F1 2025 - Itävallan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Voi olla, en vaan sitten keksi ketä tuohon hänen tilalle suostuisi tulemaan.
504431169_122190276632050762_8135529573039282070_n.jpg
 
Milläköhän ruletilla ne arpoo noita rankkuja, Stroll sai 10 sekkaa Kanadassa kun ajatti hieman nurnikolle hitaan Gaslyn ja nyt Colapinto vain 5 sekkaa kun ajatti voitosta ajavan Piastrin kunnolla nurmikolle...
 
Milläköhän ruletilla ne arpoo noita rankkuja, Stroll sai 10 sekkaa Kanadassa kun ajatti hieman nurnikolle hitaan Gaslyn ja nyt Colapinto vain 5 sekkaa kun ajatti voitosta ajavan Piastrin kunnolla nurmikolle...
Se on niin monimutkainen matriisi, että luulen, että ovat pistäneet ChatGPT:n arpomaan rangaistukset.
 
Taas kierrokset loppuivat kesken. Ehkä 5-10 lisää ja Piastri olisi mennyt ohi...tai sitten ei.

No, ensi viikolla jatkuu. Ja koska ollaan Englannissa, niin brittiläisen kesäsään merkitystä ei pidä aliarvioida.
 
Jos Max haluaa mennä mersulle, on redbullin aika ohi, auto niin vaikea ettei sillä kukaan muu ota pisteitä. Ehkä Ricciardo tulee takaisin? ;-) Veikkaisin kyllä etä ennemminkin pistävät konseptin kaappiin ja tekevät kopiot sisartallin autosta, ja lähtevät siltä pöydältä.
 
Jos Max haluaa mennä mersulle, on redbullin aika ohi, auto niin vaikea ettei sillä kukaan muu ota pisteitä. Ehkä Ricciardo tulee takaisin? ;-) Veikkaisin kyllä etä ennemminkin pistävät konseptin kaappiin ja tekevät kopiot sisartallin autosta, ja lähtevät siltä pöydältä.

Täysin uudet autothan sie on ens kaudella joka tapauksessa joten ei sen suorilta pitäis niin hankala olla, Perezihän pysy yleensä ekat kisat jollain tapaa Maxin kyydissä mutta sitten kun autoo kehitettiin niin suoritukset heikkeni.
 
Taas kierrokset loppuivat kesken. Ehkä 5-10 lisää ja Piastri olisi mennyt ohi...tai sitten ei.

No, ensi viikolla jatkuu. Ja koska ollaan Englannissa, niin brittiläisen kesäsään merkitystä ei pidä aliarvioida.
Again - kierrokset eivät ikinä lopu kesken (pl. tarpeeton SC perärässäajo)

Mutta en vain kertakaikkiaan ymmärrä konseptia "kierrokset loppuivat kesken".

Ne kierrokset ovat kaikille samat.

Ei enemää.

Ei vähempää.

Ja - Ihan sama "viihdearvon" kannalta.

Kisa kestää X kierrosta.

Ei X + 1. Tai X - 1.

#KunnioitaPituutta
 
Hamilton - my tires are fine
Ferrari - box box
Hamilton - how many laps left
Ferrari - box box
Hamilton - but I don't want to, the tires are fine
Ferrari - box box

Samat dorkat hommissa since Kimin mestaruus
Tässä vaikuttaa se että ferrari haluaa et leclerc on enne hamiltonia maalissa, ettei edes anneta mahdollisuutta kokeilla 1 stopin ratkaisua ja yrittää ajaa kovilla loppuun kun ns omapoika kävi toistamiseen varikolla
 
Ferrari oli oikeassa ja Hamilton olisi toki voinut hidastua halutessaan. Ehkä niiden olisi pitänyt sanoa ok, pysy siel si ;-)
 
Ferrari oli oikeassa ja Hamilton olisi toki voinut hidastua halutessaan. Ehkä niiden olisi pitänyt sanoa ok, pysy siel si ;-)
Ferrarin näytöillä en lähtisi neuvomaan kuskia joka on F1 historian paras rengaskuluman kontrolloija. Kyllähän tuo Hamilton Bonoa kaipaisi muurille.
 
Viimeksi muokattu:
Again - kierrokset eivät ikinä lopu kesken (pl. tarpeeton SC perärässäajo)

Mutta en vain kertakaikkiaan ymmärrä konseptia "kierrokset loppuivat kesken".

#KunnioitaPituutta
Tulkitset liian kirjaimellisesti viestejä.
Voisin sanoa myös: "Hyvää vääntöä lopussa. Tämmöistä viihdettä voisi katsoa loputtomiin."
Siihenkö vastaisit "Ihmiset elää vain 100-vuotiaiksi, mitään ei voi katsoa loputtomiin"?

Ajatuksen voi myös muotoilla siten, että jos kisan pituus on 50 kierrosta, niin siinä on 50 kierrosta liikaa jos kisa on paska, mutta sama matka on liian vähän, jos se kisa onkin loistava. Samaa analogiaa voi käyttää elokuviin: 3 tuntia tuntuu liian pitkältä, jos kyseessä on huono filmi, mutta ei ollenkaan ylipitkältä, jos sen parissa aika kuluu kuin siivillä. Joko tajusit?
 
Mietteitä Itävallasta:

Iso-Britannia ---------
Sky
Mersun tiimipäällikkö Toto Wolff sanoi perjantaina, että talli "keskustelee" Verstappenin kanssa sopimuksesta, vaikka hollantilaisella onkin allekirjoitettuna vuoden 2028 loppuun saakka kestävä sopimus Red Bullin kanssa.
Horner selitti Verstappenin ensimmäisen kierroksen kolarin jälkeen, miksi 27-vuotiaalla kuskilla riittää vielä uskoa talliin.
"Uskon, että meillä on tallissa tarpeeksi osaamista. Valitettavasti emme ole nähneet toivotunkaltaisia tuloksia viime aikoina. Olemme nyt isojen sääntömuutosten äärellä."
...
"Mutta meillä on edelleen kasassa sama ydinporukka, joka suunnitteli auton, jolla 18 kuukautta sitten oltiin täysin ylivoimaisia. He eivät muuttuneet tässä ajassa idiooteiksi."
...
Mersun George Russel paljasti torstaina, että hän uskoo jatkosopimusneuvottelunsa viivästyvän, koska talli arvioi mahdollisuuksiaan Verstappenin palkkaamiseen. Wolff pääosin myönsi brittikuskin kommentit.
...
Horner kuvasi Tsunodan kisaa "kaameaksi" ja myönsi, että tiimi jatkaa selvitystä, miksi Verstappenin viimeaikaisilla tallikavereilla on ollut niin suuria vaikeuksia pystyä läheskään samanlaiseen vauhtiin Maxin kanssa.
"Yukilla oli kaamea kisa", Horner sanoi.
"Asiat alkoivat menemään pieleen jälleen aika-ajojen ensimmäisessä osiossa. Hänen ensimmäinen vetonsa oli hyvä. Toisella vedolla hän teki virheen ensimmäisessä mutkassa ja sai aika-ajoon huonon tuloksen, sitten kisassa hän joutui ajamaan ruuhkassa, ei päässyt toisten ohi ja sai vielä rangaistuksenkin. Kaikki nämä sotkivat asioita."
...
Jouduttuaan Kimi Antonellin kolaroimaksi kisan ensimmäisessä mutkassa - ja aiheutti Verstappenille hänen ensimmäisen keskeytyksensä 32 kisaan - hän tippui MM-sarjassa 61 pisteen päähän kärkipaikasta.


Australia --------------------
Sydney Morning Herald
Oscar Piastrin johto kuljettajien MM-sarjassa lyheni seitsemällä pisteellä, kun australialainen tuli maaliin tiimikaverinsa Lando Norrisin jälkeen Itävallan paahtavassa GP:ssä sunnuntaina.
Se oli Norrisille kunnianpalautus, sillä häntä kritisoitiin Kanadan GP:ssä tapahtuneesta ohitusyrityksestä ja sitä seuranneesta kolaroinnista ja keskeytyksestä.
...
Piastri johtaa sarjaa nyt 15 pisteen turvin, kun kauden 24 kisasta on ajettu 11, mutta britti valmistautuu jo ensi viikon kotikisaansa, jossa hän tavoittelee kauden neljättä voittoaan.
...
Sainzin kisa kääntyi entistäkin huonompaan suuntaan, kun varikolle ajettuaan hänen autonsa takajarrut syttyivät tuleen ja Williamsin sekä muun apuhenkilöstön piti turvautua vaahtosammuttimiin. Sainzin kisa päättyi ennen kuin se ehti alkaakaan. Hän olisi startannut kisaan ruudusta 19.
Tämä oli jo toinen kerta, kun Sainzin auto syttyy tuleen Spielbergin radalla. Sainz - ajettuaan vielä Ferrarilla - joutui keskeyttämään vuoden 2022 kisan 56:lla kierroksella, kun hänen autonsa syttyi tuleen. Hän selvisi molemmilla kerroilla pelkällä säikähdyksellä.
...
Kisan kärkikamppailu oli tiukkaa, kunnes Piastri yritti sukeltaa radan neljänteen mutkaan kierroksella 20. Piastrin auton eturenkaat lukkiutuivat, eikä kolari Norrisin kanssa ollut kaukana. McLaren otti Norrisin sisään ensimmäiselle varikkopysähdykselleen pian tapahtuman jälkeen. Piastri, ehkä rangaistuksena, joutui jäämään radalle vielä neljän kierroksen ajaksi ja hävisi aikaa ohitusyrityksessä huonoiksi menneiden eturenkaiden vuoksi. Tämä oli tallilta merkki kuskille, että liika on liikaa.
...
Piastri: "Yritin kaikkeni ja olisin ehkä voinut ajaa paremmin kun pääsin hetkeksi johtoon. Se [ohitusyritys] oli vähän rajoilla, ehkä yritin vähän liikaa, mutta se oli hyvä kisa ja sitähän me olemme täällä tekemässä, kisaamassa toisiamme vastaan kisan voitosta."


Espanja -----------------------
Marca
Carlos Sainz sai jälleen kokea jotain täysin uutta aloitettuaan tämän kauden Williamsilla. Hänellä on alkukaudella mennyt välillä hyvinkin historiallisen tallin riveissä, mutta erilaiset ongelmat ovat nostaneet päätään ja estäneet todellisen suorituskyvyn.
...
"Tämä oli taas yksi niistä ongelmista, joita meidän pitää tutkia tarkemmin. Aluksi, auton takajarrut olivat jumissa, en saanut autoa liikkeelle. Kun resetoimme auton, takajarrut menivät taas päälle. On tapahtunut paljon erilaisia asioita, meillä on ollut hankala ensimmäinen vuosipuolisko. Mutta jossain vaiheessa pääsemme ongelmien yli", Sainz selitti.
...
Sainz ei ollut ainoa, jolla oli ongelmia, kun myös Albon joutui keskeyttämään pistesijalta. "Meillä oli jarruongelmia, moottori ylikuumeni, nämä ovat meidän heikkoutemme", Carlos myönsi.
...
"Olen 100 % varma, että pystymme suorittamaan täydellisesti jonakin viikonloppuna, joten parhaat tuloksemme ovat vielä edessäpäin"


Fernando Alonso oli avainasemassa Itävallan GP:ssä. Hän tuli maaliin seitsemäntenä, näyttäen osaamistaan, kuten seuratessaan Lawsonia paremman vauhdin takaamiseksi ja puolustaessaan sijoitustaan kisan lopussa Bortoletoa vastaan.
...
Hän on kerännyt kolmesta edellisestä kisasta 14 pistettä ja on saanut kiinni tallikaverinsa Lance Strolllin, joka keräsi pisteitä Australiassa, Kiinassa ja Miamin sprintissä.
...
Alonso: "Luulin että hän [Bortoleto] pääsee ohitseni, koska renkaani olivat lopussa eikä minulla ollut vauhtia. Mutta sitten Lando saavutti meidät, meille näytettiin sinisiä lippuja, ja seuraavalla kierroksella tulimme maaliin kierroksen voittajasta jääneenä."
"Kun näin Landon aiheuttaman sinisen lipun, löysin uutta virtaa ja sanoin itselleni: minun täytyy puolustaa sijoitustani kaikin voimin." Alonso lisäsi.
Alonson seitsemäs sija oli kultaakin arvokkaampi. "Parhaat tiimit pääsevät aina maaliin; kaksi kuskia keskeytti kolmannessa mutkassa ja saimme enemmän pisteitä. Emme alunperin ajatelleet pääsevämme pisteille, vauhtimme ei riittäisi siihen. Tänään teimme varikkopysähdykset oikeaan aikaan, se oli oikea strategia, niiden myötä pääsimme ajamaan joutumatta ruuhkiin."
...
"Silverstonen kisaan saamme joitakin uusia osia; testaamme niitä ja ehkä myös Spassa. Toisesta vuosipuoliskosta tulee mielenkiintoinen, kamppailu on tiukkaa."


Italia - blogi ------------------
Leo Turrini
Vihdoinkin SF25:een tuotu uudistus kantoi hedelmää. Alustan kehitys auttoi Leclerciä (hän oli hyvä kuten yleensäkin) ja Hamiltonia (parempi kuin keskimäärin, mutta 11 GP:n jälkeen ei vielä yhtään podiumia Shangain sprinttiä lukuun ottamatta) saamaan eroa Russelin Mersuun.
...
Kiitos Charlesin ja Hamiltonin, Ferrari pääsi taas toiselle sijalle valmistajien MM-sarjassa. Maksimisuoritus, mistä talli voi tällä masentavalla kaudella haaveilla, mutta myös vähimmäisvaatimus.
...
Ero McLareniin on liian iso. Norris ja Piastri ajavat käytännössä omaa erillistä sarjaansa.
...
Kausi on nyt puolivälissä ja numerot kertovat, että John Elkannin johtama talli on ainoa kärkitalleista, joka ei ole voittanut yhtäkään GP:tä. McLarenin lisäksi, Red Bull ja Mersu ovat onnistuneet voittamaan vähintään yhden kisan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 277
Viestejä
4 832 300
Jäsenet
78 230
Uusin jäsen
Anttitoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom