Final Fantasy VII Remake 04/20

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
En ainakaan haulla löytänyt tästä pelistä ketjua(?)
Tällä hetkellä ei ole vahvistettu aikataulua ja sitä että tuleeko myös muille alustoille, oletettavasti tulossa myös PC:lle jonkun ajan päästä PS4 version jälkeen.

Laitan tähän nytten koosteen spoilerin sisään mitä tietoja tullut:


http://www.pelaajalehti.com/uutiset/final-fantasy-viin-uusioversio-valottaa-sivuhahmojen-sielunelamaa


Final Fantasy VII:n odotetusta uusioversiosta on jälleen saatu kourallinen mehukkaita yksityiskohtia.

Uusioversiota työstävän iskuryhmän japanilaiselle Famitsu-pelilehdelle antama tuore haastattelu sisältää useampia mielenkiintoisia huomioita tulevasta. Uusioversion käsikirjoittaja Kazushige Nojiman mukaanmoniosaisen pelin ensimmäisen episodin pääjuoni on jo kasassa, ja se tulee laajentamaan alkuperäisen teoksen kartan ohella myös tutun tarinan kaarta.

Haastattelussa mainitaan nimeltä pieniin sivurooleihin alkuperäispelissä tyytyneet AVALANCHE-jäsenet Jessie, Biggs ja Wedge, joiden tarinaa uusioversio valottaa huolellisemmin. Pelin keskushahmoja ääninäyttelevät ainakin Japanissa näillä näkymin Final Fantasy VII: Advent Children -rainasta tutut henkilöt.

Vaikka haastatteluun osallistuivat myös pelin tuottaja Yoshinori Kitase ja ohjaaja Tetsuya Nomura, tiimi kielsi tietävänsä tässä vaiheessa, montako osaa uusioversio tulee lopulta kattamaan. Myöskään pelin mahdolliset verkko-ominaisuudet eivät ole vielä julkistuskunnossa. Uusioversiotiimiä avittaa teknologia-asioissa Unreal Engine 4:ään jo tottunut Kingdom Heartsin kehityspoppoo.

Unreal Engine 4 Powering FINAL FANTASY VII REMAKE Development
Epic Games is proud to announce today that FINAL FANTASY VII REMAKE is created with Unreal Engine 4. Square Enix fully unveiled the game onstage during PlayStation Experience 2015 this weekend, giving everyone a first look at one of the most celebrated games ever made, at last redone with high-fidelity graphics to match its lively and emotive story and cast of characters. The highly anticipated remake of the role-playing game was first unveiled earlier this year during E3 2015.
We realize how special FINAL FANTASY VII is to fans, and we place our trust in Unreal Engine 4 technology and tools to help deliver this long-awaited remake, crafted for modern platforms,” said Yoshinori Kitase at Square Enix. “Working with the team at Epic and having their support throughout this process was invaluable and we’re excited to bring the product of that collaboration to long-time fans and newcomers to the series.”

We’re humbled that Square Enix has chosen Unreal Engine 4 to recreate one of the world’s most beloved video games of all time,” said Taka Kawasaki, territory manager for Epic Games Japan. “It is a joy to work with the talented developers behind the franchise, and this marks an unforgettable moment in Unreal Engine history.”

First released in 1997 on the PlayStation® computer entertainment system, FINAL FANTASY VII is universally regarded as a hallmark title of the RPG genre. The original title received high praise for its epic storyline, unique characters, and movie sequences that utilized the most cutting-edge technology of the time. Since then, the game has sold over 11 million copies worldwide and continues to receive widespread acclaim from critics and fans around the world. The popular game has been extended with spin-offs, films, and merchandise.

ABOUT UNREAL ENGINE

Developed by Epic Games, the award-winning Unreal Engine is known for bringing high-fidelity experiences to PC, console, mobile, Web and VR. Unreal Engine accelerates the creation of games, applications, simulations, visualizations and cinematic content. Download Unreal Engine for free at unrealengine.com, and follow @UnrealEngine for updates.

FINAL FANTASY and SQUARE ENIX are registered trademarks or trademarks of the Square Enix group of companies.


Ja eilen tuli kuvia taistelusta:
http://kotaku.com/final-fantasy-vii-remakes-director-shows-screenshots-of-1792512017

This is what fighting the giant scorpion tank guarding the Sector 1 Mako Reactor at the beginning Final Fantasy VII will look like in the game’s remake. If it ever comes out that is.


Tetsuya Nomura, the game’s director, revealed two new screenshots for the game at this year’s Magic Monaco 2017 event. The above image shows Cloud and Barret unloading on the security drone a firing clash of gun-arms and Buster swords. For a quick point of reference, here’s what the fight looked like in the original game.

Interestingly, the new screenshots also offer a glimpse of the game’s battle interface, at least as it currently exists. I’m not sure why there’s a slot for both magic and Materia, or why Cloud and Barrett both have hit points north of a thousand. The HUD look’s simple and sleek enough, and hopefully it doesn’t fall into the same traps that snagged Final Fantasy XV.

Beyond the two quick screenshots, Nomura had nothing else to offer, noting that while he had wanted to show an entire video at the event, that decision had been vetoed by his colleagues. Square Enix had nothing new to say about the game at the series 30th Anniversary Celebration either, instead just showing off some of the game’s new artwork.


Nomura also offered a quick peak at Kingdom Hearts 3, a game that’s been in development for several years having first been revealed at E3 2013.




Edit: Laitetaan nostalgian takia vanhasta versiosta kuva:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 791
Montakohan kertaa tämä pitää ostaa :(

Ostin jo PS1-version, PC-version ja PS3-version. Aina tympäännyn, kun pääsee avoimeen maailmaan ja pitäisi grindata ja siihen se aina jää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
216
Alkuperäinen seiska tuli hakattua läpi ja ei meinaa löytyä vieläkään vertaistaan (ekat mgs:t toki hyviä kilpailijoita). Pelkästään tämän remaken takia joutuu kyllä ps4:sen ostamaan (koska ainut ja oikea alusta x)). Tätä siis kovasti odotellessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 310
Alkuperäinen seiska tuli hakattua läpi ja ei meinaa löytyä vieläkään vertaistaan (ekat mgs:t toki hyviä kilpailijoita). Pelkästään tämän remaken takia joutuu kyllä ps4:sen ostamaan (koska ainut ja oikea alusta x)). Tätä siis kovasti odotellessa.
Ostaa pc versio sitten kun se tulee :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
Ostaa pc versio sitten kun se tulee :)
Mä veikkaisin että tätä aletaan porttaa PC:lle sen jälkeen kun se on kokonaan valmistunut joten jos tuo luodaan isossa mittakaavassa niin siinä voi mennä jokunen vuosi tästä että pääsee PC version kimppuun kun mutulla heittäisin että ensvuonna ilmestyisi ensimmäinen episodi ja miten pitkiä noi episodet ovat.
Midgar vai joku alue midgarista jolloin noita episodeja tulee olemaan montakymmentä ellei sitten peliä tehdä "putkeksi" että world mapissa sä fast travelat ja saat paikkoja auki sitä mukaan miten juonessa etenet.

Mielenkiintoista onkin tulevaisuudessa nähdä miten ovat toteuttaneet tuon world mapin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 261
Mielenkiinnolla odotan, joskin vähän pelottaa taistelujärjestelmän uudistaminen. Vanhoissa Final Fantasyissä taistelujärjestelmä toimi mainiosti ja on edelleen täysin pelikelpoinen, vaikkakaan ei moderni, mutta uudemmissa sarjan peleissä on menty vähän heikompaan suuntaan modernisoinnin nimissä.

Montakohan kertaa tämä pitää ostaa :(

Ostin jo PS1-version, PC-version ja PS3-version. Aina tympäännyn, kun pääsee avoimeen maailmaan ja pitäisi grindata ja siihen se aina jää.
Aiempien versioiden lisäksi tämä pistää ostaa muutaman kerran, koska vaikuttaisi sille, että tätä ollaan julkaisemassa useammassa osassa.
 

Raxama

Köyhä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 615
Rehellisesti pelottaa tän kohtalo. FFXV oli kuitenkin aikamoinen työmaa ja rahakaivo Square Enixille ja firma kuitenkin ollut viimeset vuodet sellaisessa taloussuossa, että tässä voi mennä hetki aikaa. Jo se, että peli julkaistaan episodeissa kertoo että varat on tarpeeksi vähissä ettei voi lyödä kerralla kasaan. Johan ne kerkes kommentoimaan sitäkin, että voi käydä jopa niin, että jotkin episodit tulee PS4:lle ja jotkut siirtyvät väistämättä PS5:lle, jotain ne kertoi että laatukin voi vaihdella, tiedä sitten mitä sekin sitten tarkoittaa.

Lisäksi Kingdom Hearts 3:kin on jossain limbossa tällä hetkellä, onko siitäkään kuulunut mitään uutta pitkään aikaan?

Final Fantasy VII Remake episodes may not be consistent
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
Rehellisesti pelottaa tän kohtalo. FFXV oli kuitenkin aikamoinen työmaa ja rahakaivo Square Enixille ja firma kuitenkin ollut viimeset vuodet sellaisessa taloussuossa, että tässä voi mennä hetki aikaa. Jo se, että peli julkaistaan episodeissa kertoo että varat on tarpeeksi vähissä ettei voi lyödä kerralla kasaan. Johan ne kerkes kommentoimaan sitäkin, että voi käydä jopa niin, että jotkin episodit tulee PS4:lle ja jotkut siirtyvät väistämättä PS5:lle, jotain ne kertoi että laatukin voi vaihdella, tiedä sitten mitä sekin sitten tarkoittaa.

Lisäksi Kingdom Hearts 3:kin on jossain limbossa tällä hetkellä, onko siitäkään kuulunut mitään uutta pitkään aikaan?

Final Fantasy VII Remake episodes may not be consistent
Square on ilmoittanut molempien ilmestyvän kolmen vuoden sisällä osakkeenomistajille.

Koska vähäisetkin uutiset kai parempi postata niin laitettaan:

Final Fantasy VII Remaken kehitysjärjestelyt muuttuvat, ulkopuolista kehitysapua karsitaan

Square Enix on laitellut uusiksi tapaa, jolla Final Fantasy VII Remake on saamassa syntynsä. Kun projekti paljastettiin alunperin vuonna 2015, kerrottiin Naruto-peleistä ja Asura's Wrathista tunnetun CyberConnect2:n olleen vahvasti mukana kehitystyössä. Nyt projekti on siirretty kuitenkin kehitettäväksi pääasiallisesti Square Enixin sisälle.

Tieto on tullut julki Squaren hiljattaisessa Mobius Final Fantasya koskeneessa japaninkielisessä verkkolähetyksessä. Siinä pelin projektijohtaja Naoki Hamaguchi ilmoitti liittyneensä osaksi Final Fantasy VII Remaken kehitysjohtoa ja että pelin työstäminen on siirretty Squaren sisälle, jotta yhtiö voisi olla paremmin vastuussa sen laadusta ja tasaisesta kehitysaikataulusta.

Täysin selvää ei ole vielä, onko CyberConnect2 jatkossa tyystin ulkona projektista. Muutoksen vaikutuksista pelin suuntaankaan ei ole tietoa.

Toistaiseksi Final Fantasy VII Remakesta tiedetään hyvin vähän. Siitä on julkaistu hyvin hajanaisesti pelikuvaa, joka on vahvistanut pelin ottavan hieman toiminnallisemman otteen kuin alkuperäinen teos. Ohjausvastuita projektista hoitelee Kingdom Hearts -sarjaakin vetävä Tetsuya Nomura.

Ainakin jossain muodossa Remakeen olisi tarkoitus päästä Square Enixin mukaan käsiksi seuraavan kolmen vuoden sisällä. Suunnitelmissa Squarella on ollut jakaa Remake useampaa peliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
612
Montakohan kertaa tämä pitää ostaa :(

Ostin jo PS1-version, PC-version ja PS3-version. Aina tympäännyn, kun pääsee avoimeen maailmaan ja pitäisi grindata ja siihen se aina jää.
Eihän tässä tartte leveliä grindata ollenkaan paitsi ihan lopussa jos haluaa emeraldit ja rubyt voittaa ja expa aseilla magicpotteja pieksäen walk in the park tuokin projekti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
Tavoitteet korkealla: Square Enix uhoaa, että Final Fantasy VII:n remake-versiosta tulee alkuperäistä parempi | Muropaketti.com

Square Enixin uusi työpaikkailmoitus hehkuttaa, että Final Fantasy VII Remaken tavoitteena on olla jopa alkuperäistä peliä parempi.

Square Enixin kehittämä Final Fantasy VII (1997) on roolipelien ikiklassikko, jota pidetään yhtenä pelihistorian parhaista ja tärkeimmistä julkaisuista. Siksi onkin melko kunnianhimoista, että japanilaisyhtiö pyrkii pelin uusintaversiolla ylittämään alkuperäisen pelin.

Kuten Destructoid kertoo, palkataan pelin tuotantoon parhaillaan taistelu- ja kenttäsuunnittelijoita. Työpaikkailmoituksessa yhtiö toteaa ”alkuperäisen pelin ylittävän projektin alkavan nyt täydellä teholla”.

Jälkimmäinen osa lausetta vihjaa, että Final Fantasy VII Remaken kehitys olisi siis vasta nyt lähtemässä kunnolla käyntiin. Tämä on hiukan yllättävää, sillä uusintaversio julkistettiin jo vuonna 2015. Viime vuonna Square Enix teki kuitenkin projektissa suuria muutoksia, ja alunperin ulkoisten pelistudioiden kanssa työstetty peli siirtyi kokonaan yhtiön oman kehitystiimin hallintaan.

Pelin ilmestymisen kannalta uutinen vaikuttaa huolestuttavalta. Jos kehitys on vasta nyt alkamassa täydellä teholla, saadaan odotettua remake-versiota varmasti odottaa vielä pitkään.
 

Ultrosor

Tentacule spécialité
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 938
Hyvä että pitävät tavoitteet korkealla. Vuosi jos toinenkin tosin vielä vierähtää ennenkuin tätä pelailemaan pääsee.
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 704
Olisipa tullut viime vuonna, alkuperäisen pelin 20v kunniaksi. Varmaan ehtii jo tulla uudemman sukupolven konsolit, ennen kuin tulee ulos. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
Koska huhu asteella mutta laitettaan silti:
Väite: Final Fantasy VII:n uusintaversiota saadaan odottaa vielä kauan | Muropaketti.com

Final Fantasy -sarjan 30-vuotistapahtumassa käydystä keskustelusta paljastuu vahvistamattomia lisätietoja Final Fantasy VII Remaken julkaisuajankohdasta.

Peliklassikko Final Fantasy VII:stä (1997) on kehitetty uusintaversiota jo muutaman vuoden ajan. Viime vuonna projektin kehittäjätiimissä tehtiin kuitenkin suuria muutoksia, ja hiljattain julkaistut työpaikkailmoitukset vihjaavat, ettei peli ole lähellä loppusuoraa.

Nyt Destructoid kertoo uutta tietoa pelin julkaisuajankohdasta. Mikäli tämä pitää paikkansa, ei Final Fantasy VII Remakea odotellessa kannata tosiaankaan henkeään pidättää.

Final Fantasy -sarjan 30-vuotisjuhlatapahtumasta on vuotanut transkripti keskustelusta tuottaja Yoshinori Kitasen ja pelin suunnittelujohtaja Naoki Hamaguchin välillä. Kaksikon mukaan tämänhetkinen arvio Remake-version julkaisusta on vasta vuonna 2023.

Tietoa ei tietenkään ole vahvistettu, ja siihen kannattaa suhtautua huhuna. Transkripti on peräisin nimettömältä henkilöltä, joka osallistui tapahtumaan.

Selvää ei ole myöskään, tarkoittaako arvio, että kaikki episodimuotoisen pelin jaksot olisi julkaistu vuoteen 2023 mennessä. Transkriptin mukaan Hamaguchi ei myöskään pidä ajankohtaa hyväksyttävänä, ja kehittäjien kerrotaan yrittävän saada peli julkaistua aiemmin.

Final Fantasy VII Remake julkistettiin jo vuonna 2015.
Mietinkin että jos FFXV tarkuudella meinaavat sen ulkopuolisen maailman toteuttaa niin aika kauan menee kun alussa pelkäsin sitä että ulkomaailmassa vain teleporttailaan eri pisteistä tai mennään putkea pitkin.
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 704
No, ei ainakaan tarvetta vielä hetkeen käytettyä PS4:ää metsästää. Toki tuo tulee Steam-versionakin hankittua sitten joskus, mutta eihän sitä malta PC-versiota odottaa kunhan tuo joskus julkaistaan.

Luulisi että julkaisun aikaan saisi jo taskurahalla PS4:n.
 

Raxama

Köyhä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 615
Jos 2023 on julkaisu niin menee kyllä seuraavalle sukupolvelle, eli turhaan on pohtia siinä vaiheessa enää PS4 hintaa :D
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 704
Jos 2023 on julkaisu niin menee kyllä seuraavalle sukupolvelle, eli turhaan on pohtia siinä vaiheessa enää PS4 hintaa :D
Aika helvetinmoisella skeptisyydellä suhtaudun tuohon, että menisi vielä 5 vuotta. :kahvi:
 

Raxama

Köyhä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 615
Aika helvetinmoisella skeptisyydellä suhtaudun tuohon, että menisi vielä 5 vuotta. :kahvi:
Mä en kyllä rehellisesti edes yllättyis vaikka oliskin paikkansa pitävä release date. Kattoo Squaren omien pelien julkaisutahtia viime vuosina niin huomaa et siellä on remasteria remasterin perään ja ainoat uudet pelit mitä on tullu on Dissidia NT, FF XV ja Kingdom Hearts 3 oletettavasti tänävuonna. Kaks viimesintä ollu kehityslimbossa jossain vaiheessa ja tääkin tuntuu jumittavan pahasti siellä, kai se johtuu taloudellisista vaikeuksista mitä squarella on
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
Suht tuuheaa arvuutella alustaa kun ei ole uudesta konsolisukupolvesta vielä ollut edes huhuja. :kahvi:
Eikö?
Tuore PlayStation 5 -huhu: Pelinkehittäjät ovat jo saaneet PS5-kehitystyökalut.

Parin vuoden sisään veikkaisin launchin käyvän jolloin PS5 ollut pari kolme vuotta markkinoilla kun edes tuon toisen huhun mukaan FF7 julkaistaan.

No aika näyttää miten huhut kutinsa piti.

Edit: Niin tämähän pitäisi olla myös tulossa PC:lle mutta vuoden kahden viiveellä kaiketi.
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 704
Eikö?
Tuore PlayStation 5 -huhu: Pelinkehittäjät ovat jo saaneet PS5-kehitystyökalut.

Parin vuoden sisään veikkaisin launchin käyvän jolloin PS5 ollut pari kolme vuotta markkinoilla kun edes tuon toisen huhun mukaan FF7 julkaistaan.

No aika näyttää miten huhut kutinsa piti.

Edit: Niin tämähän pitäisi olla myös tulossa PC:lle mutta vuoden kahden viiveellä kaiketi.
Katohan, mennyt ohi, my bad. PC-pelaajana ei noita konsoliuutisia tule seurattua ellei joku erikseen mainitse.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 384
Jos alkuperäisen pelin tavaraa ja ominaisuuksia lytätään DLC-muurin taakse, jäänee uusversio hankkimatta. Square Enixin viimeiset 10 vuotta ovat olleet pelkkää sekoilua ja viivästymistä toisensa perään. Lafkan sikariportaan focus on ollut enimmäkseen IOS/Android mobiilirahastuksissa, joten eiköhän tästäkin väännetä jokin Pocket-edition kyhäelmä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 058
FF7 ja reaaliaikainen taistelumekaniikka...

Hype laski merkittävästi. :(
Tuota olen itsekin pelännyt pelin pilaajana mutta sen näkee sitten kun peliä pääsee pelaamaan. Viimeisimmän videon perusteella odotukset nousi itselläni äärimmilleen. Näyttää huikealta uusversiolta vanhasta rakkaasta pelistä.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
1 618
Tuota olen itsekin pelännyt pelin pilaajana mutta sen näkee sitten kun peliä pääsee pelaamaan. Viimeisimmän videon perusteella odotukset nousi itselläni äärimmilleen. Näyttää huikealta uusversiolta vanhasta rakkaasta pelistä.
Mutta peli ei mielestäni ole FF7 remake, jos pelin suola, eli vuoropohjaisuus otetaan kokonaan pois. Tämähän on käytännössä FF15 seiskan hahmoilla ja muutamilla uutuuksilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 058
Mutta peli ei mielestäni ole FF7 remake, jos pelin suola, eli vuoropohjaisuus otetaan kokonaan pois. Tämähän on käytännössä FF15 seiskan hahmoilla ja muutamilla uutuuksilla.
Remakeen kuuluu myös mahdollinen taistelumekaniikan uusiminen. Olen itsekin vanhan kannalla mutta jos reaaliaikainen on toteutettu järkevästi ja hahmon/aseiden/varusteiden kehitys on pysynyt yhtä loogisena ja helppona niin ehkä tuohon sopeutuu. Pelin tärkein ja onnistunein asia oli erinomainen mielenkiintoinen tarina. Se ja upea nykyaikainen grafiikka lupaa herkullisia hetkiä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
877
Tarina, hahmot ja pelimaailma ovat ainakin mielenkiintoisempia kuin 15:ssa, joten pitäisi ainakin sitä parempi olla. Mielenkiintoista nähdä, miten muuttuu maailman eri paikkojen välillä siirtyminen, kun alkuperäisessä oli se kartta ja siellä mm. ilmalaiva. Niin ja sukellusvenekin oli.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
14
Joo jos vuoropohjaisesta taistelusta luovutaan, niin jää kyllä ostamatta vaikka FF7 onkin yksi kaikkien aikojen suosikeista.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
877
Minusta oli jo selvää, että kun tästä projektista ensimmäisiä infoja alkoi tulemaan ettei vuoropohjaisuutta ole, kun taidettiin puhua jostain uskottavasta päivittämisestä tähän päivään.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
60
Siitä asti kun aikoinaan tuosta reaaliaikaisesta taistelusta kerrottiin, niin olen vähän varautunut sitä kohtaan ollut. Itse en oikeastaan yhtään tykännyt FFXV taisteluista ja aika varmasti tämä sitä kohti on aika kovasti menossa. Toivotaan, että materia-systeemi olisi edes jollain tavalla mukana, pidin siitä kovasti aikoinaan.

Kyllähän tämä itselleni pakko-ostos on jo pelkän nostalgia-arvon vuoksi. Haluan nähdä nuo kaikki paikat ja hahmot nykyaikaistettuna. Pelataan sitten vaikka kiukulla kerran läpi, jos ei yhtään iske.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
877
Ei ideaali minullekaan, mutta seiskan maailma ja hahmot tarinoineen takaavat kyllä jo viittätoista paljon mielenkiintoisemman kokemuksen ellei jotain kusta todella pahasti. 15:ssa minusta taistelu oli ihan jees, mutta omat hahmot olivat yhtä karismaattisia kuin Ikean seinäkellot ja maailma käsittämättömän mitäänsanomaton. Noita ongelmia ei seiskassa ole.
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 704
Jos alkuperäisen pelin tavaraa ja ominaisuuksia lytätään DLC-muurin taakse, jäänee uusversio hankkimatta. Square Enixin viimeiset 10 vuotta ovat olleet pelkkää sekoilua ja viivästymistä toisensa perään. Lafkan sikariportaan focus on ollut enimmäkseen IOS/Android mobiilirahastuksissa, joten eiköhän tästäkin väännetä jokin Pocket-edition kyhäelmä.
Arvostan itse SE:tä siitä että on otettu myös PC pelaajat huomioon ja porttailtu PC:lle melko mukavasti. :tup:

FF-kirjastoni on laaja vaikka uusin konsolini on PS3.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
269
Tarina, hahmot ja pelimaailma ovat ainakin mielenkiintoisempia kuin 15:ssa, joten pitäisi ainakin sitä parempi olla. Mielenkiintoista nähdä, miten muuttuu maailman eri paikkojen välillä siirtyminen, kun alkuperäisessä oli se kartta ja siellä mm. ilmalaiva. Niin ja sukellusvenekin oli.
Tämä se on mielenkiintoisin juttu, mitä ei ole vielä näytetty. Juuri tuo midgarin ulkopuolella olevat rakennukset ja maailma. Toivon, että hommasta ei ole tehty ff x:n tapaista putkijuoksua ja että iso maailma pelistä löytyy. Aika isolta projektilta kyllä kuullostaa jos meinaavat saada nuo kaikki mukaan, jostain varmasti karsitaan. Näistä lisää pelikuvaa odotellessa. Hienolta kyllä näyttää tähän asti.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
877
Tämä se on mielenkiintoisin juttu, mitä ei ole vielä näytetty. Juuri tuo midgarin ulkopuolella olevat rakennukset ja maailma. Toivon, että hommasta ei ole tehty ff x:n tapaista putkijuoksua ja että iso maailma pelistä löytyy. Aika isolta projektilta kyllä kuullostaa jos meinaavat saada nuo kaikki mukaan, jostain varmasti karsitaan. Näistä lisää pelikuvaa odotellessa. Hienolta kyllä näyttää tähän asti.
Kieltämättä ärsyttää, jos paikoista siirtyminen tapahtuu esim. jonkun listan kautta, jossa on avatut alueet valittavana. Nimenomaan tuo projektin iso luonne mietityttää, että miten kasassa pysyy.
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 704
Kieltämättä ärsyttää, jos paikoista siirtyminen tapahtuu esim. jonkun listan kautta, jossa on avatut alueet valittavana. Nimenomaan tuo projektin iso luonne mietityttää, että miten kasassa pysyy.
IMO olisivat vaan tehneet saman pelin tän päivän grafiikoilla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
877
IMO olisivat vaan tehneet saman pelin tän päivän grafiikoilla.
Hm... en ole varma. Toisaalta tykkään ajatuksesta, että lähdetään reippaasti uusimaan. Aina on se vanha olemassa kuitenkin. Uusi versio voi tehdä jotain yllättävää. Mahdollisuudet ovat johonkin upeaan. Toki myös voidaan komeasti ryssiä, mutta vanhan pelkästään graafinen päivittäminen olisi jotenkin tylsän tuttua ja turvallista.
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 704
Just näin, ja pienillä uudistuksilla tyyliin RE2 remake. Taistelumekaniikan uudistus on jo liikaa.
Jep! REmake2 on aivan helvetin hyvä peli ja nätisti uskollinen orkkikselle. <3

Hm... en ole varma. Toisaalta tykkään ajatuksesta, että lähdetään reippaasti uusimaan. Aina on se vanha olemassa kuitenkin. Uusi versio voi tehdä jotain yllättävää. Mahdollisuudet ovat johonkin upeaan. Toki myös voidaan komeasti ryssiä, mutta vanhan pelkästään graafinen päivittäminen olisi jotenkin tylsän tuttua ja turvallista.
Tekisivät sitten uuden pelin erikseen. Vanhaakin pelaa vielä mielellään niin ite tykkäisin pelata saman pelin uudella ulkoasulla. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
IMO olisivat vaan tehneet saman pelin tän päivän grafiikoilla.
Se mikä riitti vuonna 1997 ei riitä nykyisin.
Peliteolisuus on mennyt valtavia harppauksia eteenpäin noista ajoista ja varmaan 90% porukoista ei tykänyt vuoropohjaisista taisteluista.

12 kusi homman siinä että se yritti vuoropohjaista ja realiaikaista taistelua samassa mutta oma lempparini näistä on ollut 10 taistelusysteemi vuoropohjineen ja listan avulla pystyi mukavasti taktikoimaan.

Mutta silti unelmani olisi päästä pärrämään Cloudilla tähän videon tyyliin:

Itse veikkaan että maailmassa on tehty isosti kompromissejä ja kulkeminen ei ole sitä että kun midgrardista päästään pois että juoksentelet niityillä kohti Kalmia.

Toisin tuosta ressa 2 remake vertailusta niin pitää muistaa että alkuperäinen ressa 2 toteutettiin alle vuodessa kuin nykyisessä kesti yli 3v ja alkuperäistä VII tehtiin se 3v ajan.

Joku tekihän aikoinaan sanoi ennen tietoa remakesta että seiskan päivittäminen nykypäivään kestäisi sen ~10v ja veikkaan että midgariin ja ulkopuoliseen maailmaan uppoisi vuosi jos toinenkin.

Edit: Silti toivon parasta ja pelkään pahinta tämän projektin kohdalla, tekisi vaikka square vuodet 97 niin siltikään se ei riittäisi, on se valtava urakka lähtee nykypäivään päivittämään peliä josta on puhuttu vuosikymmenen pelistä.

Edit2: Toinen juttu on että jos peli toteutettaan episodeina niin senkin mukaan olisi kyllä maailmaa leikattu rankalla kädellä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 384
Ressan kakkosen suunta voisi ola mieluisin vaihtoehto. Turhia ja täysin ryssittyjä remakeja on jo markkinat pullollaan.

EA:n ohella myös $quare Enix on kunnostautunut epäonnistuneissa remakeissa, jotka on suunniteltu mobiilaitteiden ehdoilla: esim. Absurdin huonot remaket Final Fantasy V:stä ja VI:sta. Myös FF VII:n Steam käännös oli nopeasti kokoonkasattu bugiläjä ja midi-musiikeilla raiskattu.
 

Jill Valentine

Mestari ♡
Tukijäsen
Team AMD
Team NVIDIA
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 704
Ressan kakkosen suunta voisi ola mieluisin vaihtoehto. Turhia ja täysin ryssittyjä remakeja on jo markkinat pullollaan.

EA:n ohella myös $quare Enix on kunnostautunut epäonnistuneissa remakeissa, jotka on suunniteltu mobiilaitteiden ehdoilla: esim. Absurdin huonot remaket Final Fantasy V:stä ja VI:sta. Myös FF VII:n Steam käännös oli nopeasti kokoonkasattu bugiläjä ja midi-musiikeilla raiskattu.
V ja VI porttaukset kyllä olivat meh.

Mutta onko toi muka mideillä, muistaakseni ei olisi? Orkkis PC portti on, mutta onko tuo.. korjatkaa jos olen väärässä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 384
V ja VI porttaukset kyllä olivat meh.

Mutta onko toi muka mideillä, muistaakseni ei olisi? Orkkis PC portti on, mutta onko tuo.. korjatkaa jos olen väärässä.
Google-setä kertoo seuraavaa tietoa: "The 2012 PC re-release of Final Fantasy VII, more recently made available on Steam, ships with an inferior version, recorded from MIDI played back through some awful-sounding software synthesizer."

Steam-versioon on myöhemmin julkaistu virallisia ja vähän epävirallisempia patcheja, joissa musiikkeja on fixailtu tai korvattu PSX version soundtrackilla. Siitä huolimatta alkuperäinen PSX versio on edelleen se definitive edition.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
Tässä on vertailua PS1 ja steam versiosta:
(videon taustalla sitten pyörii FFVII pelin loppu että älä katso jos et ole peliä pelanut lävitse)

Nytten kun kuunteli noita vertauksia niin aika kakkaa noi pc versio, ennen sitä vain mietti että tutun oloinen pimputus soi taustalla.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
5 098
Aluksi oli midi mutta korjattiin päivityksellä
Juuh. Oma kone ei pystyny ajaan raudalla XGmidiä ja softaemulaattori sai pelin pätkiin ku 133 Pena ykköäsestä loppu paukut :sori:

Ja ei mulle kyllä Eidos lähettäny mitään uusia levyjä päivittään ääniä. ;)

Se ero on huomattava

alusta soittaa midinä ja 1:35 vaihtaa XGmidiksi
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
95 814
Viestejä
1 923 185
Jäsenet
40 561
Uusin jäsen
tumii

Hinta.fi

Ylös Bottom