Forza Horizon 6 (PC, Xbox Series, ja myöhemmin myös PS5) 19.5.2026

Tuo laskuri monesti (kaikissa peleissä) ei päivity ennen kuin peli on käynnistetty uudelleen. Trueachvimenet sivustolla taas laskuri näyttää jostain syystä oikein ilman uudelleenkäynnistymistäkin.
Trueachievements sanoo että olisin pelannut vain 8,5 tuntia.
 
Trueachievements sanoo että olisin pelannut vain 8,5 tuntia.
Mitähän ihmettä. Kokeile huvikseen että tosiaan uudelleen käynnistät pelin eli dashvoardilla pelikuvakkeen kohdalla painat "kolmen viivan" nappia ja sieltä valitset exit vai mikä olikaan ja sitten painat A ja odotat että peli on ihan pelaamisvaiheessa ja katsoppa sitten uudelleen aikoja.
 
Mitähän ihmettä. Kokeile huvikseen että tosiaan uudelleen käynnistät pelin eli dashvoardilla pelikuvakkeen kohdalla painat "kolmen viivan" nappia ja sieltä valitset exit vai mikä olikaan ja sitten painat A ja odotat että peli on ihan pelaamisvaiheessa ja katsoppa sitten uudelleen aikoja.
Ei paljon PC:llä tuollaisia tehdä. Ja jos pelaisinkin Xboxilla niin sammutan pelit aina käsin siellä enkä jätä quick resumeen roikkumaan.
 
Jäätävää on stutterointi tässä (Pc:llä). Lähes pelikelvoton. Kokeillut muutamia kikkoja mutta mikään ei ole vielä ratkaissut ongelmaa pysyvästi
 
Vanhemmilla amd ajureilla toimii loistavasti ilman tuota rasittavaa stutterointia, jostain syystä taas, kun hyppään Discord puheluun nykiminen alkaa.
 
Vanhemmilla amd ajureilla toimii loistavasti ilman tuota rasittavaa stutterointia, jostain syystä taas, kun hyppään Discord puheluun nykiminen alkaa.
Kokeilin itse vanhempaa 26.5.1 ja hetken se auttoi kunnes ajoin ekan kerran tunnelin läpi niin sitten alkoi stutterointi ja siihen päälle yksi kisa niin sen jälkeen oli lähes pelikelvoton taas.
 
Vanhemmilla amd ajureilla toimii loistavasti ilman tuota rasittavaa stutterointia, jostain syystä taas, kun hyppään Discord puheluun nykiminen alkaa.
itsellä uusimmat ajurit 9070xt + 9950x3d kombolla eikä ainakaan itsellä mielestäni stutteroi, sillä armageddon+rt vai mikä olikaan kovin asetus pelailen +4k näytöllä, toki on vaan 60hz näyttö kun on hyötykäyttöön enempi suunnattu , mutta ei ainakaan tässä huomaa nykimisiä. Jossain välissä vähän tökki kun asetuksia testailin mutta ei ole sen jälkeen tapahtunut
 
Kokeilin itse vanhempaa 26.5.1 ja hetken se auttoi kunnes ajoin ekan kerran tunnelin läpi niin sitten alkoi stutterointi ja siihen päälle yksi kisa niin sen jälkeen oli lähes pelikelvoton taas.
Kokeileppa laskea environment asetuksia.
 
Onkos täällä kellään mitään kikkaa tuohon säännölliseen "mikrostutterointiin" PC:llä? Eli muuten kaikki ok, mutta tekee joissain kohdissa noita piikkejä alas esim. 75fps -> 15 fps ja samantien takas ylös juuri sen verran, että sen kerkeää huomaamaan.
 
Vihdoin sain oman mikrostutteroinnin kuriin (ainakin siltä vaikuttaisi n. 1h pelisession jälkeen). Korjaantui tällä

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Edit: Nyt pelailtu useampi tunti ja stutterointi ja fps dropit ovat tiessään :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Pieni ärsytyksen aihe dragstripeistä, miksi ihmeessä se lyhyempi ei voi olla viralliset 402m. Plus että pelissä ei ilmeisesti ole "oikeaa" kiihdytysautoa FH5 Pro Stock Camaron tapaan. Onkohan edes Copoa(?)
 
  • Tykkää
Reactions: Foz
Onhan siinä 2012 Nissan GT-R Black Edition (R35) Forza Edition -kiihdytysauto.

Pari kertaa nyt jäänyt tämä yhden päähän pyöräytyksistä. Taso on joku vajaa pari sataa ja kultainen ranneke ja leima löytyvät ja kaikki kyltit ja maskotit tuhottu eli aika monta sataa pyöräytystä tullut myös vedettyä.

Itseasiassa sähkö-Lotus ja joku 60-luvun Mustang ainoat pyöräytyksistä tulleet FE-autot.
 
AI:n vaikeustaso syö kyllä miestä. Erittäin epätasaista on haaste eri kilpailumuotojen välillä (samaten sää ainakin joissakin kisoissa vaikuttaa asiaan todella paljon)
 
Joo, AI kuski, asfalttikisa ja vesisade. Ne pinkoo kuin kuivalla kelillä ja ainkaan itse en millään pysy perässä.
AI tasojen välillä on myös iso turhan iso ero. Mikäköhän mulla nyt on, above average tms. vai siitä seuraava? Kisat voittaa aivan ylivoimasesti, siis 10+s erolla.
Nostat yhden tason niin saa olla hyvää tuuria siinä tönimisessä että pääsee sijalle 8.
Mieluummin pelaisin niin että joka kerta en varmasti voita, mutta turha tota on pelata seuraavalla tasolla jos sijoitus ei ikinä ole edes top 5.
 
AI:n vaikeustaso syö kyllä miestä. Erittäin epätasaista on haaste eri kilpailumuotojen välillä (samaten sää ainakin joissakin kisoissa vaikuttaa asiaan todella paljon)
Itse huomasin että autoluokkien välillä on iso ero vaikeustasossa. C/B/A luokat ajan highly skilled mutta S1/S2/R pystyn ajamaan extreme/pro tasolla. Voitin eilen jopa pari S1 Dirt kisaa unbeatable vaikeustasolla.
 
Itse huomasin että autoluokkien välillä on iso ero vaikeustasossa. C/B/A luokat ajan highly skilled mutta S1/S2/R pystyn ajamaan extreme/pro tasolla. Voitin eilen jopa pari S1 Dirt kisaa unbeatable vaikeustasolla.
Itsellä pahin on varmasti ollu Street Race yöllä vesisateella ja R luokka milloinka AI ajaa kaikista lujiten. Expert tai Pro tulee ajeltua kisoja tosin dirt ja cc enään nuo kaikista pisimmät kisat jäljellä enään vaan.
 
Itse huomasin että autoluokkien välillä on iso ero vaikeustasossa. C/B/A luokat ajan highly skilled mutta S1/S2/R pystyn ajamaan extreme/pro tasolla. Voitin eilen jopa pari S1 Dirt kisaa unbeatable vaikeustasolla.
Aika outoa. Itse olen ajanut c b a kisat unbeatable ja pärjää hyvin, mutta s2 kisassa ei mitään mahdollisuuksia ja piti laskea pari pykälää.
 
Aika outoa. Itse olen ajanut c b a kisat unbeatable ja pärjää hyvin, mutta s2 kisassa ei mitään mahdollisuuksia ja piti laskea pari pykälää.
Erikoiselta kyllä kuulostaa. Noissa hitaammissa luokissa tuntuu etten saa 1. ja 2. kulkevia kisan aikana ollenkaan kiinni, ellen sitten aja törkeästi. Jo ihan lähdössä tuntuu että kaikki muut menevät paljon kovempaa. Kuitenkin auto ja tune ovat varmasti ok tasoa kun online kisoissakin niillä pärjää.

Nopeammat luokat taas ovat tuntuneet enemmän samalta kuin FH5:ssa eli tasaisesti saavuttaa kärkeä jos ei tee mitään virheitä, eikä tarvitse harrastaa vilunkipeliäkään.

Ajatko noita kisoja stockina vai onko auto aina tunetettu sinne autoluokan maksimiin?
 
Mitens sen avolavan saa Seasonal Horizon Racingista kun siellä ole kuin dirt-kisoja, eikä siten toki saa niitä vauhteja vaadittuihin skilleihin.
 
Mitens sen avolavan saa Seasonal Horizon Racingista kun siellä ole kuin dirt-kisoja, eikä siten toki saa niitä vauhteja vaadittuihin skilleihin.
Sitä tässä itsekkin manannut mutta ilmeisesti ei auta kuin toivoa että tulisi kisoja.
 
Mitens sen avolavan saa Seasonal Horizon Racingista kun siellä ole kuin dirt-kisoja, eikä siten toki saa niitä vauhteja vaadittuihin skilleihin.
Itse ainakin otin vain matchmakingin, sain normi asfalttikisan ja pelasin sen.

1779901142915.png
 
Kyllä mullakin tuli ihan kaikenlaisia kisoja. Isompi ongelma oli, että sai vähintään S1-luokan autot alle. Ei A-luokan kalustolla niissä kisoissa, joita itselle tuli, ainakaan saanut tarpeeksi vauhtia. Pari-kolme kertaa jouduin tuota yrittämään.
 
Kyllä mullakin tuli ihan kaikenlaisia kisoja. Isompi ongelma oli, että sai vähintään S1-luokan autot alle. Ei A-luokan kalustolla niissä kisoissa, joita itselle tuli, ainakaan saanut tarpeeksi vauhtia. Pari-kolme kertaa jouduin tuota yrittämään.
Vissiin kyllä onnistuu nyt kun lueskelin sillä että tekee oman lobbyn ja sitä kautta kisan nopeille autoille.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, AI kuski, asfalttikisa ja vesisade. Ne pinkoo kuin kuivalla kelillä ja ainkaan itse en millään pysy perässä.
AI tasojen välillä on myös iso turhan iso ero. Mikäköhän mulla nyt on, above average tms. vai siitä seuraava? Kisat voittaa aivan ylivoimasesti, siis 10+s erolla.
Nostat yhden tason niin saa olla hyvää tuuria siinä tönimisessä että pääsee sijalle 8.
Mieluummin pelaisin niin että joka kerta en varmasti voita, mutta turha tota on pelata seuraavalla tasolla jos sijoitus ei ikinä ole edes top 5.
Yllä olevaa mainitsin muutama päivä sitten.
Eilen huomasin vahingossa että sadekeli on ilmeisesti vähän rikki. Samaa kisaa mitä tuossa yllä mainitsin ajelen, mutta lähdin vahingossa kisaan autolla missä "Semi slicks" -renkaat alla. Jumakauta, sehän menee kuin raiteilla. Semi sliksit kun ei oikeassa elämässä pidä kyllä sadekelillä kauhean hyvin, normirenkaat on paljon paremmat, mutta pelissä normirenkaat ei pidä sateella mutta semit pitää jäätävän hyvin.
Kokeilin sitten toisen kisan eri kisaa missä kuiva asfaltti. En tiedä kuvittelinko mutta tuntui että huonommin ne semit pitää kuivalla asfaltilla kuin märälläo_O

Samalla pari bugia:
-Sama rata kuin yllä, olin selkeässä johdossa maalisuoralle tullessa (melko pitkä "loppusuora" loivalla mutkalla) niin kartasta kattelin että se 5-10s jäljessä oleva 2.sijalla oleva AI lähti yhtäkkiä kiihtymään. Suoran aikana otti mut kiinni ja voitti 0.01s erolla. Ihan pikkasen ärsytti vaikka olikin vaan testiä eri vaikeustasoille. A-luokan autot eli teho erot ei ole hirveät joten tollasta että mun auto menee 220kmh niin toinen tulee 300kmh ohi ei vaan voi tapahtua.

-Viikkohaasteiden niitä kevyitä päivä"tehtäviä": Siellä on se pysäköi AZ-1 missä vain autokokouksessa. Kokeilin kaksi eri "Car meet" paikkaa ja ei vaan liipaise. Kiva että näitä bugeja on edelleen mitä oliko FH4:stä lähtien kun näitä "haasteita" on ollut, niin on pilannut fiiliksen.
 
-Sama rata kuin yllä, olin selkeässä johdossa maalisuoralle tullessa (melko pitkä "loppusuora" loivalla mutkalla) niin kartasta kattelin että se 5-10s jäljessä oleva 2.sijalla oleva AI lähti yhtäkkiä kiihtymään. Suoran aikana otti mut kiinni ja voitti 0.01s erolla. Ihan pikkasen ärsytti vaikka olikin vaan testiä eri vaikeustasoille. A-luokan autot eli teho erot ei ole hirveät joten tollasta että mun auto menee 220kmh niin toinen tulee 300kmh ohi ei vaan voi tapahtua.

Tämä on edelleen yksi suurimmista syistä miksi en ole painanut Osta-painiketta. AI:n vaikeustason Rubberbanding on jotain mitä en voi sietää, olipa peli kuinka hyvä tahansa.
Onko kukaan muuten huomannut onko tästä ongelmasta ollut pelikehittäjän suunnalta mitään valoa tunnelinpäässä näkyvissä vai onko tämä se mitä kuuluukin olla?
 
Tätähän tämä on ollut iät ja ajat Horizonien kanssa. Vaikeimmilla vaikeusasteilla on pakko päästä heti alussa kärkeen tai muuten ei mitään mahdollisuutta voittaa kisaa. Näkyy ehkä typerimmin viikottaisten tehtävien yhteistyökisoissa. Ekana ajava voi jarrutella kärjessä ai-kuskeja mielinmäärin, vaikka ovat vaikeusasteeltaan "unbeatable". Perässä tulevat ihmiskuskit saavat koko porukan näin helposti kiinni. Mutta jos ai:n päästä alussa ajelemaan horisontiin, et sitä saa enää mitenkään kiinni, vaikka ajaisi kuinka hyvin. Toisaalta "Above average" ja siitä alaspäin ei ole mitään kuminauhaa ja pelaaja saa vetää kuinka suuren kaulan tahansa.

Enemmän kyllä häiritsee tuo ai:n puhdas huijaaminen: ilmassa kiihtyvät autot, parempi pito jne. Toki nämäkin ovat ongelma vain vaikeammillla vaikeusasteilla. Itse vetelen hermojen säästämiskesi vielä "Averagella" ainakin niin kauan, että kaikki kisat on voitettu.
 
Eipä näissä ole mitään syytä stressata, varsinkin nyt kun ei tarvitse enää pakotetulla tasolla seasonalejakaan ajaa. Tarpeeksi niitä muita ajopelejä tai simuja joissa saa halutessaan stressata ihan tarpeeksi.

Plus kun PS5:llä täytyy FH5:stakin edelleen pelailla niin viikottain ihan tarpeeksi kiirettä.
 
Ihmetellyt viime pelikerrat AI pelaajaa "bowie knife99". Melkoista sikaa vetelee ja uskomattomia suorituksia.
Näköjään sama AI kiusaa muitakin kun siitä on nyt tullut jonkun tason meemi.
 
Ihmetellyt viime pelikerrat AI pelaajaa "bowie knife99". Melkoista sikaa vetelee ja uskomattomia suorituksia.
Näköjään sama AI kiusaa muitakin kun siitä on nyt tullut jonkun tason meemi.
Se on tullut niin isoksi meemiksi että erinäiset isot pelifinrat yms ovat jo kuluttaneet sen puhki
 
Pelissä en ole törmännyt sankariin, mutta Youtube pakottaa tätä bowie knifea maksimit, vaikka en ole kertaakaan viedoita klikannut.

:sdarra:
 
Itse huomannut nyt monessa kisassa tuon Bowien kun uutisoinnin jälkeen jäänyt nimi mieleen. Ei ole omissa kisoissa vielä sikaillut niinkuin näissä netin videoissa.
 
Hitto tätä on tullut tahkottua. Aivan helvetin koukuttava.

Pitäs varmaan joku ratti poljinsetti hankkia ettei tarvi WASD:llä pelata. Suosituksia mallia ei-kallis?
 
Mukavaa tuolta ettiä ku olis vielä 1 tienpätkä löydettävänä mut vaikka kuinka koluaa nii ei löydy. Kai se on se millin pätkä harmaata jossain :rolleyes:
 
Mukavaa tuolta ettiä ku olis vielä 1 tienpätkä löydettävänä mut vaikka kuinka koluaa nii ei löydy. Kai se on se millin pätkä harmaata jossain :rolleyes:
Mulla on sama homma ja luovutin jo kun ei löydy. Eiköhän sen joskus löydä vahingossa..
 
Hitto tätä on tullut tahkottua. Aivan helvetin koukuttava.

Pitäs varmaan joku ratti poljinsetti hankkia ettei tarvi WASD:llä pelata. Suosituksia mallia ei-kallis?
Xbox ohjain mutta jos niemnomaan ratti oltava niin halin hyvä on ThrustMaster T248
 
Hitto tätä on tullut tahkottua. Aivan helvetin koukuttava.

Pitäs varmaan joku ratti poljinsetti hankkia ettei tarvi WASD:llä pelata. Suosituksia mallia ei-kallis?
Moza R3 bundle, Erittäin hyvin modattavaissa ja toimii Xbox/pc ilman kikkailua.
 
Mukavaa tuolta ettiä ku olis vielä 1 tienpätkä löydettävänä mut vaikka kuinka koluaa nii ei löydy. Kai se on se millin pätkä harmaata jossain :rolleyes:

Mulla on sama homma ja luovutin jo kun ei löydy. Eiköhän sen joskus löydä vahingossa..
Menkää mappiin ja hiirellä memettä teitä läpi ja sitten kun tulee vastaan kohta mihin ette voi teleporttaa niin siinä on teidän puuttuva pätkä😃
 
Mul on maskotit 119/120. Tätä en ymmärrä. Ne näkyy kuiten kartas merkattuna, mut ei siel ol yhtää. Jää kissabadge saamatta.
 
Menkää mappiin ja hiirellä memettä teitä läpi ja sitten kun tulee vastaan kohta mihin ette voi teleporttaa niin siinä on teidän puuttuva pätkä😃
Juu. Itsekin löysin tuolla tavalla tien pätkän, jota en varmasti olisi ikinä löytänyt pelkästään karttaa tiirailemalla. Ihan reilusti vaan hiirellä sutii menemään, ja kun fast travel teksti alhaalla vilahtaa, niin sieltä löytyy. Konsolilla hieman työläämpää toki.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=-0grEHjdDAw
 
Toissailtana tuli steamiin päivitys mikä ainakin itsellä korjasi väliajoin tapahtuvan nykimisen amd:n näytönohjaimella. Samalla kuitenkin on tullut nähtyä pari kertaa sen jälkeen grafiikkabugia, missä jotkut tekstuurit näkyvät väärin.

Toisekseen on kyllä syöpäistä välillä tuo online pelaaminen vaikka ihan vain kausittaisten viikkotehtävien muodossa. Pelaan yleensä ne kausittaiset mestaruuskisat co-op moodissa niin riittää kaksi voittoa eikä tarvitse kolmatta kisaa pelata. Jostain syystä näihin aina tulee pelaajia, jotka pitää sitä tavallisena kisana ja lisäksi yrittää kaikin keinon kiilata ulos tai ohi checkpointista. Eilenkin yksi jantteri luovutti ja ragequittasi kun ei saanut kiilattua mua edestään pois kahden kierroksen yrityksen jälkeen. Pistin raporttia perään, mutta en tiedä saako tuollaiset koskaan mitään rangaistusta.

Mul on maskotit 119/120. Tätä en ymmärrä. Ne näkyy kuiten kartas merkattuna, mut ei siel ol yhtää. Jää kissabadge saamatta.
Onko legends-saari auki? Siellä muistaakseni oli myös kerättävää tai sitten voi olla että oli pelkkiä bonus boardeja.
 
Puuttuvien teiden löytämiseen Redditissä oli joku vinkannut tällaisen. Ei ole kokemusta (vielä), en ole itse testannut.


Lähde: Reddit - Please wait for verification
 
Ne päällekkäiset tiet yms kettumaisia tuossa. Plus ei kyllä edelleenkään mitään hajua miten yleensäkään pääsen haluamaani suuntaan niissä kaupungin monikerroksisissa teissä, aina lopulta väärässä paikassa kun johonkin.

Tuskinpa irl:kään tuolla osaavat noita.
 
Ne päällekkäiset tiet yms kettumaisia tuossa. Plus ei kyllä edelleenkään mitään hajua miten yleensäkään pääsen haluamaani suuntaan niissä kaupungin monikerroksisissa teissä, aina lopulta väärässä paikassa kun johonkin.

Tuskinpa irl:kään tuolla osaavat noita.
Tokiossa muutaman kerran autoilleena voin kertoa että se on kyllä melkonen show. Niistä betoniseinäsistä moottoriteistä mitä on useassa kerroksessa ei pääse kuin joskus ja harvoin pois. Osaka ja Nagoya on paljon helpompia.
Aina mietin että miten ihmeessä täällä on löydetty mihinkään ennen navigaattoreita koska kyltitkin on kohtuu monimutkasia kun on 6-7 kaistaa joista jotkut kiertää vasemmalta oikealle ja toiset oikealta vasemmalle ja samaan aikaan alhaalla menee toinen tie mihin siitä yhdeltä keskikaistalta pääsee.
Tän kokeneena ja pelissä noille teille viimeksi eilen eksyneenä en voi kuin nauraa pelissä. Peli on onneksi yksinkertaisempi versio tokion tieverkostosta mutta näköjään silti hyvin hämmentävä.

EDIT: En löytänyt omista kuvista tähän hätään liikennemerkeistä kuvia, mutta tosiaan Nagoyan moottoritieverkoston aika hyvin osasin jo 10-15 kerran jälkeen.
Mutta ne siis näyttää tältä ja koita tulkata tätä kun ajat 120-130kmh ruuhkassa betoniseinien välissä! Kuva redditistä:
1780039271993.png


Tälläinen oli aika vaikea tulkata, mutta tässä ajatus on löytää reitti missä vähiten ruuhkaa. Teiden väritys muuttuu ruuhkan mukaan... Saa olla jäätävät reaktiokyvyt että moottoritienopeuksissa ehtii reagoimaan :D
1780039347408.png
 
Ja varmaan jos "oho, se meni tuossa" tyyliin jarruttelisi ja pakittelisi niin tulisi huutista. Pelissä sentään tulee tuota tavan takaa tehtyä.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 608
Viestejä
5 230 074
Jäsenet
83 358
Uusin jäsen
lampunhenri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom