• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Finnair Avios erikoistarjous

Liittynyt
20.03.2020
Viestejä
33
Tuote: Avios
Tarjoushinta: Ostolle bonusavioksia 30-50%
Normaalihinta: Sama, mutta ilman bonuksia
Kauppa: Finnair shop
Voimassa: 1.6.2026
Linkki
: Osta Avioksia


Kommentti tarjouksesta: Normaalihintaa kannattavampaa, en ota kantaa onko silti hyvä tarjous
 
Finnairilla on Avioksista aina välillä tarjouksia, ja aiemmat ketjut täällä foorumilla ovat yleensä sisältäneet hyvää matikkaa niiden oston kannattavuudesta. Itse olen laiska, mutta joku parempi keskustelija saattanee haulla löytää langat ja matematiikat esiin.

Tässä itse tarjous, huomaa että "paremman" tarjouksen voimassaoloaika loppuu aivan pian:

18.–22.5.2026 välillä ansaitset
Ostetut Aviokset Bonuskerroin
5 000–19 00030 %
20 000–49 00035 %
50 000–79 00040 %
80 000+50 %

23.5.–1.6.2026 välillä ansaitset
Ostetut AvioksetBonuskerroin
5 000–19 00025 % 
20 000–49 00030 %
50 000–79 00035 %
80 000+40 %
 
Qatar Airways aloitti myös samaan aikaan osta avioksia-kampanjan. Ostin itse Qatarilta puuttuvat Aviokset mitkä palkintomatkasta uupui, ja siirsin Qatarilta BA:lle ja BA:n kautta samantien Finnair-tilille, siirtoon ei mennyt kuin muutama minuutti.

Aviokselle tuli hintaa 1,4 snt/Avios, mikä on hieman enemmän kuin mitä "mustassa pörssissä" on normaalisti myyty (1 snt/avios), mutta saapahan pisteet heti lapaseen jos palkintolento on jo katsottu valmiiksi.


Qatarin bonuskertoimet ovat paremmat...
  • 3,000+ Avios 20% Bonus
  • 11,000+ Avios 30% Bonus
  • 21,000+ Avios 50% Bonus

 
Osaako kukaan sanoa saako näitä lisäpistebonuksia jos vaihtaa esim. Amex pisteitä Avioksiin? Olettaisin, että ei...
 
Qatar Airways aloitti myös samaan aikaan osta avioksia-kampanjan. Ostin itse Qatarilta puuttuvat Aviokset mitkä palkintomatkasta uupui, ja siirsin Qatarilta BA:lle ja BA:n kautta samantien Finnair-tilille, siirtoon ei mennyt kuin muutama minuutti.

Aviokselle tuli hintaa 1,4 snt/Avios, mikä on hieman enemmän kuin mitä "mustassa pörssissä" on normaalisti myyty (1 snt/avios), mutta saapahan pisteet heti lapaseen jos palkintolento on jo katsottu valmiiksi.


Qatarin bonuskertoimet ovat paremmat...
  • 3,000+ Avios 20% Bonus
  • 11,000+ Avios 30% Bonus
  • 21,000+ Avios 50% Bonus


Olin katsomassa Qatarin hintoja, niin vastaan tulee probleema "You need a balance of at least 1 Avios to buy, gift or transfer Avios."

Eli uudella tilillä ei onnistu, tiedoksi muillekin.
 
Kiersin tuon ongelman siten että siirsin BA:n tililtä 1000 Aviosta Qatarille ennen lisä-Aviosten ostoa.
 
Kiersin tuon ongelman siten että siirsin BA:n tililtä 1000 Aviosta Qatarille ennen lisä-Aviosten ostoa.
Saitko BA:n tilille ostettua suoraan tuon 1000 Aviosta, vai oliko sinulla siellä jo valmiina Avioksia? Laskitko paljonko säästit ostamalla Aviokset Qatarin kautta Finnairin sijaan?
 
Voit siirtää ne muutamat Aviokset ensin Finnair -> BA -> Qatar.

Omalla kohdalla Qatar oli 120€ halvempi kuin Finnair.
 
Vähä offtopic mut onko porukka saanu linkitettyä finskin, BA:n ja Qatarin tilit kuin helpolla?
Itellä BA alkas herjaamaan linkitystä, vaikka kaikki, kirjoitusasua myöten on täysin samalla lailla kaikissa tileissä.
 
Vähä offtopic mut onko porukka saanu linkitettyä finskin, BA:n ja Qatarin tilit kuin helpolla?
Itellä BA alkas herjaamaan linkitystä, vaikka kaikki, kirjoitusasua myöten on täysin samalla lailla kaikissa tileissä.
Onnistui suhteellisen helposti n. kuukausi sitten, tosin en ole vielä yrittänyt tehdä minkäänlaisia avios siirtoja tilien välillä. Vanhempien keskustelujen perusteella annoin itseni ymmärtää, että tilien tulisi olla kuukauden verran vanhat että aviokset siirtyvät.

Kirjoitit itse että kaikki on tehty kirjoitusasuja myöten identtisesti, mutta tarkista vielä onko joillakin tileilläsi asetettu profiiliin toinen nimesi, kun toisesta se taas puuttuu. Kuuleman mukaan asia voi olla näin pienestä kiinni.

Itseltä ainakin aikoinaan luodusta Finnairin käyttäjätunnuksesta puuttui toinen nimi kokonaan, pidin koko rekisteröintiprosessin huolen etten sitä myöskään BA:lle/Qatarille aseta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ratkes ongelma. Osoite tiedoissa oli Ä kirjain BA:n tilillä ja sen kun korjasi "ae" mallille niin sain onnistumaan.
Toista nimeä ei ole millään tilillä. Voikohan tämä aiheuttaa, jossain muissa kuin euroopanmaissa ongelmaa lennolle pääsyssä? Jos toista nimeä ei näy ja passissa se on?
 
Nyt ratkes ongelma. Osoite tiedoissa oli Ä kirjain BA:n tilillä ja sen kun korjasi "ae" mallille niin sain onnistumaan.
Toista nimeä ei ole millään tilillä. Voikohan tämä aiheuttaa, jossain muissa kuin euroopanmaissa ongelmaa lennolle pääsyssä? Jos toista nimeä ei näy ja passissa se on?
Oman kokemuksen mukaan Kiinaan tai Yhdysvaltoihin matkatessa en ottaisi riskiä, että toinen nimi ei näy. Melko selkeästi ilmoittaa, että kaikissa lipuissa ja lapuissa pitää nimet olla täsmälleen samalla tavalla. Rajalla harvemmin joustetaan näissä maissa.

Voisin kuvitella, että viisumia vaativien reissujen yhteydessä ongelmia ilmenee suhteellisen korkealla prosentilla.

EU/ETA alueella tuskin mitään ongelmaa.
 
Toista nimeä ei ole millään tilillä. Voikohan tämä aiheuttaa, jossain muissa kuin euroopanmaissa ongelmaa lennolle pääsyssä? Jos toista nimeä ei näy ja passissa se on?
Ei se sun nimi siihen lipulle mitään takaporttia vilahda. Toki voi tarjota jotain esitäytettyä kun ostat sisäänkirjautuneena, mutta lentoyhtiön kanta-asiakasjärjestelmän nimitieto ja lippuun (ja viranomaisille) menevä nimitieto on kaksi eri asiaa.

Niillä avioksillahan voi ostaa vaikka kaverille tai kokonimikaimalle lipun jos siltä tuntuu. Kunhan laittaa oikean nimen ostaessa.

Lentoyhtiön bonuspisteiden keräämiseksi tai etujen käyttämiseksi etu- ja sukunimen lipulla ja kanta-asiakastilillä on syytä olla sama. Ei ne loungen ovella ala tihrustaan toisia tai kolmansia nimiä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 683
Viestejä
5 235 350
Jäsenet
83 348
Uusin jäsen
pakkomielle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom