Etätyöpöytä-lipare

Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
76
Koska TLDR, enkä jaksanu kaikkia lipareita lukea huolellisesti läpi vastauksen löytääkseni, niin kysytään...

Mulla olis tarvetta saada yhdistettyä laskentateho ja liikuteltavuus. Tähän soppaan vielä se lisä, että laskentatehoa vaativa ohjelma vaatii "donglen" toimiakseen ja se kone olis hyvä olla työpaikan sisäverkkoon yhteydessä.

No, vaihtoehtoina on joko ihan viimestä huutoa oleva teholäppäri ja VPN tai sitten olis pöytäkone työpaikalla ja sitä käyttäisin netin yli etäyhteydellä. Tästä jälkimmäisestä olis kiva kuulla näkemyksiä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
372
Suosittelisin ottamaan yrityksen IT-osastoon yhteyttä ja selvittämään yrityksen tarjoamat vaihtoehdot tähän. Omat ”henk koht” etäyhteydet yrityksen verkkoon ei kuulosta hyvältä idealta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 575
Suosittelisin ottamaan yrityksen IT-osastoon yhteyttä ja selvittämään yrityksen tarjoamat vaihtoehdot tähän. Omat ”henk koht” etäyhteydet yrityksen verkkoon ei kuulosta hyvältä idealta.
Samalla kannalla minäkin, firman IT-osastoon yhteyttä. Joku järkevä ratkaisu saattaisi olla VPN-putki firman verkkoon ja sen läpi etätyöpöytäyhteys.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
76
Kyse pikkufirmasta, jossa ei IT-osastoja ole ja silläpä tässä kyselemässä.

3D-cad kuvien käsittelyyn olis hyvä saada laskentatehoja ja yks työkoneen ohjausohjelmisto tarvii tuon donglen. Kokonaisuus toimii sujuvammin, jos on samassa lähiverkossa tuon työstökoneen kanssa, kun sais suoraan lähettää työstötiedoston koneelle. Mun työt ei yleensä vaadi tuonne paikalle menemistä, vaan olis jopa tehokkaampaa tehdä etänä kotoa tai asiakkaan luota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 575
Eli edelleen VPN-yhteys firman verkkoon ja sen yli etätyöpöytäyhteys vaikuttaisi fiksuimmalta. Mutta kai nyt joku firmassa edes oto-hommina atk-puolta hoitaa?
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
372
Kyse pikkufirmasta, jossa ei IT-osastoja ole ja silläpä tässä kyselemässä.

3D-cad kuvien käsittelyyn olis hyvä saada laskentatehoja ja yks työkoneen ohjausohjelmisto tarvii tuon donglen. Kokonaisuus toimii sujuvammin, jos on samassa lähiverkossa tuon työstökoneen kanssa, kun sais suoraan lähettää työstötiedoston koneelle. Mun työt ei yleensä vaadi tuonne paikalle menemistä, vaan olis jopa tehokkaampaa tehdä etänä kotoa tai asiakkaan luota.
Jos yrityksellä palomuuri, joka pystyy toimimaan vpn gatewaynä, niin yhteys sitä kautta firman sisäverkkoon (sinulle vpn client ohjelma koneelle). CAD-kone staattisella IP:llä firman verkkoon ja Windowsin RDP päälle. Tarvittavat muuriavaukset palomuurille.

Otat vpn clientillä yhteyden firman verkkoon ja avaat RDP clientin omalta koneelta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 016
Parsec on hyvä softa 3D-käyttöön, itse olen käyttänyt sitä. Alunperin tehty pelejä varten, mutta toimii hyvin myös muussa käytössä.

Helppo käyttöönottaa, toimii myös ilman VPN:ää.

Eroaa muista siinä, että käytännössä striimaa koneen fyysisellä näytöllä olevan kuvan mahdollisimman pienellä viiveellä etäkäyttöön, jolloin näytönohjaimen tehot saa hyvin käyttöön.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 603
Viestejä
4 253 170
Jäsenet
71 345
Uusin jäsen
Eero.hk

Hinta.fi

Ylös Bottom