F1 2024 - Australian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Jaahas, Bottaksen "onnistunut" varikkokäynti tutkinnassa. Rangaistus tästä kisasta vielä puuttuikin.
 
Totohan pisti Valtterin piikkiin, kun pulttimies ei saanut aikoinaan rengasta irti. Ehkä se on Sauberillakin kuskien vika kun aina sama kulma jumissa?
 
Kannatti herätä!!
Minusta ei kannattanut. Verstappenin moottoririkossa ei ollut mitään ihmeellistä. Loppu kisa oli yhtä tylsä kuin Verstappenin dominoidessa.

Ja tämä Russellin kasettihommat... Russell huutaa kurkkusuorana Red Flagia

Mitähän Vasseur miettii ensi kauden kuskivalinnoista... Mersu saa hyvän kuskin Ferrarilta.
 
Viimeksi muokattu:
Menipäs se kisa nopeasti. Toto varmaan miettii jo toisenkin kuskin vaihtoa. Bottas takas! :)
 
Maxin keskeytyksestä huolimatta ei nähty kunnon voittotaistelua. Sainz oli niin ylivoimainen.
Onneksi Russelin mälli ei tapahtunut kierrosta aiemmin, muuten olisi taas jouduttu odottelemaan uusintalähtöä punaisen lipun kanssa ties kuinka kauan.

2 viikon päästä jälleen aamukisa, kun vuorossa on keväinen Suzuka.
 
Hieno ohitus Sainzilla heti kisan alkuun Verstappenista, näköjään ohittaminen redbullista on mahdollista ajamallakin. Perez ei pystynyt nousemaan ja jäi lopulta yli 50s päähän kärjestä, mikä oli sarjan nopeimmalle autolla outoa. Alun jälkeen kisa oli tylsä, mutta sentään jotain vaihtelua kärkeen.
 
Hieno ohitus Sainzilla heti kisan alkuun Verstappenista, näköjään ohittaminen redbullista on mahdollista ajamallakin. Perez ei pystynyt nousemaan ja jäi lopulta yli 50s päähän kärjestä, mikä oli sarjan nopeimmalle autolla outoa. Alun jälkeen kisa oli tylsä, mutta sentään jotain vaihtelua kärkeen.
Oli teknisiä ongelmia ohituksen aikaan kun Verstappenkin sanoi että ajo oli käsijarru päällä ajoa.

Red Bull:n on pakko olla sellainen joka ei sovi yhtään Perezin käteen, ei hän noin huono sentään ole.
 
Minusta ei kannattanut. Verstappenin moottoririkossa ei ollut mitään ihmeellistä. Loppu kisa oli yhtä tylsä kuin Verstappenin dominoidessa.
No et sää ainakaan ihan hereillä ole ollut, koska eihän moottorille käynyt yhtään mitään vaan syy oli jarrussa. Mitä joku aiemmin kommentoi, että Saintz pääsi ennen ohi, niin kyllähän Verstappen valitteli siitä takapäästä jo ennen kuin tilanne meni keskeytykseen ja ohitustilannetta edeltäneitä mutkia ei näytetty, mitkä ilmeisesti johtivat ohitukseen. Kaikenkaikkiaan kyllä tylsähkö kisa, mutta onneksi turva-autoilla ei tarvinnut kisaa sentään sotkea vaan kisa ratkesi ajamalla.
 
No et sää ainakaan ihan hereillä ole ollut, koska eihän moottorille käynyt yhtään mitään vaan syy oli jarrussa. Mitä joku aiemmin kommentoi, että Saintz pääsi ennen ohi, niin kyllähän Verstappen valitteli siitä takapäästä jo ennen kuin tilanne meni keskeytykseen ja ohitustilannetta edeltäneitä mutkia ei näytetty, mitkä ilmeisesti johtivat ohitukseen. Kaikenkaikkiaan kyllä tylsähkö kisa, mutta onneksi turva-autoilla ei tarvinnut kisaa sentään sotkea vaan kisa ratkesi ajamalla.
En todellakaan ollut hereillä, arvostin 1,5 tuntia unta enemmän.

Näköjään Sky sportsillakin säästetään rahaa jättämällä puolet tiimistä studioon.
 
Joo, itsekin kummastelin sitä että jengi ei olekaan paikalla. Tosin se Brundlen seisopminen radanvarressa, autojensuhahtelu ohi ja kurvianayysi, tai lähtöruutukävely, hmm, tarvitaanko niitäkään? Onko ne nähty?
Tarvitaanko muuta kuin Tedin muistikirjahöpinät? ;-) Kuskihaastattelut vois kaikille telkkareille hoitaa joku geneerinen firma.
Haastatteluista:
Lando Norris vaikuttaa ok jannulta, verrattuina niljakkaisiin Mersukuskeihin...
 
Sauberilla ei taida olla mitään käsitystä siitä miksi vika ilmenee jatkuvasti samassa renkaassa. Bottas vaan jossitteli ja jossitteli haastattelussa. Aiheuttaa varmasti myös jäätävät paineet sille pyssymiehelle joka on tuossa kulmassa hommissa.
 
Mikä tahansa kisa jossa Verstappen keskeyttää on automaattisesti suunnilleen kauden top5-kisa, kyllähän tuota tuli tuuletettua ja avasi voittotaistelun ensi alkuun kiinnostavaksi. Voittotaistelua ei loppupeleissä tullut kun McLaren ei ollut niin hyvä että olisi mitään saumoja ollut, ja Ferrarin kakkoskuskilla ei ollut tänä viikonloppuna oikein mitään annettavaa.
Jos siellä oli Russell huutamassa red flagia tiimiradioon niin kusipäisyys jatkuu, ihme kun ei mennyt Bottasta etsimään varikolta turpaanvedettäväksi.
Haasiille hyvä pistepotti ja onneksi Albonille kultainen ananas.
F1tv:n selostaja käytti Sainzin kisasta termiä "Verstappenesque" ja sitähän se kieltämättä oli. LeClerkin selitykset vaihteli oversteeringistä understeeringiin ja kaikkea siltä väliltä. Ihan hauska kausi tulossa tuolta kantilta että oikein alleviivataan sitä miten Ferrari jätti väärin kuskin ilman sopimusta.
 
Mikä tahansa kisa jossa Verstappen keskeyttää on automaattisesti suunnilleen kauden top5-kisa, kyllähän tuota tuli tuuletettua ja avasi voittotaistelun ensi alkuun kiinnostavaksi. Voittotaistelua ei loppupeleissä tullut kun McLaren ei ollut niin hyvä että olisi mitään saumoja ollut, ja Ferrarin kakkoskuskilla ei ollut tänä viikonloppuna oikein mitään annettavaa.
Jos siellä oli Russell huutamassa red flagia tiimiradioon niin kusipäisyys jatkuu, ihme kun ei mennyt Bottasta etsimään varikolta turpaanvedettäväksi.
Haasiille hyvä pistepotti ja onneksi Albonille kultainen ananas.
Leclerc sanoi että ei ollut mahdollisuuksia kun piti puolustaa omaa sijaa. Skylla Karun avasi että jos McLaren ei olisi reagoinut Russellin varikkoon ottamalla Norrista sisään liian aikaisin niin Norris olisi ollut kakkonen.
 
Jos ny vähä mietitte asiaa hetken ennen sitä näppiksen hakkamista, niin tuo Russellin red flagin huuto oli ihan aiheellista, auto oli keskellä tietä pohja autojen tulosuuntaan päin ja kuski todella vaarallisessa paikassa samalla, sieltä ku joku sokea olis tullu täysillä päin niin olis käyny huonosti, pohja on se kaikista heikoin lenkki tossa tilanteessa. Kisajohdon olis pitäny se red flag pistää heti tuon kolarin myötä muutenkin.
 
Sauberilla ei taida olla mitään käsitystä siitä miksi vika ilmenee jatkuvasti samassa renkaassa. Bottas vaan jossitteli ja jossitteli haastattelussa. Aiheuttaa varmasti myös jäätävät paineet sille pyssymiehelle joka on tuossa kulmassa hommissa.
kyllä on erittäin hyvä käsitys ja tieto, korjaus vain ei ole mikään helppo. Vika on akselissa, joku suunnittelu virhe minkä vuoksi pultti on vaikea saada paikalleen. Näin Brundle puheli lähetyksessä. Joutuvat suunnittelemaan akselin uusiksi ja siinä menee muutama kisa
 
Kyllä harmittaa Bottaksen puolesta! Sen kerran kun jengi keskeyttää edestä ja vielä useamman auton verran, niin talli onnistuu pilaamaan senkin mahdollisen pistemahdollisuuden.

Onneks Sainz voitti, eikä Leclerc. Toivottavasti on pisteissä edellä muutenkin kauden jälkeen.

Hyvä kisa muutenkin.
 
Ei noissa mitään jarruvaloja ole, valot vilkkuu kun kerätään energiaa hubridisysteemeihin tms. Ei sillä, vähän hassu rankku kyllä.
Kyllä siellä jarruilla oltiin ja jarrutus tapahtui 100m ennen normaalia jarrupaikkaa + painettiin kaasua ja jarrutettiin normaalisti mutkaan.

 
Alonso ei antanutkaan suosiolla mahtavan Mercedeksen mennä ohi vaan ajoi kilpaa sijoituksestaan. Tätä ei sitten tiktok-sukupolven simulaattorisankari osannutkaan odottaa, herpaantui ja pamautti seinään. -> Alonsolle rankkua. Voi jessus. Varmaan tuomareitakin hävettää mutta eivät jaksa kuunnella Toton, Russellin & co. loputonta kitinää niin rangotaan nyt vähän kun ilkeät kanssakilpailijat kilpailee.

Jos Russell huuteli red flagia ollessaan katollaan keskellä tietä niin tuon nyt ymmärtää. Kun katsoo miten tuo auto tielle jäi ja tietää minkälaista sankaria sieltä on perässä tulossa niin varmaan on lusikallinen ajokalsareissa hyvin äkkiä. Eiköhän syyllistä siihen Mersun katollaan olemiseen kannata etsiä kuitenkin Mersun ratista eikä Aston Martinin. Ihan kuin olis samalla kaverilla joskus ennenkin kasetti pettänyt ihan kisan viime hetkillä.
 
Jos Russell huuteli red flagia ollessaan katollaan keskellä tietä niin tuon nyt ymmärtää. Kun katsoo miten tuo auto tielle jäi ja tietää minkälaista sankaria sieltä on perässä tulossa niin varmaan on lusikallinen ajokalsareissa hyvin äkkiä.
Siinä oli onneks Strollin kisainsinööri heti tilanteen tasalla ja varoitti selkeästi radiossa Lancea vaaratilanteesta ja tuplakeltaisista lipuista radalla että kanukki osasi hiljentää siihen sokeaan mutkaan. Muuten luulen että ois tullut todella rumaa jälkeä kun kahtasataa lasautetaan formula-auton pohjalevyyn.
 
Tossahan se videon lopussa Alonson auto kurlaa siihen malliin että 2-3 kierrosta lisää ja se olisi Aston Martin ollut parkissa albert parkissa.
Mitenköhän. ottasko ne Sauberilla loppukaudeksi vaikkapa kelan kuntouttavan työtoiminnan kautta ilmaisen pulttimiehen, siihen ongelmalliseen vasempaan etupyörään?
ei se meno nyt ainakaan tuosta huonommaksi voisi mennä.
 
Harmi kun Russelin auto ei ihan kippaantunut katolleen tuossa kolarissa. Olisi ollut dramaattisin hetki vähään aikaan kun kuviin olisi tullut ylösalaisin oleva auto keskellä rataa ja olisi luullut, että Juuselakin olisi innostunut tilanteesta.
 
Ei noissa mitään jarruvaloja ole, valot vilkkuu kun kerätään energiaa hubridisysteemeihin tms.
No sama asia likimain, edessä oleva hidastaa vauhtia ja reagointiaikaa oli melko hyvin. Mutta takaa tultiin kaasu pohjassa, vaikkei tuossa ollut hyvää ohituspaikkaa.
 
Jos ny vähä mietitte asiaa hetken ennen sitä näppiksen hakkamista, niin tuo Russellin red flagin huuto oli ihan aiheellista, auto oli keskellä tietä pohja autojen tulosuuntaan päin ja kuski todella vaarallisessa paikassa samalla, sieltä ku joku sokea olis tullu täysillä päin niin olis käyny huonosti, pohja on se kaikista heikoin lenkki tossa tilanteessa. Kisajohdon olis pitäny se red flag pistää heti tuon kolarin myötä muutenkin.
Ei se punainen lippu hidasta autoja yhtään sen enempää. Muistetaan esim. Gasly, joka veteli pari vuotta sitten Suzukassa punaisen lipun aikana 250km/h. Siinä mielessä fiksusti kisajohtajalta ottaa käyttöön VSC, joka ainakin pakotti kuskeja hiljentämään.
Vielä parempi ratkaisu olisi GT-luoksissa käytössä oleva Code 60, jolloin maksiminopeus on pudotettava 60 km/h. Jostain syystä F1 ei sitä ole ottanut käyttöön.
 
Juu ei siinä mitään vaaratilannetta enää ollut. Kukaan ei tullut enää vauhdilla. Plus koko tilanteen aiheutti Russell itse ajamalla typerästi seinään, jos taitolentäjä vetää koneen tonttiin niin turhe siinä on itkeä, sama pätee kisakuskeihin.

Valtterista kannattaa muistaa että taakse jäivät kuitenkin Max, Lewis ja Russell, esimerkiksi. Ei paha.
 
IMG_5801.jpeg


Onko legit? Että Sainz diskattu?
 
Täähän oli hyvä läppä, mutta aprillipäivä on vasta ylihuomenna! :rofl:
Pitää kyllä arvostaa kirjoittajaa, kun tuo on aluksi ihan uskottavaa tekstiä, mutta paisuu hauskasti paksummaksi koko ajan. nimim. Matteo Peroni 0.0
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 826
Viestejä
4 411 053
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom