Final Fantasy VII Remake (PS4) 03/20

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Sadness, 19.02.2017.

  1. Rane

    Rane RTX ON

    Viestejä:
    1 336
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Vieläkin tökkii tuo reaaliaikainen taistelusysteemi. Ei mahda minkään.
     
    emviiex tykkää tästä.
  2. JouBqa

    JouBqa

    Viestejä:
    481
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Ei ilmeisesti tästäkään gameplaystä (TGS) ole versiota jossa ei olisi jotain turhaa commentaryä...?

    Hyvältä kyllä näyttää!

    Edit: Ei sitä oltu tänne vielä laitettukkaan:
     
    Viimeksi muokattu: 13.09.2019
  3. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    2 408
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Joo ei se ole kaikille.

    Tässä toisin attackit ovat realiaikaisia mutta magic/summonit kuluttuvat time baria ettei niitä sentää voi rämpyttää koko aikaan ja oletan että saa 15 tapaan taistelun stop tilaan missä voi suunnitella siirtoja.
     
  4. JouBqa

    JouBqa

    Viestejä:
    481
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Tässä videossa vähemmän puhetta:
     
    Sadness tykkää tästä.
  5. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    2 408
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ja nytten selvisi sekin että Summon kaverit tulevat mukaan taistelemaan kentälle pelaajan avuksi:

    Aikasemmin ne vain kävi tekee hirmu daman vihuille ja poistuivat, lukuunottamatta kymppiä missä Aenollilla pelattiin.

    Edit: Miten lienee KOTR on toteutettu summonina :hmm:
     
    Viimeksi muokattu: 14.09.2019
    Laureea ja JouBqa tykkäävät tästä.
  6. JouBqa

    JouBqa

    Viestejä:
    481
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Calling it now. Pelaamatta uskallan jo sanoa että tämän generaation paras peli.

    Eilen alkoi muuten FF7 uudelleenpeluu. 11e on PS4 Storessa alessa nyt jos konsolille haluaa.
     
    Quantum ja caustic tykkäävät tästä.
  7. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    2 408
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Se vitutuksen määrä kun pakenet midgarista prätkällä ja Continue teksti tulee eteen.
    Jos jollain ei ole tiedossa niin tämä remake ei siis sisällä kuin alun midgar osuuden mutta pelattavaa tuossakin näyttäisi olevan riittämiin.

    Mietin vain sitä että miten se PS4(+mahdolliset muut alustat)->Seuraavalle genille on toteutettu.
    Jos peli myy tarpeeksi ja tarina jatkuu niin saapi nähdä.
     
  8. Joukahaine

    Joukahaine

    Viestejä:
    181
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2016
    Tämä kuullostaa lyhyeltä peliltä. 20h? Toiv ovat panostaneet, että Midgar kestäisi 100% pelaajille ainakin 50-60h. Saapi nähdä, hyvin sanottu.
     
  9. JouBqa

    JouBqa

    Viestejä:
    481
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Taisivat jossain sanoa että noin 40-50h, en jaksa nyt ettiä infoa mut mutu
     
  10. JouBqa

    JouBqa

    Viestejä:
    481
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Vähän utta pelikuvaa ei kovin ärsyttävällä selostuksella
     
    Viimeksi muokattu: 15.09.2019
  11. JouBqa

    JouBqa

    Viestejä:
    481
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Rane tykkää tästä.
  12. Rane

    Rane RTX ON

    Viestejä:
    1 336
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
  13. TheMeII

    TheMeII Übertaktungspotenzial Tukijäsen

    Viestejä:
    4 111
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Luin just aamulla uutisen että se Classicci laittaaa sun hahmot AI:lle ja ne vetää tätä uutta normaali taistelua ittekseen ja sä hallitset sit esineet ja taiat kun ATB palkki täyttyy.

    Oiskohan ollu tää:
    Final Fantasy 7 Remake classic mode isn't turn-based, it's auto battle
     
  14. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    2 408
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Joo ei ne pällistele paikallaan vihuen kanssa kuten alkuperäisessä, miten tuo eroa tuosta aikasemmasta niin sä et ohjaa cloudia ja rämpytä attack nappulaa mutta normi modessakin taiat ja summonit kuluttavat time baria.
     
    JouBqa tykkää tästä.
  15. Telkkari

    Telkkari

    Viestejä:
    56
    Rekisteröitynyt:
    23.11.2016
    Kuinkas tuo väistely taisteluissa? Ilmeisesti tuossa uudessa "normaalissa" modessa pystyy juoksentelemaan kaukanakin taistelusta tai kiertämään taakse. Pystyykö tuolla tavalla väistämään iskuja vai osuuko kaikki silti, kuten esimerkiksi Dragon questissa? Ottaakohan classic-modessa AI perusiskujen lisäksi hallinnan myös liikkumisesta. Tuolloin kuvittelisi, että hamot ottaisivat tuolla moodilla enemmän esim. AOE vahinkoa.

    Jos taas liikkuminen pysyy itsellä hallinnassa myös classic-modessa, niin eihän tuo käytännössä eroa normaalista muuten, kuin tuon peruslyönnin näpytyksen osalta.
     
  16. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    2 408
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Auto attack ja liikkuminen siirtyvät Classic modessa AI hoidettavaksi, pelaaja vain selaa valikkoja vähän kuin vanhassakin versiossa loppujen lopuksi.

    Käsittääkseni tuossa on blockkaus ja Dodge, ainakin yhdessä taistelussa Cloud laittoi miekkansa suojaksi ja sitten pystyi väistelemään iskuja mutta sitä en tajunut katsoa että kuluttaako noi samalla Time Baria... luulisin että kuluttaa.
     
  17. JouBqa

    JouBqa

    Viestejä:
    481
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Tässä kohtaa (7 min) on englanniksi vähän avattu Classic modea (ilmeisesti ymmärtää japania jonkin verran tämä herra):


    Samalla tapaa siis "vuoropohjainen" kuin alkuperäinen FF7 (joka ei oikeasti ole vuoropohjainen) eli kun ATB gauge on täynnä voit tehdä toimintoja. Liikkuminen (jota ei ollut alkuperäisessä), blokkaus ja dodge tapahtuvat automaattisesti (riippunee hahmon statseista kuinka hyvin blokkaa ja dodgee?).
    Sama systeemi siis kuin FF7 paitsi että Attack on automaattinen toiminto jota hahmo tekee ATB gaugen ladatessa ja jotkin toiminnot vaativat useamman kuin yhden täyden ATB gaugen.

    Edit: Lisäksi myös tuohon sen jälkeiseen Aps tappeluun liittyen luin että tuo Summon saadaan siksi että Cloudilla on Ifrit materia varustuksessaan, joka lataa Summon gaugea (jotenkin)
     
    Viimeksi muokattu: 18.09.2019
    Rane tykkää tästä.
  18. Straiffi

    Straiffi RIBS Tukijäsen

    Viestejä:
    145
    Rekisteröitynyt:
    26.12.2016
    Juuri tämän vuoksi ovat odotukset laskeneet itselläkin tästä aika pohjalukemiin. Tuntuu, että kaikki matsku, mitä tästä on tähän mennessä näytetty on pelkkää Midgaria ja suurin osa tuota ekaa pommitustehtävää. FF7 on kuitenkin paljon muutakin, kuin pelkkä Midgar. Tavallaan toivoisin, että olisivat vaan tehneet pelkän remasterin grafiikkapäivityksellä ja pienillä viilauksilla. Siihenkin, jos olisi käyttänyt edes puolet kehitysajasta, mitä tähän nyt on jo käytetty, niin olisi varmasti saatu paljonkin aikaan. Ehkä se suurin huoli on, että nyt tulee ulos vaan tyhmennetty ja karsittu versio yhdestä kaikkien aikojen laajimmasta konsolipelistä.

    Toki tulen tämän hommaamaan, joten ei nyt heitetä vielä kirvestä kaivoon kokonaan.
     
  19. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    2 408
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ennen kun tämä versio julkistettiin edes vuonna 2015 niin alkuperäisen ohjaaja tai joku kaveri sanoi että PS3/X360 ajan laadulla toteutettuna 1:1 suhteessa niin kestäisi kehitys sen 10v ja kun muistaa että alkuperäinenkin oli kehityksessä 3v(94->97)

    Veikkaan että kun/jos part2 aikanaan tulee niin open world on karsittu pieniin osiin, jos mietit sitä että alkuperäisessä Cloud oli maailmankartalla kaupungin kokoinen ja alat sitten open worldiin vääntää realistisen näköistä midgaria ulkoapäin niin tehtävää ja maailman suhteuttaminen on valtava urakka.

    Tuo edellä mainittu asia minua kiinnostaa eniten että miten toteutettu.
     
  20. Straiffi

    Straiffi RIBS Tukijäsen

    Viestejä:
    145
    Rekisteröitynyt:
    26.12.2016
    Kyllä, mm. tuota itsekin mielenkiinnolla odotan. Tuonkin takia remaster olisi ollut kaikille helpompi vaihtoehto, kuin remake. Tarkoitan siis tässä tapauksessa kokonaisvaltaisempaa remasteria, kuin mitä esim. FF8:sta nyt tuli ulos. Siinähän mm. bittikarttataustat ovat samaa suttua, kuin ennenkin ja hahmomallit on vain päivitetty. Varmasti olisi ollut työsarkaa kehittäjillä siinäkin, jos olisi vääntänyt FF7:stä kunnollisen remasterin ja bittikarttataustat uusiksi HD-tasolle. Nyt on otettu sellainen urakka työn alle, että ei tuo tuskin voi mitenkään lunastaa siihen jo asetettuja, osin kohuuttomankin suuria odotuksia.
     
    Sadness tykkää tästä.
  21. hsalonen

    hsalonen

    Viestejä:
    8 914
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joo, mutta jokaisessa FF-pelissä tähän mennessä on ollut se mahdollisuus, että mennään sinne open world, levutetaan sankarit kunnolla ja käydään tappamassa superbosseja, vaikka Emerald Weapon FF7:ssä..

    Nyt ei tässä ole niitä tulossa kuitenkaan, kun peli jatkuu sitten siitä loppukohdasta jatko-osan merkeissä. Taitaa olla ensimmäinen FF-putkijuoksu?

    Minulla ja yhdellä japanilaisella oli 120h FFX:ssä opiskelukiireiden keskellä, eikä se kampanja kestänyt kuin tuosta joku 22h..
     
  22. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    2 408
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    FFXIII.
     
  23. JouBqa

    JouBqa

    Viestejä:
    481
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Selvennystä Materia-systeemiin ja uusia still-kuvia pelistä:
     
    Viimeksi muokattu: 26.09.2019