Final Fantasy VII Remake/Rebirth (02/24)

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Noin 50 tuntia meni. Tosin tein kaikki side questit ja hieroin achievmentit kaikista minipeleistä.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Pelasit läpi viikonloppuna ja 50h meni aikaa? Aplodien arvoinen suoritus. :)
Kävin perjantaina heti aamusta hakemassa. Tälleen koronan alla on hyvä nyhvätä sisällä 24 tuntia päivässä :D Lupasin kyllä Total War 3 Kingdomin julkasun jälkeen että en enää tälläsiä maratooneja vedä, mutta sen verran hauska ja koukuttava tämä oli että näin pääsi käymään.

Yleensä itselleni käy näiden jRPG pelien kanssa niin että jossain välissä kiinnostus loppuu ja jätän tekemättä side questit ja rushaan juonen läpi ja kun juoni on valmis niin ei kiinosta pätkääkään koskea peliin enää ikinä. FF7Remaken kohdalla luultavasti hyvin pian aloitan pelin uudestaan hard vaikeudella. Osa tästä on varmasti nostalgiaa, mutta kerrankin on jRPG peli jossa taisteleminen ei vituta.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Arvostelut ulkona


Veikkasin aikaisemmin että suurin osa olisi 8/10, ja muutama 9/10 ja pari 6/10, mutta näyttäisi siltä että ysejä on enemmän kuin kaseja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
Onko muut kiinnittäneet huomiota grafiikoihin? Hahmothan on aika 5/5 mutta ympäristö?
Aika paskaa sanoisin.
Yleisesti ottaen kun olet liikkeessä kaikki näyttää hyvältä mutta pysähdy hetkeksi katselemaan asioita tarkemmin niin totuus paljastuu.
Yksi mikä oikein pistää silmään on Cloudin kämpän ovi slummeissa, siis mitä paskaa, textuurit jostain ps2 aikakaudelta.

Olen myös törmännyt ongelmiin, sanotaanko sitä nyt textuureiden striimaukseksi? Tuntuu ettei aina ihan pysy mukana. Tarkempien textuureiden lataus on silmiinpistävää.

Luulis et ps4 nyt parempaan pystyisi...
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Onko muut kiinnittäneet huomiota grafiikoihin? Hahmothan on aika 5/5 mutta ympäristö?
Aika paskaa sanoisin.
Yleisesti ottaen kun olet liikkeessä kaikki näyttää hyvältä mutta pysähdy hetkeksi katselemaan asioita tarkemmin niin totuus paljastuu.
Yksi mikä oikein pistää silmään on Cloudin kämpän ovi slummeissa, siis mitä paskaa, textuurit jostain ps2 aikakaudelta.

Olen myös törmännyt ongelmiin, sanotaanko sitä nyt textuureiden striimaukseksi? Tuntuu ettei aina ihan pysy mukana. Tarkempien textuureiden lataus on silmiinpistävää.

Luulis et ps4 nyt parempaan pystyisi...
Korjaisikohan se day 1 patch mm. näitä tekstuuriongelmia?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Ei meinannut Gigantissa myyjä antaa peliä, kuulemma ohjeistus oli että 9.4. vasta voi aikaisintaan noutaa kopion. Sain siinä jankatessani myös tekstiviestin, että varauksen voi noutaa vasta julkaisupäivänä. Kuulemma muissakin Giganteissa ollut epäselkeyttä tämän pelin suhteen. Vaikutti siltä, etten ollut ensimmäinen joka peliä kävi kyselemässä ja muut oli jo käännytetty takaisin.

Myyjä kävi vielä takahuoneessa kyselemässä lupaa, ja sai sitten luovuttaa pelin minulle. Kohta pääsee pelailemaan. :nb:
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Ovi oli tosiaan mössöä minullekin. Myös muutama muu esine kuten kassakone oli vain ruskea palikka. Tuollaisia yksittäisiä esineitä lähinnä ollut nuo pullamössötekstuurit. En huomannut noiden esineissä olevien tekstuurien lisäksi kuin jotain satunaista vilkkumista. Streamas ongelmaan törmäsin ehkä kerran tai kahdesti.

Onko kukaan pelannut PS4 Pro:lla? Onko silläkin noita ongelmia.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
209
Ovi oli tosiaan mössöä minullekin. Myös muutama muu esine kuten kassakone oli vain ruskea palikka. Tuollaisia yksittäisiä esineitä lähinnä ollut nuo pullamössötekstuurit. En huomannut noiden esineissä olevien tekstuurien lisäksi kuin jotain satunaista vilkkumista. Streamas ongelmaan törmäsin ehkä kerran tai kahdesti.

Onko kukaan pelannut PS4 Pro:lla? Onko silläkin noita ongelmia.
Itel on Pro mut oli gigantti pistäny ruotsin puolelta tulemaan mulle tuon niin ei tullut tänään ja eikä varmaankaa huomenna kun oli vasta lauantaina lähtenyt Göteborgist *facepalm*
 

Wzb

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
316
Ovi oli tosiaan mössöä minullekin. Myös muutama muu esine kuten kassakone oli vain ruskea palikka. Tuollaisia yksittäisiä esineitä lähinnä ollut nuo pullamössötekstuurit. En huomannut noiden esineissä olevien tekstuurien lisäksi kuin jotain satunaista vilkkumista. Streamas ongelmaan törmäsin ehkä kerran tai kahdesti.

Onko kukaan pelannut PS4 Pro:lla? Onko silläkin noita ongelmia.
Huomasin kans tuon oven. Prolla pelailen 1080p resolla. Hienolta kyllä muuten näyttää ja pyörii sulavasti. Kone ei pidä mitään ääntä joten taitaa olla aika timanttisesti optimoitu. Esim Dmc5 luulin valikoissa että pleikkari lähtee lentoon

Gigantti myi ilman mitään nurinoita viime perjantaina pelin :asif:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
31h ja peli läpi. Aika ristiriitaset fiilikset siitä et mitä mieltä tästä oon. Tuntuu että tää on ihan turhan paljon venytetty et voidaan markkinoida kokonaisena pelinä. Ja se venytys nimittäin näkyy ihan pelissäkin, välillä sut pakotetaan kävelemään kunnon etanavauhtia ihan ilman syytä, joskus taas dialogi käy taustalla. Ihan käsittämättömästi tollasia hidasteita kaiken välillä jotka alkaa tuntumaan helvetin tyhmältä aika nopeasti. Voi toki olla et peli lataa näiden aikana, ja todennäkösesti lataakin.

Sivutehtävät on aika perushöttöä, aika mielikuvituksettomia fetchquesteja joihin pariin on ehkä yritetty laittaa jotain tarinantynkää, useimmiten siellä on tosin sellasia hahmoja häsläämässä joille on tarkotus vaan nauraa.

Taistelumekaniikat on kuitenkin selkeesti parannettu verrattuna siihen mitä ne oli FF15, tuntuu enemmänkin siltä et nyt ollaan siinä pisteessä missä ois pitäny jo 15 olla. Toki pari raivostuttavaa asiaa löytyy, joidenkin vihollisten 100% tarkkuus tietyillä skilleillä on vähän sellanen et ois kiva jos ois mahollista omilla taidoilla vaikuttaa joihinkin asioihin, mutta ei. Ja lisäks ilmassa olevat viholliset, seuraavassa osassa ois parempi löytyä se hyppynappi että meleehahmoillakin pääsee niihin kunnolla käsiksi. Tässä on joku kämänen yritys et niihin voi kyllä osua, mut oot aikalailla tuurin varassa riippuen siitä missä kohtaa peli päättää et ois hyvä nousta ilmaan. Joskus huidot nimittäin täysin huti. Toki tossahan on tarkotuksena et käyttäis niitä muita hahmoja joille tää on helpompaa.

Pelin suurin synti on nykyhetkellä ainakin se et tossa on ihan liikaa tota turhaa tauhkaa päätarinassa. Hienoja hetkiä löytyy monta, mutta se välissä duunattava osuus on kyllä pahimmillaan aikamoista pakkopullaa ja käy puuduttavaks. Muutaman tunnin jos ottais pois sitä turhaa kamaa niin ei olis läheskään näin paljoa valitettavaa. Toiveena et seuraavassa osassa haukattais sit isompi pala tarinallisesti ja jätetään toi täysin yhdentekevä toppaus pois. Tulee muuten nimittäin ihan tajuttoman pitkä kokonaisuus jos tahti jatkuu samana.

Tarinasta voi sit kirjotella viikon tai parin päästä kun on enemmänkin pelin pelanneita, nopeesti nyt voi sen verran sanoa et en pidä itteäni kovinkaan kummosena puristina alkuperäsen suhteen, mutta ihan kaikki muutokset ei ollu mieleen.

Noh, toivotaan et toinen osa tulee edes oman eliniän aikana. Pitkän kehitysajan takia tällekkin on ladattu Squaren toimesta ihan varmasti täysin epärealistiset myyntiodotukset niinkuin jokaselle niiden julkaisemalle pelille, mutta toivotaan parasta.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Jaa miten porukka jo pelaa tätä? EIkö julkkari ole perjantaina. Mulla on Gamestopissa ennakkovaraus

Edit: Myöhemmin tänään saa hakea Oulun Gamestopista. En ole varma koskiko vain ennakkotilauksia vai onko kaikille hyllyssä
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Jaa miten porukka jo pelaa tätä? EIkö julkkari ole perjantaina. Mulla on Gamestopissa ennakkovaraus
Square Enix ilmoitti pari viikkoa sitten että kauppiaat saavat myydä peliä COVID19 takia heti kun he saavat kopionsa. Australiassa tätä pääsi pelaamaan jo viime viikon alusta. Suomeen FF7R rantautui viime perjantaina ja tätä on siitä lähtien saanut kaikista kaupoista jotka peliä myyvät, tosin Gigantti on ilmeisesti nyt tällä viikolla jotain nihkeillyt.

31h ja peli läpi.
Teitkö kaikki side questit? Aika haipakkaa oot vetäny jos teit :D
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Jaa miten porukka jo pelaa tätä? EIkö julkkari ole perjantaina. Mulla on Gamestopissa ennakkovaraus

Edit: Myöhemmin tänään saa hakea Oulun Gamestopista. En ole varma koskiko vain ennakkotilauksia vai onko kaikille hyllyssä
hyvä ettei tuo peli pahemmin viivästyny kun alle kolme viikkoa koko pulju enää auki
FinlandOuluGamestop Oulu, Isokatu 28, 90100, Oulu.25/04/2020
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
209
Joo Gamestop suljettiin globaalisti kun ne rikkoi karanteeni lakia jenkeissä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Joo Gamestop suljettiin globaalisti kun ne rikkoi karanteeni lakia jenkeissä...
Tuo Suomen myymälöiden sulkeminen ilmoitettiin jo viime vuonna, ei ole mitään tekemistä koronan kanssa. Koko firmasta on jo aika jättänyt digitaalisen jakelun myötä, eikä siten ihme että on maailmanlaajuisesti konkurssin partaalla.

Eilen tuli pelailtua noin 7h putkeen, vaikea laskea ohjainta käsistä. :tup:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
944
Meinas paniikki iskeä, kun eilen havahduin tähän ketjuun ja huomasin että peliä on myyty mukisematta ympäri mannerta vaikka julkaisu piti olla vasta 10.4. Vielä isompi paniikki meinasi tulla kun huomasin että alkaa olemaan kaikkialta jo myyty loppuun. Kävin eilen parit puljut kyselemessä ja ei enää ollut varastossa. Mutta Tampereen linnainmaan citymarketista sanoivat että laittavat huomenna (eli tänään 7.4.) myyntiin. Laitoin varaukseen ja kävin äsken poimimassa omani, huojennus.

Ja vinkkinä paikallisille kaulaparroille, niin linnainmaan cittarissa oli niitä äsken hyllyssä useampi kappale, prismasta oli myyty loppuun jo aikaa sitten kun sieltä eilen kyselin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tämä on mietityttänyt itseäni kanssa:

Final Fantasy VII Remakessa pelaaja saa jo useita summoneita, koska kyseessä on täysimittainen peli – ja silti ainoastaan ensimmäinen episodi. Näihin lukeutuu muun muassa Bahamuth, joka on yleensä yksi viimeisimpiä ja tuhovoimaisimpia Final Fantasy -peleissä saatavia summoneita. Pelisarjassa on nähty toki iso liuta muitakin ikonisia kutsuttavia, mutta peliä pelatessa ei voi olla miettimättä, mitä kerättävää jatko-osat pystyvät enää tarjoamaan.

Toisekseen koska Remake on täysimittainen peli, sen aikana ennättää kehittämään myös hahmot maksimitasolle (50) sekä päivittämään materiat parhaimpaan mahdolliseen muotoon ilman grindaamistakin. Kun Midgarista poistuessa hahmoilla on jo curagat, firagat ja ariset taskussa, tuntuu kehitys liian nopealta. Tekijät eivät ole myöskään sanoneet sanallakaan episodien välisistä liitoksista, joten toistaiseksi emme tiedä, jatkavatko hahmojen kerätyt tasot ja kehitykset seuraavaan osaan vai nollataanko kaikki vaan tylysti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Onko muut kiinnittäneet huomiota grafiikoihin? Hahmothan on aika 5/5 mutta ympäristö?
Aika paskaa sanoisin.
Yleisesti ottaen kun olet liikkeessä kaikki näyttää hyvältä mutta pysähdy hetkeksi katselemaan asioita tarkemmin niin totuus paljastuu.
Yksi mikä oikein pistää silmään on Cloudin kämpän ovi slummeissa, siis mitä paskaa, textuurit jostain ps2 aikakaudelta.

Olen myös törmännyt ongelmiin, sanotaanko sitä nyt textuureiden striimaukseksi? Tuntuu ettei aina ihan pysy mukana. Tarkempien textuureiden lataus on silmiinpistävää.

Luulis et ps4 nyt parempaan pystyisi...
Korjaisikohan se day 1 patch mm. näitä tekstuuriongelmia?
niin, aivan. Aika harmillista jos sitä pantataan tuonne perjantaihin asti.
Ovi oli tosiaan mössöä minullekin. Myös muutama muu esine kuten kassakone oli vain ruskea palikka. Tuollaisia yksittäisiä esineitä lähinnä ollut nuo pullamössötekstuurit. En huomannut noiden esineissä olevien tekstuurien lisäksi kuin jotain satunaista vilkkumista. Streamas ongelmaan törmäsin ehkä kerran tai kahdesti.

Onko kukaan pelannut PS4 Pro:lla? Onko silläkin noita ongelmia.
Pelin kehityksessä on selvästi painotettu etenemistä mahdollisimman vähillä latausruuduilla ja sulavalla ruudunpäivityksellä.
Joitakin latausruutuja on piilotettu esim. ovien avauksiin. "hold to open". Tekstuureja striimataan jatkuvasti sekä melko laiskastikin hakee laadukkaammat LOD tasot.

Väittäisin, että tekstuurien tasoon ei ole paljoakaan tehtävissä. Ehkä yksittäisistä tekstuureista voidaan pudottaa huonoimmat LOD tasot pois, mutta tuo voi tarkoittaa sitä, että saadaan stutteria kun hahmolla liikutaan tai kameraa pyöritetään.

Tekstuureja striimataan, mutta 5400rpm HDD/BD Disc IO-operaatiot sekä konsolin 8GB muisti ei mahdollista nopeata striimausta eikä voida säilöä korkealaatuisia tekstuureja.

Eiköhän tästä saada PC/PS5/Xbox S X definitive edition sitten vuoden vaihteessa.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Tämä on mietityttänyt itseäni kanssa:
Olipas kökkö arvostelu. Hirveästi käytetty tilaa ja aikaa pohtimaan asioita jotka ovat täysin epärelevantteja tämän pelin suhteen ja vielä annettu niiden vaikuttaa arvosanaan. Ehkä nuo jutut olisi kannattanut pistää omaan artikkeliin. Ihan hyviä asioita ne on pohtia, mutta muualla kuin arvostelussa varsinkin kun ne ovat ajankohtaisia vasta 2 - 6 vuoden päästä.

Jos jotain pitäisi veikata niin seuraava osa luultavasti lähtee osittaisella tai täydellisellä resetillä. Pelaaja saa läjän perus materioita kuten Fire, Ice, Lighting yms. joissa on leveli tai pari ja pari asetta joissa läjä skill pointteja. Loput sitten kerätään taas uusiksi. Kyllähän tuossa nyt kätevästi saa jonkun scenen tekaistua jossa taskusta putoaa materiat ja aseet kun jotain juostaan karkuun. Joku pieni time skippikin täysin mahdollista cut scenen siivittämänä joka selittää miksi tavaroiden kanssa aloitetaan lähes nollasta.

Dragon Age ja Mass Effect pelit ovat jo toteuttaneet täyden resetin sekä level capin noston ja molemmissa se toimi ihan hyvin. God of War 2 jatkoi juonta täysin samasta kohdasta kuin yksi ja siinäkin oli hard reset eikä kukaan kitissyt asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Teitkö kaikki side questit? Aika haipakkaa oot vetäny jos teit :D
Kyl. Eipä toi sen kummosemmalla tahdilla oo vedetty, kyllä mä niissä Chapter 14 questeissa pyörin ympyrääkin kohtalaisen paljon. Minipelitkin jynssäsin siihen pisteeseen et sai kaikki palkinnot, vaikka leuanvetoja joutu pari kertaa yrittämäänkin.

Ja enpä tiiä, huomasin kyllä et oli helppo olla muutamasta asiasta ton Muron arvostelun kanssa samaa mieltä. Ei mua niinkään huoleta se mitä leveleille ja materialle tjsp käy, mutta toi arvostelussakin mainittu pitkitys on erittäin todellinen ongelma. Parempi revikka toi oli mitä noi metacriticin 100/100 ja 9/10 arvostelut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
944
Ovi oli tosiaan mössöä minullekin. Myös muutama muu esine kuten kassakone oli vain ruskea palikka. Tuollaisia yksittäisiä esineitä lähinnä ollut nuo pullamössötekstuurit. En huomannut noiden esineissä olevien tekstuurien lisäksi kuin jotain satunaista vilkkumista. Streamas ongelmaan törmäsin ehkä kerran tai kahdesti.

Onko kukaan pelannut PS4 Pro:lla? Onko silläkin noita ongelmia.
Prolla pelannut muutaman tunnin, ja on noita ongelmia. Lisäksi sisäisenä asemana mulla SSD johon peli asennettu, eli ei ole siitäkään kiinni. Toivottavasti day1 patch korjais nuita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Eiköhän tuo tule PC:lle ja uudelle Xboxille sit ens vuonna. Square varmasti haluu et tää myy mahdollisimman paljon, kun aikamoisen kehityslimbon kävi tääkin peli lävitse. Lukeehan se tossa PS4 version kannessakin (joskin vaan kelmuissa jotka revit pois) että on yksinoikeudella 10.4.2021 asti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
97
Tuli pelattua eilen läpi ja chapter selectillä ch9:stä viel pari vaihtoehtoista sidequestia. Noin 31h meni. Leuanvetojen pro minipelissä turhaannuin ja annoin olla. Vähän mietin, että kehtaisko tuon aloittaa alusta vaikeimmalla vai laittaisko pelin vaan myyntiin.
Olihan tämä aika loistava peli, alussa kritisoimaani kameraan tottui suht nopeasti. Yleensä skippaan lähes poikkeuksetta peleissä välivideot, mutta tässä tuli katsottua kaikki. Muutamat turhat putkijuoksukohtaukset olisi voitu tuolta loppupäästä jättää väliin kokonaan, kun ei sinällään tarjonnut tarinan kannalta mitään. Loppupuolella aukeava chocobo pikasiirtyminen suht turha myös kun pelattavaa sisältöä ei kuitenkaan aiemmissa paikoissa ole, joten siirtymistä ei tarvitse tai jos pieni matka pitäisi siirtyä niin melkeinpä nopeampaa juosta kuin odottaa latausruutu ja juosta kuitenkin osa matkasta.
Itemeitä ei tullut oikein käytettyä ollenkaan muutamaa phoenix downia lukuunottamatta, pariin otteeseen kävi niin, että vihu tappoi kerta iskusta juuri sen hahmon kellä "raise" niin joutui itemillä nostamaan.
Nyt kuumeisesti odotellaan jatko-osia.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Vähän mietin, että kehtaisko tuon aloittaa alusta vaikeimmalla vai
Vaikeimmalla ei voi käyttää itemeitä ollenkaan ja penkit eivät anna MP:tä joten aika paljon saa olla kärsivällisyyttä jos sillä haluaa hieroa läpi. MP:tä saa lisää vain kun chapter vaihtuu. Viholliset kaikki tietenkin paljon pahempia.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Eiköhän tuo tule PC:lle ja uudelle Xboxille sit ens vuonna. Square varmasti haluu et tää myy mahdollisimman paljon, kun aikamoisen kehityslimbon kävi tääkin peli lävitse. Lukeehan se tossa PS4 version kannessakin (joskin vaan kelmuissa jotka revit pois) että on yksinoikeudella 10.4.2021 asti.
Joo, aivan selvä tapaushan tuo on kun katsoo miten Square-Enix julkaisee Final Fantasy-pelisarjaa kaikille mahdollisille alustoille nykyään. Sony löi sen verran rahaa tiskiin, että saivat lukittua vuodeksi pelin omalle alustalleen, mutta vahva veikkaus että jonkinlainen "Definitive edition" nähdään PC:llä, uudella Xboxilla ja PS5:llä sekä kenties myös XV:n tyylinen Pocket edition Switchillä vuoden kuluttua.

Tai eihän sitä tiedä millä rajalla se Part II:n kehitys on, että joko vuoden päästä sitten julkaistaan Part 1+2 kerralla useammalla alustalla tms.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Vaikeimmalla ei voi käyttää itemeitä ollenkaan ja penkit eivät anna MP:tä joten aika paljon saa olla kärsivällisyyttä jos sillä haluaa hieroa läpi. MP:tä saa lisää vain kun chapter vaihtuu. Viholliset kaikki tietenkin paljon pahempia.
Tämän takia jää varmaan itsellä hard vetämättä. Mielestäni typerää yleensäkin peleissä tuo hard taso jos poistetaan ominaisuuksia. Ihan ok jos vihut lyö enemmän tai jos on panostettu niin niiltä löytyy jopa pahempia liikesarjoja, mutta kaikki otat tuplasti enemmän damagea, teet vähemmän vahinkoa tai vihuilla 3x enemmän kestävyyttä ja hahmon ominaisuuksien poistoja on huonoa vaikeustason nostoa ja vain pelin pitkittämistä.

Näitä ei siis välttämättä tässä pelissä paitsi tuo ominaisuuksien poisto (itemit) ja vihut lyö enemmän. Kaikki muut trophyt yrityksen alle itsellä.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Ihan ok jos vihut lyö enemmän tai jos on panostettu niin niiltä löytyy jopa pahempia liikesarjoja
Bosseilla on kuulema uusia iskuja ja kaikki liikesarjat on muutettu joten hardille joutuu miettimään uuden strategian. Tuon lisäksi pelaajalle on annettu aseisiin enemmän skillejä kopensoimaan itemien puutetta ja MP:n niukkuutta.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Battle Log jota voi taistelun aikana pausella tarkastella ois kiva kun ruudulla tapahtuu niin paljon että menee ohi asioita. Aika vaikea pysyä perässä että mikä hyökkäys nyt teki minkä verran damgea ym. Ehkä sitten Definitive Editionissa? :O

Mikä ihme on tollanen stun josta ei näy mitään statusta eikä sitä voi parantaa? Airbuster teki ja nyt tekee Banditit. Hahmolle tapahtuu jotain (eipä saa selvää mitä) ja sitten se on monta sekuntia stunnissa.

Selvisi että todella tärkeä materia jäänyt välistä eikä sitä saa mistään muualta. Pelin jälkeen voi palata vanhoihin chapterehin mutta eipä se sitten enää lohduta. Valitettavaa että sitä ei voi enää myöhemmin ostaa. Kyseessä on:
Elemental Materia, Chapter 6
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Selvisi että todella tärkeä materia jäänyt välistä eikä sitä saa mistään muualta. Pelin jälkeen voi palata vanhoihin chapterehin mutta eipä se sitten enää lohduta.
Chapter 14:sta on mahdollisuus saada toinen kappale, mutta sen saamikseksi on täytynyt tehdä asioita jo chapterista 3 lähtien joten sen missaaminen on vielä todennäköisempää kuin chapterissa 6.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
944
Sais tulla nopsaa jotain pätsiä korjaamaan tekstuuriongelmia. Peli näyttää ison osan ajasta melko perseeltä tuon takia.
 

Cid

Penaalin tylsin kynä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
260
Vaikeimmalla ei voi käyttää itemeitä ollenkaan ja penkit eivät anna MP:tä joten aika paljon saa olla kärsivällisyyttä jos sillä haluaa hieroa läpi. MP:tä saa lisää vain kun chapter vaihtuu. Viholliset kaikki tietenkin paljon pahempia.
Itemeiden puute ei oikeastaan enää vaivaa, Hard mode chapter 13 menossa nyt. Tuo mp puute vaati totuttelua, mutta nyt oppinut jo pelaamaan siten, ettei mp:tä tarvitse juuri bosseja lukuunottamatta. Ja MP:tä saa itseasiassa melko paljon noita laatikoita pätkimällä, jos ei kokoajan spämmäile tier3 taikoja.
Tähän mennessä ainoa joka oikeasti laittoi hiuksia repimään on Hell house, mutta kuoli 3 yrittämällä.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Onko tällä ketään joka ei ole pelannut alkuperäistä tai mitään muutakaan FF7 franchineen kuuluvaa peliä tai kattonut leffaa?

Miltä tuo juoni tuntuu täysin uudelle pelaajalle? Varmaan melko sekava.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Onko tällä ketään joka ei ole pelannut alkuperäistä tai mitään muutakaan FF7 franchineen kuuluvaa peliä tai kattonut leffaa?

Miltä tuo juoni tuntuu täysin uudelle pelaajalle? Varmaan melko sekava.
Onhan se alkuperäinen juonikin ollut uusi aikoinaan sen aikaisille pelaajille.
Tässähän juoni pysyy kaiketi samana mutta sitä laajenettaan ja pelissä katsottaan nykyaikasemmin myös syvemmin muitakin hahmoja kun alkuperäisessä tyyliin sanottiin "moi olen sun kaveri" ja jatkettiin matkaa tai näin olen käsittänyt tästä.

Sitä leffaa nytten ei välttämättä kannatta katsoa jos ei ole alkuperäistä peliä pelanut loppuun saakka jos tarkoitat advent childria koska jatkuu pari vuotta alkuperäisen pelin tapahtumien jälkeen.
Tässä tapauksessa se juoni vasta tuntuukin sekavalta jos ei ole mitää kontaktia hahmoihin tai tapahtumiin :D
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Onko tällä ketään joka ei ole pelannut alkuperäistä tai mitään muutakaan FF7 franchineen kuuluvaa peliä tai kattonut leffaa?

Miltä tuo juoni tuntuu täysin uudelle pelaajalle? Varmaan melko sekava.
Niinkuin @Sadness sanoi niin onhan FF7kin ollut aikoinaan uusi kokemus pelaajille. 1-6 juoni ei liity mitenkään seiskaan.

Tämä on vielä selkeämpi verrattuna alkuperäiseen. Heti alkuvideosta asti tuodaan selkeämmin esiin pohdittavia asioita foreshadowingilla
(illan tullessa valaistus vihrenee Mako-reaktorin lumossa, tyttö tutkii huolissaan (?) putkea josta karkaa jotain vihreää, yllättäen säikähtää jotain; näemme haalistuneita kukkia tien vierellä, tyttö suree murjottua kukkaansa. Hmm, what could it all mean :hmm:).
Lisätty dialogi selkeyttää myös asioita ja laajentaa alkuperäisestä. Mysteerejäkin toki jää, mutta ne selviää sitten jatko-osassa/jatko-osissa ;)

Ei muuta kuin pelaamaan JouBqan virallinen GOTY jos näyttää siltä että voisi kiinnostaa! :)
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
En tiedä oletteko vielä pelanneet Remakea loppuun, mutta
loppu on melkoista neljännen seinän rikkomista ja metakeskustelua OG:n pelaajille. Tuo Kindom Hearths tyylinen bullshit tuskin aukenee uusille pelaajille kovin hyvin sillä se vaatii taustatietoa alkuperäisen kokonaisjuonesta sekä koko FF7 compilationista johon kuuluu useita pelejä, kirjoja ja leffa. Varsinkin ihan viimeiset skenet jossa eräs mustatukkainen herra esiintyy eivät merkkaa mitään pelkästään Remaken pelaajille. Mies mainitaan vain erittäin ohimennen jossain Chapter 8 tienoilla ja kytköksen tekeminen on varmasti melko vaikeaa ilman taustatietoa.

Uusille pelaajille jää pohdittavaksi kuka tuo tyyppi on. Vanhoille pelaajille jää pohdittavaksi aivan eri asioita varsinkin jos on FF7 Compilationiin tutustunut. Joka tapauksessa molemmille pelaajille jää jokin mysteeri. Paljon parempi ratkaisu tuo Remaken loppu kuin 1:1 Remake kuten jotkut olisivat halunneet. Viimeinen tag line 'The unknown journey will continue' kertonee kaiken tarvittavan jatkosta. Innolla odotan mitä uutta ovat keksineet.



Tässähän juoni pysyy kaiketi samana mutta sitä laajenettaan
90% sama. Loppuun lisätty jotain joka ei oikeastaan vaikuta tämän osan kokonaisjuoneen hirveästi, mutta seuraavassa osassa vaikutukset luultavasti isommat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 495
Mites tuo SP systeemi menee aseissa? Onko joka aseella oma SP? Armori tässä on vissiin vain yksi kama? Materiat ilmeisesti pitää olla aina siinä aseessa mikä on käytössä,eli eivät toimi mukana olevissa muissa aseissa?

Vähän hakusessa miten tuo systeemi taas toimi. Alkuperäisen pelasin aikoinaan PS1 läpi niin ei kovin hyvässä muistissa :rolleyes:

Edit: Muutenkin saa antaa hyviä vinkkejä alkuun lähinnä tuohon armoreiden ja aseiden kanssa säätämiseen. Muutama tunti takana normaali vaikeustasolla ja slummien sivutehtäviä nyt tehnyt.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
@slayer665
Joka asessa on oma SP jota saa kun hahmo Level Uppaa. Armori on vain yksi kama. Aseen ja Armorin lisäksi on yksi Accessory.
Materiat pitää olla asennettuna käytössä olevaan aseeseen ja armoriin.

Eipä siinä muuta kuin muistat välillä käydä laitteleen niitä SPtä aseisiin ja kattelet mikä on sitten paras kun kaikkien aseiden SP käytetty. Muista myös että käytä sitä aseen erikoisominaisuutta kunnes sen Proficiency on 100%, silloin saat sen kyvyn käyttöösi vaikka ei ole se ase käytössä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 526
Viestejä
4 165 499
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom