Firefox toistaa videoita miten sattuu

Liittynyt
15.10.2020
Viestejä
19
Olen tässä ottanut käyttöön upouutta pelikonetta (käyttis Windows 10 Home), ja Firefoxin kanssa on tullut vähän outoa probleemaa. Youtube toimii normaalisti, mutta esimerkiksi Yle Areenassa video- tai äänilähetykset eivät lähde ollenkaan pyörimään. Videot jämähtävät ennen kuin mitään näkyy, ja audio-puheohjelmissa player jää vain pyörittämään latauskiekkoa. Joillakin videosivuilla, kuten Vimeo tai Dailymotion, video lähtee pyörimään mutta ääntä ei kuulu. Olen koettanut kaikkea mitä keksin asetusten resetoinnista uudelleenasennuksiin, vanhempien versioiden ja betaversioiden testaukseen; about:configistakin olen yrittänyt twiikata joitakin asetuksia, joita eri foorumeilla on ehdotettu. Hardware accelerationilla ei mitään vaikutusta. Developer consolessa näin ainakin tämän rivin: "Cannot play media. No decoders for requested formats: video/mp4; codecs="avc1.42E01E mp4a.40.2"; kuitenkin Firefoxin plugareista löytyy OpenH264 Video Codec.

Mitä hittoa tässä nyt vielä yrittäisi? Windowsin uudelleenasennus (ei olisi paha homma, kun koko kone on vielä alkutekijöissään)? Edgellä ja Chromella videot toimivat kuten pitääkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 408
Tarkista onko "Windows media feature pack" asennettuna. Itselläni moinen puuttui duuniläppäristä ja se aiheutti samantyylisiä oireita. Asennuksen jälkeen kaikki mediat ovat toistuneet kiltisti.
 
Liittynyt
15.10.2020
Viestejä
19
Ongelma korjaantui, lopulta! Päättelin vian olevan luultavimmin Windowsissa, ja löysinkin sitten tämän ohjeen: Fix Windows Update errors via DISM or System Update Readiness tool - Windows Server

sfc /scannow valitti korruptoituneista tiedostoista, joita ohjelma ei osannut kuitenkaan korjata, mutta tuo DISM sitten ilmeisesti latasi netistä kunnolliset versiot. Kun ajoin DISM-operaation jälkeen sfc /scannow -komennon uudestaan, ohjelma löysi edelleen korruptoituneita tiedostoja, ja osasi viimeinkin korjata ne. Nyt toimii videot oikein!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 281
Viestejä
4 193 235
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom