Etätyöpisteen ääni ja kuva

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 703
Teen käytännössä 100% työt kotitoimistolta. Äänipuoli hoituu nykyään Jabran sinänsä hyvillä vastamelukuulokkeilla ja kuva (silloin kun sitä tarvisee) läppärin omalla kameralla, mutta varsinkin kesällä kuulokkeet hiostaa. Pöytätila on rajallinen ja auki olevan läppärin tilalle olen laittamassa toista näyttöä, eli web-kameralle olisi tarve. Kuulokkeiden tilalle mietinnässä erilinen soundbar mikrofonilla. Päänäyttönä toimii Samsungin 34" ultrawide johon saanee web-kameran kiinni suht helposti, mutta mitenkäs tuo äänipuoli?

Mikrofonilla varustettuja soundbareja löytyy muutamiin näyttöihin (Dellin näyttö + soundbar yhdistelmästä hyviä kokemuksia) mutta tuohon Samsungiin ei näytä saavan mitää kiinni. Web-kameroissa taitaa aika usein olla mikrofoni, mutta mistä sitten äänet? Näytössä ei kaiuttimia ole. Ja tietysti näytön päivitys olisi vaihtoehto mutta nykyinenkin on firman tarjoama ja pitäisi olla hyvät syyt vaihtoon.

Jos raha ei olisi ongelma eikä olisi jo näyttöä niin hankkisin varmaan tämän Dell Video Conferencing C3422WE 34" WQHD -näyttö 1 040,99
tuossa siis samassa paketissa kaikki mitä tarvitsen, mutta nyt pitäisi erillisistä palikoista kokeilla kasata ja mielellään niin että näytössä kaikki kiinni ja näytön usb:n kautta virta
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
606
Tällaisia on työpaikan pikkuhuoneissa, voin suositella:

Itse olen tilankäytön vuoksi hankkinut omaan kotitoimistoon Jabran kaiutinpuhelimen, tällaisen
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 171
Itsellä on näyttö jossa usb-c liitäntä kannettavalle (Lenovon L32p-30), näytön 3,5mm ääniliitännässä sitten kiinni creativen halvat ja kohtuullisen kokoiset Pebble 2.0 kajarit, näytössäkin on kajarit mutta ne on niin paskat ettei niistä mitään voi kuunnella. Näytön usb-liittimissä on sitten Creativen Live! Cam Full HD webbikamera ja Logitechin vastaanotin näppikselle ja hiirelle.

Mikrofonina käytän yleensä läppärin integroitua mikkiä joka tuntuu toimivan ihan hyvin kun läppäri on auki tuossa näytön vieressä, joskus myös käyttänyt tuon webbikameran mikkiä joka on myös tasoltaan ihan ok. Jossain vaiheessa oli erillinen mikrofoni pöydällä (joku Trust) mutta kollegat valitti palavereissa että ääni oli huono, pätki, "nakutti" tms. niin lopetin sen käyttämisen ja siirryin integroidun/webcam mikin käyttöön minkä jälkeen valitukset loppui. Sitten ku jälkikasvu mekastaa kotona niin voi käyttää vastameluluureja, mutta muuten on tosiaan huomattavasti mukavampaa näin kuin luurit päässä.

"Telakointikykyinen" näyttö usb-c inputilla sekä usb/ääni outputeilla on siitä kätevä, että telakointi hoituu yhdellä kaapelilla ja lisävarusteet voi olla näytössä kiinni. Ei ole väliä minkä omista kannettavista vai firman kannettavan heittää kiinni näyttöön niin kaikki lisälaitteet toimii ilman säätämistä.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 703
Itse olen tilankäytön vuoksi hankkinut omaan kotitoimistoon Jabran kaiutinpuhelimen, tällaisen
Kiitos, oli noi Jabran tuotteet unohtuneet vaikka tuttuja ovat.

Näyttää nyt kuitenkin siltä että vuodenvaihteessa menee koko homma uusiksi näyttöä myöten jos/kun työpaikka vaihtuu, ellei sitten firma "myy" noita nykyisiä käytössä olevia halvalla eli melkein ilmaiseksi. Yksi BenQ:n hyvillä säädöillä oleva 24" yritysnäyttö löytyy, mutta yksinään ei riitä. Pitäisi ainakin toinen vastaava hankkia (ehkä 250€), sitten web-kamera ja esim. tuo Jabra. Aloin taas tuota Dellin näyttöä miettimään, saisihan siitä vähennykset vaikka hintaa siltikin paljon. Onko tullut muilta valmistajilta vastaavia vastaan, halvemmalla hinnalla?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 819
Viestejä
4 204 850
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom