F1 2021 - Venäjän GP

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 732
Tiimi pyytää useamman kerran sisään ja kuski jopa huutaa että ei niin tiimin piikkiin menee :thumbsup: Mitä McLaren talliin tulee niin kyseessä ei todellakaan ole mikään kokematon talli.
Kyllä sen näkee sääennusteista, että tihkusade muuttuu Esterin perse- malliseksi sateeksi. Sen voi varmaan kertoa kuskillekin.
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
39
Tiimi pyytää useamman kerran sisään ja kuski jopa huutaa että ei niin tiimin piikkiin menee :thumbsup: Mitä McLaren talliin tulee niin kyseessä ei todellakaan ole mikään kokematon talli.

Sanotaanko vaikka näin että nuorella pojalla ei kestänyt tuossa tilanteessa pää, paljon tuli myös oppia tuosta.
Kyllä tallinkin pitäis osata ennustaa tilannetta niin että tästä osataan selvästi sille kuskillekkin ilmoittaa eikä vain pyydellä sinne varikolle. Varsinkin jos apuna jo ollut muitten tallien sektori ajat ja sadetutka näyttänyt että tilanne ei parane. Kärjessä ajamisesta kun ei viime vuosilta mäkille ole kokemusta niin haiskahtaa ettei sitä riskiä huonosta päätöksestä halua kukaan ottaa. Onhan vastaavia nähty.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
500
Kunnon sade loppuun kaiken vielä muuttaa voi. :)
Yllätys että Venäjällä on kauden paskin ohjaaja puikoissa. Missaa about kaikki ohitukset.
Bottas tekee ohituksen!
Olipahan kisa. Kerrankin näin, että suomalaisten suoritukset ei harmita kisan jälkeen. Sade kyllä pelasti Valtterin monelta kiusalliselta kysymykseltä. Niin oman tallin kuin median puolelta.
Näihin tunnelmiin kiteyty täysin myös oma kisa vkl! :)
 
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
944
Kyllä tuli kyynel silmään, kun kaikkien aikojen paras otti sadannen voittonsa. Kiitos Lewis!
 
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
1 582
Meneekö se sääntö niin että varikolle saa mennä valkoisten viivojen yli ilman rangaistusta, koska Norris meni ja ei tullut sakkoa. Tuomariston päätöksessä puhutaan vain siitä että Norris ei saanut sen takia rangaistusta koska ei ylittänyt varikkoviivaa tahallisesti kun liukui sisääntulossa ulos, Lando meni kuitenkin heti uudestaan varikolle ja ylitti valkoisen viivan tahallisesti.

Ei näköjään tullut rangaistusta, FIA:n tuomarit on kyllä täysin munatonta sakkia, ei tuossa ole mitään helvetin järkeä että noita sääntöjä tulkitaan tapauskohtaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
1 970
Siellä taas paskotaan porukalla housuihin.

Huppista 5sec

 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
3 094
Tuolla gridillä on sitten muitakin kuskeja jotka ovat saaneet voiton tallimääräyksillä, yhtään väheksymättä heidän saavutuksiaan.
Joo näinhän se on, mutta ei heidänkään voitot minusta (ehkä joku muukin on samaa mieltä) ole "voittoja" vaan lahjoja.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
4 863
Saattaa se siitä tippua kun kämmäili sateessa varikolle mennessä, riippuen vähän että onko siinä säännössä joustoa.
Mielestäni oikea rangaistus siitä varikolle oikaisusta olisi lisätä suunnilleen se aika lopputulokseen, jonka verran pidempään se yksi kierros slikseillä olisi kestänyt kuin saderankaat hakemalla oikaisemalle varikolle sulkuviivan yli. Eli luokkaa +40 sekuntia. Ja päälle sitten vaikka 10 sekuntia lisää penalttia.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
4 863
Jos oli ohjaajalla homma hakusessa, niin myös Juusela oli tänään todella huono. Meni kuljettajat sekaisin monta kertaa, eikä siis pelkästään mitkään tallitoverit. Kimin varikkokäynnin huomasi noin 15 kierrosta myöhemmin kuin tämä tapahtui yms.
Ensi kaudella formula 1 lähetykset vaihtavat MTV:n kanavilta Viasatille. Eiköhän juuseloille ja mervikallioille tule potkua persuuksille F1 lähetyksistä ja eikä heitä kiinnosta enää formulat sen enempää kuin Valtterilla ajot mersun hyväksi kun potkut tuli tallista.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
57
Arvasin. Joustettiin sateen takia. Tärkeät 2 pistettä Alfalta sivusuun.
Kimin pisteet otettiin pois sääntöjen takia, kun ei voinut tehdä oikein eikä väärin ilman varikolle tuloa... Hämikselle annettin rangaistus Hockenheim:ssa, vaikka paskoi autonsa ennen varikolle tuloa ja ajoi viivan yli, joten miten on linjassa Norriksen tapaus, vaikka hieman on aikaa välissä! Jos kerran sääntöjä noudatetaan...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
4 863
Kimin pisteet otettiin pois sääntöjen takia, kun ei voinut tehdä oikein eikä väärin ilman varikolle tuloa... Hämikselle annettin rangaistus Hockenheim:ssa, vaikka paskoi autonsa ennen varikolle tuloa, joten miten on linjassa Norriksen tapaus, vaikka hieman on aikaa välissä! Jos kerran sääntöjä noudatetaan...
Kannattaa muistaa ettei F1 sarjassa ole kyse urheilusta vaan viihteestä. Sääntökirja on lähinnä vitsi, ja ne rangaistukset ja muut arvotaan sen perusteella mikä tuottaa eniten rahaa sarjan oikeuksien omistajille ja mikä on minkäkin viihdearvo.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
57
Kannattaa muistaa ettei F1 sarjassa ole kyse urheilusta vaan viihteestä. Sääntökirja on lähinnä vitsi, ja ne rangaistukset ja muut arvotaan sen perusteella mikä tuottaa eniten rahaa sarjan oikeuksien omistajille ja mikä on minkäkin viihdearvo.
Nyrkkeily on myös samalla linjalla tuomaroinnin kanssa, kun tuomarointi ei todellakaan ole samaa kaikille! Vituttaa suoraan sanottuna tuo valikointi, jossa virheet jätetään ilman huomiota tai jopa suositaan reilusti!

Toivoin todellakin Landolle ekaa voittoa, kun ajoi hienon kisan ennen kunnon sadetta, mutta erityiskohtelu vei maun touhusta...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
944
Mikä tahansa tuomariston päätös, joka voisi hyödyttää Kimiä, ei toteudu. Jos Kimiä jonkin kirjaamattomankin säännön jollakin tulkinnalla suinkin voidaan rankaista, niin tapahtuu. Ei mitään uutta auringon alla.
Näinhän se on. No F1 kusee omaan nilkkaansa kun menettävät ens vuonna tämän persoonan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 105
Todella sääli ettei Norris voittanu, olis todella ansainnu voittaa toisin kuin blessed, mutta arvostus tuota nuorta miestä kohtaan nousi kyllä entisestään kun veti riskillä ja yritti loppuun asti rimpuilla slikseillä. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 662
Niin se vaan tuli voitto, vaikka ajelikin päin seiniä (aika-ajossa) :D Norrikselta kyllä hyvä kisa, kun oli ainut, joka pärjäsi Hamiltonille.

Pistetilanne kärjessä aika tasan ja olisi seuraavaksi Maxin vuoro voittaa.

Tosiaan Bottaksella on se hauska Twitter kuva, jossa valtava kasa moottoreita. Valitettavaa kyllä, jos se viime kisan uusi moottori oli heti paskana.
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
362
Norris varmaan muisteli MotoGP -kisaa kesältä, kun Red Bull Ringillä alkoi kisan lopussa satamaan niin voitto tuli slickseillä liukastelemalla Binderille kun muut vaihtoivat sadepyöriin...
Nyt kävi näin ja kieltämättähän tuo jälkeenpäin hölmöltä vaikutti, ja tuomaristolta kyllä tunarointia olla antamatta rangaistusta, koska muut ovat vastaavista saaneet
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
328
eikös tuo oo ollu vähän fifty-sixty onko viivan ylityksestä tullu penalttia? Tsunoda sai josta pienestä ylityksestä, mutta Ham ja Ver ei taas saanu ku vetivät suoraksi viivan yli?
 

David ":DA" Imodium

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 913
Red Bullin kannattaisi kyllä valittaa tuosta Norriksen sanktioista. Jos sieltä 5 sekunnin aikasakko tulisi niin olisi tarjolla 2 pistettä lisää RB:n mestaruustaisteluun.
 

abish

Ryzen FTW
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
243
Saisi tulla rangaistus. Säännöt ovat säännöt, vaikka on tämä nykymeno tiedossa. Nyt ainakin RB valittaisi aiheesta. Ehkä jonkun kannattaisi ensi kisassa soveltaa uutta linjausta ihan vain näpäytyksenä.

Red Bullin kannattaisi kyllä valittaa tuosta Norriksen sanktioista. Jos sieltä 5 sekunnin aikasakko tulisi niin olisi tarjolla 2 pistettä lisää RB:n mestaruustaisteluun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 865
Kyllä meni helposti Max Valtterin ohi. Lienee radiossa tullut viesti: Valtteri, it's James Max.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
207
Kyllä meni helposti Max Valtterin ohi. Lienee radiossa tullut viesti: Valtteri, it's James Max.
Kieltämättä. Toisaalta, oikeampi kysymys on että kiinnostaako Valtteria loppuunsa kuka kuljettajien mestaruuden voittaa kun ei itse siitä taistele - ja aika aikaiseen on jo kiellettykin mestaruudesta taistelu tällä kaudella. Veikkaan että ei, tai ainakaan itseä ei kiinnostaisi Valen tilanteessa paskankaan vertaa.

Etenkin kun talli vaihtuu kauden jälkeen ja tilalle tulevalle Russellille iskettiin heti käteen monivuotinen sopimus, niin varmasti nakertaa tallin edesottamukset mielessä. Valen meemi-twiittikin hajonneista koneista jo kertoo, että turhan vakavalla asenteella hän ei ole liikkeellä (tai että välit talliin olisi mitenkään optimaalisella tasolla). Kunhan Mersu voittaa tallimestaruuden niin Vale on tehnyt sen mitä pitikin, ja sitten voi lähteä testailemaan uutta työsuhdeautoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 527
Omaa pohdintaa tuohon Maxin ohitukseen Valtterista.

Se mutkahan on vähän sellainen, että takaa tuleva tulee sieltä takavasemmalta piilosta ja voisin kuvitella, että siinä kohtaa kun toinen lähtee tekemään ohitusyritystä, niin se on jo vähän myöhästä lähtee peittelemään ja jos etukäteen peittelee, niin se pilaa sen jyrkän oikeen sisäänmenon, jolloin se mutkan ulostulo on luultavasti hitaampi kuin siltä normaalilta linjalta ja se takana tuleva nopeempi pääsee enivei ohi.

edit: eli käytännössä olis Bottas tehnyt niin tai näin, niin Max olis tullu ohi.
 
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
944
ei bottas varmasti vittuilakseen ohi maxia päästä tai ylipäätänsä ketään. ajoi ihan täysiä omaa kisaansa mutta vauhti vaan on toi
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
3 094
Niin se vaan tuli voitto, vaikka ajelikin päin seiniä (aika-ajossa) :D Norrikselta kyllä hyvä kisa, kun oli ainut, joka pärjäsi Hamiltonille.

Pistetilanne kärjessä aika tasan ja olisi seuraavaksi Maxin vuoro voittaa.

Tosiaan Bottaksella on se hauska Twitter kuva, jossa valtava kasa moottoreita. Valitettavaa kyllä, jos se viime kisan uusi moottori oli heti paskana.
Niin tuli, luulen ettei olisi voittanut ilman Norrisin "tottelemattomuutta" eli jälleen sitä Hamille tyypillistä tuuria, toki Verstappenilla oli sitäkin enemmän. Verstappen sai tossa itselleen pienen edun?, Hamille tulee se konerangaistus.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
3 094
ei bottas varmasti vittuilakseen ohi maxia päästä tai ylipäätänsä ketään. ajoi ihan täysiä omaa kisaansa mutta vauhti vaan on toi
Vaikea sanoa puuttuiko viimeinen yritys, vai onko auto oikeasti huono toisen perässä ajaessa Hamillakin näytti olevan ongelmia eka vedolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 662
Niin tuli, luulen ettei olisi voittanut ilman Norrisin "tottelemattomuutta" eli jälleen sitä Hamille tyypillistä tuuria, toki Verstappenilla oli sitäkin enemmän. Verstappen sai tossa itselleen pienen edun?, Hamille tulee se konerangaistus.
Jep. Kyllä Norris olisi voittanut, jos olisi tullut vähän aiemmin varikolle.

Hamiltonille tosiaan tulee moottorirankku johonkin seuraavista kisoista. Lupaa ihan hyvää Maxin mestaruuden kannalta. Vaikka onkin monta kisaa vielä jäljellä.
 
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
1 582
Mitä tuohon Landon tapaukseen tulee niin sama tallin Ricciardolla ei ollut mitään ongelmia hakea välikelin renkaita ajoissa.

Russell: Told his engineer to "Get the inters ready" during lap 48. Entered the pits at 1:29:03, lap 48, being the first out of everyone.

Good call that could've seen him move up in the points. Ultimately couldn't get his already used inters to work. P11 --> P10

Bottas:
Told by his engineer to stay out during lap 47. Told his engineer "We should have boxed" during lap 48. Entered the pits at 1:29:05, lap 48.

Good call that saw him gain the most positions out of any driver during the pitstops. P13 --> P5

Räikkönen:
Discussed the option of pitting and tyre choice with his engineer during lap 48. In classic Kimi fashion made the call to come in on his own and entered the pitlane at 1:29:07, lap 48.

An ice-cold last second decision that resulted in solid points for Alfa. P15 --> P8

Mazepin:
Told his engineer to box for inters during lap 48. Reaffirmed to his engineer that inters were needed "otherwise I'm not gonna keep it on track". Entered the pitlane at 1:29:14, lap 48.

Good call that kept him on track and gave him the ability to overtake some cars for the first time, including unlapping himself multiple times. Too far back for it to matter. P19 --> P18 (Latifi retirement)

Verstappen: Made the call not to pit during lap 48. After seeing multiple cars slide off in front of him and feeling like he was losing time, made the call with his engineer to box for inters the following lap. Entered the pitlane at 1:30:39, lap 49.

Good call that saw him gain the most points out of anyone. Overtaking Sainz and Ricciardo right before the pits secured his podium. P7 --> P2

Sainz:
Thought about pitting during lap 48, but decided to stay out "one more lap". Made the call to box for inters the following lap. Entered the pits at 1:30:41, lap 49.

Lost 3 places during the "one more lap" that he decided to stay out. It is unlikely that he would have beaten Verstappen for P2 if he pitted earlier. In the end a good call that got him his 3rd podium of the year. P4 --> P3

Ricciardo:
Informed his team it was too slippery to stay out. Made the call for inters together with his engineer during lap 49. Entered the pits at 1:30:43, lap 49.

Good call that gained him two positions and gave him a chance at a podium. P6 --> P4

Stroll:
After hitting Vettel, was told to box for inters during lap 48. Changed his mind and ignored orders to box after seeing how dry some parts of the track were. "Can you stay out on these conditions" "Yes!" immediately followed by a trip into the barrier. After giving Gasly a love tap, was asked for softs or inters. Asked to pit for softs during lap 49. Entered the pits at 1:31:06, lap 49, where his team ignored the call for softs and put him on inters.

Although in a quite frantic manner, his team's decision to box him for inters was correct. While Stroll's decision to stay out another lap was reasonable, his driving wasn't. P10 --> P11

Hamilton:
Was told to box during lap 48, but ignored his engineer and stayed out. Being told "there's more [rain] coming" convinced him to enter the pits at 1:31:41, lap 49.

Great call by Mercedes to call in Hamilton while he was hesitant at first if it was the right decision or not. Ended up winning him the race. P2 --> P1

Tsunoda:
Was called in to box without any discussion right before lap 49. Entered the pits at 1:29:49, lap 49, and was fitted with the soft tyre. Finally gave feedback during lap 50 that it's too slippery and the inters would be faster. Was told by his engineer to stay out. Was called in to box the following lap and entered the pits at 1:34:37, lap 51.

Good call by his engineer to pit him that early. Very bad call to fit him on softs. P18 --> P17 (Latifi retirement)

Alonso: Was unsure whether to pit or not during lap 49. Did not discuss pitting at all during lap 50. "It's raining very heavy now". Made the call to box and entered the pits at 1:34:42, lap 51.

In hindsight a bad call to stay out during lap 49. Managed to save points through his wet weather driving skills. P5 --> P6

Perez:
Was told by his engineer during lap 49 and 50 that it was his call if he wanted to pit for inters. Decided to stay out. Finally entered the pits at 1:34:44, lap 51, where he had a small shunt into the wall in pit entry.

Was left mostly on his own to make the decision for inters. Did not make the right one. P3 --> P9

Vettel:
Was informed by his engineer during lap 49 that the rain would get a bit worse and they were thinking about boxing. Responded that the tyres were still okay. Was informed by his engineer during lap 50, that they thought the correct choice would be to come in for inters. Responded that the track was getting better and was then ordered to stay out. "Now there's more rain, shit". Entered the pitlane the following lap at 1:35:14, lap 51.

Gambled with his decision and, like many others, got caught out by the sudden rain. P9 --> P12

Gasly:
After getting hit by a slippery Stroll, made the call in lap 49 to stay out to try and hang on. After being informed that the rain "is not getting any worse" by his engineer, decided to stay out during lap 50 as well. Was met with "so much rain" instead. Entered the pits at 1:35:56, lap 52.

Was not happy with the information his engineer gave him. "Whatever we do with the weather forecast, we need to change". P14 --> P13

Ocon:
Told his engineer during lap 48 that it wasn't wet enough yet and didn't pit during lap 49. Was told during lap 50 that the rain would ease off and there was no further discussion to pit. Quickly after starting the next lap was told "Reports of heavy rain" by his engineer. Meanwhile driving in the heavy rain, they agreed to box. Entered the pitlane at 1:36:05, lap 52.

In hindsight a bad decision that saw him miss out on an opportunity to salvage his race and score some points. P12 --> P14

Giovinazzi:
Beepity boopity. No radio. Entered the pits at 1:36:23, lap 52.

No radio communication with his team led Giovinazzi to be one of the last ones to pit. P16 --> P16

Norris:
Got asked about inters during lap 49 but gave a clear "NO!" for an answer. Went for the all or nothing approach the following lap while 2nd place was still on the table, ultimately pitting 2 laps too late. Entered the pitlane at 1:36:38, lap 52.

In hindsight a bad call that lost them the race. The all or nothing approach saw them lose out on a podium all together. P1 --> P7

Leclerc:
Was told that Sainz was coming in for inters during lap 49, just before overtaking him. Was probably wise to stay out or we would have had a Sakhir 2020 repeat. After discussing the rain with his engineer, decided to stay out during lap 50. "If you think you can keep the car on track, stay out, if not, it's best to come in" led Leclerc to make the insane call to stay out during lap 51. Being told to box right before pit entry did not change his mind. After multiple off-track adventures, entered the pits at 1:38:01, being the last to pit during the final lap of the grand prix (lap 53).

Was unlucky during lap 49 that his pit crew was waiting to pit Sainz. Could have salvaged some points by pitting the next lap, but unclear communication from his engineer led him to gamble and stay out. Having had so much fun sliding off the track, he decided to do it again for another lap. P8 --> P15

Latifi/Schumacher:
Retired.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
4 863
Se mutkahan on vähän sellainen, että takaa tuleva tulee sieltä takavasemmalta piilosta ja voisin kuvitella, että siinä kohtaa kun toinen lähtee tekemään ohitusyritystä, niin se on jo vähän myöhästä lähtee peittelemään ja jos etukäteen peittelee, niin se pilaa sen jyrkän oikeen sisäänmenon, jolloin se mutkan ulostulo on luultavasti hitaampi kuin siltä normaalilta linjalta ja se takana tuleva nopeempi pääsee enivei ohi.
Eli suomeksi sanottuna kyseinen mutka on harvinaisen hyvä nykyaikana F1 radoilla, koska se mahdollistaa hitaamman auton ohituksen.
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
287
Mitä tuohon Landon tapaukseen tulee niin sama tallin Ricciardolla ei ollut mitään ongelmia hakea välikelin renkaita ajoissa.
Johdosta nyt vaan on huomattavasti suurempi kynnys tulla ensin varikolle. Jos vettä ei olisikaan tullut lisää, niin siinä olisi lahjoittanut voiton Hamiltonille. Taaempaa taas kannattaa joka tapauksessa kokeilla ja mahdollisimman aikaisin kun hävittävää on vähän.

Mitä tulee Maxin ohitukseen Bottaksesta, niin onko Bottas siis joskus puolustanut sijoitustaan? Minusta tuntuu, että Valtteri ajaa yleensä omaa kisaansa ja jos joku on nopeampi, niin sitten antaa mennä ohi. Tosi vähän muistan nähneeni hänen ajavan puolustuslinjaa.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
55
Ihmeellistä perseilyä miten Kimiltä vietiin pisteitä (ja parempi sijoitus), vaikka lähes yksinkertaisinta ja hyvin vaarallista sääntöä rikottiin törkeästi.

Perustelut on kyllä niin perseestä, että kyseisen kuskin ei pitäisi edes ajaa F1:siä, kun tarvitaan tuollaiset vakuuttelut miksi ei tule edes 5 sekunnin aikarangaistusta. Ihan vitun naurettavaa.

Sääntöjä rikottiin selvästi mutta koska:

https://www.gpfans.com/en/f1-news/70200/norris-escapes-penalty-for-russia-pit-mishap/

En tiedä voiko Alfa tuosta vielä valittaa mutta varmasti kannattaisi.
 
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
1 582
Johdosta nyt vaan on huomattavasti suurempi kynnys tulla ensin varikolle. Jos vettä ei olisikaan tullut lisää, niin siinä olisi lahjoittanut voiton Hamiltonille. Taaempaa taas kannattaa joka tapauksessa kokeilla ja mahdollisimman aikaisin kun hävittävää on vähän.
Lando meni varikolle vasta kierroksella 52 ja Hamilton 49, Lando menetti tuossa riskipelissä myös podiumin. Halusi varmaan sitä ensimmäistä voittoa niin paljon että oli valmis riskeeraamaan koko kisan sen vuoksi.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
78
Omaa pohdintaa tuohon Maxin ohitukseen Valtterista.

Se mutkahan on vähän sellainen, että takaa tuleva tulee sieltä takavasemmalta piilosta ja voisin kuvitella, että siinä kohtaa kun toinen lähtee tekemään ohitusyritystä, niin se on jo vähän myöhästä lähtee peittelemään ja jos etukäteen peittelee, niin se pilaa sen jyrkän oikeen sisäänmenon, jolloin se mutkan ulostulo on luultavasti hitaampi kuin siltä normaalilta linjalta ja se takana tuleva nopeempi pääsee enivei ohi.

edit: eli käytännössä olis Bottas tehnyt niin tai näin, niin Max olis tullu ohi.
Tuossahan on heti perään tiukka mutka vasemmalle, jolloin huonommallakin ulostulolla pystyy pitämään sijoituksen. Ei ole sen vertaa suoraa välissä että takana oleva kerkeäisi rinnalle.

Max lähti aika kaukaa ohitukseen niin veikkailen että Bottaksella oli after partyt mielessä ja pääsi yllättämään
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
287
Lando meni varikolle vasta kierroksella 52 ja Hamilton 49, Lando menetti tuossa riskipelissä myös podiumin. Halusi varmaan sitä ensimmäistä voittoa niin paljon että oli valmis riskeeraamaan koko kisan sen vuoksi.
Epäilemättä, muutenhan olisi ehdottomasti kannattanut tulla kierros Hamiltonin jälkeen, niin olisi pelastanut ainakin kakkospaikan. Toisaalta tilanne taisi eskaloitua aika äkkiä ja ajaminen muuttui yhden kierroksen aikana täysin mahdottomaksi.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
656
Mitä tulee Maxin ohitukseen Bottaksesta, niin onko Bottas siis joskus puolustanut sijoitustaan? Minusta tuntuu, että Valtteri ajaa yleensä omaa kisaansa ja jos joku on nopeampi, niin sitten antaa mennä ohi. Tosi vähän muistan nähneeni hänen ajavan puolustuslinjaa.
2014 kaudella oli varsinkin tunnettu siitä, että puolusti helvetin hyvin, jopa silloin ylivoimaisia mersuja vastaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
143 609
Viestejä
2 742 940
Jäsenet
53 090
Uusin jäsen
Jugilainen

Hinta.fi

Ylös Bottom