- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 11 768
EU sitten ensi kesästä alkaen pakottaa uusiin myytäviin automalleihin järjestelmän, joka valittaa, jos autolla ajetaan ylinopeutta.
Ja kesästä 2024 alkaen tämä pitää olla kaikissa myytävissä autoissa.
Todella typerää.
Mitä tästä käytännössä seuraa.
Todennäköisesti usein jompi kumpi seuraavista
1) Nopeammin ajavat ihmiset tukkivat auton kameran näkymän esim. laittamalla siihen tarran päälle, jotta kamera ei voisi lukea nopeusrajoituskylttejä, jotta sen saa hiljaiseksi. Samalla sitten disabloidaan aika paljon hyödyllisiä, turvallisuutta parantavia ominaisuuksia.
2) Ne, jotka näin eivät tee, lopettavat lukemasta nopeusrajoituskylttejä ja ajavat sitten aina tätä varoitinta vastaan. Ja sitten kun se jättää jonkun nopeusrajoituskyltin huomaamatta, ajetaan ihan miten sattuu. Samoin lisää sitä, että ei yhtään ajatella mitä nopeutta ajetaan ja ajetaan esim. huonossa säässä liian kovaa.
Ja kesästä 2024 alkaen tämä pitää olla kaikissa myytävissä autoissa.
Automaattinen nopeusavustin pakolliseksi uusiin automalleihin heinäkuusta
Tutkija: ”Nopeusavustimen kiistaton mahdollisuus on tukea kuljettajaa oikean tilannenopeuden valitsemisessa. Avustin ei tietysti pysty kuin paimentamaan nopeusrajoituksen noudattamiseen, mutta tämäkin olisi jo paljon.”
moottori.fi
Todella typerää.
Mitä tästä käytännössä seuraa.
Todennäköisesti usein jompi kumpi seuraavista
1) Nopeammin ajavat ihmiset tukkivat auton kameran näkymän esim. laittamalla siihen tarran päälle, jotta kamera ei voisi lukea nopeusrajoituskylttejä, jotta sen saa hiljaiseksi. Samalla sitten disabloidaan aika paljon hyödyllisiä, turvallisuutta parantavia ominaisuuksia.
2) Ne, jotka näin eivät tee, lopettavat lukemasta nopeusrajoituskylttejä ja ajavat sitten aina tätä varoitinta vastaan. Ja sitten kun se jättää jonkun nopeusrajoituskyltin huomaamatta, ajetaan ihan miten sattuu. Samoin lisää sitä, että ei yhtään ajatella mitä nopeutta ajetaan ja ajetaan esim. huonossa säässä liian kovaa.
Viimeksi muokattu: