- Liittynyt
- 14.05.2017
- Viestejä
- 5 921
Ocon päättää laittaa varikon sisäänajoon parkkiin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hieno kausi,tai siis loppukausi Kimiltä ja ens kaudeks riutumaan Sauberille?
Miten ne säännöt muuten muuttuu? Jotain aerohärpäkkeitä taas karsitaan mutta mitä muuta?Säännöt muuttuu ens kaudeksi niin sitä ei pysty vielä kukaan sanomaan että missä iskussa Sauber on ens kaudella.
Voishan sitä olettaa että eivät kykene haastamaan kärkitalleja, mutta sen näkee sitten ensi kaudella.
Tervetuloa Formula 1:iin. Maailman "nopein" rata-autosarjaOn tää kyllä kun nopein kiekka on 6 sekuntia paalu aikaa hitaampi.
Valtterilta on selkäranka katkaistu, hamiltonin ylivoima ja siihen vielä tallin nöyryytys päälle.
Ei vaan pysty enää suorittaan. Japaniin heikin kanssa, sitten meillä on maailman nopein heikki ja valtteri.
Tuo kuulostaisi paljon paremmalta, jos Bottas olisi hemmetin nopea mutta ajaisi renkaansa pilalle tai bensan loppuun. Nyt hän on hidas ja tekee sen silti.Nopeitahan nuo on molemmat, kisavauhdin ylläpitämisessä se ongelma on/oli.
Tuo kuulostaisi paljon paremmalta, jos Bottas olisi hemmetin nopea mutta ajaisi renkaansa pilalle tai bensan loppuun. Nyt hän on hidas ja tekee sen silti.
Jos lyö aika-ajoissa Hamiltonin tasoisen kuskin edes kerran, niin ei voi puhua hitaasta kuljettajasta.
Nää on näitä ihan turhia juttuja nämä. Kokonaisuutta tietenkin katsotaan, ei hamiltonkaan mikään jumala ole ja huono päivä tulee hänellekin joskus jolloin valtteri on parempi.
Tulee varmasti ensikaudellakin joku viikonloppu jossa valtteri on nopeampi.
Eihän valtteri hidas ole, mutta ei ole selkeästi mersu alla näyttänyt että ansaitsee paikan parhaassa tallissa, se on vain kylmä fakta. Vaikka rosberg hävisikin hamille useammin kuin voitti,
oli vääntö näiden kahden välillä ihan eri luokkaa kuin mitä valtterin ja hamin välillä on ollut.
Hami (ja vastaavat rokkikukot) syövät hissukka kuskit elävältä ja sitten ylistävät näitä huippu tallikavereina, perus psykologiaa, ensin lyödään maihin ja sitten muka kehutaan että ei tunnu niin pahalta, tuntuu
siltä että mähän teen ihan hyvää duunia kun kaverikin kehuu. Rosbergi ei tyytynyt tällaiseen kohteluun, vaan otti oman paikkansa ja näytti hamiltonille että on tasavertainen kilpailija, ei mikään hovimestari.
Nämä 1 vuoden sopparit myös osoittavat sen, että talli haluaa pitää bottaksen juuri tuossa asemassa ja bottas sen hyväksyy.
Jotenkin tuntuu että kauden aikana autoa on kehitetty enemmän Hamiltonille sopivaksi?Jos lyö aika-ajoissa Hamiltonin tasoisen kuskin edes kerran, niin ei voi puhua hitaasta kuljettajasta. Kisassa on niin paljon kaikkea muutakin tehtävää nykyään kuin olla pelkästään nopea, eiköhän tuo Bottaksella johdu auton säätämisestä ja sitä kautta renkaat kuluu loppuun.
Väkisinkin noin käy kun ei toinen osaa vaatia mitään. Ihan jees -meininki näkyy tuloksissa just noin.Jotenkin tuntuu että kauden aikana autoa on kehitetty enemmän Hamiltonille sopivaksi?
Sama melkein viime vuonnakin kauden puolivälin jälkeen kuin Bottaksen vauhti hiipui..
Väkisinkin noin käy kun ei toinen osaa vaatia mitään. Ihan jees -meininki näkyy tuloksissa just noin.
No esim.No kerro meille mitä kaikkea pitäisi vaatia? Sellaistako vaikka kuten Alonso, joka vaati että Hamiltonilla loppuu bensa kesken kisan, vai jotain muuta?
No esim.
- omalle ajotyylille sopivaa autoa,
- ettei tallikaveria siirretä edelle ihan vain koska,
- että pomo ei julkisesti kutsuisi wingmaniksi,
- että varikolla ollaan skarppina omien taktiikoiden suhteen ja
- ennen kaikkea ettei oma taktiikka ole suoraan sidottu tallikaverin taktiikkaan.
Sit siinä ohessa pitää osata olla just sopivan verran mulkku ettei muut ala käyttää kiltteyttä hyväkseen.
Mää vaatimassa kaks päätä pidemmältä pomolta et "hei etsä viitsisitsä hei ku mul tulee paha mieli".Ja mistä tiedät että Valtteri ei kyseisiä asioita vaadi? Aivan, et mistään
Jep, ihan perus käytös,
ei siinä tarvita mitään suurta vittuilua ja muuta, pitää vaan selkeästi osoittaa että itselle ei vittuilla ja että en ole mikään heittopussi.
Hyvä esimerkki tällaisesta selkeästä paikan ottamisesta on vaikkapa se kun Vilander haastatteli kimiä ja
rupesi selittämään jotain vanhoista karting ajoista ja kuinka hän nöyryytti kimiä jne.
Kimi kuunteli vilanderin höpötykset ja totesi vain että, no sinä istut siinä haastattelemassa ja minä ajan formulaa.
Suit sait oli vilanderille osoitettu paikka. Eikä mennyt välit jne.
Heik..siis Valtteri olisi tässä tilanteessa laittanut hatun päähän.
Kyllähän se Valtteri valitettavasti on niin hajuton ja mauton kun olla voi.
Itsellä ei aiheuta sen kummempia riemunkiljahduksia vaikka voittaisi kisan aina sillon tällöin.
Eiköhän tässä käy ns. Kovalaiset Mclarenilla, -20 kaudelle Ocon Valtsun tilalle ja vaihto huonompaan tod.näk williamsille (jos edes pääsee) ajamaan taas kausi ja veks ajamaan jotain kiinan sarjaa maamoottoreilla..
mutta Bottaksen luonne on sellainen kuin se on, hankala se on olla mulkku jos ei ole.
Jos mennään vielä askelta diipimmälle tasolle niin sopii miettiä onko moottoriurheilijoiden arvostus ylipäätään tarpeellista? Polttavat hirveän määrän maapallon rajallisia resursseja muutaman etuoikeutetun parin tunnin viikottaista adrenaliinirushia varten. Ite nyt en jaksa innostua kuin ihan huippujen huipuista ja sekin innostus hiipuu hyvin nopeasti jos urheilullisuutta syödään paskoilla säännöillä, autoilla tai politikoinnilla.Tässäkin viestissä on juuri tälläinen vittumaisen vähättelevä tyyli. Kyllä mä sen tosin tiedän että suurin osa suomalaisista ei pidä sellaista kuskia minään joka ei voita mestaruutta. Tai varsinkaan jos ei edes aja F1:ssä, esim Toni Vilander ansaitsisi saada huomattavasti suurempaa arvostusta Suomessa, yksi parhaita rata-autoilijoita maailmassa.
No esim.
- ettei tallikaveria siirretä edelle ihan vain koska,
Alku kausihan mentii tasa-arvoisina, sittenkun bottas sukelsi niin ei siinä enää hirveästi sääliä tunneta tiiminä kun yritetään voittaa mestaruuksia.Eikös tuota harrastettu lähinnä sen jälkeen kun selvisi ettei bottaksella ole mahiksia mestaruuteen tai oli muuten vaan hitaampi. En tajua tätä nillitystä wingmanistä tai tallimääräyksistä. Tiiminä tuolla toimitaan. Jos vale alkaa sooloilemaan niin hyvin pian on ilman tallipaikkaa.
Alku kausihan mentii tasa-arvoisina, sittenkun bottas sukelsi niin ei siinä enää hirveästi sääliä tunneta tiiminä kun yritetään voittaa mestaruuksia.
- Sadekuuron jälkeen olosuhteet muuttuivat äkillisesti. Kisan alussa oli kuumaa ja tuuletonta. Sateen jälkeen lämpötila laski ja tuuli voimistui. Puuskissa tuuli oli pahimmillaan 40 kilometriä tunnissa, kun Valtterin renkaat lukkiutuivat. Hän sattui väärälle puolelle tuollaiseen puuskaan, Allison kuvaili.