No, ansaitsi ja ansaitsi, 10s ero muuttui 30s eroksi Bernd Mayländerin ansiosta, joka takasi voiton, mutta jos jollekin tuollaisen onnenpotkun soisi niin ehkä se oli juuri Chuckin Norris, kauan odottanut ekaa voittoaan.
No, ansaitsi ja ansaitsi, 10s ero muuttui 30s eroksi Bernd Mayländerin ansiosta, joka takasi voiton, mutta jos jollekin tuollaisen onnenpotkun soisi niin ehkä se oli juuri Chuckin Norris, kauan odottanut ekaa voittoaan.
Menin nukkumaan kun Verstappen johti kisaa, sitten unohdin koko asian ja aamulla huomasin IS- otsikon "sensaatiovoittaja jätti Max Verstappenin nuolemaan näppejään" niin kivahan siinä oli kisaa katsoa jälkilähetyksenä Norris kyllä ehdottoman ansaittu kisavoittaja näillä tähänastisilla meriiteillä. Ja Verstappenin ylivoimalla tuntuu että silloin kun näitä tällaisia tulee niin ne tuntuu merkityksellisemmiltä ja olihan tuo kuvaavaa kun siellä jopa Red Bullin henkilökuntaa kävi onnettelemassa
Missä tuo Bottaksen "driver of the day" edustus oli masinoitu? Ei ihan ylilautajonnet riitä kun on globaali äänestys. Mietin että olisiko Bottas voitu trollata jopa voittajaksi jos olisi ollut perustylsä Verstappen-kisa.
Luultavasti en maksaisi tuollaisia hintoja vaikka olisin miljardööri. Todennäköisesti tuntisi itsensä idiootiksi ja jotain periaatteita kannattaa olla.
Asia erikseen jos olisi jotain erityisen laaturuokaa, mutta nuo on selkeästi vain jotain halpoja mättöannoksia joihin on hintoihin laitettu nolla perään.
Siis 25$ vedestä? No nuo hinnathan oli jo tiedossa ja kyllähän ne viime vuonnakin aiheutti "hieman" ihmettelyä... Mutta kuten tuossa jo aiemmin sanottua "Ne piirtää kel on lii..."
E: Niin tai siis tuossahan tosiaan lukee 'Buckets (5 per bucket)' eli yksi vesipullo on sen 5$ joka on vähän kohtuullisemman kuulonen.
Löysivät 5 sekunnin rangaistuksen jostain naftaliinista, Magnusenille ne jakaa 10 sek rangaistuksia ainoastaan. Ja vähän outoa oli että Magnussen sais shikaanin oikomisesta 10 sek sprintissä, mutta tänään kisassa siitä ei sitten jaettu mitään rankkua enää.
Minusta se ensimmäinen tilanne jossa Oscar puolusti sijoitustaan ollut yhtään sen kummoisempi miten Verstappen ohittaa jengiä missä sulkee oven exitissä eli ihan oikein ettei siitä mitään rankkua tullut, vähän meni Sainzillakin itkemiseksi se touhu.
No, ansaitsi ja ansaitsi, 10s ero muuttui 30s eroksi Bernd Mayländerin ansiosta, joka takasi voiton, mutta jos jollekin tuollaisen onnenpotkun soisi niin ehkä se oli juuri Chuckin Norris, kauan odottanut ekaa voittoaan.
Ei se Mailanderin mukaan tulo mitään takaa. Silloin tällöin joku saattaa päästä kärkeen, mutta yleensä se menee niin että Max kuittaa johtopaikan takaisin viimeistään siinä vaiheessa kun DRS enabloidaan. Kyllä se jotain muutakin vaatii kuin tuuria että pystyy ajamaan niin lujaa kärjessä että ei ainoastaan pysty pitämään ykköspaikkaa, vaan pystyy ajamaan yli 7,6 sekunnin eron Maxiin.
Ei se Mailanderin mukaan tulo mitään takaa. Silloin tällöin joku saattaa päästä kärkeen, mutta yleensä se menee niin että Max kuittaa johtopaikan takaisin viimeistään siinä vaiheessa kun DRS enabloidaan. Kyllä se jotain muutakin vaatii kuin tuuria että pystyy ajamaan niin lujaa kärjessä että ei ainoastaan pysty pitämään ykköspaikkaa, vaan pystyy ajamaan yli 7,6 sekunnin eron Maxiin.
Ei kai se auto oikein osunut Verstappenin hanskaan tällä kertaa, avautui tiimiradioon muistaakseni jotain tyyliin "I can't turn, this is a disaster".
Eiköhän tilanne normalisoidu taas ensi kisasta lähtien, mutta hyvä että tuli tähän väliin joku muu voittaja.
Vähän olisin ehkä huolissani muistin tasosta, jos kisat on tullut katsottua ja ei enää tämän kauden voittajia muista (Verstappen, Sainz ja Norris). Eikä tuo edellisen kauden voittajienkaan muistaminen nyt hirveän hankalaa ole (vinkkinä Sainz pilasi RB:n täydellisen kauden).
Lando Norris became the 21st British driver to win a Formula 1 race after beating Max Verstappen to victory at the Miami Grand Prix: Sky Sports F1s Martin Brundle gives his take on an eventful weekend in Miami
www.skysports.com
Martin Brundle kertoo tekstissään, miten tyytyväisiä kaikki olivat Landon Norrisin voitosta.
"Sennan voitto Brasiliassa vuonna 1991 ja Mansell Silverstonessa 1992, sekä Ferrarin menestys kotona Monzassa olivat vastaavia tapauksia, mutta niissä oli kyseessä kotiyleisön hurmoksesta.
Jopa Landon pahimmat kilpakumppanit olivat iloisia hänen voitostaan, varsinkin kun kauan odotettu voitto tuli vihdoin itse GP-kisassa Sprintin sijaan."
"...olen varma että moni oli tyytyväinen kun Red Bull ja Verstappen voitettiin vihdoin rehellisesti nopeammalla autolla"
"...Mersulla oli hyvä vauhti kisan lopussa, mutta molemmat kuskit kärsivät koko viikonlopun vaihtelevasta suorityskyvystä. Mersulle on tulossa uusia päivitysosia, jotka lyövät tahdin loppukauteen, ehkäpä myös vuodelle 2025. Uudet osat tulevat näyttämään, ovatko he saanteet auton ongelmat selville ja korjattua ne. Toivottavasti saavat, sillä päivitetty McLaren on jo lähellä Red Bullia, Ferrarikin odottaa malttamattomana Imolassa nähtävää päivityspakettia."
Lando Norris began the week with his face wrapped in bandages after drunken King’s Day celebrations aboard a boat in Amsterdam ended in a badly-cut nose.
www.telegraph.co.uk
Mikä päivä Formula ykkösille. Verstappen näyttää olevan menossa kohti neljättä mestaruuttaan, ero Pereziin on jo 35 pistettä. Mutta ehkä he kuitenkin joutuvat tällä kerralla taistelemaan mestaruudesta vähän tiukemmin.
Italia----------------------
La Gazzetta dello Sport
Il britannico della McLaren ha meritato oltre il jolly della Safety Car: il suo ritmo è stato superiore a quello del campione del mondo. Il monegasco della Ferrari ha chiuso terzo non lontano dall'olandese
www.gazzetta.it
Ferrarin vauhdista kertoi jotain se, että punainen auto numero 16 tuli maaliin vain 2,308 sekuntia Verstappenin perässä. Verstappen ajoi kuitenkin voitosta. Red Bullin viikonloppu ei ollut paras mahdollinen, mutta Ferrarin fanit saavat olla tyytyväisiä, varsinkin kun Imolaan saadaan uudet päivitysosat käyttöön.
Fanien toiveissa on, että päivitys osuu kohdilleen ja SF-24:n kehitys ottaisi vähintään yhtä suuren askeleen kuin McLarenilla on tehty.
Con il nuovo sistema di punteggio del Mondiale Rally ed il format sprint in F1, può capitare che nel weekend il primo classificato raccolga meno punti di chi arriva 2°: nel Circus non accadeva dal GP Gran Bretagna 1957, nell'epoca in cui era possibile la "guida condivisa"
autosprint.corrieredellosport.it
Lando Norris voitti GP-kisan, mutta Verstappen poistui Floridasta suuremmalla pistepotilla (Norris 25, Verstappen 26)...
Sprintti-kisojen aikakaudella näin ei ole aiemmin käynyt, mutta tapaus ei ole ennenäkemätön F1:n historiassa. 50-luvulla toiseksi tullut kuski saattoi saada enemmän pisteitä. Tuolloin tiimin kuskien oli mahdollista käyttää harjoituksissa samaa autoa. Kisan lopuksi kuskien pisteet jaettiin yhteistä autoa käyttäneiden kuskien kesken.
Floridan GP oli kolmas kerta, kun toiseksi tullut kuski keräsi enemmän pisteitä. Edelliset kerrat olivat Isossa Britanniassa 1957 ja Argentiinassa 1956.
In seinem 110. Formel-1-Rennen gewinnt Lando Norris zum ersten Mal. Der aufgedrehte Sohn eines millionenschweren Unternehmers weiß, wem er seinen Erfolg zu verdanken hat.
www.faz.net
Lehti otsikoi juttunsa Trumpia lainaten: Norris makes McLaren great again
Norris kiitti kaikkia, jotka olivat tehneet Wokingin tehtaalla väsymättä töitä auton kehityksen eteen. Uudet kehitysosat käytännössä tekivät autosta täysin uuden. Muiden muassa uusi keula ja takasiipi, jarruvivut, jouset ja sivuponttoonit, melkein kaikki olivat täysin uutta.
Odottamattomien kisatapahtumien lisäksi myös McLarenin varikolla nähtiin kummia. Kun Norris saapui maaliin, entinen presidetti Donald Trump oli ensimmäisten joukossa onnittelemassa, tuttu punainen lippalakki päässään. Trumpia kohdeltiin GP:ssä kuin valtiovierasta, samalla kun hän keräsi uutta rahaa vaalikassaansa.
Desde 2014, con la implantación del carnet por puntos de la F1, cada piloto dispone de 12 puntos en su superlicencia. Esos 12 puntos pueden ir reduciéndose a medida que
www.mundodeportivo.com
Vuonna 2014 otettiin käyttöön superlisensseihin liittyvä pistejärjestelmä. Jokaisella kuskilla on 12 pistettä ja pisteitä vähennetään erilaisista rikkomuksista kisoissa ja kisatapahtumissa. Vähennetyt pisteet palautetaan takaisin, kun rikkeestä on kulunut 1 vuosi. Jos kuski menettää vuoden aikana kaikki 12 pistettään, hän ei saa osallistua kisaan. Näin ei ole käynyt kertaakaan pistejärjestelmän olemassaolon aikana.
...
Kevin Magnussen on lähellä tehdä historiaa pisteillään. Hänestä voi tulla historian ensimmäinen kuski, joka ei saa osallistua GP-kisaan menetettyään kaikki 12 pistettään. Tanskalainen on menettänyt kuuden kisan jälkeen jo 10 pistettä. Seuraavissa 18 kisassa Magnussenin tulee olla tarkkana.
...
Viimeksi kuskilta evättiin osallistuminen GP-kisaan ennen pistejärjestelmän käyttöönottoa, vuonna 2012. Tuolloin Grosjean ei saanut osallistua Monzan GP:hen aiheutettuaan kolarin Belgiassa.
Italia - blogi ------------------------
Leo Turrini
Anvedi come balla Lando, anvedi come balla bene… Contentissimo per Norris. Daanni ci diciamo che è un manico. E c’è anche qualcosa di vagamente romanticonella sua fedeltà a McLaren, marchio glorioso che un cervello italiano infuga, Andrea Stella, ha contribuito a rilanciare. Lezione da Miami...
www.quotidiano.net
Hieno suoritus Norrisilta. Jo vuosia on kerrottu, miten vaikeaa voittaminen on. Lisäksi Norrisin lojaaliudessa McLarenia kohtaan on jotain romanttista. McLarenia, joka sai uuden alun Andrea Stellan italialaisten aivojen avulla.
...
Red Bull ei ollut Floridassa parhaimmillaan ja jäivät toiseksi. Kisan alussa Super Max ei saanut tehtyä tuttua eroa toisena ajavaan. Oliko tämä signaali jostain? Kuka tietää.
...
Jos ja kun Red Bull on lyötävissä, Punaisten täytyy käyttää mahdollisuus hyväkseen, ei Oranssien.
Joo, voi olla. Siitä on annettu vähän ristiriitaista tietoa, Verstappen itse sanoi, ettei tolppa aiheuttanut mitään erityistä ongelmaa, auto oli kuulemma vaikea ajaa koko kisan ajan.
“I never really felt comfortable the whole weekend with it,” he [Verstappen] said. “I think on the medium it was still OK-ish, but on the hard it was quite a disaster. "
Asked specifically though about Horner’s suggestions of his pace drop being down to damage, Verstappen replied: “It didn't feel different, so I don't know. Maybe it was already damaged. I don't know. I mean I hit that thing and then my pace was the same so I didn't really know if there was damage.”
No pianhan se nähdään, kun vissiin Imolaan mennessä alkaa McLarenin lisäksi Ferrarilla ja Mersullakin olla jotain isompaa päivitystä luvassa. Tai no, lööppien mukaan isompaa. Tiedä sitten.
Halpojen F1-lööppien perusteella Ricciardokin saisi kenkää ennen Imolaa.