Facebookin messenger ja spammi

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 121
Jaahas, facebook on sitten lisännyt messengeriinsä toiminnon, että siinä voi tehdä ryhmän ja lisätä ryhmään ihmisiä, jotka ei ole facebookissa kavereita.

Ja spämmerit on sitten keksineet hyödyntää tätä oikein urakalla. Nyt on päivässä piipannut melkein 10 kertaa tällainen ryhmäviesti-request spämmeriltä.

Ja tuosta tulevia notifikaatiotia ei saa edes messengerin android-versiolla blokattua ellei samalla blokkaa kaikkia notifikaatioita messengeristä.

Normaalisti suorat viestit spämmereiltä menee spämmiboksiin eikä piippaa edes sitä requestia, mutta ilmeisesti se, että ryhmässä on vain yksi spämmeri ja 249 oikeaa ihmistä johtaa siihen, että ryhmään tulevia viestejä ei tulkita spämmiksi eikä niitä automaattisesti ingorata vaan niistä tule se message request.

Kuinka tällainen asia voidaan onnistua tekemään näin pieleen?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Saman huomannut tänään. Kahteen spämmiketjuun tullut päädyttyä, decline ja delete...
Perin ärsyttävää vaikken notifikaatioita pidäkään päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Mulla on kanssa tullut noita nyt runsaasti, mutta itselläni ainakaan Messenger Lite ei niistä ilmoita. Jäävät vain message requests kansioon, ja ne voi sieltä käydä hylkäämässä jos/kun huvittaa. Toimiiko Lite-versio sitten erilailla tuossa kuin täys-Messenger, ehkä?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Facebook on aika idioottimainen muutenkin. Mulla tuli jotain epämääräisiä viestejä facebookista. Hassu yksityiskohta että sähköpostiosoitteeseen jota joskus käyttänyt facebookissa kunnes poistin koko paskan. Luulin randomiksi spämmiksi joka vaan on tehty näyttämään facebookin viesteiltä, kunnes tuli hieman lisää. Selvisi että joku oli ihan oikeasti rekisteröinut sinne facebookiin käyttäen mun gmail osoitetta.

Facebook ei välitä varmentaa niitä osoitteita. Voi toivoa että joku aktivisti keräisi kasan facebookin työntekijöiden muita kuin facebook osoitteita ja tekisi heille saman, jos kerran nykypäivänä tuonkokoinen firma ei ymmärrä että sähköpostiosoite pitää varmistaa ennenkuin sinne alkaa lähettämään kaikenlaista paskaa omasta palvelusta.

Facebookin mielestä on myös asiallista kertoa että se osoite on rekisteröity sinne käyttäen rekisteröityneen kieltä.
หากคุณไม่ต้องการรับอีเมลเหล่านี้จาก Facebook ในอนาคต โปรด หากคุณไม่ได้สร้างบัญชี

Kuinka moni osaa tuollaisista päätellä että mä klikkaan siitä että saan sen sähköpostin pois facebookista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 196
Viestejä
4 194 491
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom