- Estetty
- #351
No oliko sun mielestä tämä Valtterin pysähdys Monacossa sitä mitä Toto sanoiOnneksi tekissä tiedetään totuus Totoa paremmin
No oliko sun mielestä tämä Valtterin pysähdys Monacossa sitä mitä Toto sanoiOnneksi tekissä tiedetään totuus Totoa paremmin
Eiköhän tämä ole se bottaksen viimeinen kausi mersulla. Mutta ei ongelma se että ei pysty haastamaan hamiltonia vaan se että nyt pitäis alkaa ajaa hamiltonin seuraajaa sisäänNo eihän tota Bottaksen menoa voi hyvällä katsoa lukuunottamatta ekaa kautta Mersulla jossa pysty vähän haastamaan Hamiltonia. Jos itse olisin tallipäällikkö tallissa jossa auton pitäisi riittää 1-2 sijaan ja toinen kuski ei pysty toteuttamaan, olisi "kokeilujakso" ja päättynyt. Miksi väkisin pitää joku kuski jos rivissä tallipaikan ottajia, jolla mahdolista saada parempia tuloksia. Ei tämä nyt mitään hyväntekeväisyyttä ole. Toki huonoa tuuriakin Bottaksella, mutta eihän se nyt Hamilonia vaan pysty haastamaan.
Mercedes on voittanut kuljettajien ja valmistajien MM-tittelin Bottaksen aikakaudella tähän saakka, niin lopputulos on ollut riittävä. Rosbergin ja Hamiltonin taistelun jälkeen on varmaan ollut vain ihan hyvä juttu, että tallissa on selkeä ykköskuski. Tällä kaudella saattaa tosin tehdä tiukkaa valmistajien MM-tittelin voittaminen.No eihän tota Bottaksen menoa voi hyvällä katsoa lukuunottamatta ekaa kautta jossa pysty vähän haastamaan Hamiltonia. Jos itse olisin tallipäällikkö tallissa jossa auton pitäisi riittää 1-2 sijaan ja toinen kuski ei pysty toteuttamaan, olisi "kokeilujakso" ja päättynyt. Miksi väkisin pitää joku kuski jos rivissä tallipaikan ottajia, jolla mahdolista saada parempia tuloksia. Ei tämä nyt mitään hyväntekeväisyyttä ole. Toki huonoa tuuriakin Bottaksella, mutta eihän se nyt Hamilonia vaan pysty haastamaan.
Tämä taktiikka toimii jos autot pystyy ajamaan luotettavasti 1-2 sijoille ja kysymys on vaan siitä kumpi voittaa ja kumpi toka (eli niinkun oli Hamilta-Rosberg aikakaudella). Sitten kun aletaan ajaa tosissaan toista tasaväkistä tallia vastaan pitää kummankin kuskin pystyä suorittamaan voittajan tavoin, koska se lisää tittelin saamisen mahdollisuutta, tallipistevoittoa ja taktisia mahdollisuuksia (nyky tilanne). Onhan toi Bottas ollut ihan kivasti 3 monessa kisassa mutta kun pitäis pystyä haastamaan Verstappenia jos tallikaverin pystyy.Mercedes on voittanut kuljettajien ja valmistajien MM-tittelin Bottaksen aikakaudella tähän saakka, niin lopputulos on ollut riittävä. Rosbergin ja Hamiltonin taistelun jälkeen on varmaan ollut vain ihan hyvä juttu, että tallissa on selkeä ykköskuski. Tällä kaudella saattaa tosin tehdä tiukkaa valmistajien MM-tittelin voittaminen.
Toto Hamiltonista sanoi:Wolff ei ollut valmis kritisoimaan Hamiltonia isommin. "Ei sitä voi kutsua virheeksi", sanoi Wolff.
- Kyse oli enemmänkin ongelmasta sormien kanssa, näki Wolff.
Siis saahan Max sen nopeimman kierroksen pitää, mutta se vaan ei saa siitä pistettä.
No olitpas hauska Mutta juu, juurikin noin.
Periaatteessa vastaus oli ihan validi, tuloksiinhan kirjataan aina nopein kierros, sai siitä pistettä tai ei.Tähtäsin näsäviisaaseen, mutta otan hauskankin.
Taas Pelle kun totesi että kuskin moka?Ihan uskomatonta paskaa taas Toton suusta. Pitäisikö sinne joku mediavastaava hankkia. Eihän tuolle pellelle voi kuin nauraa.
Totesi siis Hamiltonista, ettei ollut kuljettajan moka. Bottaksen kohdalla tällä kertaa sentään myönsi, että tolla autolla ei ollut mitään tehtävissä.Taas Pelle kun totesi että kuskin moka?
Hamiltonille on tainnut jäädä radiokeskusteluissa päälle sellainen "sanoo yhtä, mutta todellisuus on toinen"-moodi:Touche.
Suora transcript Skyn haastiksesta:Totesi siis Hamiltonista, ettei ollut kuljettajan moka. Bottaksen kohdalla tällä kertaa sentään myönsi, että tolla autolla ei ollut mitään tehtävissä.
Speaking to Sky Sports he explained that the issue was caused by a switch on the steering wheel. However, Wolff insisted that it was just a piece of bad luck more than anything, exclaiming that: "It can't be called a mistake.
"It was just when Sergio when he came over... we have the same procedure. He touched the button that changed the brake balance and the brake balance went all the way forward and the car didn't stop."
Adding that, "I think it was more a simple finger problem," rather than the smoking brakes visible before the restart.
Eihän Russell tarvi sovittaa ku sillä jo valmiina penkki viime vuodestaJoo, Hamilton ei tee ikinä virheitä. Nytkin vika oli vain epäonnisesti ratin ja kämmenen välissä. Eiköhän kuski ole itse täysin vastuussa siitä mitä nappeja sieltä ratista painellaan. Kuvitelkaa sama jos Bottas olisi samassa tilanteessa tehnyt samanlaisen virheen, siellä olisi jo lentänyt niskapersotteella tallista pihalle ja Russell olisi jo sovittelemassa penkkiä seuraavaan kisaan...
Pulttipyssy pyöräyttää mutterin sileäksi -> kuskin vika
Kuski unohtaa muuttaa asetuksen autossa -> ei kuskin vika
Eipä mulla oikeastaan muuta kommentoitavaa.
Jaa nyt siellä on ääni muuttunut kellossa, mutta mielestäni juuri nämä ennen syvällisempiä analysointeja lausutut "ensituntumat" kertoo minkälaisilla ennakkoasenteilla ja painotuksilla siellä tallissa toimitaan. Toinen bussin alle ja toinen pumpuliin ennen kuin faktoja on ehditty tarkistella.Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Toto Wolff: "Yeah, probably was my mistake. Because when I was analysing the whole stop I said that he was a few centimetres short, without (...) putting any blame. [Bottas] was actually very precise in the stop. So, he has no fault in all of this, it was our problem."
Asiaan liittyvä video tuli vastaan( Why Hamilton Lies About His Tyres | Formula 1 Team Radio Explained ):Hamiltonille on tainnut jäädä radiokeskusteluissa päälle sellainen "sanoo yhtä, mutta todellisuus on toinen"-moodi:
- "Renkaat ovat aivan loppu" -> voi ajaa oikeasti n. 20 kierrosta pidempään kuin muut, ja enimmäkseen kisan nopeimpia kierroksia
- "Losing power" -> voi laittaa vaikka aika-ajo asetukset koneesta päälle tarvittaessa
- "Hän osui minuun!" -> jää itse roikkumaan mahdottomaan tilanteeseen kun joutuu ohitetuksi (luottaa että muut väistää hänen kanssaan) tai osuu itse kilpailijaan
- "Miksi valittiin näin paska strategia? Mitvit?" -> strategian ansiosta kehnosta tilanteesta tulee voitettu GP
- "Tämä on maraton, ei sprintti" -> all-in hyökkäyksellä uusintastarttiin huolimattomalla ratin kytkinten käytöllä sen sijaan, että ottaisi varmat pisteet kotiin
Monacossa oli Hannu Hanhi ongelmissa eilen Hamilton mokasi omaa syytään. Monacossa Bottas oli paremmassa vauhdissa. Eilen Bottaksen auto ei vaan kulkenut. Ei päässyt pitkällä suorallakaan McLarenista ohi, vaikka teoriassa olisi voinut saada imuapua ja oli takasiipi auki.No eihän tota Bottaksen menoa voi hyvällä katsoa lukuunottamatta ekaa kautta Mersulla jossa pysty vähän haastamaan Hamiltonia. Jos itse olisin tallipäällikkö tallissa jossa auton pitäisi riittää 1-2 sijaan ja toinen kuski ei pysty toteuttamaan, olisi "kokeilujakso" ja päättynyt. Miksi väkisin pitää joku kuski jos rivissä tallipaikan ottajia, jolla mahdolista saada parempia tuloksia. Ei tämä nyt mitään hyväntekeväisyyttä ole. Toki huonoa tuuriakin Bottaksella, mutta eihän se nyt Hamilonia vaan pysty haastamaan.
Joo onhan sillä ollut huonoa tuuria mutta tarkotan vaan yleisesti, että jos otetaan Bottaksen koko Mersuajan kaikki kisat ja verrataan tilostoja Hamiltoniin niin eihän se pysty sitä haastamaan samalla lailla kun vaikka Rosberg kisassa tai aika-ajoissa (vaikka otettais noi auton hajoamiset pois tilastoista). Ekalla kaudella vähän mutta sen jälkeen ei oo enää pärjännyt.Monacossa oli Hannu Hanhi ongelmissa eilen Hamilton mokasi omaa syytään. Monacossa Bottas oli paremmassa vauhdissa. Eilen Bottaksen auto ei vaan kulkenut. Ei päässyt pitkällä suorallakaan McLarenista ohi, vaikka teoriassa olisi voinut saada imuapua ja oli takasiipi auki.
Niin se vaan on. ettei "Ladalla pääse Ferrarista" ohi vaikka perässä pysyykin, tosin välimatka kasvaa.
Toivotaan, että Mersu saa autonsa kuntoo. Seuraavissa kisoissa asia auttaa myös, että RedBull joutuu luopumaan sääntöjen tulkinnan/mittauksen tiukentuessa taipuvasta takasiivestä
Ja 2019, varsinkin ekat kisat meni aika tasaväkisesti.Joo onhan sillä ollut huonoa tuuria mutta tarkotan vaan yleisesti, että jos otetaan Bottaksen koko Mersuajan kaikki kisat ja verrataan tilostoja Hamiltoniin niin eihän se pysty sitä haastamaan samalla lailla kun vaikka Rosberg kisassa tai aika-ajoissa (vaikka otettais noi auton hajoamiset pois tilastoista). Ekalla kaudella vähän mutta sen jälkeen ei oo enää pärjännyt ollenkaan.
Vaikeaa tietää mitä tallien sisällä tapahtuu, mutta se on aivan varmaa ettei Bottas ole hidas eikä varsinkaan noin hidas kuin mitä viime kisassa eli autot olivat varmasti erilaiset. Mersu on ollut monessa kisassa ongelmissa Hannu Hanhenkin ohjastamana joutuessaan likaiseen ilmaan. Se mikä Bottaksen ajossa on mielenkiintoista, ettei hän ole juuri autoaan hajoittanut omiin virheisiinsä, josta taas tulee se ajatus onko säästelty autoa. Muutenkin F1 kisojen seuraaminen on katsojalle ikävää, kun ei teidä missä kohtaa säästellään bensaa tai renkaita.Joo onhan sillä ollut huonoa tuuria mutta tarkotan vaan yleisesti, että jos otetaan Bottaksen koko Mersuajan kaikki kisat ja verrataan tilostoja Hamiltoniin niin eihän se pysty sitä haastamaan samalla lailla kun vaikka Rosberg kisassa tai aika-ajoissa (vaikka otettais noi auton hajoamiset pois tilastoista). Ekalla kaudella vähän mutta sen jälkeen ei oo enää pärjännyt.
Totohan on sanonut ettei enää halua samanlaista tilannetta kuin oli Rosbergin kanssa, joten en ihmettelisi vaikkei ihan tasapuolista kohtelua kuskit saisikaan.Joo onhan sillä ollut huonoa tuuria mutta tarkotan vaan yleisesti, että jos otetaan Bottaksen koko Mersuajan kaikki kisat ja verrataan tilostoja Hamiltoniin niin eihän se pysty sitä haastamaan samalla lailla kun vaikka Rosberg kisassa tai aika-ajoissa (vaikka otettais noi auton hajoamiset pois tilastoista). Ekalla kaudella vähän mutta sen jälkeen ei oo enää pärjännyt.
No ainaki hyvin jääny mieleen kisa missä Kimi voitti mestaruuden. Mitäs muita tapauksia on tiedossa?Ei ollut ensimmäinen kerta kun Hamilton sekoilee nappien kanssa, oma moka oli.
Sekin oli lopulta jonkun toimittajan omakeksimä lainaus, jonka oikaisua ei tunnu kukaan enää muistavan.No ainaki hyvin jääny mieleen kisa missä Kimi voitti mestaruuden. Mitäs muita tapauksia on tiedossa?
Ko nappulanpainallus näkyy tässä videolla heti seuraavana häkkisen "käsientaputtelun" jälkeen.. mutkaan mentäessä painaa vasemman käden peukalolla.No ainaki hyvin jääny mieleen kisa missä Kimi voitti mestaruuden. Mitäs muita tapauksia on tiedossa?
Suoralla hyppää jo N:lle, kuulee myös äänestä. Eli koitti sillä napin painalluksella korjata tilanteen.Ko nappulanpainallus näkyy tässä videolla heti seuraavana häkkisen "käsientaputtelun" jälkeen.. mutkaan mentäessä painaa vasemman käden peukalolla.
edit: Painaa kääntäessä vahingossa N nappulaa, eli gearbox neutral, vaikka varmaan oli tarkoitus painaa +10 nappulaa
edit2: Tai sitten... hmm... en ookkaa varma, meneekö tuo neutral päälle jo tuossa suoralla, ja N:n painaminen itseasiassa on sen takia että yrittää korjata ko. tilanteen?
edit3: jokatapauksessa, ehkä tässä jo ollaan pitkällä offtopicissa.