ja hahmot ovat noin surkeasti tehty. Aivan uskomatonta roskaa ja jäätävän rumia naamoja ja animaatioita. Kyllä, toinen on esirenderöity ja toinen tehty pelimoottorilla, mutta välivideoita molemmat yhtä kaikki. Ja, vaikka on autopeli, niin kyllä tällaisissa arcade-rälläyksissä välivideot luovat fiilistä ja tunnelmaa. Vieläkin muistan jostain Need For Speedistä sen yhden ylimielisen mulkun mustalla Porschellaan(?).

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=mwMeQ9UWxhw

Viikonloppuna kaljapäissäni tuli ajettua viikkotehtävää sille Ramilla. Yleensä en autoja virittele mutta nyt tuli tehtyä, tehoa paljon ja ei oikein muuta. S1 vai mikä luokka tuolle tulikaan. Melko mahdoton ajaa kun heijailee ja liukuu joka suuntaan.
Viimeisenä haasteena oli ajaa cross country kisa, pitikö ihan voittaa? Noh, alussa AI lähti aivan täysiä kun meikälinen vaan sutii, ekat pari mutkaa mentiin kävelyvauhtia sladissa yms. kun AI painoi kiskoilla. Hetken päästä tuli ensimmäinen mutka mihin piti jarruttaa niin kaikki AI autot jarrutti ja meni keulan kautta ympäri kun alusta niin letku. Hyvin näkee miten kiskoilla noi AI:t ajelee, mutta näköjään jousituksen pehmeys on about sama kuin oma, jarrut vaan 4x tehokkaammat. Noh, voitto tuon jälkeen oli aika helppoa kun aina kun AI jarrutti pyöri ne keulan kautta ympäri.

Tuli viestiä, että resetoivat rahat max 10 miljoonaan kaikilta, jotka olivat käyttäneet Eliminaattorin exploittia. Muita seurauksia ei tule. Ostin kaikki autot mitä pelistä löytyy rahoilla ja vähän bonus autoja - mutta useampi sata miljoonaa katosi. Ei sille rahalle ollut enää mitään käyttöä.
1781556725804.png

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/zqwJc8xaqqI?is=hYyu_ABin1_CbYpm

Olipa aivan loistavia muutoksia ja QoL-parannuksia peliin. Monta näistä mietin, et korjaispa ja sieltä tuli. Mm. Drag-renkaiden fix, että ne ei kääännä enää kunnolla. Punainen savu ei oo pikselimössöä, jos on upscaling päällä. Tietokoneen vaikeusasteita ja tekoälyä (ei pitäis enää ajaa ja töniä päälle, kuten aiemmin) on säädetty. Itel alko ottaa pannuun toi hyppy vaikeustasoissa highly skilledissä vaikeampaan, mutta saa nähä, onko niitä säädetty oikeasti reilummaksi.

Ite en oo oikein vieläkää oppinut pelaamaan tätä hyvin. Tuntuu, et mun autot aliohjaa ja törmään herkästi seinään Dualsensellä pelatessa. Sit kompensoin ja jarrutan liikaa ja kaikki tulee ohi. On jotenki iha tatsi hukassa tähän. En muista, et FH5:ssä olis ollut tätä. Tuntui siinä itselle täydelliseltä se ajotuntuma.

Viimeksi muokattu:
Siis vuosien odotuksen jälkeen punasavu on viimeinkin fiksattu?

:sparty:

Tämä on minun arvio pelistä. Saa olla samaa mieltä tai ei.
Availin mapin auki mikä oli ihan jees ajella ratin kanssa, mutta onhan tämä melko heikko suoritus anteeksi siitä. Tämä on yksi Forza 5 todella kallis DLC
-Sijoittuu Japaniin, mutta JDM autojen puute(samoja vanhoja skylineja yms edellisestä pelissä, mutta uusia JDM:iä ole kun ehkä 10) ja peli maksaa 70€ ja uudesta kämäsestä Civicistä pitäs maksaa vielä 2,99€ oikeeta rahaa? Missä on uudemmat Crownit, mark2, aristo, cube, bb, century, brevis, laurel, mini kei autot(jotain on mutta silti), minivanit jne. Kai nämä sitten pitää erikseen ostaa oikeella rahalla jossain. 500 E on poistettu vaikka Japanissa on yllättävän iso mersuscene.
-99% autoista samoja kuin edellisessä jotka omistan jo Forza 5, ei paljoa kiinnostellut tehdä kausitehtävää ja saada joku kämänen CRX mitä saa edes vitosessa myytyä. Miksi pelissä ei ole muuten uudempaa CRX del solia?
-Moni autoista on jenkkiversioita. Euroautoista esim. suurinosa bemareista jenkkimalleja typerineen etuvaloineen ja mitkälie puskurivalot. Evo ysi on komeasti edelleen jenkkimalli puuttuvalla diffusorilla joka löytyy kaikkialta muualta maailmasta. Sama ois pitää pelkkä EVO 8. Ja nyt pitäisi olla Japanissa, oisko ollut hirveä homma vääntää se diffusori siihen ja heittää jollain mirror työkalulla rattikin oikealle puolen?
-Japanin tuning scenen puute ja tuunaus yleisesti. En tiedä genreä, mutta puuttuu ne metrin päähän jatketu etupuskurit ja pystyyn nostetut pari metriset pakoputket. Lambojen värivalo hirvitykset loistaa poissaolollaan. Omasta mielestä kumpikaan ei ole hienoja, mutta osa japanin autokulttuuria ne on. Suurimpaan osaan autoista ei saa kun splitterin eteen, typerät evät ja vetokoukun. Taakse saa sen GT3 pöllityn jäätävän lintulaudan.
-Kisoilla ja niiden sijoituksilla ei ole edelleenkään mitään merkitystä tässä pelissä pelin etenemisen kannalta.
-Rahalla ei ole mitään merkitystä, sitä tulee ovista ja ikkunoista koko ajan ja sen tekeminen huutokaupalla on edelleen helppoa. Wheel spinnejä tulee vaikka ei tekis muuta kun ajais ympäri mappia.
-AI on edelleen jotain ihan skeidaa. Lähtöruudusta jäät kattelemaan perävaloja. Sit kun saat kiinni, niin ajavat perseesen ja kiilaavat mutkissa ja pyöräyttävät auton. Yhdessä kisassa vedin ensimmäisen ohi tokavikalla suoralla, 90 mutka menee hyvin ja loppusuoraa vaan kaasua pohjaan ja todetaan, että tää on voitettu. Tokana tuleva lähtee kuminauhan voimaalla ja tulee ainakin 50kmh nopeempaa ja juuri maaliviivalla ja aika oli 2:30:3xx ja voittajan 2:30:3xx no ei muuta kun uudestaan kisa käyntiin. Yllättäin pääsen kaikista ohi parin mutkan jälkeen ja edellisessä piti kunnolla ajaa. Siinä ajetaan 70% käressä ja maalissa aika oli yllätys yllätys lähes sama 2:30:xxx. Mutta missä se AI on? No se tulee tokaksi aikaan 2:37. Tämä kyseinen skenaario on tapahtunut useasti.
-Lähes kaikista puista pääsee läpi, mutta alle 30kmh vauhdilla et pääse sormen paksusesta pajusta läpi? Vitosessa oli enemmän kiinteitä puita.
-Peliin saatiin hieno Touge, millä ole mitään tekemistä Tougen kanssa. Perus sprintti missä on vaan yksi vastustaja. Jos ei joku tiedä mikä Touge on, niin siinä ajetaan pätkä kahdesti, jossa vuorot vaihtuvat. Takana olevan pitää ajaa mahdollisimman lähellä edellä olevaa. Ois voinut ottaa mallia Need For Speed Carbonista, jossa tuo pelimuoto oli.
-Juoni ja skippaamattomat cutscenet edelleen lähinnä ärsyttää. Latolöydöt oli kyllä rasauttavia, kerkee käydä kusella välissä ja siltikin pyörii. Katoin yhden videon missä verrattiin Forza ykköstä ja tätä, niin cutsceneihin oli sentään aikanaan panostettu. Siellä avataan konepeltiä, pistetään kiinni ja lopuksi painetaan pelti loppuun. Tässä ne lähinnä seisoo staattisesti paikallaan tai jopa kävelee.
-Pelistä puuttuu tavoitteellisuus. Ainoa tavoite on oikeastaan päästä legenda saarelle. Ei ole sitä vanhojen need for speedin tuntua, että ajan tietyn verran kisoja ja sit grindaan muita kisoja, jotta saa pankkia ja sit voi mennä ostaa sen vaivalla hankitun skylinen.
Jos ei ole aikasempia Forza pelejä pelannut, niin varmasti ihan jees, mutta Forza 4, 5, 6 on sama peli. Copy/paste peli.
Anteeksi avautuminen.
Toisaalta tämä on se Horizontien idea/konsepti. Ei sitä oikein voi muuttaa, tulee uusi peli/autot/kartta ja sitten sitä ajellaan seuraavan peliin asti ja sama uudelleen. Muut pelit sitten tekee eri tavalla ja eivät ole Horizontteja.

Toisaalta tämä on se Horizontien idea/konsepti. Ei sitä oikein voi muuttaa, tulee uusi peli/autot/kartta ja sitten sitä ajellaan seuraavan peliin asti ja sama uudelleen. Muut pelit sitten tekee eri tavalla ja eivät ole Horizontteja.
En ihan ymmärrä tuollaista tapaa ajatella ettei minkään osan tarvitsisi kehittyä paremmaksi koska peli myy tarpeeksi ja vakavasti otettavaa kilpailijaa ei ole. Siltä tuo ainakin kuulostaa.

MIten sitä muuttaisi, simut on erikseen ja seikkailu muut pelit erikseen. Minulle kävisi kyllä ihan taulukkona/listanakin olevat kisat ja niin että kaikki väliskenet/videot olisi pois. Kartta/autot/kisat paljaaltaan siis.

Tämä on minun arvio pelistä.
Erittäin hyvin sanottu ja paljon hyviä pointteja tuossa arvostelussa. Surkuhupaisaa miten näissä mennään niinsanotun "Pienin toimiva tuote (engl. Minimum Viable Product)" linjalla. Näkee tuosta FH1 ja FH6 cutscene vertailussa, FH1 on selkeästi fiilistä ja FH6 on niin sielutonta korporaatiosloppia kuin olla ja vain voi. Näissä tapauksissa tuo yleensä sitten heijastuu siihen itse peliin, ja kuinka ollakkaan se peli on muutenkin yleisestikkin niin sielutonta korposloppia kuin olla ja vain voi.

Ihmettelin kun tänään pomppasi "Maxed Out" saavutus vaikka olin "vasta" jollain 60 levelillä online:ssä. Olivat päivittäneet level vaatimuksia niin vanha joku 32 level vastaa nykyistä level 100.

Ai sitäkö se oli. Ihmettelin kanssa että mikä palkinto sieltä tuli kun pelin käynnisti. En jaksanut edes tutkia.
Mä luulin että se oli palkinto että kaikki viikkotehtävät tehty, mutta ne katoin että en ollut tehnyt. Toisaalta noi päivittäiset hommat voi edelleen suorittaa etukäteen ja kun aktivoituvat niin saa samantein. Joten ehkä se tuli sieltä vahingossa?

Itse en ole koskaan mistään exploitista onnistunut mihinkään peliin saamaan "rahaa", joko että menneet ohi tai ei ole jaksanut säätää, tai sitten ollut liian monimutkaista realisoida se. Kun en osaa ohjelmoidakaan.

Milloinkohan tähän tulee se mahdollisuus valita alkuvideo randomiksi kaikista Horizonteista?

Itse en ole koskaan mistään exploitista onnistunut mihinkään peliin saamaan "rahaa", joko että menneet ohi tai ei ole jaksanut säätää, tai sitten ollut liian monimutkaista realisoida se. Kun en osaa ohjelmoidakaan.
Ite taas en koskaan viitsinyt edes moiseen ryhtyä. Mitä iloa on, jos on heti kaikki autot ja tili täynnä rahaa? Mitä saavutettavaa enää on? Tässähän on, tai ainakin oli niitä, että jollain plantaasilla ajelit ja 30 sekunnissa tuli expaa valtavat määrät. Ei tullut testattua.

Hyvin epäselvä tilanne kyllä infon suhteen että voiko myöhemmin PS5:llä jatkaa xboxin puolella aloitettua uraa. Alunperinhän kerrottiin/luvattiin että tällä kertaa mahdollist,a mutta viime aikoina ollut toisenlaista infoa liikenteessä eikä eksaktia 100% tietoa taida olla missään.

Ei se nyt sopimuksen rikkoja ole, aloitinhan Fh5:kin alusta plesellä, mutta olisi mukava tietää tuo.

Statistiikka

Viestiketjuista
310 583
Jäsenet
83 873
Uusin jäsen
kaupoli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom