Formula 1 kisamatkat

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
383
Joskus googlasin aihetta kun ekaa kertaa reissua suunnittelin, mutta vähän löytyi keskustelupalstoilta asiasta keskustelua, joten tässä olisi tarkoitus olla keskustelunavaus.

Itse tein ensimmäisen Formula 1 kisamatkani Unkariin v2015 täysin ummikkona ja yksin ja matka sujui loistavasti vaikka tietysti hermostutti ja pelottikin, kun olin muutenkin reissaajana melkein ensikertalainen. Netistä alunperin pyrin hakemaan kaiken mahdollisen tiedon lippujen ostosta ja matkasta radalle ja pois (metro/junat) ym. kaiken tuollaisen ja asumiseen otin Airbnb kämpän edullisuuden takia, kisalippujen oston jätin paikan päällä tapahtuvaksi ja kävin järjestäjän toimistolta Budapestistä ne ostamassa ihan käteisellä.

Sen jälkeen on tullut tuolla Unkarin Hungaroringillä käytyä nyt joka vuosi ja Budapestissä muutenkin tullut asuttua jo kuukausia yhteensä, joten kaupunki on minulle tutumpi kuin Helsinki. Edelleen olen käynyt yksin kun kaveripiirissä ei ole kiinnostuneita löytynyt, mutta kyllä siellä aina kivasti on tavannut muita niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin, vaikka itse en ole edes kovin sosiaalinen kaveri! Tänä vuonnakin katsomossa vieressä istui kiva saksalaispariskunta missä nainen fanitti Kimii ja mies Ricciardoo/Red Bullii, omista saksalaiskuskeistaan ei kumpikaan välittänyt mitään :)

Hintatietoja Unkarista/Budapestistä:
Kisaliput: 90-450e viikonloppu (ilman alennuksia, halvin pelkkä alueelle pääsy ja kallein on istumapaikka pääkatsomossa katoksessa)
Lennot: Alle 200e edestakaisin, suorat lennot Helsingistä niin Finnairilla kuin Norwegianillakin.
Asuminen: noin +-50e/vrk AirBnb yksiössä, hotellit hiukan kalliimpia kisojen aikaan.
Matkat radalle: julkisilla muutama euro edestakainen hinta/päivä. Taksilla taitaa olla n.50e
Ruuat: Edulliset, ravintoloissa syö jo hienosti alkaen 5e ja ylöspäin/annos. Olut 1.5e-2e tuoppi, Finlandia vodkashotti 3e. Radalla hinnat paljon kalliimmat, en suosittele ostamaan sieltä.

Tätä virallista järjestäjän lippukauppaa olen itse käyttänyt ja jos ostaa liput vielä ennen vuodenvaihdetta saa -20% "early bird" alee, maksaa saa ihan tilisiirrollakin (<-olen käyttänyt tätä) jos ei halua luottokorttia käyttää ja liput olen noutanut vasta kesällä sitten heidän toimistoltaan:
https://www.gpticketshop.hu/

Tässä toinen lippukauppa sivusto joka myös ihan aito, mutta kielenä löytyy myös suomi:
Unkarin Formula 1 Grand Prix 2019 - Liput

Formula1.com sivujen kautta olevassa lippukaupassa hinnat hiukan kalliimmat, vetävät kait jonkun oman provikan välistä siellä.

Siinä tietoja yhdestä kohteesta, kertokaa muista paikoista jos olette käyneet tai menossa tai jos on kysyttävää?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 781
Oltiin tänä vuonna Paul Ricardia kattelemassa.

Oli jotenkin kiinnostava paikka, kun uusi rata. Asuttiin Marseillessa ja käytiin sitten Nizzassakin samalla. Muuten kiva mutta ei tullut alkuun mieleen että tuo kisan järjestäminen oli vissiin hieman hapuilua nyt kun ekaa kertaa pitkään aikaan.

Ostettiin liput ihan järjestäjän sivulta, ei ollut paljon jäljellä ja hinnat sielläkin kaupassa oli ihan samaa luokkaa kun muuallakin, ellei jopa halvempia.
www.gpfrance.com

Airbnb oli meilläkin. Siisti kämppä Marseillessa hyvässä paikkaa. Lähellä oli tunneli mitä kautta pystyi ajamaan kaupungin ali suoraan isolle tielle mikä vei radalle päin. Maksoi jotain 1,20e per suunta.

Otettiin vuokra-auto koska kisajärjestäjältä ei tullut hyvin infoa kuljetuksista radalle. Juna meni vain 20km päähän radasta. Lopulta tuli tietoa busseista, mutta ne lähti 7 aikaa aamulla ja lähti klo 20 aikaa takas, joten ei kiinnostanu olla kokopäivää siellä.

Sitte ne ruuhkat. Perjantaina aivan jäätävät. Onneksi muina päivinä parani hieman ainakin radalle pääsy. Pois pääsyssä saattoi kestää ihan helvetin kauan riippuen missä auto oli parkissa ja ehtisitkö parkkialueelta pois ennen pahinta ruuhkaa. La ja Su päästiin hyvin pois vaikka porukkaa oli enemmän kuin Pe. Pe taas jouduttiin odottamaan yli tunti ennen kuin päästiin edes liikkeelle parkista. Tässä oli erona se että La meidän parkki oli sellaisessa paikassa mistä ei kovin moni muu ollut heti hinkuumassa pois niin päästiin sitten tielle nopeasti. Su taas ei edes ajettu parkkialueelle asti kun oli niin täyttä niissä ja jätettiin erään teollisuusalueen jalkakäytävälle missä muitakin autoja oli. Sieltäkin pääsi nopeasti pois.

Elikkä jos tuonne meinaa mennä niin kannattaa ottaa huomioon noi liikenneongelmat. Radalla on lentokenttä, joten jos on oma privaatti jetti niin sitten ei ole varmaan ongelmia :)

Myyntikojuja oli suht vähän ja niissä oli aika paljon jonoa. Ehkä niitä on enemmän ensi vuonna.

Liput oli kalliit: 350 muistaakseni, mutta veli joka on aiemmin kiertäny enemmänkin kisoja sanoi että oli parhaat katselupaikat missä on ollut. Eli tapahtumia eli ohituksia yms. oli paljon ja näkyvyys hyvä. Oltiin siinä Chikaanissa. Jos olisi ajoissa tilannut niin siinä olis ollu jotain alennuksia. Olisi ehkä samoilta mestoilta voinut saada noin 200-250e.

Majoitus ja lennot ei kovin paljon. 500e/3hlö To-Ma oli majoitus ja auto suunnillee samanverran. Lennot 200e.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 238
Viestejä
4 192 412
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom