Osaisiko joku taitaja auttaa... Minulla on Excel taulukko jota olisi tarkoitus käyttää windows-pohjaisilla tableteilla, joissa on normaali työpöytä excel.
Taulukossa oleviin soluihin syötetään vain numerotietoja, joten onko mahdollista asettaa tabletti/taulukko/windows toimimaan siten, että kun käyttäjä tökkää sormella soluun johon haluaa kirjoittaa, aukeaa pelkästään numpad tabletinnäyttöön, eikä normaali näppäimistö?
Vähän samalla tyylillä kun esim. androidilla kirjaudut verkkopankkiin.
Toinen kysymys olisi seuraava: minulla on taulukossa "tyhjennä" nappi, joka poistaa osoitetusta solusta sen sisältämät tiedot sekä poistaa mahdollisen taustavärin. Toimii ok, paitsi tilanteessa jossa osoitetaan kohtaa jossa on yhdistetty useampi solu.
Nykyinen koodinpätkä alla:
Sub Tyhjennä()
Cells(ActiveCell.Row, ActiveCell.Column).ClearContents
Cells(ActiveCell.Row, ActiveCell.Column).Select
With Selection.Interior
.Pattern = xlNone
.TintAndShade = 0
.PatternTintAndShade = 0
End With
End Sub
Antaa herjan: Runtime error 1004:
toimintoa ei voi tehdä yhdistetyssä solussa.
Saisiko tuota jotenkin toimimaan?
Taulukossa oleviin soluihin syötetään vain numerotietoja, joten onko mahdollista asettaa tabletti/taulukko/windows toimimaan siten, että kun käyttäjä tökkää sormella soluun johon haluaa kirjoittaa, aukeaa pelkästään numpad tabletinnäyttöön, eikä normaali näppäimistö?
Vähän samalla tyylillä kun esim. androidilla kirjaudut verkkopankkiin.
Toinen kysymys olisi seuraava: minulla on taulukossa "tyhjennä" nappi, joka poistaa osoitetusta solusta sen sisältämät tiedot sekä poistaa mahdollisen taustavärin. Toimii ok, paitsi tilanteessa jossa osoitetaan kohtaa jossa on yhdistetty useampi solu.
Nykyinen koodinpätkä alla:
Sub Tyhjennä()
Cells(ActiveCell.Row, ActiveCell.Column).ClearContents
Cells(ActiveCell.Row, ActiveCell.Column).Select
With Selection.Interior
.Pattern = xlNone
.TintAndShade = 0
.PatternTintAndShade = 0
End With
End Sub
Antaa herjan: Runtime error 1004:
toimintoa ei voi tehdä yhdistetyssä solussa.
Saisiko tuota jotenkin toimimaan?