Etsitkö ohjelmoijaa -rekrytointiketju

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
106
Yllätyksekseni en vielä löytänyt tällaista ketjua IO-Techistä, joten pistetäänpä legendaarinen lanka pystyyn tännekin.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
97
Laitetaanpas tännekin...

Etsimme erinomaista, nälkäistä ja uutteraa fullstack-osaajaa. Oikealle tyypille tarjolla erittäin hyvä palkka + optiot. Toimisto Kalliossa.

Meillä käytössä tällä hetkellä (ihan kaikkea emme toki odota sinun osaavan):
Back end
Scala
Microservices
Rest
Play
Akkastreams/actors
Amazon AWS

Front end
Angular
Javascript
Rails

Ota yhteyttä tatu miuku zoined com tai laita privaviestiä!
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
22
Tärkeimmät vaatimukset ovat
  • intohimoa työhösi sekä halua oppia jatkuvasti uutta ja kehittyä
  • itseohjautuvaa työskentelyotetta ja tiimihenkeä
  • positiivisuutta ja asiakaslähtöisyyttä
  • vastaus perimmäiseen kysymykseen: Emacs, Vim vai joku muu?
Sitten pari teknologiaakin on tuolla mainittuna, mutta ne ovat toissijaisia. Työllistymispaikkana Jyväskylä ja mun tiimi.

Clojure/Java/Front/Fullstack-kehittäjiä
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
1
Etsimme varausjärjestelmän tekijää.

Olen mukana kehittämässä useampaa varausjärjestelmä/nettikauppa -pohjaista palvelua.
Tämänhetkinen tilanne on nähtävissä opastuspalveluja tekevän yritykseni nettisivuilla: greencaptours.com

Haluamme jatkokehittää sivuston varausjärjestelmää, lisätä nettimaksuominaisuuden ja (ainakin) googlecal yhteensopivuuden. Lisäksi työnsarkaa on hakukoneohjelmoinnissa. Olemme aiemmin käyttäneet yksittäisiin tehtäviin Freelancereita, mutta nyt etsimme pitkäjänteistä tekijää.

Mikäli sinulla on riittävät osaamisresurssit, tule meidän nettivelhoksi!

Lisätietoja: Jouko Väärälä, nollaviisnolla 3204317
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
1
Hei,

Etsimme Software Engineeriä suunnittelemaan ja kehittämään relatiotietokantaa asiakkaamme tarpeisiin. Tarjoamme haastavaa työtä kansainvälisessä projektiympäristössä.

Tärkein tehtävä on relatiotietokannan suunnittelu, koodaaminen ja kehittäminen.
Sopivalla henkilöllä tulisi olla seuraavia taitoja:
- Kokemusta relatiotietokantojen suunnittelusta
- Insinööritutkinto
- Visual Basic
- SQL
- MS Access
- Scriptien kehittäminen

Mikäli olet sopiva henkilö ja kiinnostunut työmahdollisuudesta, hae paikkaa sivustoltamme seuraavasta linkistä: Software Engineer
Lisätietoja työstä voi kysyä Sanna Uroselta sähköpostitse, osoite: sanna.uronen@enersense.eu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Herätellääs ketjua vähän :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
199
Tarvitsetko apua ohjelmoinnissa tai kaipaavatko yrityksesi sivut päivitystä?

Tässä on tullut ohjelmoitua jo lähes 10 vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti joten ohjelmointiosaamista on vuosien varrella tullut.
En vaadi kovin kovaa palkkaa eli jopa kympeillä selvitään riippuen toki projektin laajuudesta. Maksun otan vastaan Paypalilla tai tilisiirrolla. Eli minulta voi pyytää pieniä skriptejä tai ohjelmia koodattavaksi. Myös pienien sivustojen teko Wordpressillä / Drupalilla onnistuu.

Taitoni:
- Ohjelmointikielet: PHP, SQL, JS, CSS, HTML, C# ja lisäksi hieman Java.
- Kokemusta Drupalista, Wordpressistä, jQuerysta, Bootstrapista.
- Linux ja Windows -palvelinympäristöt ja niiden konfigurointi
ja paljon muuta!

Ota yhteyttä yksityisviestillä niin hoidetaan ohjelmointipulmasi kuntoon!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
284
Xtremerrin viestistä tulikin Mieleen että miksei olisi jokin erillinen ketju tekkiläisten it-osaamisesta niille, jotka sitä etsii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Moro,

Etsittäisiin concrete5 koodaaja jolla pientä markkinointi osaamista (google haun optimointia yms pientä tarvittaisiin)

Tarvittaisiin nettisivuille pieniä muutoksia/päivitystä

Esim laskuri tarjouksen laskemiseen

Laita viestiä jutellaan lisää
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Leiskaaja//wed-koodari//wed-developer ulkomailta?

Olis haussa leiskaaja ja joku joka koodaa leiskan. Alustana valmis hallintapaneeli (php), joka tarvii ulkoasun ja hallintapaneelista pitäis muutamat muuttujat kutsua sivulle näkymään.

En tiiä ku Freelancer.com josta oon yhden koodin ostanu, eikä siitä jääny mikää maailman paras maku suuhun. Onko muilla kokemuksia ja/tai suosituksia?

Rahaa ei oo liikaa tähä proggikseen laittaa, mutta en myöskään odota että kukaan tätä ilmaiseksikaan tekisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
272
Leiskaaja//wed-koodari//wed-developer ulkomailta?

Olis haussa leiskaaja ja joku joka koodaa leiskan. Alustana valmis hallintapaneeli (php), joka tarvii ulkoasun ja hallintapaneelista pitäis muutamat muuttujat kutsua sivulle näkymään.

En tiiä ku Freelancer.com josta oon yhden koodin ostanu, eikä siitä jääny mikää maailman paras maku suuhun. Onko muilla kokemuksia ja/tai suosituksia?

Rahaa ei oo liikaa tähä proggikseen laittaa, mutta en myöskään odota että kukaan tätä ilmaiseksikaan tekisi.
- Fiverr - Freelance Services Marketplace for The Lean Entrepreneur
- Logos, Web, Graphic Design & More. | 99designs

Ja jos haluat kotimaista laatua, niin:
- Freelanceri – Yhteisö eri alojen freelancereille
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260

Kiitti linkkivinkeistä, käyn tsekkaa läpi. Pitää varmaa kirjottaa tarkempi description jobille, että saa sitten varmasti sitä mitä tilaa, ja ylimääräiset turhat tarjoukset jää vähemmälle.
"Kotimaisessa laadussa" tulee helposti yksi nolla lisää hintalappuun, mutta laatu on silti samaa luokkaa. No, kommunikointi ja luotettavuus voi olla paljonkin parempaa, mutten ole varma onko se sen ylimääräisen nollan arvoista.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
156
Etsitään web-devaajaa Ouluun

Työnkuvasi

Front-end devaus, kuten HTML5, CSS3 ja JavaScript ovat sinulle perussettiä ja back-end -puolelta taidat erityisesti PHP:n. Olet jo mahdollisesti hyödyntänyt erilaisia web-platformeja sekä julkaisujärjestelmiä ratkaisuissasi ja kenties osaat myös pilkkoa käyttöliittymäsuunnitelman myös toimivaksi UI:ksi. Koulutustasosi ei ole meille ratkaiseva tekijä. Pääasia on, että sinulla on käytännön kokemusta ja olet innostunut ja kiinnostunut devaamisesta.
Toimit osana verkkiksen softatiimiä, mutta pääset tekemään luovasti ja itsenäisesti niin suurempia kuin pienempiäkin web-devausprojekteja. Projektien kesto vaihtelee muutamasta päivästä kuukausiin.

Mitä me voimme sinulle tarjota?

Pääset tekemään hommia mukavan tiimin kera - 14 verkkisläisen työyhteisössä, jossa olet tärkeässä roolissa etkä vain osana koneistoa. Työyhteisön lämmin ja iloinen ilmapiiri on meille merkittävä asia. Satsaamme yhteisiin tekemisiin ja mm. vappua vietimme yhteisellä mökkireissulla Levillä ja kesää juhlistimme Qstockin VIP-aitiosta koko tiimin voimin.
Meille on tärkeää, että kehityt työssäsi ja kasvatat omaa osaamispääomaasi. Siksipä meillä saat käyttää aikaa opiskeluun ja toivoa koulutuksia järjestettäväksi haluamaasi asiaan liittyen.
Palkka tulee olemaan taitojesi tasolla ja kilpailukykyinen.


Paikka täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä, joten toimithan nopeasti ja laittele hakemus palkkatoiveineen sekä CV:tä sähköpostitse osoitteeseen rekry@verkkoasema.fi.

Lisätietoja antaa Jyrki Sundström (johtaja, ohjelmistoratkaisut) numerosta 040 733 1447 tai sähköpostitse jyrki.sundstrom@verkkoasema.fi

www.verkkoasema.fi
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
1
Haetaan pelialan harrastajaa/koodaajaa

Olen aloittamassa peliprojektia strategia simulaattoripelistä.
Pelin idea sinällään on yksinkertainen. Pelin pohjana toimii osa Suomen kartasta jossa liikkuu ja tapahtuu erilaisia toimintoja.
Kyseessä on 2D-grafiikkainen peli joten 3D mallintamista ei tarvita.
Ideaali tilanteessa peli toimii nettiselaimessa ja sitä pystyisi pelaamaan moninpelinä max 5 hlöä.

Kokemuksestasi riippuen projekti tulee kestämään useita kuukausia, jopa vuosia. Pelin valmistumisen jälkeen on tarjolla satunnaisia päivitystöitä.

Aikataulua pelille ei ole. Saat itse valita työajat ja työskentely tapahtuu etänä.

Toivon sinulta:
oma-aloitteisuutta, ongelmanratkaisutaitoja, kärsivällisyyttä sekä joustavuutta.

Toivon että olet valmis opettelemaan uutta ja selvittämään asioita parhaan mahdollisen lopputuloksen aikaansaamiseksi.

Vastaavanlainen simulaattori, ilmaiseksi kokeiltavissa:
LstSim.de – Leitstellensimulator

Vaivannäöstäsi maksetaan erikseen sovittava korvaus.

Huom
Mikäli et itse pysty auttamaan niin vinkkipalkkio on tarjolla sille joka löytää pelille tekijän!

Yhteydenotot ja tiedustelut: sime-91@hotmail.fi
 
Liittynyt
19.09.2018
Viestejä
1
Morjens kaikille! Etsin itselleni kumppania toteuttamaan mobiilisovellusta. Minun liikeideani Pikiou on valittu VVT ja Tekesin järjestämän parhaiten kiertotalouskokeilujen joukkoon 2018. Liikeidea on taloudellisesti kannattava ja yhteistyökumppani on Lassila&Tikanoja, Siistipiha etc.

Pikiou on älykäs mobiilipohjainen sovellus, jonka kautta yritykset pystyvät tarjoamaan tageillä ja/tai qr - koodeilla erilaisia jätteiden käsittelyyn ja/tai kierrättämiseen liittyviä palveluita asiakkailleen.

Jos heräsi mielenkiinto projektia kohtaan... ota rohkeasti yhteyttä niin kerron lisää :)

Mikko Aliranta
klok_mikko"@"hotmail.com (ota " " pois)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
23
Etsitään C++ kehittäjää lohkoketjuprojektiin

Zelcash-lohkoketju etsii C++ ohjelmoijaa/kehittäjää. Kommunikointikielenä on englanti ja työskentelyviestialustana Discord. Zelcashin tärkein tuote on multiplatform ZelCore ja siihen kehitettävät dAppsit ja DEX. Yhteydenotot suoraan Discordissa Trial123#5106 tai Twitterissä @Crypto_Agent1
Työskentely on tällä hetkellä etätyötä, koska tiimi on jakautunut ympäri maapalloa ja tiimi on mm. Yhdysvalloista, Englannista, Ruotsista, Singaporesta ja Tsekeistä.

Linkkejä:
Zelcash: zel.cash | twitter: @Zelcash
ZelCore: zelcore.io | twitter: @Zel_Core
Discord: https://discord.gg/zceVGH
 
Liittynyt
01.03.2018
Viestejä
2
Moro kaikille!
Löytyisikö PK-seudulta osavaa kaveria joka rakastaa mobiilisovellusten kehittämistä ja verkkosivujen rakentamista? Usein tulee hyviä ideoita mutta liian paljon jää toteutamatta kun osaaminen tai aika ei riitä.

Tarvitsen satunnaisesti apua tai neuvoja.. eli työpaikkaa ei ole täällä hetkellä tarjolla vain pienia (tai ehkä isoja?) keikkoja silloin-tällöin.

Täällä hetkellä ajankohtainen olevaa idea liittyy mobiilisovelluksiin ja autovaraosiin. Tarvitsen neuvoa siitä mitä ja miten pystyy tekemään. Jos kaikki sujuu niin pitää se joskus myös toteutaa.

Vaatimuksina ovat ainakin omat työvälineet, "outside the box" ajattelutapa, ja hyvä oman alan tuntemus.

Laita rohkeasti viestiä niin kerron lisää.

Toni
 
Liittynyt
12.02.2019
Viestejä
1
Admicomin koodauskisa: Palkintona työpaikka Jyväskylässä

Polkaisimme tänään käyntiin koodauskilpailun, jossa yhdelle tai useammalle on tarjolla työpaikka tuotekehitystiimissämme Jyväskylässä.

Tutustu tarkempiin ohjeisiin ja kilpailun sääntöihin: Koodauskisa: Admicom kutsuu koodareita – palkintona työpaikka!

Admicom on vauhdikkaasti kasvava keskisuomalainen softatalo, joka listautui viime vuonna pörssiin (Nasdaq First North) ja valittiin vuoden TIVI-yritykseksi (Tietoviikko). Olemme edelläkävijä pk-yritysten talousautomaation ja toiminnanohjauksen kehittämisessä. Meitä on reilu 120 hengen porukka, joista yli puolet on myös yrityksen osakkaita.

Lyhytsyklinen ja stressaava projekti- ja konsulttitalon arki ei kuulu Admicomin tuotekehityksen työnkuvaan. Työ Admicomin tuotekehityksessä on pitkäjänteistä fullstack-kehitystyötä, jossa pääsee konkreettisesti näkemään oman työnsä tulokset. Kehitämme olemassa olevan Adminet-ohjelmiston lisäksi koko ajan myös uusia konsepteja ja sovelluksia, joiden toteuttamiseen haemme nyt lisäkäsiä koodauskilpailun kautta. Voit olla itseoppinut, koulutettu tai kokenut osaaja, olennaisinta on hahmottaa tarve ja ratkaisu käyttäjien kannalta.

Kilpailussa kukin osallistuja ohjelmoi kulunvalvontaan liittyvän yksinkertaisen sovelluksen sivustollamme tarkemmin selostetuin vaatimuksin. Tehtävän suoritusaika päättyy maaliskuun 29. päivä klo 16:00, jonka jälkeen kutsumme osallistujat esittelemään oman toteutuksensa Admicomin raadille.

Parhaan kokonaisvaikutelman (toteutus + demo) tekevälle henkilölle tarjotaan työpaikkaa Admicomin tuotekehitystiimissä Jyväskylän keskustan päätoimipisteessä. On mahdollista, että tarjoamme työpaikkaa useammallekin osallistujalle.

Tsemppiä kisaan! :)
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
10
Monipuolista koodihommaa ja projektia tarjolla

PHP, jQuery, HTML, React, MySQL on käyössä oleva stackki tällä hetkellä hieman projektista riippuen. Nykyisten projektien jatkokehityksen osalta vähintään perusteet kahdesta ensimmäisestä olisi erityisesti toiveena.
xxx:n asiakaskunta koostuu pääosin teollisuusyrityksistä, joille tarjotaan out-of-the-box ratkaisuja erilaisen tiedon hyödyntämiseen. Projektit ovat usein erittäin monipuolisia ja vaihtelevia tekniikasta kiinnostuneille.

Nyt olisi tarvetta työntekijälle, freelancerille, kumppaniyritykselle, kesätyöläiselle tai osa-aikaiselle nykyisten projektien vauhdikkaamman läpiviennin mahdollistamiseksi. Sijainti ja työaika vapaat, muokataan tästä sinulle mahdollissiman sopiva pesti. Toiveena löytää osaaja, joka pystyisi aloittamaan heti. Laita viestiä xxx niin katsotaan hommaa eteenpäin!


Ei lisätarpeita tällä erää
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.06.2020
Viestejä
1
Olen 16v poika ja aloittamassa omaa nettisivua. Etsin työkumppania, joka taitaa koodaamisen todella hyvin (Mieluiten noin saman ikäinen). Minulla on nettisivulle suuret aikeet, koska sen vertaista sivua ei vielä ole ja uskon, että se voisi kasvaa todella suureksi. Etsin siis ”co-founderia” rinnalleni. Jos kiinnostaa, laita Instagramissa DM käyttäjälle ”businessmies123”.
 
Liittynyt
27.07.2020
Viestejä
3
Haetaan ohjelmoijaa tekemään automaatti osto ohjelma kun tietyt kriteerit täyttyvät.
Eli karu käyttö liittymä riittää ja pääasia on ohjelman nopeus eikä niinkään ulkonäkö.
Luultavasti muutaman tunnin homma. Hinta voidaan neuvotella kun jutellaan lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Haetaan ohjelmoijaa tekemään automaatti osto ohjelma kun tietyt kriteerit täyttyvät.
Eli karu käyttö liittymä riittää ja pääasia on ohjelman nopeus eikä niinkään ulkonäkö.
Luultavasti muutaman tunnin homma. Hinta voidaan neuvotella kun jutellaan lisää.
Sulla on vähän liian kovat luulot tuon ajan suhteen. Muutaman tunnin hommia pahemmin edes ole jos alusta asti lähdetään jotain tekemään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 542
Muutoinkin voisi edes hiukan valottaa proggista. Onko tämä joku webbiappi, natiivi, komentorivi, joku muu? Minkä kautta niitä ostoja tehdään, jonkun API:n kautta? Onko tekillä mitään väliä, pitääkö jonkun osata joskus myöhemmin tunkata ja päivittää lopputulosta? Vähän luuta kannattaa laittaa lihan ympärille.
 

Darkbizi

Tukijäsen
Liittynyt
17.07.2019
Viestejä
24
Haussa Fullstack sekä Data Scientist osaajia. Sekä kokeneempia, että urallaan alussa olevia motivoituneita henkilöitä. Toimisto Helsingissä, mutta sovittaessa (lähes) täysi etätyö onnistuu myös. Hyvät edut ja työn vaativuutta sekä henkilön kokemusta vastaava kilpailukykyinen kompensaatio, sekä loistava tiimi rinnallasi.

Lisätiedot YV:llä.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 249
Haussa olis minua älykkäämpi henkilö, joka osaisi portata TWRP (TeamWin Recovery Project) custom recoveryn uunituoreelle Xiaomi Mi 11T Pro (vili) luurille. Mulla on itellä siis laite ja mielelläni toimitan lisätietoja, mitä tästä nyt pitääkään irti saada, jotta tuon toimivan TWRP :n tälle laitteelle saisi. Itseltä puuttuu se tekemisen taito tässä tapauksessa,

Mahdollisesta vaivannäöstä kompensaatio sovittavissa vaikka yksityisviestein.
 
Liittynyt
29.09.2022
Viestejä
3
Moikka,

Olen aloittamassa startup yritystä keksimäni idean pohjalle. Idealle löytyy kysyntä mutta ei palvelua. Olen saanut hyvää palautetta ja vihreää valoa idean toteuttamiseksi.

Idean toteuttaminen vaatii Mobiilisovellus kehityksen osaamista sekä web sivuston rakentamista. Jos osaat nämä hyvin niin ota yhteyttä!

Rahaa luonnollisesti ei hirveästi ole mutta jos olet kiinnostunut ideasta sekä näet että se tulisi menestymään niin tarjoan sinulle osaa yrityksestä :)

Ota yhteyttä vaikka discordissa niin jutellaan lisää! mantuke#4722
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
473
Olisi hakusessa jonkin näköinen opettaja. Olen koittanut turata simppeliä severiä ja clienttia pythonilla ja jotain jopa onnistunut tekemään.

Nyt haluaisin tehdä homma ”oikein”. Eli tyhjästä ja kerralla järkevästi. En ole koodari joten en oikein tiedä miten koko homma kannattaa toteuttaa.

Jos osaat pythonia, tiedät jotain socketeista ja servereistä sekä vielä uskot osaavasi opettaa myös idiootteja niin pistä vaikka YV:tä

Korvauksesta voidaan sopia kun sopiva tyyppi löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Tuollaiseen Chat GPT on just omiaan. Se jaksaa opettaa tyhmempääkin ilman että menee koskaan hermo. Välillä sekin voi tehdä virheitä mutta kun kertoo mitä virheitä tulee niin yleensä osaa ne korjata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Olisi hakusessa jonkin näköinen opettaja. Olen koittanut turata simppeliä severiä ja clienttia pythonilla ja jotain jopa onnistunut tekemään.

Nyt haluaisin tehdä homma ”oikein”. Eli tyhjästä ja kerralla järkevästi. En ole koodari joten en oikein tiedä miten koko homma kannattaa toteuttaa.

Jos osaat pythonia, tiedät jotain socketeista ja servereistä sekä vielä uskot osaavasi opettaa myös idiootteja niin pistä vaikka YV:tä

Korvauksesta voidaan sopia kun sopiva tyyppi löytyy.
Itse osaan kyllä pythonia ja olen paljonkin tehnyt erilaisia server- ja client-softia sekä omaan käyttöön että duuniin (tälläkin hetkellä yksi projekti menossa). Olen ehkä maailman paskin opettaja mutta kysy toki täällä foorumilla jos on joku tietty ongelma niin minä (tai joku muu) kyllä vastailee ja opastaa eteenpäin. Nuo socketit kun on sen verran laaja asia että helpompi lähestyä asiaa ottamalla ongelmasta kopin ja kehittelemällä siihen ratkaisun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
473
Tuollaiseen Chat GPT on just omiaan. Se jaksaa opettaa tyhmempääkin ilman että menee koskaan hermo. Välillä sekin voi tehdä virheitä mutta kun kertoo mitä virheitä tulee niin yleensä osaa ne korjata.
Pitääpä koittaa. Tässä tosin olisi ideana löytää se oikea "hyvä" tapa tehdä koodia, saman toiminnalisuuden kun voi tehdä niin monella eri tavalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
473
Itse osaan kyllä pythonia ja olen paljonkin tehnyt erilaisia server- ja client-softia sekä omaan käyttöön että duuniin (tälläkin hetkellä yksi projekti menossa). Olen ehkä maailman paskin opettaja mutta kysy toki täällä foorumilla jos on joku tietty ongelma niin minä (tai joku muu) kyllä vastailee ja opastaa eteenpäin. Nuo socketit kun on sen verran laaja asia että helpompi lähestyä asiaa ottamalla ongelmasta kopin ja kehittelemällä siihen ratkaisun.
Joo, itse olen nähnyt haasteelliseksi valita "oikeita" tutoriaaleja. Katson youtubesta esimerkkejä ja jos eksyt katsomaan kommentteja niin siellä on 100 ja 1 eri kommenttia miksi juttu x on tehty huonosti ilman kummoisia perusteluja.
Itse kun haluaisin muutakin kuin sen, että koodi toimii. Haluisin ymmärtää miksi tehdä joku juttu tavalla x kun voisi myös tehdä tavoilla n.
Jos tänne nyt heitän esimerkkinä jotain koodia niin siitä tulee viikon vääntö miksi joku tapa on parempi kuin toinen ja itse en siitä väittelystä välttämättä tajua mitään :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Joo, itse olen nähnyt haasteelliseksi valita "oikeita" tutoriaaleja. Katson youtubesta esimerkkejä ja jos eksyt katsomaan kommentteja niin siellä on 100 ja 1 eri kommenttia miksi juttu x on tehty huonosti ilman kummoisia perusteluja.
Itse kun haluaisin muutakin kuin sen, että koodi toimii. Haluisin ymmärtää miksi tehdä joku juttu tavalla x kun voisi myös tehdä tavoilla n.
Jos tänne nyt heitän esimerkkinä jotain koodia niin siitä tulee viikon vääntö miksi joku tapa on parempi kuin toinen ja itse en siitä väittelystä välttämättä tajua mitään :)
Varmaan helpoin sitten lukea ihan virallista pythonin socket-dokumentaatiota ja siellä olevia esimerkkejä. Siellä kerrotaan aika hyvin kaikenlaisista asioista mitä pitää ottaa huomioon jne.

Itse olen todennut että youtube-tutoriaaleista (ohjelmointi- ja aika moni muukin tutoriaali) hyvin suuri osa on aikamoista kuraa, joten en ihmettele jos kommenttiosio on täynnä valitusta.
 
Liittynyt
17.02.2019
Viestejä
136
Pythoni ei ole ollenkaan huono scriptauskieli. Esim. sillä pystyy tekemään plugineita IDA PRO:n (mä reversoin tolla kerneliä ja kaikkea muutakin harrastuksena) Ja toisena hyvänä esimerkkinä moni Volalitity 3:n plugini on koodattu myöskin pythonilla volatility-browserhooks/browserhooks.py at master · eset/volatility-browserhooks (ESET kaverit eli AV-firman kaverit koodailleet) niin noista vaan mallia ja sitten alle joku oikea projekti mikä kiinnostaa.

Mä olen jotain ainakin 12v koodaillut harrastuksena. En oikeastaan paljon muuta sitten teekkään. Tällä hetkellä koodailen windows kernelin ajuria C/C++ (aika pitkälti anti-malware ajuri). Tohon ym. viitaten niin mulla on vastaava projekti millä pääsee suoraan ytimen muistiin kiinni ja osaa ottaa ton vedoksen ja pääsee livenä selaileen/scannaileen kernelin muistia. Mä koodailen UI:n eli käyttöliittymän C#:llä koska sillä saa nämä huomattavasti nopeammin ja helpommin tehtyä. En nyt lähde tähän sen enempää perusteleen ettei tulee mitään kymmenen sivun vastausta.

Tollasen Volatility pluginin pystyy tekeen myös PHP:lla. Nykyään joka paikassa missä on PHP-kooderit niin niillä on ne "hienot" frameworkit (eli joudut koodailemaan ei-luovalla tavalla). Mä olen itse enemmänkin sen frameworkin backend koodari.

Eniveis kannattaa ottaa alle joku "valmis" projekti ja lähtee muokkaileen sitä. Mutta eihän siitä tule mitään ellei ole joku opettamassa ketä osaa koodata Pythonilla. Se nopeutuu meinaan huomattavasti se oppiminen tällä tavalla. En kehtaa edes kertoa kuinka tyhmällä tavalla koodasin aikoinani. Näitä Youtube sun muita vaivaa juuri se massatauti eli matskua on niin paljon ettei tiedä mikä olisi kannattavin. Mä olen sen verran koodaillut niin nään/tiedän heti mikä on sellainen mistä on hyötyä. Eli sitä oppii "suodattamaan" sen kaiken turhan pois.

Yleisesti ottaen dokumentaatio on #1 meinaan et jos meinaat Python kooderiksi päästä oikeiseen hommiin. Googlailet vaikkapa "good coding practices". Jos ei ole kunnon dokuja niin käytännössä joudut rivi riviltä työstään koodin uudelleen. Näissä kernelihommissa käytännössä teen sitä koko ajan koska suurin osa on ns. ei dokumentoitua ja vanhentunutta.

Kysyisin nämä kysymykset itseltäni ennen kuin lähtisin haaskaan aikaani:

1) Onko aikaa/motivaatiota eli vähintään 4+ tuntia päivä ja pitää olla tietty hieman älliä päässä koska jos joudut tekeen jotain algoritmejä niin nämä ovat oikeesti vaikeita oli sitten kieli mikä tahansa

2) Haluatko kooderin hommiin Pythonilla? Ei kunnon kooderiksi opi missään 6kk kurssillakaan. Ehkä perusteet mutta yks sellanen vanha kaveri niin seki harrastanut sitä koko ikänsä ja pääsi sitten PHP hommiin johonkin pikavippi firmaan fixaileen niitten järjestelmää. Ihan fixu kaveri oli.

Mulla on vain noin 4v kokemusta C++ koodauksesta enkä osaa sitä vieläkään ns. kunnolla. Jos sä lähet koodaileen C tai C++ niin siinä menee vähintään vuosi että opit edes ne termit sekä itse IDE:n käytön...

Mun mielestä Python koodereille löytyy hommia koska kaikki nää "isot" ohjelmat tukevat sitä scriptikielenä. Mutta sitten taas et jos haluaa webmasterin hommiin ni ne edellyttävät, että osaat PHP/JavaScript/HTML vähintään yleensä näissäkin vuosien kokemusta/harrastuneisuutta.

Koodauksen oppii vain koodailemalla päivittäin niin paljon kuin ehtii. Jos ehdit sen noin tunnin verran niin kannattaa unohtaa koko homma.

Lopuksi vielä niin jos noihin socketeihin viitataan niin mulla on aika hyväkin esimerkki PHP:lla ja tota hieman C++:lla. Sanoisin melkein et jos teet jotain harrastusprojektia niin PHP on huomattavasti parempi valinta socketeihin koska sillä pystyy tekemään melkein mitä vain ja se on aika lähellä C#:ta.

Aloittasin itse ainakin ekana jonku kaverin kanssa ketä harrastaa koodausta. Ja jos se on sua parempi niin sitä yleensä oppiikin jotain. Mietein itseäni samalla kun kirjoitin tätä vastausta niin jos tosissaan koodailee niin ei ne tyttöystävät kauheasti tykkää jos äijä istuu 12h koneella.

Pitää tietää mitä tarkalleen ottaen haluaa?

Eli C#/Java kulkevat käsi kädessä. Samoin Python/JS/PHP. Jälkimmäisellä saa saitille melkein mitä vain ja PHP:lla kyllä saa melkein mitä vain CLI-puolellakin riippuen projektistasi.

Jos tarvit kaiken nopeuden ja pienimmän latenssin niin tietty C++ sit. Ja yllättäen tässä tulee samalla tietokanta osaaminenki. Lopulta mennään siihen et webmasterilta odotetaan:

PHP/JS/MySql/HTML/CSS osaamista. Tämäkin vaatii kevyesti jo 5v+ riippuen mihin haet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
No jaa, ihmiset on yksilöitä ja jotkut omaksuu asioita hyvinkin nopeasti kun löytävät oman tyylin oppia. Toki se että osaa jotain oikeasti vaatii lähes työelämä-tason suhtautumista. Chat GPT yms kyllä entisestään nopeuttaa asioissa edistymistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
272
EDIT: Tekijä löytynyt (täältä io-techistä). Kiitokset kaikille yhteydenotoista :)

--- * ---

Kokeillaan tätäkin kautta:

LYHYT VERSIO:

Haen: backendiin / rajapintoihin erikoistunutta sovelluskehittäjää. Ehdottomat lisäpisteet ropisevat LLM:n tuntemuksesta, etenkin Vertex AI / Gemini / text-bison@002.

Tarjoan: rahaa nolla euroa. Osuuksista en tiedä, kun ykköstavoitteena ei ole suora monetisointi, vaan viime kädessä käyttäjäkunnan "myyminen" isommalle toimijalle.

Status: olen itse upottanut vapaa-ajan tunteja 80 ~ 100 tuntia, joten maksimissaan muutaman henkilötyöviikon. Alustava hiha-arvio on, että tiimikaverin työmäärä on samaa luokkaa. Toki iteraatiot voivat olla asia erikseen, minulla kun ei ole kristallipalloa.

Oma taustani: alalla ollut 20+ vuotta, joista viimeiset 10+ vuotta kehittänyt vain mobiilisovelluksia eri kielillä / frameworkeilla.


PITKÄ VERSIO:

Idea: Kyseessä on käyttäjän speksien perusteella ruokareseptejä luova sovellus, LLM:ää hyväksikäyttäen. Reseptit voi tallentaa reseptikirjaan ja järjestellä kalenteriperusteisesti. Lisäksi reseptin perusteella luodaan ostoslista, jota voi hyödyntää etenkin kivijalassa asioidessa.

Lähin kilpailija lienee OpenAI:n "Sous Chef".

Motivaatio: jostain syystä tällaisen sovelluksen perään on huudeltu yllättävän paljon. Menee myös kovana ruoanlaittajana ja perheenisänä kategoriaan "scratch my own itch".

Mitä tarvitaan: olennaisin tarve osaamiselle on backendissa. Tietokantaa ei tarvita, mutta rajapinnoille, jotka keskustelevat sovelluksen ja sitä kautta LLM:n kanssa, ovat tarpeen. Oma osaamiseni on sarjaa indermediate NodeJS+Express. Eli saan viime kädessä tehtyä itsekin, mutta teknisesti ei välttämättä mikään robustein ratkaisu. Lisäksi hirvittää 3rd party LLM:n tokenien hinta. Olen sen 100€-200€ / kk aina valmis dumppaamaan harrasteprojektiin, mutta sen jälkeen alkaa tehdä kipeää.

Missä mennään: allekirjoittanut on koodannut vielä hieman yskivän mobiilisovelluksen Flutterilla. Ja koska Flutter, niin myös web-versio on melko 1:1 pultattavissa käyttöön.

Ns. happy path on aikasen valmis, joskin design on sarjaa insinörtti. Joten facelift saattaa olla jossain vaiheessa tarpeen. Mutta oma ajatukseni on tehdä ensin teknisesti toimiva ratkaisu ja vasta sen jälkeen alkaa hieroa UX:ää ja visuaalisia nyansseja.

Lisää itsestäni: Olen rehellinen ja reilu luonteeltani, joten tässä ei ole tarkoitus tiristää kenenkään selkänahkaa vaan löytää hyvä kaveri tekemään sovellusta, joka joko toimii tai sitten ei. En ole jenkkihymyllä virnuileva geelitukka, joka luulee, että "idea on arvokkain". Etenkin uran alkuvaiheessa olevalle devaajalle tämä toimii varmasti myös hyvänä showcasena, jos ei muuten lähde lentoon.


Jos kuulostaa yhtään sellaiselta junalta, johon haluaa hypätä kyytiin, niin laitan lisätietoja projektista, itsestäni yms. DM:llä
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 302
Viestejä
4 156 817
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom