F1 2022 - Singaporen GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Leclerciltä onnistui non-podium putki niin miksi se ei onnistuisi Verstappeniltakin. Epätodennäköistä mutta mahdollista.

No onnistuu voi onnistua toki mutta kyllähän todennäköisin tulos on Verstappenin voitto. Ainakin siis kuivan kelin kisassa, sade voisi sotkea. Ennen tätä kisaa vaikutti melko varmalta, että mestaruus tulee Japanissa. Nyt tuo hieman epävarmempaa, kun vaatisi joko nopeinta kierrosta voiton lisäksi tai Perez/Leclerc akselilta epäonnistumista tai Leclercin jäämistä Perezin taakse.
 
No onnistuu voi onnistua toki mutta kyllähän todennäköisin tulos on Verstappenin voitto. Ainakin siis kuivan kelin kisassa, sade voisi sotkea. Ennen tätä kisaa vaikutti melko varmalta, että mestaruus tulee Japanissa. Nyt tuo hieman epävarmempaa, kun vaatisi joko nopeinta kierrosta voiton lisäksi tai Perez/Leclerc akselilta epäonnistumista tai Leclercin jäämistä Perezin taakse.

Noh, katsellaan mitä sieltä tulee taivaalta

Suzuka.png
 
Monacon kanssa ulos kalenterista tällaiset radat.
Miksi? Tämähän oli tapahtumarikkain kisa aikoihin? Monaco on toki hidas, mutta näillä nopeilla katuradoilla kyllä actionia riittää, ja niitä onkin tulossa pari lisää ensi kaudelle. Pois joutaisi Ranskan ja Unkarin tyyliset jonossa-ajeluradat.
 
Onhan tää hienoa ku voi sitten huomenna uutisista tarkistaa kuka voitti. Olispa jääkiekossakin että epäselvät maalit päätettäisiin ottelun jälkeen.

Tämä on kyllä mikä ihmetytttää. Salo tuossa lähetyksessä sanoi, että niillä on niin paljon hommaa tuolla kun Juusela penäs siltä miksei rangaistuksia jaeta kisan aikana. Samaan aikaan ei ollu mitään mitä tutkitaan, tai ainakaan lähetyksessä niistä kerrottu mitään.
 
Onhan toi ihan naurettavaa, että kisan jälkeen annetaan rangaistus, kun tulokset jo selvillä. Olisiko ollut 5s rangaistus jos Perezin ja Leclercin ero olisi ollut vajaa 5s? Kyllä ne rangaistukset pitää kisan aikana antaa.
 
Tämä on kyllä mikä ihmetytttää. Salo tuossa lähetyksessä sanoi, että niillä on niin paljon hommaa tuolla kun Juusela penäs siltä miksei rangaistuksia jaeta kisan aikana. Samaan aikaan ei ollu mitään mitä tutkitaan, tai ainakaan lähetyksessä niistä kerrottu mitään.

Eikö ne tämän "paljon hommaa" takia uudistanut tuomarointia isolla kädellä? Luulisi että tuolla olisi mietitty skenaarioita valmiiksi. Sit vaan "vihkosta" base tuomio pohjalle ja tapauskohtainen analyysi ja tuomio ulos.
 
Formuloihin saisi kyllä tulla sääntö, jonka myötä kisan tuloksia ei voi muuttaa sen jälkeen, kun pokaalit on jaettu podiumilla. Mahdolliset kisan jälkeiset rangaistukset kärsittäisiin sitten seuraavassa kisassa. Toki rangaistukset nyt yleensäkin pitäisi jakaa itse kisan aikana. Tulee vähän tyhmä olo, jos seuraavana aamuna pitää varmistaa lehdestä, että voittiko podiumin korkeimmalla korokkeella seisonut kujettaja oletettu oikeasti kisan.
 
Formuloihin saisi kyllä tulla sääntö, jonka myötä kisan tuloksia ei voi muuttaa sen jälkeen, kun pokaalit on jaettu podiumilla. Mahdolliset kisan jälkeiset rangaistukset kärsittäisiin sitten seuraavassa kisassa. Toki rangaistukset nyt yleensäkin pitäisi jakaa itse kisan aikana. Tulee vähän tyhmä olo, jos seuraavana aamuna pitää varmistaa lehdestä, että voittiko podiumin korkeimmalla korokkeella seisonut kujettaja oletettu oikeasti kisan.
Samaa mieltä aikarangaistusten osalta. Hylkäykset sitten asia erikseen, jos vaikka todetaan että auto ei ollut sääntöjen mukainen.

Ihan helvetin typerää odotella ”henkeä pidätellen” tuleeko sieltä 0s, 5s vai jopa 10s rankkua. Sääntökirjaan suoraan merkintä mitä tapahtuu jos esim. väli turva-autoon ei pysy sääntöjen rajoissa, niin ei tartte jossitella ja ihmetellä kun kaikki tietää mitä mistäkin rikkeestä tapahtuu.
 
Samaa mieltä aikarangaistusten osalta. Hylkäykset sitten asia erikseen, jos vaikka todetaan että auto ei ollut sääntöjen mukainen.

Ihan helvetin typerää odotella ”henkeä pidätellen” tuleeko sieltä 0s, 5s vai jopa 10s rankkua. Sääntökirjaan suoraan merkintä mitä tapahtuu jos esim. väli turva-autoon ei pysy sääntöjen rajoissa, niin ei tartte jossitella ja ihmetellä kun kaikki tietää mitä mistäkin rikkeestä tapahtuu.

Eikös nämä ole järjestäen mennyt yleensä niin että aikarangaistus katsotaan siten että voittaja saa pitää voittonsa. Mikä nyt sinäänsä on aika typerää.
 
Itse olisin halunnut nähdä että lopussa ero olisi ollut jotain 4.9 tai alle, niin oltaisiin nähty onko FIA halukas noin pienen rikkeen takia viemään toiselta voiton.
Olisiko rankku ollut samat 5 sekuntia, vaiko ruuturankkua seuraavaan kisaan tai jotain vastaavaa.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 826
Viestejä
4 411 053
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom