Sadness
Tukijäsen
- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 616
En ainakaan haulla löytänyt tästä pelistä ketjua(?)
Tällä hetkellä ei ole vahvistettu aikataulua ja sitä että tuleeko myös muille alustoille, oletettavasti tulossa myös PC:lle jonkun ajan päästä PS4 version jälkeen.
Laitan tähän nytten koosteen spoilerin sisään mitä tietoja tullut:
http://www.pelaajalehti.com/uutiset/final-fantasy-viin-uusioversio-valottaa-sivuhahmojen-sielunelamaa
Unreal Engine 4 Powering FINAL FANTASY VII REMAKE Development
Ja eilen tuli kuvia taistelusta:
http://kotaku.com/final-fantasy-vii-remakes-director-shows-screenshots-of-1792512017
Edit: Laitetaan nostalgian takia vanhasta versiosta kuva:
Tällä hetkellä ei ole vahvistettu aikataulua ja sitä että tuleeko myös muille alustoille, oletettavasti tulossa myös PC:lle jonkun ajan päästä PS4 version jälkeen.
Laitan tähän nytten koosteen spoilerin sisään mitä tietoja tullut:
http://www.pelaajalehti.com/uutiset/final-fantasy-viin-uusioversio-valottaa-sivuhahmojen-sielunelamaa
Final Fantasy VII:n odotetusta uusioversiosta on jälleen saatu kourallinen mehukkaita yksityiskohtia.
Uusioversiota työstävän iskuryhmän japanilaiselle Famitsu-pelilehdelle antama tuore haastattelu sisältää useampia mielenkiintoisia huomioita tulevasta. Uusioversion käsikirjoittaja Kazushige Nojiman mukaanmoniosaisen pelin ensimmäisen episodin pääjuoni on jo kasassa, ja se tulee laajentamaan alkuperäisen teoksen kartan ohella myös tutun tarinan kaarta.
Haastattelussa mainitaan nimeltä pieniin sivurooleihin alkuperäispelissä tyytyneet AVALANCHE-jäsenet Jessie, Biggs ja Wedge, joiden tarinaa uusioversio valottaa huolellisemmin. Pelin keskushahmoja ääninäyttelevät ainakin Japanissa näillä näkymin Final Fantasy VII: Advent Children -rainasta tutut henkilöt.
Vaikka haastatteluun osallistuivat myös pelin tuottaja Yoshinori Kitase ja ohjaaja Tetsuya Nomura, tiimi kielsi tietävänsä tässä vaiheessa, montako osaa uusioversio tulee lopulta kattamaan. Myöskään pelin mahdolliset verkko-ominaisuudet eivät ole vielä julkistuskunnossa. Uusioversiotiimiä avittaa teknologia-asioissa Unreal Engine 4:ään jo tottunut Kingdom Heartsin kehityspoppoo.
Unreal Engine 4 Powering FINAL FANTASY VII REMAKE Development
Epic Games is proud to announce today that FINAL FANTASY VII REMAKE is created with Unreal Engine 4. Square Enix fully unveiled the game onstage during PlayStation Experience 2015 this weekend, giving everyone a first look at one of the most celebrated games ever made, at last redone with high-fidelity graphics to match its lively and emotive story and cast of characters. The highly anticipated remake of the role-playing game was first unveiled earlier this year during E3 2015.
We realize how special FINAL FANTASY VII is to fans, and we place our trust in Unreal Engine 4 technology and tools to help deliver this long-awaited remake, crafted for modern platforms,” said Yoshinori Kitase at Square Enix. “Working with the team at Epic and having their support throughout this process was invaluable and we’re excited to bring the product of that collaboration to long-time fans and newcomers to the series.”
We’re humbled that Square Enix has chosen Unreal Engine 4 to recreate one of the world’s most beloved video games of all time,” said Taka Kawasaki, territory manager for Epic Games Japan. “It is a joy to work with the talented developers behind the franchise, and this marks an unforgettable moment in Unreal Engine history.”
First released in 1997 on the PlayStation® computer entertainment system, FINAL FANTASY VII is universally regarded as a hallmark title of the RPG genre. The original title received high praise for its epic storyline, unique characters, and movie sequences that utilized the most cutting-edge technology of the time. Since then, the game has sold over 11 million copies worldwide and continues to receive widespread acclaim from critics and fans around the world. The popular game has been extended with spin-offs, films, and merchandise.
ABOUT UNREAL ENGINE
Developed by Epic Games, the award-winning Unreal Engine is known for bringing high-fidelity experiences to PC, console, mobile, Web and VR. Unreal Engine accelerates the creation of games, applications, simulations, visualizations and cinematic content. Download Unreal Engine for free at unrealengine.com, and follow @UnrealEngine for updates.
FINAL FANTASY and SQUARE ENIX are registered trademarks or trademarks of the Square Enix group of companies.
Ja eilen tuli kuvia taistelusta:
http://kotaku.com/final-fantasy-vii-remakes-director-shows-screenshots-of-1792512017
This is what fighting the giant scorpion tank guarding the Sector 1 Mako Reactor at the beginning Final Fantasy VII will look like in the game’s remake. If it ever comes out that is.
Tetsuya Nomura, the game’s director, revealed two new screenshots for the game at this year’s Magic Monaco 2017 event. The above image shows Cloud and Barret unloading on the security drone a firing clash of gun-arms and Buster swords. For a quick point of reference, here’s what the fight looked like in the original game.
Interestingly, the new screenshots also offer a glimpse of the game’s battle interface, at least as it currently exists. I’m not sure why there’s a slot for both magic and Materia, or why Cloud and Barrett both have hit points north of a thousand. The HUD look’s simple and sleek enough, and hopefully it doesn’t fall into the same traps that snagged Final Fantasy XV.
Beyond the two quick screenshots, Nomura had nothing else to offer, noting that while he had wanted to show an entire video at the event, that decision had been vetoed by his colleagues. Square Enix had nothing new to say about the game at the series 30th Anniversary Celebration either, instead just showing off some of the game’s new artwork.
Nomura also offered a quick peak at Kingdom Hearts 3, a game that’s been in development for several years having first been revealed at E3 2013.
Edit: Laitetaan nostalgian takia vanhasta versiosta kuva: