Formula E

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Eipä tuo video kertonut edes sitä kailkea mitä jo tiesin kommentissani, eikä kertonut yhteenkään kysymykseen vastausta. :D
No, kisasta varmaan näit, että alue on määritelty kahdella valkoisella viivalla, joiden molempien yli on mentävä jotta se AM aktivoituu. Taisi olla Lopez joka mokasi yhden yrityksensä kun ei ajanut molempien viivojen yli kunnolla. Tarkempia tietoja saisi sarjan sivuilta, mutta eivät näemmä suostu nyt toimimaan.

Neljä minuuttia lisätehoahan ne siitä saavat per AM, fanboosti toimii napilla ja vain rajoitetun ajan.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Juu nuo tiesin ja kerroin kysymyksessänikin. :D
Halusinkin tarkempaa tietoa et onko se koko 4min tehokkaampi, koska ei se lisäteho kaikissa paikoissa hyvästä ole, vai saavatko buustinapilla hyödynnetttyä sitä siellä missä haluaa? Ja kauanko esim fan buusti kestää jne.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
No olipas Meksikon kilpailu. Heti alussa kunnon kolari ja punainen lippu.
Kisan lopussa jengillä loppuu akku ja maaliviivalla ohi ja voittoon ja pascalille vielä 5sek sakko ja kauas palkintokorokkeelta. Huh huh mitä menoa.
On nää hiukan eri tason vääntöjä ku F1:ssä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Mikä toi valkoinen valo on kuskin yläpuolella turvakaaressa/ilmanottoaukossa?
Palaa kiinteästi ja jarrulla vilkkuu.
Tuo sama vissiin kertoo keskeytyksen jälkeen voiko autoon koskea? Mutta mitä noi vilkkumiset jne tarkoittaa muissa tilanteissa?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
No olipas Meksikon kilpailu. Heti alussa kunnon kolari ja punainen lippu.
Kisan lopussa jengillä loppuu akku ja maaliviivalla ohi ja voittoon ja pascalille vielä 5sek sakko ja kauas palkintokorokkeelta. Huh huh mitä menoa.
On nää hiukan eri tason vääntöjä ku F1:ssä.
Kuulosti ihan f1:ltä? Akun sijaan säästellään bensaa ja onko aika-sakoissa tai alun kolareissa jotain erikoista? Anteeksi, en nyt vain ymmärtänyt tätä hehkutusta vertailtuna f1? :)
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Kuulosti ihan f1:ltä? Akun sijaan säästellään bensaa ja onko aika-sakoissa tai alun kolareissa jotain erikoista? Anteeksi, en nyt vain ymmärtänyt tätä hehkutusta vertailtuna f1? :)
No siis nuo väännöt oli ihan erillinen systeemi.
Ajettiin kärkikymmenikkön osalta puskurissa kiinni ja viimeisellä kierroksella ohitettiin kokoajan ja taisteltiin kunnolla sijoituksista.
Ei perässäajoa kuin F1:ssä.

Motogp ainut missä tapahtuu yhtä paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
No siis nuo väännöt oli ihan erillinen systeemi.
Ajettiin kärkikymmenikkön osalta puskurissa kiinni ja viimeisellä kierroksella ohitettiin kokoajan ja taisteltiin kunnolla sijoituksista.
Ei perässäajoa kuin F1:ssä.

Motogp ainut missä tapahtuu yhtä paljon.
Saadaan ihan samanlainen kilpailu f1 kun lasketaan autojen hinnat 5% nykyisestä pääasiassa vakio-osilla tehdyillä autoilla (myös kehityksen osalta) ja palkintorahat samaan luokkaan. Ainiin ja radat myös niin kapeiksi että vaihtoehtoina ajaa kolari tai ohi :btooth:

Ihan loogiset syyt sille perässäajelulle on f1. Mutta yhtä lailla se insinöörikilpailu on f1 suola.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Saadaan ihan samanlainen kilpailu f1 kun lasketaan autojen hinnat 5% nykyisestä pääasiassa vakio-osilla tehdyillä autoilla (myös kehityksen osalta) ja palkintorahat samaan luokkaan. Ainiin ja radat myös niin kapeiksi että vaihtoehtoina ajaa kolari tai ohi :btooth:

Ihan loogiset syyt sille perässäajelulle on f1. Mutta yhtä lailla se insinöörikilpailu on f1 suola.
Nii no eipä ne motogp:ssä millään kapeilla radoilla aja. Toisaalta esim WTCC:ssä ajeltiin tasaväkisillä autoilla ihan normi radoillakin ja ohi päästiin.

Formuloissa 2x nopeampi ei meinaa päästä hitaamman ohi ilman takasiipeä.
Ei näin katsojana insinöörikilpailu paljon suolaa tarjoa muihin sarjoihin nähden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
Nii no eipä ne motogp:ssä millään kapeilla radoilla aja. Toisaalta esim WTCC:ssä ajeltiin tasaväkisillä autoilla ihan normi radoillakin ja ohi päästiin.

Formuloissa 2x nopeampi ei meinaa päästä hitaamman ohi ilman takasiipeä.
Ei näin katsojana insinöörikilpailu paljon suolaa tarjoa muihin sarjoihin nähden.
Aika kaukaa haettua verrata autoja ja pyöriä.

Niinno F1 aero on mitä on ja se tekee koko lajin. Jos autoista otetaan tuo downforce pois (tai huononnetaan esimerkiksi formula e tasolle) niin mitä erikoista koko lajissa enään on, ei hirveänä.

Onhan tuosta spekuloitu että voitaisiin siirtyä nykyisten turvallisuusparannusten ansiosta vaikka sitten 2021 sääntömuutoksessa siihen suuntaan että aero tuotetaan ground effectin avulla. Silloin päästään irti tästä perässä seuraamisen ongelmasta, vaikkakin se ei enää tällä kaudella vaikuta olevan läheskään niin paha ongelma kuin viime vuosina. Huipputallit nyt menee menojaan, koska raha, mutta keskikastissa on varmasti ihan pätevää kilpailua varsinkin tänä vuonna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Siis tässä kisassa voi vaihtaa kerran kokonaan toiseen autoon? Sehän on ihan typerää.

Asentaisivat, vaikka noihin aurinkopaneeleja, jos sillä lisukkeella pääsisi maaliin asti.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Siis tässä kisassa voi vaihtaa kerran kokonaan toiseen autoon? Sehän on ihan typerää.

Asentaisivat, vaikka noihin aurinkopaneeleja, jos sillä lisukkeella pääsisi maaliin asti.
Ei voi enää. Aiemmin oli pakko, nykyään siis ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Vastaus onkin tuossa yllä. Tulin kyselemään, kun katselin pitkästä aikaa kisan, että eikö nämä vaihda autoja enää? Ei siis ilmeisesti.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Vastaus onkin tuossa yllä. Tulin kyselemään, kun katselin pitkästä aikaa kisan, että eikö nämä vaihda autoja enää? Ei siis ilmeisesti.
Tälle kaudelle tulivat uudet autot, joiden akkukapasiteetti nousi niin paljon, että autonvaihdosta voitiin luopua.

Vielä kyllä pitkä matka siihen, että sarja haastaa kunnolla edes noita alempia rata-autosarjoja kuten GT3.
Tarvittaisiin ainakin kunnon ratoja, eikä kapeita kaupunkirännejä. Toki paikan päälle tulevan yleistön osalta tuo on voittava valinta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
Saapas nähdä nouseeko otsikkotila seuraavalla kaudella kun Porsche ja Mercedes liittyy joukkoon. Boost teho nousee 10kW samoin kahden moottorin käyttö kielletään, muuten taitaa pysyä tekniikka suht samana.

Moottoriratojakin voisi kokeilla vaikka 2 osasena settinä, round 1 ja round 2 vaikka käänteisellä järjestyksellä siinä välissä tauko niin että akut saadaan täyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
De Vries noista erikoisempi valinta, koska johtaa F2:sta tällä hetkellä. Ehkä tuo on tapa kaapata kuski ajoissa ja kuskin taas ei tarvitse tyytyä pelkkään F1-testikuskin rooliin.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
439
De Vries noista erikoisempi valinta, koska johtaa F2:sta tällä hetkellä. Ehkä tuo on tapa kaapata kuski ajoissa ja kuskin taas ei tarvitse tyytyä pelkkään F1-testikuskin rooliin.
De Vries on jo menetetty tapaus F1:n suhteen. Paukut ei vain ole ikinä riittäneet. E-sarjaan juuri passeli kun sinne ihan kovimmat kuskit ei suostuisikaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
De Vries on jo menetetty tapaus F1:n suhteen. Paukut ei vain ole ikinä riittäneet. E-sarjaan juuri passeli kun sinne ihan kovimmat kuskit ei suostuisikaan.
"Ikinä" - milloinkohan niitä paukkuja olisi pitänyt ehtiä sytyttää tässä vaiheessa. 3. kausi F2:ssa, mutta ei vielä varsinaisesti yli-ikäinen. Viime kaudella 4. tuloksissa, mutta kaikki kolme tuloksissa edellä ollutta ovat nyt F1:ssä.

Ja yksi noista edellä olleista, joka on vuoden nuorempi ja joka vastikään nostettiin Red Bullille pikavauhtia, ehdittiin jo nimetä Nissanille kuskiksi noin vuosi sitten, että kerta kaikkiaan hyvä argumentti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
439
"Ikinä" - milloinkohan niitä paukkuja olisi pitänyt ehtiä sytyttää tässä vaiheessa. 3. kausi F2:ssa, mutta ei vielä varsinaisesti yli-ikäinen. Viime kaudella 4. tuloksissa, mutta kaikki kolme tuloksissa edellä ollutta ovat nyt F1:ssä.

Ja yksi noista edellä olleista, joka on vuoden nuorempi ja joka vastikään nostettiin Red Bullille pikavauhtia, ehdittiin jo nimetä Nissanille kuskiksi noin vuosi sitten, että kerta kaikkiaan hyvä argumentti.
De Vries pudotettiin McLarenilta mikä jo todella huono merkki. Vasta kolmannella kaudella alkoi voittamaan F2:ssa myös toinen merkki ettei todellisia huipputason F1-tason lahjoja löydy. Nyt De Vries pärjännyt vain koska F2 tällä kaudella täynnä monta vuotta sarjaa ajaneita menetettyjä lupauksia ja heikkotasoisia amatöörejä. Sarjassa ei yhtään ihan huipputason kuskia.

Nykyaikana tuo 24v on myös jo aika yli-ikäinen F1:siin ja vaatii ihan huikeaa tasonnostoa jos jotenki ykkösiin vielä haluaa. Ei tule tapahtumaan.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
522
Vähän kumma tulkinta sanoa, että alkoi vasta nyt voittamaan F2:ssa. De Vriesillä on yhtä monta voittoa kuin viime kaudellakin tässä vaiheessa. Tietty Spassa kisan keskeytys vei mahdollisesti yhden. Sitä ei voi kiistää, että taso sarjassa laski tälle kaudelle. Eipä hän silti viime kaudella paljoa jäänyt pisteissä Norrisille ja Albonille.

Mun mielestä kaikilla jotka on voittanut kisoja pienemmissä luokissa omaa lahjoja F1-tason huipulle, mutta se ei silti takaa mitään, vaikka siellä voittaisi useamman mestaruuden. Sen lisäksi pitää vielä osua F1:ssä oikeaan talliin oikealla hetkellä, kuten Vandoorne viimeisimpänä osoitti.

Kaksi McLarenhylkiötä muodostaa mielenkiintoisen kuskikaksikon. Pitäisi sen puolesta olla sarjan parhaimmistoa. Mersu aloittaa tavallaan jo toisen kauden sarjassa, joten tuloksia pitäisi alkaa tulemaan. Eka oli täysin harjoittelua.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
56
Kausi alkaa tänään ja huomenna Saudien kisalla. Mukana nyt ilmeisesti Porsche ja Mercedes. Eurosportilta näkyy.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 423
Viestejä
4 160 930
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom