Formula Regional -sarja (FRECA ) 2024

Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 492
Tuukka Taponen (s.6.10.2006) nousii kaudeksi 2024 Formula Regional -sarjaan (FRECA). Hänen uusi tallinsa on ranskalainen R-ace.

TUUKAN TALLIKAVERIT
David Zachary auto 20 ja Enso Deligny auto 23, Tuukkan auto 8.

Kautta jäljellä vielä 3. viikonloppua

Kisa 6: 21.7.24 Lecastellet

KIsa 7: 08.09.24 Imola

Kisa 8: 15..09.24 Spielberg

Kisa: 9: 29.09.24 Barcelona

-Tuukka nyt sarjassa sijalla 2.
50-pisteen ero sarjaa johtavaan sekä vuotta vanhempaan sarjaa toista kautta ajavaan Brasialaiseen Camaroon


Sarjaa ajetaan yhden merkkisillä identtisillä autoilla. Sarjassa on 36 autoa. Autoissa nelisylinterinen 1,8 litran turboahdettu Renaultin moottori, joka tuottaa 270 hevosvoimaa.
Rengastoimittaja on Pirelli ja jokaisella kuljettajalla on kaksi sarjaa kuivan kelin renkaita ja kaksi sarjaa märän kelin renkaita jokaisessa tapahtumassa.

Kilpailuviikonloppuna perjantaina ajetaan kaksi 50 minuutin vapaata harjoitusta. Lauantaina ja sunnuntaina kumpanakin ajetaan 20 minuutin aika-ajot, 18-autoa kerrallaan ryhmät 1 ja 2..
Lähtöjärjestys kisaan määräytyy ryhmien nopeimmat saavat paikat 1 ja 2, ryhmien toiseksinopeimmat saavat paikat 3 ja 4 jne....
.
sekä kilpailut, jonka kesto on 30 minuuttia plus yksi kierros.

Pistejärjestelmä on tuttu Formula 1 -sarjan käyttämä kymmenelle kärkisijalle: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

Sarja on ollut hyvin viihdyttävä katsoa, kun nuoret painavat / kokeilevat ohitusta vähäni samaan malliin kuin Verstappen 21.7.24 päätyessään Hamiltonin perään :)

HUOM!
Kaikki kisat tulevat LIVE:nä ilmaiseksi. Ja kausi nähtävissä YouTubessa jälkikäteenkin.
Tossa malliksi linkki

Tuukan huono-onniseen sunnuntain kisaan

Camaron luulis repivän hiukset päästään, kun alkoi varmistelemaan? :) No 50p ero vähän rauhoittanee. Siitä olen varma, ettei Tuukka ole vielä luovuttanut.
Ovat molemman Tuukka ja Camaro Ferrarin agatemiassa.
 
Viimeksi muokattu:
Aika vähän kuivan kelin renkaita.
Joo, mutta ajavat vain 30min + 1-kierros (F1:ssä ajetaan n. 1,5h), tostakin lähes aina osa turva-auton perässä, nuoriso on vielä intoa täynnä :) ja se harkinta saattaa unohtua sekä autoja on 36 radalla. Tosin niihän se (harkinnan puute) vielä Verstappenilla taisi eilen käydä?
 
Nyt on näytön paikka! Edit. Olikin myös Spa-ketjussa.
Lähde: Tuukka Taposelle, 17, herkullinen formulahyppäys!
Kyllä toi F3 visiitti tännekin sopii. Tuukan urankannalta kaikki noi ovat näytönpaikkoja. Regional on lähes vastaava luokka autoiltaan.

Tämä kausi ei ole mennyt niin hyvin kuin olisi saanut mennä.
On ottanut Camarolta takkiin, vaikka onneksi sentään voitti muistaakseni 3-kisaa putkeen. Rahoitus Suomesta on kiven takana ja pikkuluokat olis hyvä voittaa puhtaasti, jos jatkoa mietitään. Hänellä on onneksi Wihuri tukijanaan, joka tekee paljon junnujemme eteen taustalla. Veikkaan, ettei Tuukka tuolla muuten ajaisi.
 
Tämä kausi ei ole mennyt niin hyvin kuin olisi saanut mennä.
On ottanut Camarolta takkiin, vaikka onneksi sentään voitti muistaakseni 3-kisaa putkeen. Rahoitus Suomesta on kiven takana ja pikkuluokat olis hyvä voittaa puhtaasti, jos jatkoa mietitään. Hänellä on onneksi Wihuri tukijanaan, joka tekee paljon junnujemme eteen taustalla. Veikkaan, ettei Tuukka tuolla muuten ajaisi.
Tämän vuoden ongelmat on pääosin johtuneet kuitenkin autosta. R-acelta puuttui alkukaudesta vauhti lähes kokonaan ja yhä häviävät nopeilla radoilla, kuten Paul Ricard. Niillä radoilla, joissa auto on toiminut, on Tuukka ollut kärjessä. Ferrarin akatemia taas takaa sen, ettei jää rahoituksesta kiinni menestys. Akatemiakumppanitkaan ei ole jokaista sarjaansa voittaneet, mutta silti Bearman juuri nostettiin ykkösiin asti. Bearman ei itseasiassa ole F4'n jälkeen voittanut yhtään sarjaa.
 
Tämän vuoden ongelmat on pääosin johtuneet kuitenkin autosta. R-acelta puuttui alkukaudesta vauhti lähes kokonaan ja yhä häviävät nopeilla radoilla, kuten Paul Ricard. Niillä radoilla, joissa auto on toiminut, on Tuukka ollut kärjessä. Ferrarin akatemia taas takaa sen, ettei jää rahoituksesta kiinni menestys. Akatemiakumppanitkaan ei ole jokaista sarjaansa voittaneet, mutta silti Bearman juuri nostettiin ykkösiin asti. Bearman ei itseasiassa ole F4'n jälkeen voittanut yhtään sarjaa.
Harmi toi Tuukan huono-onnisuus F3-kisassa. Luulen, että siihen meni muutenkin tiukassa olevia euroja.
Bearman sai tilaisuuden F1-kisaan ja pärjäsi siellä hyvin. Se näyttö mahdollisti hänelle (F2-räpiköinnistä huolimatta) pääsyn F1-kuskiksi. AIkoinaan Keke näytti kilpailukyvyttömällä
oli Arrow? sateella ja sai siitä paikan Williamsille.

Wihuri (onneksi tukee Tuukkaa) kertoi, että hän on tukenut Bottaksen uraa n. 20-miljoonalla eurolla. Valitettavasti meillä on erilainen käsitys tosta Ferrarin akatemian tuesta.
Eli tuki tullee lähinnä siitä, että se avaa" ovia" parempiin talleihin sekä ajosimua yms.. Mutta kuskilla pitää olla rahoitus kunnossa, tonne halukkaita riittää.
Tuukankin budjetti on todella iso (tarkemmin avaamatta) ja ajelee vielä pikkuluokkia.
 
Eiköhän Tuukka nähdä ensi vuonna F3:ssa!

"F3-kauden päätösosakilpailu ajetaan elo-syyskuun vaihteessa Monzassa, ja kun uusi kausi ensi keväänä taas alkaa, Taponen on silloin erittäin suurella todennäköisyydellä taas mukana lähtöruudukossa.

– Jos ei tapahdu mitään suurempaa, niin kyllä mä ensi vuonna F3:een siirryn. Pian pitää alkaa tehdä päätöksiä. Tiimit alkavat allekirjoittaa sopimuksia kuljettajien kanssa, Taponen kertoo MTV Urheilulle."

Tuukka Taposelta mehukas paljastus tulevaisuudestaan: "Meillä on aika hyvä näkemys"
 
Valitettavasti meillä on erilainen käsitys tosta Ferrarin akatemian tuesta.
Ja sinä olet tässä täysin oikeassa, minä olin väärässä. Piti ihan googletella antaumuksella asiaa ja Ferrari Driver Academy on vuosien saatossa näköjään muodostunut jopa vähän vitsiksi sen osalta, että sinne lähinnä otetaan maksukuskeja. Myös Jaqcues "kritisoin kaikkea" Villeneuve on arvostellut sen buy-in luonnetta:

 
Tänään ajetttiin Imolassa aika-ajot eka erään (huomenna sitten toinen kisa)
-aika-ajo Q1A kuiva keli: Camaro 1. aika 1.39.414, Badoer 2. aika 1.39.509, Wharton 3. 1.39.509, 4. Zachary David 1.39.831
-aika-ajo Q1B kuiva keli: Giusti 1. 1.39. Taponen 2. 1.39.578, Enzo Deligny 3. 1.39.684 (Lopussa 2-3min kohdalla tuli keltainen + punainen lippu)
=> Tuukka lähtee 4. paikalta , illan kisaan Streemaus YouTubessa alkaa 16:20
Toivotaan Tuukalle menestystä kisaan. Veikkaan, että tuolla tapahtumia riittää.
 
Camara sai 5sek sakon varaslähdöstä, joten Tuukalla hyvä mahis voittaa kisa.
Tota en huomannutkaan, ilmeisesti Badoer sai kanssa jotain rankkua aika-joissa ja lähti 7. paikalta => Tuukka lähtikin 3. paikalta. Valitettavasti Camaro karkasi ja sai kyllä vähän "apua" tallikaveriltaan Whartonilta, joka oli Tuukan "takakontissa" koko kisan ajan, mutta ohi ei päässyt.
Camara teki yli 8.s kaulan joten sai pitää 1. sijansa. Tuukka 2. paikalle ja Wharton 3.
Valitettavasti Tuukan ero sarjassa Camaroon kasvoi. Kisa oli kyllä lähinnä perässä ajelua eli ei näyttänyt olevan mitään "riskillä ohi hommia" paitsi takajoukoissa jotkut ulos ja turva-auto radalle.
 
Se on lopulta ihan se ja sama mitä näissä lopuissa kisoissa käy, siellä on kaikilla jo sopimukset. F3 mestaruudesta tulee kova kauppa, se teidetään jo nyt ja Tuukan ei tarvi antaa toivottavasti enää yhtään tasoitusta tallin puolelta tälle brassi lahjakkuudelle.
 
Tuukkahan vei Camaraa alkuvuodesta mennen tullen middle eastissa. Nyt on vain hitaampi auto, ei voi mitään. Eiköhän kauden kakkossija ole kuitenkin pidettävissä loppuun asti.
 
Se on lopulta ihan se ja sama mitä näissä lopuissa kisoissa käy, siellä on kaikilla jo sopimukset.
Ei taida olla vielä, mutta tuloksilla tosiaan tuskin enää paljon vaikutusta.
– Sen luokan osalta tilanne on se, että Tuukka valitsee missä hän ajaa. Kiinnostusta on valtavasti, Kohtala sanoo.

Vahvojen ajonäyttöjen lisäksi 17-vuotiaan suomalaisen arvoa nostaa hänen asemansa Ferrarin juniorikuljettajana.

– Tuukka on kuljettaja, jonka kaikki haluavat. Kuskimarkkinoilla on nyt tilanne, että kaikki odottavat meidän päätöstä, ja sen jälkeen muut jäljellä olevat ajopaikat täytetään.
 
Ei taida olla vielä, mutta tuloksilla tosiaan tuskin enää paljon vaikutusta.

Facebookissa Tuukan porukka sanoi, että ensi vuoden kuviot on varmistuneet: "Taustaporukka on painanut hommia lomallakin ja ensvuoden kuviot on jo tässä vaiheessa selvillä. Tiedotellaan niistä sitten, kun on sen aika. Mutta hyvä paketti pitäs olla kasassa kaikin puolin."

Saman postauksen lopussa on hieman jännä vihjaus: "Voidaan siis sanoa, että Spa:n F3 kisareissu oli juuri sitä mitä sieltä haettiin. Kaikki tämä tulee auttamaan ensivuoden aloitusta Australiassa. Ajetaan se sitten F3- tai F2-autolla niin tästä oli joka tapauksessa iso hyöty
1f609.png
…"


Kannattaa Tuukan sivu laittaa seurantaan, tulee aika aktiivisesti päivityksiä kisaviikonloppuina.

 
Tunteet kuumenee. Taponen kolaroi Camaran kanssa 1. mutkassa. Toivottavasti ei tule lähtöruuturankkua seuraavaan kisaan Red Bull Ringillä.
 
Eikö noilla ole muita kamerakulmia kuin tuo yksi? Nopeasti vilasuna näytti, ettei Camara jättänyt tarpeeks Taposelle tilaa. Toisaalta saattoi olla, että Taponen syöksyi mutkaan ja jarrutti liian myöhään.
 
Eikö noilla ole muita kamerakulmia kuin tuo yksi? Nopeasti vilasuna näytti, ettei Camara jättänyt tarpeeks Taposelle tilaa. Toisaalta saattoi olla, että Taponen syöksyi mutkaan ja jarrutti liian myöhään.
Musta näytti, että Tuukka tuli liian tiukasti mutkaan ja ajautui märällä Camaran linjalle. Ehkä laittaisin ton kisatilanteeksi ja jättäisin rankun pois. Harmi hyvän kisan kannalta toi Tuukan tippuminen ja Camara kyllä nousi takaa hienosti paikalle 9. ja teki Tuukkaan rakoa lisää. Nyt oli selkeästi viihdyttävämpi kisa näin katsojan kannalta.

Edit:
Tuukka kertoi facebookissa eilen, että noihan se meni, valitettavasti sai tuomareilta 4-lähtöruudun rankun tän viikon lauantain kisaan. Reilusti myönsi virheensä siitä hänelle iso peukku. Noista sitten opitaan. Tuukalle sellainenkin on: " jälkiviisaus on kaikkien viisausten äiti" sitten toinen "parempi oppia toisten toisten virheistä kuin omistaan" :)

Pisteitä jaossa vielä 150, joten ei Tuukka vielä ole luovuttanut, eikä pidäkään. Toivotaan hyvää kisaa.
 
Viimeksi muokattu:
Red Bull Ringin 1. kisan aika-ajot menivät aivan myttyyn Taposelta. Kun vielä 4 ruudun rankku niskassa, niin lähtöruutu tulee olemaan ~20.
Onneksi sunnuntain kisaan on omat aika-ajot. Mutta lauantain kisa taitaa olla jo taputeltu ennen kuin se on startannut.

Voi myös olla, ettei Tuukka ei jaksa antaa enää kaikkensa, kun mestaruus on jo livennyt ja F3-kuviot on kulissien takana tehty. Loppukausi lähinnä pakkopullaa ja henkistä valmistautumista ensi kauteen.
 
Red Bull Ringin 1. kisan aika-ajot menivät aivan myttyyn Taposelta. Kun vielä 4 ruudun rankku niskassa, niin lähtöruutu tulee olemaan ~20.
Onneksi sunnuntain kisaan on omat aika-ajot. Mutta lauantain kisa taitaa olla jo taputeltu ennen kuin se on startannut.

Voi myös olla, ettei Tuukka ei jaksa antaa enää kaikkensa, kun mestaruus on jo livennyt ja F3-kuviot on kulissien takana tehty. Loppukausi lähinnä pakkopullaa ja henkistä valmistautumista ensi kauteen.
Taposesta ei ole saanut sellaista kuvaa, että olisi luovuttaja. Eiköhän loppukausi ajeta täysillä niin kauan kun ykköspaikkaan on mahdollisuus.
 
Red Bull Ringin 1. kisan aika-ajot menivät aivan myttyyn Taposelta. Kun vielä 4 ruudun rankku niskassa, niin lähtöruutu tulee olemaan ~20.
Onneksi sunnuntain kisaan on omat aika-ajot. Mutta lauantain kisa taitaa olla jo taputeltu ennen kuin se on startannut.

Voi myös olla, ettei Tuukka ei jaksa antaa enää kaikkensa, kun mestaruus on jo livennyt ja F3-kuviot on kulissien takana tehty. Loppukausi lähinnä pakkopullaa ja henkistä valmistautumista ensi kauteen.
Mäkin laskeskelin, että Tuukka lähtisi paikalta 20. sekä Camara paikalta 7. Tuukka hävisi tallikaverilleen 0,3s se on kyllä turhan paljon. En usko, että Tuukka olisi luovuttamassa,
tietää hyvin että häntä seurataan sekä että tossa vaiheessa uraa ei voi antaa viestiä olevansa luovuttaja.
Mielenkiintoinen kisa tulossa live-lähetys tän päivän kisasta YouTubessa alkaa 14.10. Katsotaan mitä tapahtuu, eiköhän tuollakin turva-auto nähdä.
 
En usko, että Tuukka olisi luovuttamassa, tietää hyvin että häntä seurataan sekä että tossa vaiheessa uraa ei voi antaa viestiä olevansa luovuttaja.
Ainakin Valtteri aina laittoi pillit pussiin siinä vaiheessa kautta, kun tiesi, että mestaruus menee Hamiltonille.
Samaten Bearmanin F2-kaudesta on saanut sellaisen kuvan, että toinen jalka on ollut jo F1:sissä, joten on ihan sama, miten F2-kisoissa menee.

Turha elämässä teeskennellä mitään. Amerikassa aina sanotaan "fake it till you make it", mutta me suomalaiset emme alennu sellaiseen teennäisyyteen, emmehän? Toki tallipisteiden kannalta Taponen varmasti antaa kaikkensa, muutenhan olisi voinut jäädä vaikka kesälomille ennenaikaisesti.
 
Ainakin Valtteri aina laittoi pillit pussiin siinä vaiheessa kautta, kun tiesi, että mestaruus menee Hamiltonille.
Samaten Bearmanin F2-kaudesta on saanut sellaisen kuvan, että toinen jalka on ollut jo F1:sissä, joten on ihan sama, miten F2-kisoissa menee.

Turha elämässä teeskennellä mitään. Amerikassa aina sanotaan "fake it till you make it", mutta me suomalaiset emme alennu sellaiseen teennäisyyteen, emmehän? Toki tallipisteiden kannalta Taponen varmasti antaa kaikkensa, muutenhan olisi voinut jäädä vaikka kesälomille ennenaikaisesti.
Bottas taisteli tiimikaveriaan vastaan ylivoimaisella autolla ja oli selvää, että on kakkoskuski. Ei siinä varmaan hirveästi motivaatiota olekaan, kun pisteissä jäi jälkeen.
Camara ei kuitenkaan ole samassa tallissa ja kaikki on vielä mahdollista.
 
Ainakin Valtteri aina laittoi pillit pussiin siinä vaiheessa kautta, kun tiesi, että mestaruus menee Hamiltonille.
Samaten Bearmanin F2-kaudesta on saanut sellaisen kuvan, että toinen jalka on ollut jo F1:sissä, joten on ihan sama, miten F2-kisoissa menee.

Turha elämässä teeskennellä mitään. Amerikassa aina sanotaan "fake it till you make it", mutta me suomalaiset emme alennu sellaiseen teennäisyyteen, emmehän? Toki tallipisteiden kannalta Taponen varmasti antaa kaikkensa, muutenhan olisi voinut jäädä vaikka kesälomille ennenaikaisesti.
Valtteri on jo siellä mihin Tuukka vasta pyrkii ja ei Valtterikaan hidas ollut F1 pyrkiessään. Muistelen lukeneeni Valtterista kun häntä F1:seen mietittiin. Kun joku häntä suositteli kokeiltavaksi kertoi hänen olleen paras "junnu" niin vastaus tuli, että noi on pikkuluokkia siihen, toinen mutta hän voitti ( oliko? ) 28s erolla. Se sitten kelpasi sille toisellekin.
 
Tänään ei tullut kummallekaan kärkimiehelle, Camaralle kuin Taposelle, pisteitä. Taposella lopussa huikea nousu, sillä vielä 7 minuuttia ennen loppua hän oli 20., mutta maalissa ihan Camaran kannassa sijalla 12. Kuinka korkealle olisikaan noussut, jos kisaa olisi riittänyt pari-kolme kierrosta lisää?

Huomisen kisa ajetaan klo 16.05.
 
Tänään ei tullut kummallekaan kärkimiehelle, Camaralle kuin Taposelle, pisteitä. Taposella lopussa huikea nousu, sillä vielä 7 minuuttia ennen loppua hän oli 20., mutta maalissa ihan Camaran kannassa sijalla 12. Kuinka korkealle olisikaan noussut, jos kisaa olisi riittänyt pari-kolme kierrosta lisää?

Huomisen kisa ajetaan klo 16.05.
Camara sai surkean lähdön tippui sijalle 18. Tuukkakin 21. sijalle ( maalissa 26.9s kärjestä sekä 0,6 sekkaa Camarasta). Turva-auto tuli 2-kertaa. Rata oli kostea-
Mäkin olisin halunnut nähdä miten Camaran ohitus olisi Tuukalta onnistunut. Sikäli hyvä, ettei piste-ero Camaraan kasvanut.
Tuukka oli kuitenkin tallikaveriaan nopeampi, joten siinä meni niinkuin pitikin. Huomenna sitten pisteille. Toivotaan, että aika-ajot sujuvat paremmin, hyvin tasaisiahan noi autot ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Tuukka hiukan avaa Facebookin puolella tätä hitautta: "Fakta on se, että meillä on samat ongelmat kuin ennen kauden alkua kylmällä kelillä. Tiiminä me ei saada autosta oikein mitään irti näissä lämpötiloissa on sitten sadekeli tai kuivakeli. Tilanne on tämä ja sen kanssa on nyt elettävä. Kyllä tässä on koitettu etsiä yhdessä kilpailukykyä, mutta joku juttu on mitä me ei yksinkertaisesti ymmärretä tällä hetkellä."
 

Liitteet

  • Screenshot 2024-09-14 at 16.40.39.png
    Screenshot 2024-09-14 at 16.40.39.png
    183 KB · Luettu: 10
Viimeksi muokattu:
Huomenna luvataan 9°C ja rankkasadetta Spielbergiin, joten sään puolesta ei ainakaan tule helpotusta. Saa nähdä, pystytäänkö edes ajamaan.

Parin viikon päästä kisataan Barcelonassa, jossa yleensä kuitenkin mitataan hellelukemia vielä syyskuun lopussa. Kauden päätös Monzassa lokakuun lopussa voi tarjota mitä vain 10-20 asteen väliltä.
 
Taponen ulkona kisan 2. kierroksella. Kun menee huonosti, niin sitten menee tosi huonosti.
 
Camara sai onneksi vain muutaman pisteen eroa lisää. Toivotaan lämmintä ja kuivaa keliä Barcelonaan ja Monzaan
 
Camara sai onneksi vain muutaman pisteen eroa lisää. Toivotaan lämmintä ja kuivaa keliä Barcelonaan ja Monzaan
Putosi siivenvaihdon yhteydessä sijalle 21. ja nousi loussa 8. paikalle, annetaan hänellekin tunnustusta. Harmi toi Tuukkan keskeyttäminen. Ei mennyt Tuukan aika-ajo aamulla putkeen. 15. paikka lähteä on huono, koska ongelmia ruuhkassa helpommin tulee.
Mielenkiintoinen kisa kuitenkin meille katsojille seurata.

Nyt on ero jo sellainen, ettei Tuukalla, ilman Camaron todella pahaa epäonnea, olle mestaruussaumoja, mutta 100pistettä vielä jaossa.
Kokemustahan tuolla haetaan ja sitä on varamasti tarjolla.
 
Viikonloppuna taas mennään. Näyttää lämmintä säätä Barcelonaan, mikä pitäisi sopia Tuukalle.
LA aika-ajot klo 11:20 ja kisa klo 16:05
SU aika-ajot klo 11:10 ja kisa klo 17:05
 
Kuinkahan pitkä Ugo Ugochukwu nykyään on? Aina tiennyt, että pitkä mies kuskiksi, mutta näytti autosta noustessaan lähes koomisen kokoiselta autoon verrattuna.

Screenshot 2024-09-28 at 16.26.09.png
 
Tuukalta maksimaalinen tulos P2 ja Camaraa enemmän pisteitä. Lähes ihme, että pystyi pitämään paikkansa paljon hitaammalla autolla.
 
Tosi mielenkiintoisesti menossa ensi kauden F3 tallikuviot. Premaan päätymässä sellainen kolmikko, josta minä en olisi ennustanut etukäteen yhtään oikein: Leon, Badoer ja Ugochuckwu. Varsinkin Ugochukwu olisi kyllä tarvinnut vielä lisää aikaa regionalissa, sen verran haparoivaa oli tämän kauden esitys. Camara puolestaan Tridentin rattiin näillä näkymin, samoin kuin Strömstedt. Stenshorn puolestaan jäi HiTechin ohjaimiin.
 
Toivotaan, että ARTin auto on kilpailukykyinen ensi kautena. ARTilla ainakin hieno historia, sillä se dominoi GP3-sarjaa 8 mestaruudella vuosien 2010-2018 välillä. Vaikka periaatteessa kaikilla on samanlainen auto, se on paljon tiimistä ja siinä mielessä tuurista kiinni, tyssääkö ura pikkuformuloissa. Tietysti sponsoreiden ja tallipomojen luotto lopulta merkkaa eniten.

Pitänee tehdä oma F3-triidi ensi kaudeksi. Onko suomalaisia nousemassa FRECA-sarjaan? Tänä vuonna Luka Sammalisto ajoi Euro 4 / Italian F4-sarjaa, mutta vaatimattomalla menestyksellä. Muista suomalaisista en ole tietoinen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 373
Viestejä
4 438 523
Jäsenet
73 538
Uusin jäsen
ket0nen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom