Forza Horizon 6 (PC, Xbox Series, ja myöhemmin myös PS5) 19.5.2026

Huhhuh kyllä se sieltä löydyi hiirtä vatkaamalla sitte :lol:

20260529_114709.jpg
 
Vasemmasta laidasta löytyi se offroad kisa tässä seasonissa, lähdin eilen pelaamaan Highly skilled vaikeustasolla ja ajoneuvona toimi Rockstar F-150 Trophy Truck, pelasin ne kolme (vai neljä?) kisaa ja olinkohan jokaisessa 4-6 ja ehkä jossain nipin napin kolmas ja siinä piti voittaa se championship jossa en onnistunut ekalla yrittämällä. Seuraavaksi otin tasoa alaspäin ja vaihdoin auton "PayToWin" pirssiin jonka sain kalleimman paketin yhteydessä (120e) eli Dodge Viper FE -99 ja siihen otin A-luokan valmiin setupin ja voin sanoa että silläkin sai tosissaan vääntää hampaat irvessä niitä kisoja että pääsi edes Top 3, ja tietenkin rewind päällä koska en ala ainakaan sitä kisaa pelaa montaa tuntia että sattuu osuu tähdet kohdalleen, viimeisen kisan viimeisessä mutkassa tökkäsin AI:n mäkeen ekalta sijalta ja voitin 6pts erolla toisena olleen botin.

Aavistuksen kyllä vissiin heittelee noi vaikeudet joissakin kisoissa... o_O Botit meni tiettyä kaavaa vaikka oli mikä auto, näin pari samanlaista F-150 ja niillä ne kulki ihan nätisti, omassa lähinnä nousi toinen puoli keulasta ja vissii jotkut lehtijouset autossa ku oli sellanen laiva että sai miettiä että kaatukohan tämä tässä mutkassa...
 
Noi päivähaasteet näköjään pystyy suorittamaan ennen kuin ne on edes avautunut?

1780088758665.png
 
Sama oli viime kaudella, joku bugi. Christian Von K:n Gemera on muuten aika hullu vehje pienellä piristyksellä :D
 
Ärsyttää kun jokaisen kisan jälkeen kestää 2 minuuttia horizon festival latausruutua ennen kuin pääsee takaisin peliin series x:llä. Tässä pitää kyllä ajaa oudolla tyylillä, että pärjää ai:lle. Ei kovin hyvä, että pitää opetella täysin epärealistinen ajotapa. Pitää jarruttaa liian vähän ja kevyessä sladissa tosi aikaisin kaasua. Ongelma vaan silti on, että AI ajaa tosi usein päälle kun se jarruttaa liian myöhään ja muutenkin huijaa täysin ajamalla mutkia täysin sisälinjaa yms.
 
Ärsyttää kun jokaisen kisan jälkeen kestää 2 minuuttia horizon festival latausruutua ennen kuin pääsee takaisin peliin series x:llä. Tässä pitää kyllä ajaa oudolla tyylillä, että pärjää ai:lle. Ei kovin hyvä, että pitää opetella täysin epärealistinen ajotapa. Pitää jarruttaa liian vähän ja kevyessä sladissa tosi aikaisin kaasua. Ongelma vaan silti on, että AI ajaa tosi usein päälle kun se jarruttaa liian myöhään ja muutenkin huijaa täysin ajamalla mutkia täysin sisälinjaa yms.
Jotain vikaa jos likimainkaan kestää noin kauan. Nimittäin ei itsellä kestä häiritsevän kauaa.
Säädä AI seille vaikeustasolle että pärjäät mieleisellä ajotyylilläsi. Itsellä ei kyllä ollut koskaan AI:n kanssa mitään ongelmaa aikaisemmissa osissa eikä tämänkään ja kaikki kisat ajeltu vähintään kerran läpi kyllä jo "kauan" sitten.
Itse ajoin olikohan High Skilled ja Expert vaikeuksilla kisoista riippuen ja simulation ohjaus.
Ajo-avusteista sitten autosta riippuen jotain välillä päällä mutta yleensä pois kaikki.
 
Jotain vikaa jos likimainkaan kestää noin kauan. Nimittäin ei itsellä kestä häiritsevän kauaa.
Säädä AI seille vaikeustasolle että pärjäät mieleisellä ajotyylilläsi. Itsellä ei kyllä ollut koskaan AI:n kanssa mitään ongelmaa aikaisemmissa osissa eikä tämänkään ja kaikki kisat ajeltu vähintään kerran läpi kyllä jo "kauan" sitten.
Itse ajoin olikohan High Skilled ja Expert vaikeuksilla kisoista riippuen ja simulation ohjaus.
Ajo-avusteista sitten autosta riippuen jotain välillä päällä mutta yleensä pois kaikki.
Niin unbeatable siis olen ajanut. Mutta ei sillä nyt suuremmin ole merkitystä paitsi tönii vähän enemmän vielä. Kaikki ajoavut pois ja simulaatio-ohjaus. Tuntuu siis, että autot kääntyy mutkaan paremmin kun vetää mutkat ylikovaksi kaasulla.
 
Niin unbeatable siis olen ajanut. Mutta ei sillä nyt suuremmin ole merkitystä paitsi tönii vähän enemmän vielä. Kaikki ajoavut pois ja simulaatio-ohjaus. Tuntuu siis, että autot kääntyy mutkaan paremmin kun vetää mutkat ylikovaksi kaasulla.
Pykälä alemmas vaikeustasoa sitten.
 
On tässä kyllä omia outouksia välillä. Takashiron maastokisa Ariel Nomad autoilla oli käytännössä mahdoton voittaa millään muulla kuin laskemalla vastustajien vaikeustaso alimpaan, koska muuten tulivat pitkillä suorilla vaan ohi viimeistään lopussa. Tuo oli vielä suurimmaksi osaksi pelkkää loivaa mutkaa ja suoraa laskettelua jonka pystyy painamaan kaasu pohjassa.
 
Harvoin nykyään löytyy näin hyvänmielen pelejä. Eihän mulla ole mitään ideaa mitä pitäisi tehdä, mutta kun nyt löysin Volvon 242 Turbon, niin tuli painettua siihen moottoriin vähän tehoa ja driftirenkaat alle, sen jälkeen tietty asiaankuuluva ruostepeitto-design. Nyt vaan driftailen tällä pöntöllä ympäri Japania ja teen kaikennäköisiä eventtejä mitä eteen sattuu. Ja hauskaa on! On se ihmismieli loppujen lopuksi helposti viihdytettävissä :D
 
Noi päivähaasteet näköjään pystyy suorittamaan ennen kuin ne on edes avautunut?

1780088758665.png
Pelaatko PC:llä? Ainakaan Xbox versiolla ei itselläni ole koskaan avautunut päivähaasteet muuta kuin tuon ajan sisälä jlle ne on asetettu.
 
On kyllä mielenkiintoista tuo AI-autojen vaikeustaso. Highly skilled on vielä ihan voitettavissa, mutta Expert tuntuu mahdottomalta. Jäin viidenneksi kisoissa expertillä, mutta kun tipuin vaikeustasoa pykälän, oli voitto aivan ylivoimainen. Lisäksi tuntuu olevan parasta tehdä mahdollisimman hyvin mutkiin menevä auto AI-kisoihin. Teholla ei ole väliä, koska AI-autot ajavat aina hieman kovempaa.

Yhteen kisaan olin tehnyt S1 800 sähköauton, jossa oli neliveto ja 1900 hevosvoimaa. Tarkoitus oli lentää suorilla muiden ohi ylivoimaisesti ja selvitä mutkista jotenkin tuurilla. AI-autoille ei kuitenkaan ole määritelty hevosvoimia, vaan kuminauhaefekti laukaisi ne maaliviivalta niin kovaa, että jäin itse kuin tikku paskaan. Muillakin suorilla piti mutkitella, ettei tulla oikealta ja vasemmalta ohi. Tuntui, että muilla oli vähintään +2500 hevosvoimaa ja paljon enemmän pitoa. Näissä autoissa oli semmoisia, joihin ei itse virittämällä ja engine swapillakaan saa hirveästi tehoa.
 
Onko muilla rattia vääntävillä ongelmana pakittaessa, että ratti pyörii ihan hiton väkivaltasesti? Keräilee maskotteja tai kylttejä ja sit peruuttaa ja kääntyy takas tielle jotain 30kmh, niin keskittää tai jotain yhtä väkivaltasesti ku ajais 300kmh seinään asetto corsassa. Ratti on t300 mitä ite käytän. Ajelen vielä shifterin kanssa ja sit pyörittelen yhdellä kädellä, niin tulee niin yllättäin välillä, että meinaa lähtee sormet matkaan. Jos tuon saa hittoon jotenkin, niin otetaan vinkkejä vastaan.

Muutenkin pelin force feedback on erikoinen. Välillä ole jossain tilanteissa mitään tuntumaa ja välillä on sitten ihan hiton typerän jäykkä.
 
Onko muilla rattia vääntävillä ongelmana pakittaessa, että ratti pyörii ihan hiton väkivaltasesti? Keräilee maskotteja tai kylttejä ja sit peruuttaa ja kääntyy takas tielle jotain 30kmh, niin keskittää tai jotain yhtä väkivaltasesti ku ajais 300kmh seinään asetto corsassa. Ratti on t300 mitä ite käytän. Ajelen vielä shifterin kanssa ja sit pyörittelen yhdellä kädellä, niin tulee niin yllättäin välillä, että meinaa lähtee sormet matkaan. Jos tuon saa hittoon jotenkin, niin otetaan vinkkejä vastaan.

Muutenkin pelin force feedback on erikoinen. Välillä ole jossain tilanteissa mitään tuntumaa ja välillä on sitten ihan hiton typerän jäykkä.
Jos pelaat PC:llä varmista Thrustmasterin omista ajuriasetuksista, että SPRING ja DAMBER arvot ovat joko nollassa tai että olet raksinut ruudun jolla annat pelin hallita asetuksia täysin.
Jos ei auta niin pelin Advanced Controls:sta Center Spring Scale nolliin ja jos sekään ei auta niin Wheel Damper Scale nolliin.
 
Vasemmasta laidasta löytyi se offroad kisa tässä seasonissa, lähdin eilen pelaamaan Highly skilled vaikeustasolla ja ajoneuvona toimi Rockstar F-150 Trophy Truck, pelasin ne kolme (vai neljä?) kisaa ja olinkohan jokaisessa 4-6 ja ehkä jossain nipin napin kolmas ja siinä piti voittaa se championship jossa en onnistunut ekalla yrittämällä. Seuraavaksi otin tasoa alaspäin ja vaihdoin auton "PayToWin" pirssiin jonka sain kalleimman paketin yhteydessä (120e) eli Dodge Viper FE -99 ja siihen otin A-luokan valmiin setupin ja voin sanoa että silläkin sai tosissaan vääntää hampaat irvessä niitä kisoja että pääsi edes Top 3, ja tietenkin rewind päällä koska en ala ainakaan sitä kisaa pelaa montaa tuntia että sattuu osuu tähdet kohdalleen, viimeisen kisan viimeisessä mutkassa tökkäsin AI:n mäkeen ekalta sijalta ja voitin 6pts erolla toisena olleen botin.

Aavistuksen kyllä vissiin heittelee noi vaikeudet joissakin kisoissa... o_O Botit meni tiettyä kaavaa vaikka oli mikä auto, näin pari samanlaista F-150 ja niillä ne kulki ihan nätisti, omassa lähinnä nousi toinen puoli keulasta ja vissii jotkut lehtijouset autossa ku oli sellanen laiva että sai miettiä että kaatukohan tämä tässä mutkassa...
No todellakin. Asfalttikisoissa highly skilled menee yleensä varsin helposti, expertillä joutuu jo puristamaan (eli tyypillisesti muutama restartti kun en suostu rewindiä käyttämään), Pro on jo todella haastava jopa kisaan varta vasten tuunatulla autolla. Kun taas noissa tämän viikon off-road kisoissa kun ei ollut muita ajoneuvoja tallissa kuin se FE Viper, niin highly skilledillä siinä ekassa stadionkisassa tuurilla ykköseksi niin seuraavassa Tokion mikkihiiripyörityksessä jäätyi käpy ihan täysin -> ragequit ja vaikeustaso asentoon average.

Joko offroad-kisoissa vaikeustaso on väännetty yhteentoista tai sitten mä teen jotain ihan täysin pieleen noissa kisoissa. Ajotyyli, viritys, autonvalinta...?

Mutta kehunpahan jälleen kerran Japanian karttaa, vieläkin on kokonaisia osia tutkimatta ja upeita mestoja on löytynyt melkeinpä joka pelikerralla.
 
No todellakin. Asfalttikisoissa highly skilled menee yleensä varsin helposti, expertillä joutuu jo puristamaan (eli tyypillisesti muutama restartti kun en suostu rewindiä käyttämään), Pro on jo todella haastava jopa kisaan varta vasten tuunatulla autolla. Kun taas noissa tämän viikon off-road kisoissa kun ei ollut muita ajoneuvoja tallissa kuin se FE Viper, niin highly skilledillä siinä ekassa stadionkisassa tuurilla ykköseksi niin seuraavassa Tokion mikkihiiripyörityksessä jäätyi käpy ihan täysin -> ragequit ja vaikeustaso asentoon average.

Joko offroad-kisoissa vaikeustaso on väännetty yhteentoista tai sitten mä teen jotain ihan täysin pieleen noissa kisoissa. Ajotyyli, viritys, autonvalinta...?

Mutta kehunpahan jälleen kerran Japanian karttaa, vieläkin on kokonaisia osia tutkimatta ja upeita mestoja on löytynyt melkeinpä joka pelikerralla.
Se Viper onkin ihan surkea. Osta vain vanha kunnon Jeep Trailcat niin menee offroadit nätisti.
 
Vasemmasta laidasta löytyi se offroad kisa tässä seasonissa, lähdin eilen pelaamaan Highly skilled vaikeustasolla ja ajoneuvona toimi Rockstar F-150 Trophy Truck, pelasin ne kolme (vai neljä?) kisaa ja olinkohan jokaisessa 4-6 ja ehkä jossain nipin napin kolmas ja siinä piti voittaa se championship jossa en onnistunut ekalla yrittämällä. Seuraavaksi otin tasoa alaspäin ja vaihdoin auton "PayToWin" pirssiin jonka sain kalleimman paketin yhteydessä (120e) eli Dodge Viper FE -99 ja siihen otin A-luokan valmiin setupin ja voin sanoa että silläkin sai tosissaan vääntää hampaat irvessä niitä kisoja että pääsi edes Top 3, ja tietenkin rewind päällä koska en ala ainakaan sitä kisaa pelaa montaa tuntia että sattuu osuu tähdet kohdalleen, viimeisen kisan viimeisessä mutkassa tökkäsin AI:n mäkeen ekalta sijalta ja voitin 6pts erolla toisena olleen botin.

Aavistuksen kyllä vissiin heittelee noi vaikeudet joissakin kisoissa... o_O Botit meni tiettyä kaavaa vaikka oli mikä auto, näin pari samanlaista F-150 ja niillä ne kulki ihan nätisti, omassa lähinnä nousi toinen puoli keulasta ja vissii jotkut lehtijouset autossa ku oli sellanen laiva että sai miettiä että kaatukohan tämä tässä mutkassa...
Joo, samaa kokeilin. Totesin ekan kisan ekalla kierroksella että edelleenkään noilla trophy truckeilla ei tee mitään. Sama ollut jokaisessa horizonissa, että radat ei niille toimi kun täytyy kääntyäkkin.

Jeep Trailcat on havaittu hyväksi vanhoissa Horizoneissa, joten ostin sen, kevensin ja pistin loput tehoa niin että sai maksimi pisteet ja ei muuta kuin kovaa ajoa. Voitto tuli perus ajolla, joten auto on edelleen yhtä ylivoimainen tuossa luokassa kuin ennenkin.
 
On kyllä mielenkiintoista tuo AI-autojen vaikeustaso. Highly skilled on vielä ihan voitettavissa, mutta Expert tuntuu mahdottomalta. Jäin viidenneksi kisoissa expertillä, mutta kun tipuin vaikeustasoa pykälän, oli voitto aivan ylivoimainen. Lisäksi tuntuu olevan parasta tehdä mahdollisimman hyvin mutkiin menevä auto AI-kisoihin. Teholla ei ole väliä, koska AI-autot ajavat aina hieman kovempaa.

Yhteen kisaan olin tehnyt S1 800 sähköauton, jossa oli neliveto ja 1900 hevosvoimaa. Tarkoitus oli lentää suorilla muiden ohi ylivoimaisesti ja selvitä mutkista jotenkin tuurilla. AI-autoille ei kuitenkaan ole määritelty hevosvoimia, vaan kuminauhaefekti laukaisi ne maaliviivalta niin kovaa, että jäin itse kuin tikku paskaan. Muillakin suorilla piti mutkitella, ettei tulla oikealta ja vasemmalta ohi. Tuntui, että muilla oli vähintään +2500 hevosvoimaa ja paljon enemmän pitoa. Näissä autoissa oli semmoisia, joihin ei itse virittämällä ja engine swapillakaan saa hirveästi tehoa.
Tuli vielä testattua tuota kuminauhaefektiä. Pitkiä suoria sisältävällä pitkällä radalla jäin itse odottamaan parkkiin, niin AI-autot myös pysähtyivät kauemmas odottamaan. Alla oli 1750 hevosvoimainen auto, jolla oli tarkoitus kiihdyttää vauhtiin ja lentää pysähtyneiden AI-autojen ohi. Pitkällä suoralla oli 420 km/h vauhtia, kun saavutin paikallaan odottavat AI-autot. Näin jo perävalot, mutta sitten ne kiihdyttivät ehkä kahdessa sekunnissa +400 km/h vauhtiin, karkasivat ja en päässyt yhdestäkään ohi. AI-autoilla ei ole mitään fysiikan lakeja, tehoa tai huippunopeutta ennalta määritettynä, mikä syö kyllä AI-kisoista kaiken ilon :beye:
 
Eilen tuli kokeiltua ekaa kertaa Goliath Colossus kisaa ja siinä on kyllä vaikeinta voittaa nämä epätodelliset AI-autot. Yli 90% suoraa moottoritietä ja keskinopeus +350km/h niin ei siinä juurikaan niitä edellä olevia kiinni saa. Ainoastaan kun tullaan kaupunkiin ja on muutama mutka niin voi vetää betoniseinää pitkin joukon kärkeen ja yrittää sitten loppukisan peittää kaikki ohitusyritykset.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, oli kyllä Goliathissa tekemistä Gemerallakin, vaikka välillä mentiin 450 km/h. Jollain Lambolla tai vastaavalla koitin ensin eikä ollut mitään jakoa, kun ei kulkenut kuin sen noin 400 km/h tunnissa.
 
Goliath oli helppo 787B:llä, colossus oli aivan mahdottoman vaikea, kokeilin monella autolla ja lopulta tiputin vaikeusastetta.
Kuulin semmosen huhun,että auton tune setit vaikuttaa AI:n nopeuteen. Jos lataat kisan huonolla tunella, jossa vaikkapa huiput jää alle 200km/h, AI ottaa siitä mallia ja ennen kisaa siin valikos voi vaihtaa tunen kuntoon, ni AI lähtee kisaan sen aiemman setin kanssa.

Toivottavasti tarpeeksi epäselvästi selitetty.

Paska tune autoon -> lataa kisa -> vaihda tune -> aloita kisa
 
Goliath oli helppo 787B:llä, colossus oli aivan mahdottoman vaikea, kokeilin monella autolla ja lopulta tiputin vaikeusastetta.
Kuulin semmosen huhun,että auton tune setit vaikuttaa AI:n nopeuteen. Jos lataat kisan huonolla tunella, jossa vaikkapa huiput jää alle 200km/h, AI ottaa siitä mallia ja ennen kisaa siin valikos voi vaihtaa tunen kuntoon, ni AI lähtee kisaan sen aiemman setin kanssa.

Toivottavasti tarpeeksi epäselvästi selitetty.

Paska tune autoon -> lataa kisa -> vaihda tune -> aloita kisa
Menee näköjään nimet sekasin. Colossusta tarkotin itsekin, en ole tainnut tuota Goliathia vielä edes ajaa.
 
Colossusta kirosin juuri itsekin. Siinä oli helppo testata pysäyttää auto, katsoa, kun AI-autot pysähtyvät myös odottamaan ja sitten yrittää kiihdyttää suoralla paikallaan olevista autoista ohi. Ei toiminut, kun AI-autojen autot kiihtyivät 0-400 parissa sekunnissa. Olin ihan hämmästänyt, kun yhtäkkiä nuo autot vain ampaisivat liikkeelle. Aiemmissa Forzissa pystyi vielä tuolla tavalla lentämään ohi.

Tuo oma S1 800 build on suorilla onlinessa ylivoimainen, kun on neliveto, 1900 hevosvoimaa ja 430 km/h mitatut huiput. Silti Colossus on korkeammalla vaikeustasolla mahdoton. AI-autoina on autoja, joihin saa itse engine swapilla ja tappiin virittämällä 700-1000 hevosvoimaa. Silti ne kulkevat kevyesti kovempaa tuolla radalla. Kisoissa on myös mahdoton olla nopein viivailta lähtiessä. Vaikka itsellä olisi hyvät renkaat ja neliveto, AI-autot takavedolla ampaisevat ilman sutimista liikkeelle sateellakin.

Käytännössä siis tekoäly liikuttaa AI-autoja suhteessa pelaajaan vaikeustasosta riippuen. AI-autoilla ei ole pitoa, kiihtyvyyttä, huippunopeutta tai fysiikan lakeja. Jos on vaikea vaikeustaso, ne vain liikkuvat hieman kovempaa kuin pelaaja. AI-autot myös kiihdyttävät ja hidastavat ilmassa, vesiesteet eivät vaikuta vauhtiin ja jarruvalot eivät aina edes välähdä tiukkoihin mutkiin.
 
Colossusta itsekin tarkoitin. En edes muista millä autolla Goliathin ajoin, mutta ei siinä ollut kyllä mitään vaikeuksia. Colossus 787B:llä täysin mahdoton, kun melkein 400 km/h ei riittänyt, että olisi saanut edellä olevat kiinni ja samaan aikaan tullaan ohi vasemmalta ja oikealta. Gemeralla sitten onnistui ja oli kohtuu helppo voitto.
 
Aikamoisen liukasta lumi tällä kertaa, mielestäni vähemmän pitoa kuin FH4:n talvessa.
 
Ihmeen moni Japanilainen auto on vasemmalla ohjauksella. Joku aivopieru kehittäjiltä vai laiskuutta? Luulisi että Japanissa kaikki Japanissa myydyt autot olisivat oikealla ohjauksella. Mersuja ja Porscheja näkyi liikenteessä vasemmalla ohjauksella mutta nekin oli ostajan toivoma.

Toinen mikä edelleen ihmetyttää on noi liikenteessä olevat autot. Laiskalta vaikuttaa sekin, kun ne on aika samat autot kuin FH5:ssä oli. Eikä tuolla pyöri oikein mitään autoja mitä oikeasti Japanissa olisi liikenteessä. Kei autoja tulisi olla kaupungit ja jopa maaseutu täynnä

Kolmas mikä on pelin takia varmasti tehty, mutta hiekkateitä on aika paljon. Ei niitä oikeasti japanissa paljoa ole, ainakaan niillä seuduilla missä itse pyörinyt. Ajelin kuitenkin vuorilla reipas 10tkm 3v aikana. Paljon oli sitä että kartasta vaan katsoin että toi on mageen näköinen pikkutie ja kävin ajamassa, ei hiekkatietä tullut kyllä koskaan vastaan, vähintään betonia oli.

Noh, jokainen näistä on vain visuaalinen erhe. Peli kyllä edelleen maistuu!
 
Vai onko jossain päin, ralleihin kuitenkin niitä hiekkateitäkin löytävä(t?)
 
Ainakin tärkeää että noita hiekkateitä on reilusti myös kun olisi tosi tylsää jos ne puuttuisi. Itse ainakin nautin ajaa kummallakin ja etenkin rallivehkeillä noilla hiekkateillä.
 
Ei ole kyllä kulunut tarpeeksi aikaa oikean elämän talvesta etteikö tämä lumen, loskan, pimeyden, märkyyden ja sateen keskellä ajaminen ei aiheuttaisi hiukan pahanolontunnetta :D
 
Minkälaisia kokemuksia on ollu ratilla? Lueskellut paljon asiasta ja toisilla toimii hyvin, kun taas sitten osalla ei niin mitenkään. Itseltä löytyy Moza R5 -bundle. Peliä en ole vielä hankkinut, mutta kiinnostaisi rento kruisailu hot lap -simulaattoreiden kylkeen. Täältä löytyi tietoa, että joskus olisi tulossa parempaa tukea: FH6: Supported Wheels and Devices. Tiedä sitten aikataulusta.
 
Minkälaisia kokemuksia on ollu ratilla? Lueskellut paljon asiasta ja toisilla toimii hyvin, kun taas sitten osalla ei niin mitenkään. Itseltä löytyy Moza R5 -bundle. Peliä en ole vielä hankkinut, mutta kiinnostaisi rento kruisailu hot lap -simulaattoreiden kylkeen. Täältä löytyi tietoa, että joskus olisi tulossa parempaa tukea: FH6: Supported Wheels and Devices. Tiedä sitten aikataulusta.
Pääasiassa kuulemma toimii hyvin ainakin kunhan asetukset on säädetty oikein ja asetusten säätöön löytyy neuvoja kyllä.
 
Onko ongelma pelissä vai laitteistossa jos yleensä n. puolen tunnin - max tunnin pelaamisen jälkeen menee ihan jumiin koko peli, pitää ctrl+alt+del sammutella?
 
Onko ongelma pelissä vai laitteistossa jos yleensä n. puolen tunnin - max tunnin pelaamisen jälkeen menee ihan jumiin koko peli, pitää ctrl+alt+del sammutella?

Kannattaa tarkistaa ainakin näytönohjaimen ja prosessorin lämpötilat sekä näytönohjaimen ajuriversio. Onko ylikellotettu? Toimiiko muut raskaat pelit tuntikausia ilman ongelmia?
 
Onko ongelma pelissä vai laitteistossa jos yleensä n. puolen tunnin - max tunnin pelaamisen jälkeen menee ihan jumiin koko peli, pitää ctrl+alt+del sammutella?
Itsellä on myös ollut tuota näyttiksen kaatuilua. Vaikka furmarkkia yms sai ajaa näillä kelloilla tunti kaupalla niin tuntuu oman AMD:n kortin Forza kaatavan aika pienilläkin ylikelloilla. Sen jälkeen kokeilin vakiona ja silti kaatui, mutta siitä selvisin kun tyhjensin shader cachen.

Toinen mikä tuli mieleen on pelaatko langattomalla ohjaimella ? Voit kokeilla tuota niksiä jonka laitoin tuossa jokunen viesti taaksepäin. Sekin aiheutti jumittelua mutta ei tosin ehtinyt koskaan kaatua kun lopetin aina 20-30min jälkeen.
 
Noissa viikottaisissa jutuissa saisi olla enemmän tehtävää vaikka kymmenkertainen määrä omaan makuun :) Ihan kivaa keräillä festival pisteitä omaan makuun ainakin. Edelleen tullut paljon Spec ksioja ajettua online puolella ja toki Eliminator pelimuotoa myös mutta kylä tuo Spec on tosi hyvä.
 
On kyllä rentouttavaa kun voi vaan kruisailla laittamalla vaikeutta alas. FH5:n seasonaleissa saa edelleen PS5:n puolella stressata ihan tarpeeksi.
 
Noissa viikottaisissa jutuissa saisi olla enemmän tehtävää vaikka kymmenkertainen määrä omaan makuun :) Ihan kivaa keräillä festival pisteitä omaan makuun ainakin. Edelleen tullut paljon Spec ksioja ajettua online puolella ja toki Eliminator pelimuotoa myös mutta kylä tuo Spec on tosi hyvä.
Ei kiitos. Ihan tarpeeksi nytkin tuota grindiä. Haluan tehdä elämälläni muutakin kuin pelata yhtä peliä.
 
Noissahan menee tunti tehdä koko viikon jutut.
Mulla meni eilen varmaan 5 tuntia. Muuten pelissä päässyt vasta aika alkuun eikä paljoa riitä motivaatiota pelata enempää kuin nuo viikottaiset fomo-paskeet. Jos niitä ei olisi niin jaksaisi itse peliä pelata enemmän.
 
Joo munkin mielestä noita viikko tehtäviä sais olla enemmän, nyt kun on kaikki tehty mitä peli tarjoaa niin on vähän sellanen että mitäs mää nyt teen fiilis :) Kokeilin online kisoja mutta sielläkin sama meno kun on aina ollut joten ei niitäkään viitsi oman mielenterveyden takia ajaa. Eliminatoria ajoin yhden kerran että sai viikko tehtävät suoritettua ja se riittää sitä pelimuotoa.
 
Joo munkin mielestä noita viikko tehtäviä sais olla enemmän, nyt kun on kaikki tehty mitä peli tarjoaa niin on vähän sellanen että mitäs mää nyt teen fiilis :) Kokeilin online kisoja mutta sielläkin sama meno kun on aina ollut joten ei niitäkään viitsi oman mielenterveyden takia ajaa. Eliminatoria ajoin yhden kerran että sai viikko tehtävät suoritettua ja se riittää sitä pelimuotoa.
Sitten on selvästi aika pelata muita pelejä jos on jotenkin onnistunut jo kaluamaan tämän tyhjäksi. Itsellä on enemmän pelejä kuin aikaa pelata. Backlog kasvaa jatkuvasti kun uusia julkaistaan nopeammin kuin ehtii vanhoja pelaamaan läpi.

EDIT: Mikä hemmetin järki tässä Eliminatorissa on? Mulle lyödään hikinen Honda City E ja sitten joku tulee Mitsubishin ralliautolla haastamaan joten automaattinen häviö. Mitään pelin mainostamia auton paranteluja ei kentältä löydy.
 
Viimeksi muokattu:
EDIT: Mikä hemmetin järki tässä Eliminatorissa on? Mulle lyödään hikinen Honda City E ja sitten joku tulee Mitsubishin ralliautolla haastamaan joten automaattinen häviö. Mitään pelin mainostamia auton paranteluja ei kentältä löydy.
Eliminatorissa ajelen vailla suurempaa suunnitelmaa ympäriinsä etsien värillistä savua, joka on maastoon toimitetun "vaihtoauton" merkki. Välillä tuntuu, että nuo car dropit ovat jossain ihan muualla kuin minä, mutta hyvin harvoin putoan pelistä silloin, kun on vielä aloitusauto alla.
 
Onnistuin pääsemään tarpeeksi ylös että sai Lotuksen. En koske tuohon roskaan enää ikinä. Toivottavasti lopettavat näiden multiplayer paskeiden tuputtamisen näissä season tehtävissä.
 
Spec racing on kyl täysin perseestä. Pitäisi olla aika-ajot tai jotain. Nyt etupäästä lähtevät saavat kohtuuttoman paljon etua. Tai olisi edes käännetty lähtöjärjestys seuraavaan kisaan.

Raku raku on myös kusisinta paskaa vähään aikaan. Parin vuoron jälkeen on koko minipeli nähty ja vuoroja pitäisi tahkota noin 30 eli 90 yksittäistä toimitusta, että saa maksimi ylennykset.

Muuten näin 40 tunnin jälkeen on kaikki tehty tuota raku raku paskaa rivalseja lukuunottamatta. Katsotaan kuinka kauan noita fomo weeklyjä jaksaa tehdä. Vähän on alkanut jo kyllästyminen vaivata niissäkin, kun mitään haastetta ei ole. Kartta kyllä pelastaa paljon ja ihan vaan kruisailu ilman mitään tavoitteita on tässä todella mukavaa. En kuitenkaan usko, että tähän tulee läheskään niin paljon tunteja kellotettua kuin vaikka kolmoseen ja neloseen.

Lisäksi tuli katsottua jotain YouTube pätkää ekasta Horizonista ja siinähän hahmot näyttivät ihan ihmisiltä ja liikkuivat ja puhuivat kuin ihmiset. Toisin sanoen hahmot näyttivät paljon paremmilta kuin nämä nykyiset neandertalilaiset pallinaamat.
 
Joo munkin mielestä noita viikko tehtäviä sais olla enemmän, nyt kun on kaikki tehty mitä peli tarjoaa niin on vähän sellanen että mitäs mää nyt teen fiilis
Sama homma. Ei oikein mitään tekemistä. Tästä johtuen, latasinkin Game Passista Horizon vitosen, joka jäi itselläni melko vähälle peluulle aikanaan. Olin tasolla 53, joten aika pintarapaaisua vasta.
Nyt kun tuohon enemmän tutustuin, niin paljon enemmän mukavaa puuhastelua, ne "tutkimusmatkat" ja kamppeiden etsiminen kohteista ym. ovat varsin mukavia. Toivoisinkin, että tähän kutoseen tulisi jotain saman kaltaista seikkailua. Pitänee varmaan Premium ostaa tuohon vitoseenkin, kun tässä nykyisessä on tehtävää vaan jokuseksi tunniksi per viikko, ainakin toistaiseksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 077
Viestejä
5 239 646
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom