• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Tekniikka Erä Varmilonn mekaanisia näppäimistöjä 79-109€ Multitronic

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Tuote: Varmilo VA69, VEA109, VEM109 ja VEM88 -mekaaninen näppäimistö
Tarjoushinta: 79,00 - 109,00 €
Normaalihinta: 179,90 - 211,90 €
Kauppa: Multitronic
Voimassa: Kampanjahinta on voimassa 13.11.2023 - 3.12.2023 välisen ajan tai niin kauan kuin kampanjaerää riittää.
Linkki:

Promokoodi: --

Kommentti tarjouksesta: Useita eri Vermillionin mekaanisia näppäimistöjä tarjouksessa. Alennus riippuu näppäimistöstä, vaihtelee välillä 50-64%
 
Liittynyt
22.07.2020
Viestejä
5
Aika vähän löydettävissä arvosteluja Vermiloista, sattuuko joku tietämään ajaako asiansa sekakaytössä (pelaaminen/työskentely)? Ivy-kytkimellä ajattelin lähtä kokeilemaan.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Aika vähän löydettävissä arvosteluja Vermiloista, sattuuko joku tietämään ajaako asiansa sekakaytössä (pelaaminen/työskentely)? Ivy-kytkimellä ajattelin lähtä kokeilemaan.
Ovat ainakin ns. markettinäppisten laadukkaimmasta päästä eli varmasti ajaa hienosti tuollaisessa käytössä asian.

onko näissä pieni vai isompi vasen shift. kuvissa näkyy molemmat
Mallinimien numeroinnit* viittaa ISO-layoutiin eli siihen mihin pohjoismaissa totuttu: kapea vasen Shift ja kulmikas ISO Enter.
Edit: leveä Shift vain tuollaisissa mainoskuvissa, kun pelkistetymmissä tuotekuvissa kapea

*)= esim. -69 68:n sijaan, 88 87:n sijaan, 109 108:n sijaan. Tämä viittaa näppäinmäärään, joka ISO-layoutissa yhen napin verran suurempi tuosta vasemman Shiftin viereisestä "lisänapista" johtuen.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
533
onko näissä pieni vai isompi vasen shift. kuvissa näkyy molemmat
Itse en nähnyt ainakaan pääkuvissa kuvissa kuin ISO-asettelua ja sen lyhyttä shiftiä. Kuitenkin, jos kuvassa tuote on ISO-nordic-asettelulla ja ääkköset näkyy, voi melko huolettomasti olettaa että tuotteessa on pohjoismainen asettelu. Pääsääntöisesti tuntuvat kaikki myyvän kaikkea yleensä valmistajalta tulleilla ANSI-version kuvilla vaikka itse tuote olisi asettelultaan selvästi pohjoismainen niin otsikossa kuin tarkemmissa lisätiedoissa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 055
Aika vähän löydettävissä arvosteluja Vermiloista, sattuuko joku tietämään ajaako asiansa sekakaytössä (pelaaminen/työskentely)? Ivy-kytkimellä ajattelin lähtä kokeilemaan.
Mulla ollut nyt vuoden verran käytössä Vermilo VA109 ja olen pitänyt todella paljon. Painava ja laadukkaan oloinen näppis. Ei ole muovisiin logitech enää paluuta.

Todella hyvä tuntuma kirjoittamiseen ja parasta ettei ole mitään 3rd sovelluksia ledien säätämiseen.

Toki kuten kaikissa mekaanisessa näppiksissä on kytkimet käyttäjä kohtaiset. Toinen tykkää jäykemmistä kun taas toinen lyösemmistä.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
533
Myyntipuhetta Varmilolta ja luonnehdinta kustakin EC-kytkimestä, kun ei "Rose" ja "Ivy" mitään yksinään sano:


tl,dr:
Iris on taktiilinen
Ivy on clicky
Daisy, Sakura ja Rose ovat lineaariset kevyimmästä raskaimpaan
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
533
Tyhmä kysymys, mitä "markettinäppis" tarkoittaa tässä?
Itse ymmärtäisin että käytetään tässä jonkinlaisena vastakkaisena terminä harrastaja-/enthusiastinäppäimistölle, jonka ihminen enemmän tai vähemmän kokoaa itselleen valikoimistaan osista, kytkimistä, näppäinhatuista ym. silleen vähän hifistellen.

"Markettinäppiksen" saa ostettua hyvin varustellusta teknolelukivijalkakaupasta tai Jimms, Verkkokauppa, Proshop-tyyppisestä verkkokaupasta valmiina suuren yleisön makuun sopivaksi ajateltuna tuotteena kauniissa pahvilaatikossa. Termi sisältää kyllä Corsairit, Logitechit, Razerit, ehkä jopa Duckyt, Keychronicitkin, sen sellaiset nimekkäätkin tuotteet joissa voi sitten kuitenkin olla yleisesti tunnettuja puutteita sellaiselle, joka suhtautuu asiaan intohimoisemmin; on kehnosti äänieristetty, vakauttimet ja kytkimet voitelematta ja sen sellaista.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 716
Itse ymmärtäisin että käytetään tässä jonkinlaisena vastakkaisena terminä harrastaja-/enthusiastinäppäimistölle, jonka ihminen enemmän tai vähemmän kokoaa itselleen valikoimistaan osista, kytkimistä, näppäinhatuista ym. silleen vähän hifistellen.

"Markettinäppiksen" saa ostettua hyvin varustellusta teknolelukivijalkakaupasta tai Jimms, Verkkokauppa, Proshop-tyyppisestä verkkokaupasta valmiina suuren yleisön makuun sopivaksi ajateltuna tuotteena kauniissa pahvilaatikossa. Termi sisältää kyllä Corsairit, Logitechit, Razerit, ehkä jopa Duckyt, Keychronicitkin, sen sellaiset nimekkäätkin tuotteet joissa voi sitten kuitenkin olla yleisesti tunnettuja puutteita sellaiselle, joka suhtautuu asiaan intohimoisemmin; on kehnosti äänieristetty, vakauttimet ja kytkimet voitelematta ja sen sellaista.
Jaahas, sinänsä olisi voinut kuvitella että "markettinäppis" tarkoittaisi jotain sellaista minkä voisi löytää paikallisesta s-marketista tai cittarista. Toki se ei oikein sovi linkattujen näppiksien hintatasoon. :rolleyes:
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
533
Jaahas, sinänsä olisi voinut kuvitella että "markettinäppis" tarkoittaisi jotain sellaista minkä voisi löytää paikallisesta s-marketista tai cittarista. Toki se ei oikein sovi linkattujen näppiksien hintatasoon. :rolleyes:
Älä välttämättä ajattele noiden valmistajien mersumalleja vaan enemmänkin sitä alapäätä hinta-asteikossa, joka lähtee ehkä jostain 60 eurosta ylöspäin. Vaikka onhan tossa esim. parinsadan langaton hyperspeed Razer Blackwidow v3 valikoiduissa Cittareissa ja oli kesämmällä -50% alessakin:

Markettinäppis voi kyllä olla huono sana jos oikeasti tarkoitetaan tarkoittaa mediaanihintaista Jimms-näppistä, kun ajatus tosiaan helpommin etsii ensin parikyt+euron Prisma-/Halpahallivalikoiman tuotteita (vaikka on siellä ne Chroma Ornatat helposti kyllä samassa hyllyssä). Mutta se korkea hinta noihin pelilaitevalmistajien tuotteisiin tulee kyllä sitten enemmänkin 8000 Hz pollausajasta ja hyperspeedlangattomasta, ilman että valmistajan yläpään tuotteissakaan olisi erityisesti ajateltu vaikkapa näppäimistön äänenvaimennusta ja äänimaailmaa yleensä, mikä puoli sitten taas hifistelyssä enemmänkin korostuu. Itse ajattelin Signan tarkoittavan, että Varmilo on kiinnittänyt tällaisiin asioihin ehkä enemmän huomiota kuin vaikka juuri Razer tai Corsair huomattavastikin näitä 100+ euron Varmiloita kalliimmissa laitteissaan, ja Varmilo sen puolesta olisi laadukkaampi paketti.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Tyhmä kysymys, mitä "markettinäppis" tarkoittaa tässä?
Tarkoitin juuri tuota mitä Lemmus hienosti avasi yllä eli yleisesti lähes kaikkia valmisnäppäimistöjä joita Suomesta saatavilla, sisältäen myös nuo kalliimmat "gaming"-näppäimistöt. Ehkä juuri tuo "valmisnäppäimistö" olisi ollut helpommin avautuva termi. Näiden joukosta Varmilo varmasti erottuu korkella laadullaan.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
992
Voin myös suositella näitä näppäimistöjä. Minulla myös ollut noin vuoden ajan tämän valmistajan näppäimistö ja on laadukas peli. Kytkimet oman maun mukaan, mulla itselläni on pinkit jotka on jo tehtaalla rasvattu.
 
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
2
Itselläni on VA88M, johon olen ollut tyytyväinen muuten, paitsi valoihin. Kytkimissä on valkoiset ledit (niinkuin halusinkin), mutta alkup.näppäinhatut eivät läpäise valoa mistään kohtaa. No eipä hätää, hattujahan saa nykyään vaikka minkälaisia, ei kun etsimään. Ducky:n pitäisi olla yhteensopivat => hommasin Ducky:n shine-through hatut. Kävi ilmi, että Varmilossa on ledit kytkimien _etureunassa_, toisin kuin useimmilla muilla (esim em Ducky). Tästä syystä kirjaimiin ei valoa tipu vieläkään.
Harmittaako? Kyllä! Onko oma vika? Ehkä.

Törmäsin tähän ketjuun kun yritän nyt googlailla jotain ratkaisua tähän katastrofiin. Ajattelin kirjoittaa tämän, jos joku muukin etsii "hyvää valaistua mekaanista näppäimistöä".
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
533
Itselläni on VA88M, johon olen ollut tyytyväinen muuten, paitsi valoihin. Kytkimissä on valkoiset ledit (niinkuin halusinkin), mutta alkup.näppäinhatut eivät läpäise valoa mistään kohtaa. No eipä hätää, hattujahan saa nykyään vaikka minkälaisia, ei kun etsimään. Ducky:n pitäisi olla yhteensopivat => hommasin Ducky:n shine-through hatut. Kävi ilmi, että Varmilossa on ledit kytkimien _etureunassa_, toisin kuin useimmilla muilla (esim em Ducky). Tästä syystä kirjaimiin ei valoa tipu vieläkään.
Harmittaako? Kyllä! Onko oma vika? Ehkä.

Törmäsin tähän ketjuun kun yritän nyt googlailla jotain ratkaisua tähän katastrofiin. Ajattelin kirjoittaa tämän, jos joku muukin etsii "hyvää valaistua mekaanista näppäimistöä".
Ei se oikeastaan oma vikasi ole, pirustako tuollaisen vihkiytymätön voi edes arvata. Tilanne on sikäli paska että shine-though-hatuissa tuo pohjoissuuntainen ledi ja vastaavasti läpinäkyvä kirjainmerkki näppäinhatun kannen yläreunassa on hyvinkin vakiintunut tilanne. En tiedä mahtaako eteläsuuntaisia ledejä ja läpikuultavia merkkejä olla oikein muualla kuin Keychronin V ja K Pro -sarjoissa. Itselläni on K4 Pro ja kirjainmerkkien valaistus on kyllä pettymys, koska eteläsuuntaisissa ledeissä ideana taitaa juurikin olla että valaistus menee enemmän näppäinten alle plateen kuin hattuun.

Sinänsä oikeinkin kiva valaistus ja hyvä hinta-laatu-suhde on vaikka SilentiumPC:n GK65K:ssa johon pääsee tarjouksella kivasti kiinni eikä tipu korkealta vaikka ottaisi vaan kokeeksi.

Saman (nimeä vaihtaneen) valmistajan uudemmassa mallistossa onkin sitten osassa lankuista langattomuutta ja hotswapia ja PBT-muovista näppäinhattua, jos haluaa näitäkin ominaisuuksia. Varmilo voi sinänsä olla näppäimistönä kyllä laadukkaampi, mutta.

Jos sinulla on mielessäsi tarkempaakin toivomuslistaa (harmittaako esim. äänekkyys miten paljon tms.), tavoitat laajemman yleisön mekaanisten näppäimistöjen yleisketjusta:
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 700
Itselläni on VA88M, johon olen ollut tyytyväinen muuten, paitsi valoihin. Kytkimissä on valkoiset ledit (niinkuin halusinkin), mutta alkup.näppäinhatut eivät läpäise valoa mistään kohtaa. No eipä hätää, hattujahan saa nykyään vaikka minkälaisia, ei kun etsimään. Ducky:n pitäisi olla yhteensopivat => hommasin Ducky:n shine-through hatut. Kävi ilmi, että Varmilossa on ledit kytkimien _etureunassa_, toisin kuin useimmilla muilla (esim em Ducky). Tästä syystä kirjaimiin ei valoa tipu vieläkään.
Harmittaako? Kyllä! Onko oma vika? Ehkä.

Törmäsin tähän ketjuun kun yritän nyt googlailla jotain ratkaisua tähän katastrofiin. Ajattelin kirjoittaa tämän, jos joku muukin etsii "hyvää valaistua mekaanista näppäimistöä".
En tiedä "hyvästä", mutta valaistuja on joka menoon. Ehkä riittää näppäinhatut vaan tilata uusiksi.

Tarkoitatko, että LEDit ovat etelään? Sitten hakemalla "south facing shine through keycaps" pitäisi löytyä.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
533
Tarkoitatko, että LEDit ovat etelään? Sitten hakemalla "south facing shine through keycaps" pitäisi löytyä.
Taitaa yleisesti olla tosi huonosti tarjolla, ja ainakin oma vähän kokemusperusteinen käsitykseni on että ei oikein toimi.

... ellei sitten... mitä tuollainen sidelit-tyyppinen ratkaisu sanoisi? Nämä toimii eteläsuuntaisten kanssa, kuvassa rumafonttinen esimerkki. ISO-nordic-asettelulla voi olla vaikea löytää.

sidelit.jpg


edit: Aliexpressistä tuollaiset kivat cherry-profiiliset luumunkukka-sidelitit tulemaan:

sidelit2.jpg


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 716
Itselläni on VA88M, johon olen ollut tyytyväinen muuten, paitsi valoihin. Kytkimissä on valkoiset ledit (niinkuin halusinkin), mutta alkup.näppäinhatut eivät läpäise valoa mistään kohtaa. No eipä hätää, hattujahan saa nykyään vaikka minkälaisia, ei kun etsimään. Ducky:n pitäisi olla yhteensopivat => hommasin Ducky:n shine-through hatut. Kävi ilmi, että Varmilossa on ledit kytkimien _etureunassa_, toisin kuin useimmilla muilla (esim em Ducky). Tästä syystä kirjaimiin ei valoa tipu vieläkään.
Harmittaako? Kyllä! Onko oma vika? Ehkä.

Törmäsin tähän ketjuun kun yritän nyt googlailla jotain ratkaisua tähän katastrofiin. Ajattelin kirjoittaa tämän, jos joku muukin etsii "hyvää valaistua mekaanista näppäimistöä".
Itse olin oikeastaan jopa positiivisesti yllättynyt siitä, ettei valoja näy. Mutta tämä selittääkin miksi. :)
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 700
Mä vähän epäilen, että nuo oikeasti toimisivat, jos ovat PBT:tä? Älykkäämpi korjannee käsitykseni. :hmm:
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
533
Mä vähän epäilen, että nuo oikeasti toimisivat, jos ovat PBT:tä? Älykkäämpi korjannee käsitykseni. :hmm:
Kyllä PBT:stäkin läpi paistaa ihan kivasti kun tehdään kirjainmerkit läpikuultavasta muovista. ABS toki on tarkoitukseen parempi ja helpommin ja teräväreunaisemmin toteutettavissa doubleshotina, mutta onhan noita ihan esimerkiksi Corsairista ja Razerista lähtien erillisinä shine-through PBT-setteinäkin tarjolla, ja hyvin välkkyy. Nuo Jerzenimon mainitsemat Duckyn shine-throught on oikeinkin toimivat.

Videossa Corsair K70 RGB Pro double-shot-PBT-hatuilla, hyvin diskoaa:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 377
Viestejä
4 235 033
Jäsenet
71 197
Uusin jäsen
Fomppa

Hinta.fi

Ylös Bottom