Final Fantasy VII Remake/Rebirth (02/24)

Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
675
Hiukan pettynyt juonen kulkuun tässä kakkos osassa ekassa osassa esitettyjen vihjailujen jälkeen...

Piti hard mode lopetella ihan viimeinen story taistelu vaikutti paljon helpommalta kuin ekalla kertaa, sitä edeltävät taistelut lähinnä puzzle tehtäviä. Ei meinaa luotettavasti taistelusimulaattorin ylimältäisesti iskuja jakelevat vastustaja taistelut luonnistua parry/torjunta mekaniikan ajoitusten hankaluuksien takia (johonkin aikaan ennen kuin isku tulee osumaan). DPS abusella tosin saa edeltävät taistelut menemään nyt aika nopeasti. Tifan hahmo ihan rikki damagen suhteen ilman staggeria, pitkä lyönti painallus lyönnin keskeytys toisellla pitkällä painalluksella, kun lyönti sarjan toinen lyönti melkein osuu eli alakoukku melkein osuu mutta animaatio ja damage vielä menee loppuun ATB täyteen ja sitten pari dive kickiä ja toista uudelleen. ATB palkin kasvatus per action 10% aseessa ja haste lisää dive kickien osuutta, eli kolme lyönti sarjaa ja dive kickit noin 15-16k damagea nopeasti, jos kohde pysyy paikallaan, attack poweri buffilla ja berserkillä (critit jotain 1,5k ja 6k).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 495
  • Fixes to missing or incorrect characters in some parts of the game text.
  • Fixes to player character bugs that occur in field areas under certain conditions.
  • Fixes to Red XIII’s abilities “Supernal Fervor” and “Watcher's Spirit” in battle, as these were easily cancelled.
  • Fixes to bugs occurring in battle under specific conditions that would cause enemies to freeze.
  • Fixes to bugs triggered by specific conditions that affect progress through quests.
  • Improvements to the frame rate and overall game stability.
  • Addition of a “sharp” or “soft” option for graphical output in Performance Mode.
  • Improvements to graphical quality.
  • Reflected reverse camera controls while controlling a gliding sky chocobo.
  • Reflected reverse camera controls in the sharpshooting minigame.
  • Emphasized the path along the climbable vines in the Mythril Mine.
  • Added a difficulty selection to the customization screen of the minigames Fort Condor and Gears and Gambits.

En nyt vieläkään ole ihan vakuuttunut perfmodesta.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
675
Vieläkin graphic modessa tökkii kuvakulman kääntäminen (pientä liikettä edes takaisin), enkä kyllä nopean testauksen aikana huomannu mitään eroa soft and sharp performance moden välillä (costa del sol). Redditissä taisi olla jonkun viesti että olisi pistetty fsr peliin, eli 3d mallien pintojen rajat nyt kimaltelee hiuksissa jne...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
15
Onko muilla ollut tämän kanss ongelmia että kaatuilee? Mulla on 75h pelitunneilla varmaan kymmenkunta kertaa tehnyt sen, kun taas reilun 9kk aikana muiden pelien kanssa ehkä kerran pari sattunut. On myös ensimmäinen levyllinen PS5 pelini ja levyasema pitää joskus kauheaa mekkalaa kun käynnistää, niin mietin että pitäisikö konsolista olla huolissaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
113
Onko muilla ollut tämän kanss ongelmia että kaatuilee? Mulla on 75h pelitunneilla varmaan kymmenkunta kertaa tehnyt sen, kun taas reilun 9kk aikana muiden pelien kanssa ehkä kerran pari sattunut. On myös ensimmäinen levyllinen PS5 pelini ja levyasema pitää joskus kauheaa mekkalaa kun käynnistää, niin mietin että pitäisikö konsolista olla huolissaan.
Ei ole kertaakaan kaatunut, 50h kellossa.
 

jei

Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
202
Onko muilla ollut tämän kanss ongelmia että kaatuilee? Mulla on 75h pelitunneilla varmaan kymmenkunta kertaa tehnyt sen, kun taas reilun 9kk aikana muiden pelien kanssa ehkä kerran pari sattunut. On myös ensimmäinen levyllinen PS5 pelini ja levyasema pitää joskus kauheaa mekkalaa kun käynnistää, niin mietin että pitäisikö konsolista olla huolissaan.
Levyllinen, ei ole kaatunut kertaakaan. Tunteja 60-70. Cosmo Canyonissa alkoi hieman tökkimään niin boottasin konsolin kunnolla. Yleensä vaan rest mode.
 
Liittynyt
02.06.2021
Viestejä
32
Mulla sippas levyasema konsolista kun pelailin korttia Gold Saucerissa. Ei toimi levypelit enää. Myin torissa pelin pois ja ostin digin tilalle. Tiedä sitten että onko yhtäläisyyttä, vai tuliko vaan tunnit täyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Mulla sippas levyasema konsolista kun pelailin korttia Gold Saucerissa. Ei toimi levypelit enää. Myin torissa pelin pois ja ostin digin tilalle. Tiedä sitten että onko yhtäläisyyttä, vai tuliko vaan tunnit täyteen.
Onko milloin ostettu konsoli? Ainakin tuossa joskus viime vuoden puolella oli niitä jotain God of War bundleja, joissa oli isossa osassa suoraan vialliset asemat. En usko mitenkään, että jokin tietty peli voisi asemman rikkoa. Ei sitä levyäkään siellä oikeasti lueta kun tyyliin käynnistettäessä tai kerran tunnissa tms.

FF VII Remake tuntuu muuten paremmalta kuin mitä muistelin. Vaikka Rebirth on hyllyssä, niin päätin kuitenkin vetää aiemman osan vielä läpi hardilla tunnelmaan pääsemiseksi. Pelaan silleen, että menen vaan pääjuonen ja jätän sivutehtävät sikseen. Tosi hyvähän tuo on, joten odotuksen vain nousee tuota kakkososaa kohtaan, vaikka ne vähän eri henkisiä ovatkin (putki vs. semiavoin maailma...).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Onko muilla ollut tämän kanss ongelmia että kaatuilee? Mulla on 75h pelitunneilla varmaan kymmenkunta kertaa tehnyt sen, kun taas reilun 9kk aikana muiden pelien kanssa ehkä kerran pari sattunut. On myös ensimmäinen levyllinen PS5 pelini ja levyasema pitää joskus kauheaa mekkalaa kun käynnistää, niin mietin että pitäisikö konsolista olla huolissaan.
Tässäkin voi olla viallinen kone, jos on niin, että kaatuminen on sattunut kohdalle juuri silloin kun asema pyöräyttää levyä. Jos tässä pelissä jotain isompaa kaatumisongelmaa olisi, niin se varmaan olisi jo moneen kertaan uutisoitu.
 
Liittynyt
02.06.2021
Viestejä
32
Onko milloin ostettu konsoli? Ainakin tuossa joskus viime vuoden puolella oli niitä jotain God of War bundleja, joissa oli isossa osassa suoraan vialliset asemat. En usko mitenkään, että jokin tietty peli voisi asemman rikkoa. Ei sitä levyäkään siellä oikeasti lueta kun tyyliin käynnistettäessä tai kerran tunnissa tms.

FF VII Remake tuntuu muuten paremmalta kuin mitä muistelin. Vaikka Rebirth on hyllyssä, niin päätin kuitenkin vetää aiemman osan vielä läpi hardilla tunnelmaan pääsemiseksi. Pelaan silleen, että menen vaan pääjuonen ja jätän sivutehtävät sikseen. Tosi hyvähän tuo on, joten odotuksen vain nousee tuota kakkososaa kohtaan, vaikka ne vähän eri henkisiä ovatkin (putki vs. semiavoin maailma...).
Tää on niitä ekoja eriä silloin kun konsoleita sai vain trokareilta. Et luultavasti vaan joku kuluva osa sano ittensä irti. Itse pelistä, tää on kyllä niin hyvin maistunut että kerrankos sitä pelistä maksaa 1,5 kertasen hinnan.
Täytyy sanoa että tää Gongagan alue on ollu paskin avoin alue tähän mennessä

En taida jaksaa viedä tota vehjettä mihinkään korjattavaks. Suurimman osan peleistä pelaan kuitenkin plussan kautta, tai ostan polkuhintaan aleista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Tää on niitä ekoja eriä silloin kun konsoleita sai vain trokareilta. Et luultavasti vaan joku kuluva osa sano ittensä irti. Itse pelistä, tää on kyllä niin hyvin maistunut että kerrankos sitä pelistä maksaa 1,5 kertasen hinnan.
Täytyy sanoa että tää Gongagan alue on ollu paskin avoin alue tähän mennessä

En taida jaksaa viedä tota vehjettä mihinkään korjattavaks. Suurimman osan peleistä pelaan kuitenkin plussan kautta, tai ostan polkuhintaan aleista.
No jos on ekoja koneita, niin sittenhän siitä on jo takuutkin mennyt ajat sitten. Voi olla, että joku aseman vaihto maksaisi satasia, jolloin olisi ainakin minusta koko korjaaminen kyseenlaista, kun täysin uutta saa tälläkin hetkellä 469€ hintaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
YouTubessa mm. TronicsFixillä on useampia videoita, joissa ihan vain aseman (laserin linssi ja ne levyn imaisevat rullat) kunnollisella puhdistamisella lähtee taas toimimaan.

Levyaseman vaihtaminen itsessään on helpommin sanottu kuin tehty, sillä asema on naitettu konsoliin, joten vanhasta asemasta tarvitsee piirilevy siirtää uuteen, jos jostain muutoin mekaanisesti ehjän aseman saisi hankittua.

Mutta alkaa menemään offtopiciksi, niin sanottaneen, että toivottavasti Nixxes pistetään tekemään Rebirthin PC porttaus, HZD:FW kun näyttäisi olevan varsin laadukas käännös :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Tänään pitäisi tulla uusi televisio, mille olen säästellyt Rebirthia. Kiinnostaisi tietää noista vaikeustasoista, että oletteko muut pelanneet normalilla vai sillä jollain mukautuvalla tasolla? Tavoitteena olisi saada heti ekalle pelikerralle jonkinlaista haastetta. Hard mode varmaankin aukeaa pelin läpäisyn jälkeen, mutta kun nämä ovat aika isoja teoksia ja aikaa on rajallisesti, niin vähän tympeää, että pitää vetää peliä ensin kymmeniä tunteja, että saa auki sen "varsinaisen pelin". Itse olen esim. FF XVI ja FF VII Remaken kohdalla tykännyt juurikin tuosta hard modesta, kun taas se eka "runi" on ollut aina liian helppo. Onko niin, että tuo mukautuva vaikeustaso vaikeuttaa peliä tarvittaessa vai voiko käydä myös niin, että jonkun vihollisen taso laskee, jos ei itse ole mennyt hahmoa grindaamaan tarpeeksi siihen mennessä?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 495
Itse pelaillut normaalilla. Muutamia kuolemia tullut, mutta aika helpohko. Täytyy sitten joskus kun tulee PC:lle pelata uudestaan vaikeammalla.

Nyt 45h kellossa ja chapter 10 menossa. Maistunut ihan hyvin. Ainut mikä edelleen tökkii on performance-tilan erittäin suttuinen kuva.
 
Liittynyt
23.06.2019
Viestejä
57
Chapter 11 juuri takana, ja tässä omia kokemuksia pelistä (ei varsinaisia spoilereita, mitä nyt vähän hahmojen luonteesta).

Aloitin pelaamaan normal-vaikeustasolla, ajatuksena että otan mekaniikat haltuun täydellisesti ja viilaan hahmoista timanttisia taistelijoita. Tästä syystä vietin tuntikaupalla aikaa Kalmin pelloilla skannaillen käpyjä raivostuttavalle Chadleylle - pitäähän kaikki saada suoritettua ja ns. tappiin. Tämä oli iso virhe: Pelin open world on mielestäni niin tylsä, mielikuvitukseton ja kädestä pitävä checklist-suoritus kuin olla ja voi.

Suunnitelma kaksi: Vaihdoin vaikeustason helpoksi ja aloin juosta pääjuonta läpi normaaliin, leppoisaan tahtiin. Jätin huomiotta myös joka ikisen sivutehtävän. Ja kas kummaa, peli alkoi maistua paremmin. Toki taistelu on nyt liiankin helppoa, mutta pelin rytmitys on parempi - ja mikä tärkeintä, pystyn nyt hyvällä omallatunnolla jättämään väliin KAIKEN hifistelyn tarvikkeiden ja expin keräämiseen liittyen. Toki edelleen pelissä on hirveä määrä ongelmia, joista alla muutama:

- Välivideoita on liikaa, ja ne ovat raivostuttavan pitkiä ja hitaita. Kuljet kymmenen metriä ja bam, neljän minuutin viipyilevä, tylsä keskusteluvideo luvassa. Kävelet portaat ylös ja bam, kahden minuutin hissiinkävelytuskailu muutamalla turhalla kommentilla jne jne

- Aerithin ja Tifan hahmoille on yritetty antaa yhtä paljon ruutuaikaa, ja heidän persoonansa on liian monessa kohtaa typistetty mukaviksi seuraneideiksi, jotka tulevat loputtoman hyvin toimeen keskenään ja rakastavat loputtomasti mykkää Cloudia. Sen sijaan, että tämä palvelisi kaikenlaisten shippaajien romanttisia haaveita (mitä tässä yritetään tietysti), tämä on iso karhunpalvelus itse hahmoille. Heti kun Aerith ja Tifa pääsevät näyttämään edes hieman jotain rosoista puoltaan, hahmoista tulee sata kertaa kiinnostavampia, mutta tätä on ainakin pelin alkupuoliskolla liian vähän.

- Koko maailma ja sen hahmot ovat muutenkin liian kilttejä ja siloiteltuja (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta tietysti). Porukka on leppoisaa, isotkin huolet kerrotaan haikeasti tunnelmoiden, ja lähes jokainen kohtaaminen päättyy tylsän tyytyväisesti. Aina on aikaa rupatella ja päivitellä. Ymmärrän, että ei tässä ole tarkoituskaan hakea mitään Witcher-fiilistä, mutta alkuperäisestä FFVII:stä jäi kyllä aikanaan paljon "jännempi" fiilis tai sitten aika kultaa muistot.

- Minipelejä on liikaa. Argh, ja niitä on yleensä pakko pelata. Makuasia tietysti osittain, mutta jos joku kohtaus katkaistaan, jotta pelaajan on opeteltava joku kammottavan keskinkertainen minipeli, jota pelataan tasan sen yhden kerran, niin EI.

- Summa summarum: Peli kärsii siitä, että tässä trilogian toisessa osassa ei ole niin paljoa juonta, joten sitä on ollut pakko korvata keskinkertaisella party dynamics -diipadaapalla ja uskomattomalla määrällä turhaa filleriä ja fluffia. Suosittelen skippaamaan KAIKEN ei-pakollisen, ja valitsemaan sitten itselle sopivan vaikeustason: Veikkaan, että jos tykkää haasteesta niin normalillakin pystyisi näin pelaamaan ihan hyvin, ja dynamic kai on skaalaavinaan kaiken sopivan vaikeaksi. Minä jatkan loppuun asti tällä helpoimmalla ja suorastaan toivon, että pysyisi tällainen mukava overpowered-fiilis, jotta en hairahtaisi lähteä mihinkään aavikolle sieniä keräämään palkintojen toivossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Onkos tässä sama juttu kuin FF VII Remakessa, että tietyissä pisteissä tietyt sivutehtävät aina sulkeutuu? Eli voiko ajatella pelaavansa niin, että ensin juoni läpi ja sitten kaikki sivutehtävät, jos sattuu vielä jaksamaan?
 
Liittynyt
23.06.2019
Viestejä
57
Onkos tässä sama juttu kuin FF VII Remakessa, että tietyissä pisteissä tietyt sivutehtävät aina sulkeutuu? Eli voiko ajatella pelaavansa niin, että ensin juoni läpi ja sitten kaikki sivutehtävät, jos sattuu vielä jaksamaan?
En ole vielä pelannut läpi, mutta ainakin suht loppupuolella (Chapter 12 alussa) kaikki sivutehtävät ovat vielä auki. Eli ei ainakaan täydy tehdä kuten Remakessa eli pysähtyä kesken juonen juoksemaan kissojen perässä jos ei halua :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 631
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom