Firefox kaatuilee "muistin puutteeseen"

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 705
Eli 24/7 päällä olevan pöytäkoneen firefox selain kaatuu muistin puutteeseen (ainakin softan mukaan) ja työpöydälle tulee vikailmoitus. Tämän jälkeen auttaa vain koneen rebootti, sillä selainta ei saa edes uudelleen käynnistettyä. Koneessa on 16gigaa rammia ja joskus käytön aikana firefox antaa ilmoituksen että muisti on vähissä. Kun resurssienhallinnan avaa, muisti ei ole lähellekään tapissa. Aika paljon tuo softa muistia kyllä vie.

-Firefox about päivitetty (päivittää rebootatessa jos tarvetta on)
-Z170 alusta, 6600k kivi, tridentz muistit
-win10 laillinen opiskelijalisenssillä asennettu versio (64bit, tottakai)

Kaatuessa ei yleensä ole muita ohjelmia merkittävästi päällä, taustalla rullaa steam, spotify, hiiren ajurisofta yms perussetit.

Vinkkejä kaivataan
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 730
Kumpi Firefox versio: 32bit vai 64bit? Ja jos Firefox oikeasti vuotaa muistia, niin lähes aina syynä siihen on joku itse asennettu buginen lisäpalikka.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 705
Kumpi Firefox versio: 32bit vai 64bit? Ja jos Firefox oikeasti vuotaa muistia, niin lähes aina syynä siihen on joku itse asennettu buginen lisäpalikka.
Ilmeisesti 32bit. Adblock ainoa itse asennettu lisäri. Selain itse ladannut pari, joku googlen homma ja joku videokodekki.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 730
Ilmeisesti 32bit. Adblock ainoa itse asennettu lisäri. Selain itse ladannut pari, joku googlen homma ja joku videokodekki.
Kokeiles vaihtaa se 64-bit versioon. Mozilla aikoo ilmeisesti joka tapauksessa päivittää muutaman seuraavan version jälkeen kaikki 64-bit Win käyttiksellä olevat Firefoxit 64-bit versioon, joten olet vaan hiukan etuajassa.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
489
Olisikohan näennäismuisti, se mikä oikeasti loppuu?. Win 8.1:ssä ainakin: Järjestelmä ==> Järjestelmän lisäasetukset ==> Suorituskyky ==> Asetukset ==> Lisäasetukset ==> Näennäismuisti. Jos antaa Windowsin arpoa sen koon, siellä voi olla ihan mitä tahansa, tyyliin "384 Mt." Siinä ei paljon 16 gigaa auta silloin.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 730
Olisikohan näennäismuisti, se mikä oikeasti loppuu?. Win 8.1:ssä ainakin: Järjestelmä ==> Järjestelmän lisäasetukset ==> Suorituskyky ==> Asetukset ==> Lisäasetukset ==> Näennäismuisti. Jos antaa Windowsin arpoa sen koon, siellä voi olla ihan mitä tahansa, tyyliin "384 Mt." Siinä ei paljon 16 gigaa auta silloin.
En oikein usko tuohon. Jos sen asetuksia ei ole käsin näpelöity, niin Windows kasvattaa itse sen kokoa tarpeen mukaan jolloin rajana on oikeastaan vain vapaa levytila.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 249
Eipä kyllä itsellä koskaan tehnyt moista edes 32-bit versiolla.
Kokeile vaihtaa Adblock -> uBlock Origin ja poistat nuo Googlen jutut jos et tarvitse.

Poista koko ohjelma ensin kylläkin, nyt kun tarkemmin mietin eiköhän asennuksessa oli jokin mennyt pieleen ja profiili kansiossa saattaa olla jotain vikaa myös.
Varmuuskopioi suosikit, uninstall Firefox ja sitten user kansiosta käyt vielä poistamassa erikseen Firefox kansiot että varmasti lähtee tuo profile.
Sitten vain uusin 64-bit Firefox sisään ja uBlock Origin rullaamaan, jos vieläkin kaatuilee niin voipi olla vika jossain muualla.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 211
Viestejä
4 330 647
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom