Fallout 1.5: Resurrection

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
Elikkäs tehdääs ketju tälle mainiolle modille.

Vaatii Fallout 2:sen asennuksen, sisältää virallisen 1.02 patchin, high resolution-patchin sekä Sfall-enginemodin, joka korjaa alkuperäisen enginen suurimpia bugeja.

Muutoin homma perus Fallouttia, lähes nollista ja juonta seuraten(taikka ei) lähdetään kamoja ja hahmoa kehitellemään unohtamatta mustana olevaa karttaa.

Peli tuntuu myös potkivan mukavasti munille heti alussa, kuolin jo 3 kertaa eka luolaan kun rupeisn ahneeksi enkä käyttänyt vuoropohjaisuuden mahdollistamaa taktikointia :D

latauslinkki:
Fallout 1.5: Resurrection

Asennuksesta sen verran että ainoat vaatimukset omassa kokoonpanossa olivat oikean Fallout 2 asennuskansion valinta sekä Admin-oikeudet kyseiseen kansioon(Win 7 SP1)

Asennuksen jälkeen löytyy Fallout 1.5 - Resurrection Configuration- linkki asennuskansiosta, jolla sitten resoluution vaihdot, skaalaukset yms. kohdilleen.

Toistaiseksi ainut miinus on alt+tabin käyttö kesken pelin, joka kaataa pelin.
 
Viimeksi muokattu:
:eek:
Onko tuossa jotain "uutta", vai samaa fallouttia uudella kartalla/juonella?
Tullut vuoden sisään jo F2 pelattua retroilumielessä läpi, ihan samaa ei välttämättä jaksa :)
 
Jäin täysin jumiin ekalla pelikerralla. :sori: Ei ollut mitään mitä tehdä että pääsisi eteenpäin. :darra:

Uudempi versio modista tullut sen jälkeen niin jos aloittaisi alusta sillä. :) Ehkäpä bugit korjattu niin ei jää jumiin enää.

Oli kyllä mukavan haastava modi. :tup:
 
:eek:
Onko tuossa jotain "uutta", vai samaa fallouttia uudella kartalla/juonella?
Tullut vuoden sisään jo F2 pelattua retroilumielessä läpi, ihan samaa ei välttämättä jaksa :)

Siis parannetulla F2 moottorilla varustettu, kokonaan uusi "peli" juonineen.

Kaikki grafiikat toki alkuperäisestä jotain pikkujuttuja lukuunottamatta.

Itse en ole vielä niin pitkällä, että osaisin esim aseista yms sanoa juuri mitään, äkkiseltään aivan alussa kuitenkin samoja kuin F2.
 
Sfall-enginemodin, joka mahdollistaa pelin toimimisen nykykäyttiksillä(lue: uudempi kuin Win98)
Muunneltua totuutta, ilman päivityksiä tai kolmannen osapuolen muunnoksia toimii ainakin 2000:lla, XP:llä, Server 2003:lla, Vista SP1:llä/Server 2008:lla, seiskalla ja Server 2012 R2:lla. Niin ja myös 98SE:illa ja ME:illa.
 
Muunneltua totuutta, ilman päivityksiä tai kolmannen osapuolen muunnoksia toimii ainakin 2000:lla, XP:llä, Server 2003:lla, Vista SP1:llä/Server 2008:lla, seiskalla ja Server 2012 R2:lla. Niin ja myös 98SE:illa ja ME:illa.

Muokkasin värikynät pois:tup:
 
Tämähän on varsin pätevä viritys. Ainoa mistä moittisin on kirjoittamisen laatu. Englanti sinänsä on hallussa, mutta kovin rikasta kieltä ei ole käytetty. Asiat ilmaistaan välillä kömpelösti. Muuten peli on täyttä Fallout-rautaa.
 
Tota pitää kyllä kokeilla kunhan ehtii.

Mä olen joskus kauan sitten pelannut aika kattavaa total conversion modia muistaakseni Fallout 1:n, tuollaiset yleensä on tosi työläitä tehdä ja lopulta tosi harva tuollainen oli kovin hyvä.
 
Tässä pari youtube hemmoa joilla läpipeluuvideot:



 
Viimeksi muokattu:


Onko ideaa miksi välillä on noin surkeat osuma mahdollisuudet?

Ei ollut hahmolla silmä vahinkoa tai radiaatiota ja on strength 5 joka on minimi hunting riflelle ja small guns skill 71% ja perception 7.
 
Ootko aiempia falloutteja pelannut?
Otapa ne omat siitä edestä pois ja kokeile uudestaan :oops:
 
Ootko aiempia falloutteja pelannut?
Otapa ne omat siitä edestä pois ja kokeile uudestaan :oops:

Juuh olen pelannut niitä kovasti.

Hmm siitäkö se johtuu?

Mutta miten selität tämän:

fallout2%202017-09-15%2013-13-16-69.png


Noihin muihin on 95% mutta tuohon noin lähellä olevaan vain 31% ?:confused::confused2:
 
Noihin muihin on 95% mutta tuohon noin lähellä olevaan vain 31% ?:confused::confused2:

En ole tuota modia pelannut, mutta tuli mieleen voisiko kiikari olla se mistä tuo johtuu. Eli kiikarillisella hunting riflella osuisi hyvin kaukana oleviin kohteisiin, mutta lähelle ei. Tämä teoria on helppo testata vaihtamalla eri aseeseen.
 
Tuossa oli joku että pitkän matkan kiikarikivääreillä on hankalampi ampua lähelle kuin kauas ja siitä tulee penalttia osumatarkkuuteen. Haulikko tms. toiseen aseslottiin sen varalle että joku puskee iholle kiinni.

En nyt muista oliko tuo vakiopelissä mukana vai joku myöhäisempi lisäys näissä epävirallisissa pätseissä.
 
Pariinkin kertaan tullu kokeiltua tällä 1.5 resurrectionilla mutta itsellä se ongelma että jään aina suorittaa kaikkia side questejäkin niin oma kyl on aina kuollut ennen kuin sen geckin sinne saa.
 
Pariinkin kertaan tullu kokeiltua tällä 1.5 resurrectionilla mutta itsellä se ongelma että jään aina suorittaa kaikkia side questejäkin niin oma kyl on aina kuollut ennen kuin sen geckin sinne saa.

Mitenkään isommin spoilaamatta niin sinne kyläänhän hyökätään yhdessä vaiheessa ja kylästä henkihievereissä löytyvä poppamies kertoo mitä on tapahtunut ja minne mennä seuraavaksi. Peli ei ole siis vielä tuossa vaiheessa päättynyt mihinkään.
 
Pariinkin kertaan tullu kokeiltua tällä 1.5 resurrectionilla mutta itsellä se ongelma että jään aina suorittaa kaikkia side questejäkin niin oma kyl on aina kuollut ennen kuin sen geckin sinne saa.
Mitenkään isommin spoilaamatta niin sinne kyläänhän hyökätään yhdessä vaiheessa ja kylästä henkihievereissä löytyvä poppamies kertoo mitä on tapahtunut ja minne mennä seuraavaksi. Peli ei ole siis vielä tuossa vaiheessa päättynyt mihinkään.
Eikö tuo ole tavallisen Fallout 2 juoni? Sen suuri modi oli Restoration Project, ei Resurrection. Restoration lisäili peruspeliin puuttuvia osia, tämä Resurrection on itsenäinen modi joka käyttää Fallout 2 vain moottorina.
 
Eikö tuo ole tavallisen Fallout 2 juoni? Sen suuri modi oli Restoration Project, ei Resurrection. Restoration lisäili peruspeliin puuttuvia osia, tämä Resurrection on itsenäinen modi joka käyttää Fallout 2 vain moottorina.

Juuri näin, onko tuossa nyt mennyt Resurrectionit ja Restorationit sekaisin. Resurrectionin juoneenhan ei käsittääkseni kuulu kylät ja G.E.C.K:t mitenkään.
 
joo sori Restoration oli se modi mitä minä olen aikoja sitten pelaillut Fallout2 kanssa. :sori:
 
Kellään apua Sedit questiin?

Sheriffin kidnapattu poika pitäisi löytää ja lapsenvahti kertoi että Little Hubissa Crimson Caravaanin brahminien luona kello 11 ne kidnappaajat olisi mutta miten saan kellon siirrettyä tuohon aikaan??:confused::confused2:
 
Kellään apua Sedit questiin?

Sheriffin kidnapattu poika pitäisi löytää ja lapsenvahti kertoi että Little Hubissa Crimson Caravaanin brahminien luona kello 11 ne kidnappaajat olisi mutta miten saan kellon siirrettyä tuohon aikaan??:confused::confused2:
Modia pelaamatta, eikös Pip-Boyssa ole se odotusominaisuus? Painat sitä keltaista kuvaketta ja valitset mihin asti haluat odottaa.
 
Pelasin tämän talvella heti ykkösen perään, ja kyllä tämä yllättävän oikealta tuntui. Suht paljon vaihtoehtoja jokaisessa kaupungissa kenen puolelle lähtee, joten voi pelata pariinkin kertaan uudestaan. Suht lyhyt sitten kun tietää mistä mitäkin löytyy ja "pasifistina" läpäisy on naurettavan helppo. Hieman vaikeampaa jos käsitteen laajentaa taistelun välttämisestä uhanalaisten pelastamiseen oman nahan lisäksi.

Tekstiä vaan tuntuu olevan paikoin luonnottoman paljon. Selvästi ovat tykänneet kirjoittaa fanifiktiota ensin tekstimuodossa, eivätkä ole raaskineet leikata sitä peliin sopivaksi.

Odotus onnistuu kellareissa. Myös käyttämällä tohtori- tai ensiapukykyä voi skippailla 1 tunti kerrallaan vaikka olisi terve kohde. Jos ei ole kellareita ja pitää pidempään odottaa, kartalla voi käydä pörräämässä.
 
Tämä ehkä sopii tänne kun täällä jutellaan aidosta Falloutista.
Yhdyn tän jampan mielipiteisiin monessa mielessä.
Bettis pilasi Falloutin :cry:


Ennen tuota viedota en oikeastaan ajatellut noita pelejä tuolla tavalla, tämän jälkeenhän tulee olemaan ärsyttävää pelata nuo uudemmat uudestaan läpi kun koko ajan tulee ajatelluksi näitä asioita :sad:
 
Ennen tuota viedota en oikeastaan ajatellut noita pelejä tuolla tavalla, tämän jälkeenhän tulee olemaan ärsyttävää pelata nuo uudemmat uudestaan läpi kun koko ajan tulee ajatelluksi näitä asioita :sad:
Ainahan ne on tuntunut siltä, että ei nää Falloutilta tunnu. Mutta joo, en kanssa ollut noin filosofisesti ajatellut.
 
Ainahan ne on tuntunut siltä, että ei nää Falloutilta tunnu. Mutta joo, en kanssa ollut noin filosofisesti ajatellut.
Se on totta, mutta tämän jälkeen uudemmat tuntuu vielä huonommin tehtynä kun ensisilmäyksellä kun pelasi niitä läpi.
 
Toi video lähinnä vahvistaa väitteen, että jos mikään ei varsinaisesti pilaa fiilistä niin ongelma kyllä löydetään.
 
Ylläoleva video kyllä joo laittoi ajattelemaan uudempien Fallout-pelien maailmaa eri tavalla. Enemmän itsekin tykkäsin sarjan ensimmäisestä ja toisesta pelistä enemmän kuin uusista.

Seuraavaan Fallouttiin haluaisin enemmän roolipeliä toisin kuin 3,nw ja 4. Myös länsirannikko on mielenkiintoisempi kuin itärannikko.
 
Taustatietoja sen verran että wanhat Falloutit tuli ala-asteella ysärin-2k -taitteessa pelattua molemmat läpi. Sittemmin pelannut kakkosen min. 2v. välein läpi lukuisilla eri buildeilla, pätseillä ja restoration pätseillä ja osannen sen lähes kuin omat taskut.

Ensinnäkin iso kiitos ketjun aloittajalle ja nostaneille!
Ostin Fallikset gogista ja asensin tän modin sen takia kun aihe roikkui ensimmäisellä sivulla n. viikko sitten. Lomalla kun olen niin tässä viikon sisään tullut ~35h vietettyä pelin parissa, eipä ole tuntunu näin falloutilta kuin sitten... Joskus.

Dialogia on helkkaristi, mielenkiintoista mutta liiahkosti omaan makuun... paha silti valittaa kun tuntuu niin makoisalta pelata :D Suosittelen kaikille Fallout 1-2- mieslapsille!

Tällä hetkellä:

Imperiumille aloitin tekemään duunia, matkalla olevat kaupungit (Rotankolo, Sedit, Corath) luulisin että on duunattu aika täysin. Small Guns/Science/Speech -perus eka build meneillään, ~20skillpointtia roikkuu joutilaana jos tulee kustia vastaan missä taitoja tarvitsee. Oli mahtava fiilis perinteisessä falliksessa olla matalalevelisenä täysin aavikon ja kaupunkien armoilla ennenkuin löysin karavaanivartijan työn. Siitä lähin tippui rahaa, pari leveliä ja raiderien dessuja kauppiaille.

Ghoulia ja Brahminia muuten naitu, sex appeal trait! :alien::poop:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 651
Viestejä
4 494 911
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom