Fall Creators Update ja 3D-grafiikka

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 140
Potilaana on HP Envy kannettava, jossa Geforce 740M -grafiikkaprosessori.

Windows 10:n Fall Creators Updaten asentamisen jälkeen on tullut vakavia ongelmia liittyen 3D-grafiikkaan. Suurin osa (muttei kaikki) 3D-grafiikkaa sisältävistä ohjelmista ei toimi. Toimimattomina on sekä hyötyohjelmia että pelejä. Mm.
-GTA V
-BeamNG.Drive
-Blender
-Solidworks

Myös DXDIAG ja tehtävienhallinta eivät toimi.

Epäilen, että tehtävienhallinnan toimimattomuus liittyy siihen, että se näyttää nykyisin myös GPU:n kuormituksen.

Virheloki on täynnä kyseisiin ohjelmiin liittyviä virheitä, joiden aiheuttajana on joko näytönohjainajuri tai DirectX.

Ajuri on tietenkin päivitetty. Olen myös yrittänyt sen poistoa. Silloin ainakin tehtävienhallinta toimii hetken, mutta Windows asentaa ajurin pian uudestaan.

Olen kysynyt aiheesta jo muualtakin, mutta mikään yrittämäni ei ole toiminut. Mm. sfc /scannow on kokeiltu, mutta mitään ei löydy.

Löytyisikö täältä apuja?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Ajuri on tietenkin päivitetty. Olen myös yrittänyt sen poistoa. Silloin ainakin tehtävienhallinta toimii hetken, mutta Windows asentaa ajurin pian uudestaan.
Eli uusimman ajurin asentaminen ei auttanut? Eihän vaan wintoosa tunkenut kyselemättä väkisin sitä oireilevaa ajuriversiota sen uusimman päälle?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Seuraavaksi voisi kokeilla poistaa DDU:lla näyttisajurit vikasietotilassa ja koittaa sitten asentaa ajurit uusiksi normaalisti. Jos ei tuokaan auta niin sitten taisi mennä jotain pahemman kerran vikaan tuossa Windowsin päivityksessä tai sitten kuvaan astui jokin yhteensopivuusongelma.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 236
Viestejä
4 331 761
Jäsenet
72 152
Uusin jäsen
Monsku

Hinta.fi

Ylös Bottom