- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 5 346
Sinä sekoitat nyt tuntikäyttäytymisen ja välitunnit keskenään tai haluaisin kuulla koska ja missä kouluissa on annettu leikkien jatkua niin, että se häiritsee muiden opiskelua. Meillä ainakin 80-90 -luvulla ylivilkkaat lapset laitettiin ensiksi luokissa istumaan mahdollisimman kauas toisistaan, mikäli perseily jatkui, siitä seurasi luokkahuoneesta poistaminen, erityisryhmään joutuminen, jälki-istuntoa tai puhutteluja oppilaan ja/tai vanhempien läsnäollessa. Toisinaan oppilaita saatettiin siirtää eri luokkaryhmien sisällä, näin yhdellä esimerkiksi 7A -luokalle ei kasautunut kaikki ylivilkkaat oppilaat, samalla nämä kuppikunnat saatiin hajautettua toisistaan opiskelun ajaksi.Ennen sitä leikkiä jatkettiin koko koulupäivä ja se nähtiin jokseenkin normaalina lapsen toimintana, taas sellanen lapsi mikä ei leikkinyt ei ollut mitenkään normaali vaan jotenkin autistinen tms.
Eivät nämä koulut, opettajat tai rehtorit huvikseen puhu median suulla, se kertoo jostain suuremmasta ongelmasta, ilmiöstä tai muutoksesta käyttäytymisessä. (taustalla voi olla hätähuuto lapsiperheille, auktoriteettiongelmat, kurinpitokeinojen kaventuminen jne..)
Viimeksi muokattu: