Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 765
Tuli tehtyä virheliike kun ostin näyttiksen ehkä olevinaan kiireessä tarkistanut myyjän taustaa. Kyseessä on [U]arsidaa[/U] jolla on aiempaa epärehellisyyttä kaupoissa. Katsoin vain että myyjä on ollut täällä jo vuodesta 2017. Maksoin tuotteen yli kolme viikkoa sitten eikä kaveri vastaa viesteihini millään lailla. Mietin tässä pitäisikö tehdä rikosilmoitus vaikkei ole isosta summasta kysymys.
Voisiko tällaisilta suhmuroilta poistaa suoraan jäsenyys täältä?
Kuten tuoltakin näkyy palautteista niin kyseinen henkilö on harrastanut epärehellistä toimintaa, joten jos näistä toistuvista pikkusummistakin tai epärehellisistä kaupoista laitetaan rikosilmoitus niin henkilö kyllä joutuu niistä sitten vastuuseen.

Ei muuta kuin laittamaan vain rikosilmoitus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
765
Tuli tehtyä virheliike kun ostin näyttiksen ehkä olevinaan kiireessä tarkistanut myyjän taustaa. Kyseessä on arsidaa jolla on aiempaa epärehellisyyttä kaupoissa. Katsoin vain että myyjä on ollut täällä jo vuodesta 2017. Maksoin tuotteen yli kolme viikkoa sitten eikä kaveri vastaa viesteihini millään lailla. Mietin tässä pitäisikö tehdä rikosilmoitus vaikkei ole isosta summasta kysymys.
Voisiko tällaisilta suhmuroilta poistaa suoraan jäsenyys?
"Ei isosta summasta" ja "näyttis". Ei nykypäivinä päivinä oikeen passaa samaan lauseeseen :D
 

HS1

Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
150
Kyllä nykypäivä ja näyttis sopii vieläkin aivan hyvin. Kone on vanhahko mutta käytössä perusohjelmilla missä emon näytönohjain ei enää antanut signaalia joten ostin halvan parinkympin näyttiksen.
Ei kaikilla koneilla pelata ja vanhakin toimii vielä hienosti normaalikäytössä. Itselläni kyllä on kuvankäsittelyä varten modernimpi kone.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Tosiaan ei ole tämän sivuston juttu mutta torin kautta tuo kaveri sanoi että lähetti paketin, siinä klo 17 pintaan. Vei kuulemma perus postiin ja heitti kuitin roskiin (kuulemma tullut hänelle tunnus aina myöhemmin tekstiviestillä?). Sanoi käyvänsä huomenna kyselemässä sitä kuittia sieltä mihin vei. Ja no ainakin arvasi oikein mun lähimmän toimipisteen myymälän, mutta ei muistanut tarkkaa osoitetta.

Pitäskö mun omapostiin tulla jotain jälkeä jos on vienyt perus postipalvelun kautta?

Epäilykset herää mulla tosi helposti nykyään. Epärehellisiä löytyy niin älyttömästi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Kyllä. Jo siitä kun ostaa paketille kuljetuksen pitäisi tulla merkintä suht nopeasti.
Toki vaatii numeron yhteystiedoissa. En kyl hätäseen muista oliko pakko olla email tai numero, jos netistä ostaa. Kassalla riittää osoite.

Jälkikäteen kyl tiedot yleensä löytyy ainaki, ku netistä lähettäjä tekee selvityspyynnön.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
519
Toki vaatii numeron yhteystiedoissa. En kyl hätäseen muista oliko pakko olla email tai numero, jos netistä ostaa. Kassalla riittää osoite.
Onko tämä taas muuttunut? Joskus 5 vuotta takaperin hämmästelin, kun pakettiin tuli nimenomaan pakko kirjata puhelinnumero.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Onko tämä taas muuttunut? Joskus 5 vuotta takaperin hämmästelin, kun pakettiin tuli nimenomaan pakko kirjata puhelinnumero.
Ei näemmä ole kumpikaan pakollinen. Edit: mut hinnan puolesta käytännössä on
Screenshot_20211119-220344_Chrome.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2020
Viestejä
221
Ainakin mulle on joka paketista minkä olen laittanut netin kautta tilatulla kyydillä menemään tulee omapostiin vahvistus ja sähköpostiin kuitti numeroineen kaikkineen päivineen. Paperikuitti on aina mukana varalta ja sehän ei maksa mitään kun kyyti on jo valmiiksi tilattu. Näin ainakin mulla ollut
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Kyllä. Jo siitä kun ostaa paketille kuljetuksen pitäisi tulla merkintä suht nopeasti.
Ainakin mulle on joka paketista minkä olen laittanut netin kautta tilatulla kyydillä menemään tulee omapostiin vahvistus ja sähköpostiin kuitti numeroineen kaikkineen päivineen. Paperikuitti on aina mukana varalta ja sehän ei maksa mitään kun kyyti on jo valmiiksi tilattu. Näin ainakin mulla ollut
Näinhän tuo menee nykyaikana, jos ei ole seurantakoodia laittaa niin aika suurella todennäköisyydellä ei ole myöskään pakettia postissa.
 
Liittynyt
19.10.2020
Viestejä
221
Toki vaatii numeron yhteystiedoissa. En kyl hätäseen muista oliko pakko olla email tai numero, jos netistä ostaa. Kassalla riittää osoite.

Jälkikäteen kyl tiedot yleensä löytyy ainaki, ku netistä lähettäjä tekee selvityspyynnön.
Toi selvityspyyntö oli mulle ihan uus juttu. Ostin täs viikolla muisteja täältä ja tötöilin väärän puhelinnumeron myyjälle enkä edes tarkistanut tietojani. No paketti tuli perille niin en saanu automaatista pihalle sitä koska lokerokoodia ja numero oli laitettu väärään numeroon. Pyysin myyjää tekemään tuon selvityspyynnön ja tadaa tuli omapostiin ja tekstarina kaikki tarvittavat tiedot.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 653
Tämä, mutta on kokemusta siitäkin, että rehellistä kauppaa tehnyt alkoikin rahapulassa kusettamaan tai, että sama henkilo tekee onnistuneita kauppoja toisaalla ja toisaalla kusettaa.
Silloin, kun tavara ja raha ei vaihda omistajaa samanaikaisesti voi aina olla se pieni mahdollisuus.

Käsittämätöntä, että esim Tori.fi on sellainen kuin onkin, kun hahdollisuudet olisi kaiken mailman tunnistautumisille ja myyjä palautteille.
Toria ei kiinnosta tippaakaan alkaa touhuilemaan palaute yms. osioiden kanssa. Niitä niille ehdoteltu vuosia mutta ei näköjään kiinnosta niitä ko. systeemi, eikä oikein mikään muukaan järkevä ehdotus mitä käyttäjät ehdottaneet. Torista tulossa kovaa vauhtia varkaiden ja kusettajien paratiisi.
Itse skippaan Torissa kaikki myynti/ostoilmot, jos profiililla numerona rosvoliittymä. Salainen numero eriasia, koska monilla työnpuolesta numero salattu, joten sitä ei kukaan jakele mielellään missään Torin tapaisissa paikoissa.
Itse jättänyt Torin pois ostopaikkana siihen saakka, kunnes tekevät asioille jotain.
 
Liittynyt
28.02.2019
Viestejä
409
Toria ei kiinnosta tippaakaan alkaa touhuilemaan palaute yms. osioiden kanssa. Niitä niille ehdoteltu vuosia mutta ei näköjään kiinnosta niitä ko. systeemi, eikä oikein mikään muukaan järkevä ehdotus mitä käyttäjät ehdottaneet. Torista tulossa kovaa vauhtia varkaiden ja kusettajien paratiisi.
Itse skippaan Torissa kaikki myynti/ostoilmot, jos profiililla numerona rosvoliittymä. Salainen numero eriasia, koska monilla työnpuolesta numero salattu, joten sitä ei kukaan jakele mielellään missään Torin tapaisissa paikoissa.
Itse jättänyt Torin pois ostopaikkana siihen saakka, kunnes tekevät asioille jotain.
Miksi ihmiset ei käytä huutonettiä enää? :eek:
Sieltä löytyy toimiva palautejärjestelmä (toki sitäkin pystyy kusettamaan), sekä nettipankkitunnuksilla tehtävä tunnistautuminen.
Ilmoituksen tekeminen tori/huuto vie saman verran aikaa.

Tori on kätevä myyntipaikka, missä myyjän kanssa kommunikointi on sujuvaa, mutta se on myös liian helppo paikka tehdä huijausta.

Muutamissa isommissa kaupoissa, jossa ostaja empii uskaltaako ostaa minulta vai ei, olen ehdottanut kauppojen tekemistä huutonetin kautta, jossa itselläni 15v kauppiaspalautteet ja tieto tunnistautumisesta.
Näin ollaan aina päästy tekemään kauppaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
681
Miksi ihmiset ei käytä huutonettiä enää? :eek:
Sieltä löytyy toimiva palautejärjestelmä (toki sitäkin pystyy kusettamaan), sekä nettipankkitunnuksilla tehtävä tunnistautuminen.
Ilmoituksen tekeminen tori/huuto vie saman verran aikaa.
Tunnistautuminen on toki plussaa, mutta sekään ei auta, jos myyjän tili on kaapattu. Viime viikolla huuto.netissä tuli vastaan pari tapausta, jossa hyvämaineisilla tileillä kaupiteltiin näytönohjaimia ja maksut hyväksyttiin ainoastaan kryptovaluuttana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
780
Huutonetin miinus ostajana on siinä että moni tavara on huutokaupattavana. Jos meikäläinen haluaa serriä niin en mä jaksa paria viikkoa odotella että voitanko huutokaupan vai en. Myyjänä taas Tori tuntuu vievän kaiken käsistä mitä sinne laittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Huutonetin miinus ostajana on siinä että moni tavara on huutokaupattavana. Jos meikäläinen haluaa serriä niin en mä jaksa paria viikkoa odotella että voitanko huutokaupan vai en. Myyjänä taas Tori tuntuu vievän kaiken käsistä mitä sinne laittaa.
Mun mielestä iso miinus huudossa, että sieltä otettiin pois se huutokauppa + osta heti. Tällöin tietää, että kama on oikeasti menossa sillä hintaa mitä huudetaan ja sitten jos joku haluaa sen heti niin maksaa sen osta heti hinnan.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
246
Myyjänä taas Tori tuntuu vievän kaiken käsistä mitä sinne laittaa.
Tämä on kyllä totta, mutta sitten taas toisaalta verenpaine nousee ja päässä sykkii suonet kun joutuu niiden hattivattien kanssa toimimaan. Välillä aivan käsittämätöntä toimintaa ja jos vielä erehdyt numerosi laittamaan ilmoitukseen niin eiköhän joku lippatukka soita 03:45 arkiyönä ja on heti tulossa ostamaan tietokoneen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Perjantainen toriosto. Ei mitään lähetystunnuksia tullut mutta jos nyt tuohon myyjään on uskomista niin se on lähettänyt paketin. Näkee sen verran vaivaa. Peruspakettina laittanut ja ilmeisesti jäänyt mun puhnro pois ja heitti kuitin menee niin tässä nyt pimennossa odotellaan pakettia. Soittaa tänään postiin. Soitan varmaan itsekin vielä. Edelleen takaraivossa se fiilis että tämä kusettaa kaikin keinoin mutta kusetukseksi kyllä ihmeellinen heppu kun vastaa aika nopeasti, ja on hyvinkin auttava, koska lähetystunnus hukassa.

Tein sitten vielä toisen ostoksen Torista. Kaveri vaikutti asialliselta tokin itselläni niskakarvat nousee jo pystyyn ylipäätään kun tekee netistä ostoja. Saa nähdä tuleeko tämä perille.

Molemmista on osoitetiedot puhelinnumeroineen, mutta ei näistä tiedä.

Riittää että jompikumpi kusettaa niin loppuu noi torinetit ja huutonetit kun seinään. Siinä kohtaa ei vaan jaksa heitellä ilmaseksi rahoja ihmisille. Jos molemmat kusettaa niin vajaa viishunttia huit nevadaan ;)

E: Mulle tuli tuossa viime viikolla yksi paketti jossa jantteri oli vienyt peruspostiin ja laittanut mun puhelinnumeron väärin. Tämä ei tosin ollut hukannut omaa lähetystunnusta. Tuli ihan puun takaa sitten yhtäkkiä viesti että hei sun paketti on noudettavissa, siis tältä myyjältä. Postin kautta eivät tehneet mitään. Postin sivuilla luki vain että ei tavoitettu puhelimitse ja ei paperista ilmoitusta. Ilman tuota tunnusta olisin saanut ihmetellä että mitä missä. Toki postista kysymällä selviäisi aina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Oisko nyt taas aika lopettaa täällä jauhaminen noista Torista/Huutonetistä/ym.?

Tässä viestiketjussa voi keskustella foorumilla tehdyistä epäonnistuneista kaupoista, epärehellisistä käyttäjätunnuksista sekä varoittaa muita käyttäjiä.
Tässä ketjussa tarkoitus keskustella tämän foorumin epärehellisistä käyttäjistä, ei Tori.fi
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
142
Säännöt sanovat, että tuote pitää myydä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle. Entäs jos pyynnön tarjonnut henkilö ei reagoi yksityisviestiin millään tavalla, kuinka kauan pitää odotella ennen kuin saa alkaa käydä kauppaa seuraavan kanssa? :hmm: Ja jos henkilö ei vastaa laisinkaan niin jätetäänkö siitä negatiivinen palaute?
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Säännöt sanovat, että tuote pitää myydä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle. Entäs jos pyynnön tarjonnut henkilö ei reagoi yksityisviestiin millään tavalla, kuinka kauan pitää odotella ennen kuin saa alkaa käydä kauppaa seuraavan kanssa? :hmm: Ja jos henkilö ei vastaa laisinkaan niin jätetäänkö siitä negatiivinen palaute?
Vuorokauden odottelisin itse ja jos mitään ei kuulu ni sit seuraavalle vaan jos muitakin hp:n tarjoajia on
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
24h on ainakin itselläni raja. Varsinkin, jos muita vielä jonossa. Jos ei ole jonoa, niin sitten ei niin väliä ole ennen kuin seuraava tekee tarjouksen.

Negan antamisessa odottaisin ainakin, että vastapuoli saa mahdollisuuden selittää ”hupihuutonsa”. Jos syynä äkillinen sairastapaus, meno yms. niin antaisin asian olla. Mutta jos mitään selitystä pyynnöstä huolimatta tule, niin sitten negatiivinen palaute.

Edit. Itse kyllä olisin niin laiska, etten jaksaisi mitään selityksiä kysellä, vaan myisin seuraavalle ja unohtaisin koko hupihuutajan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
No itse kyllä laittaisin Kalikselle negatiivisen palautteen, kun ei vastannut mitään. 24h sisään, vaikka oli vielä paikallakin tässä välissä.

Lisäksi seuraava HP:n tarjoaja peruutti tarjouksensa, kun ei tykännyt olla jonossa.

@Erpetter jäi siis käteen vain Kaliksen hp-tarjous, jota ei lunastettu + yksi peruttu tarjous, kun ei toinen ostaja saanutkaan korttia heti.

Ylihinnoitellusta näytönohjaimesta oli siis kyse, mutta en minä tätä hintatasoa sanele ja jos joku tarjoaa, niin luulisi heidän tietävän.

--

Tässä on ehkä toiset kaupat taustalla ja odotetaan niiden tulosta, mutta radiohiljaisuus ei ole oikea tapa hoitaa asioita.. Parasta olisi perua kaupat, eikä olla kuin venäläinen trokari Verkkokaupan myymälässä: tuotteet on kauppakärryssä ja puhelimella koetetaan myydä kaikki, ennenkuin maksetaan ne kassalle.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
142
Yli 24h tässähän on tosiaan mennyt. Lupasin vielä yv:llä hp:n tarjonneelle odottaa reagointia tämän päivän. Seuraavaksi tarjoan tavaraa parhaiten tarjonneelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Yli 24h tässähän on tosiaan mennyt. Lupasin vielä yv:llä hp:n tarjonneelle odottaa reagointia tämän päivän. Seuraavaksi tarjoan tavaraa parhaiten tarjonneelle.
..mutta saatoit missata toisen hp-tarjouksen (Teuris), kun ensimmäinen hp:n tarjonnut (Kalis) ei vastaillutkaan.. Eli siitä aiheutui sinulle ehkä 10€ tappio. Kyllä tästä mielestäni sille ensimmäisenä hp:n tarjonneelle ryökäleelle (Kalis), joka ei vastannutkaan, kuuluisi negatiivinen palaute. Worst case: et saa myytyä ollenkaan nykyisille tarjoajille. Ja syyllinen on se , joka pisti radiohiljaisuuden päälle tarjottuaan hp:n.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
142
..mutta saatoit missata toisen hp-tarjouksen (Teuris), kun ensimmäinen hp:n tarjonnut (Kalis) ei vastaillutkaan.. Eli siitä aiheutui sinulle ehkä 10€ tappio. Kyllä tästä mielestäni sille ensimmäisenä hp:n tarjonneelle ryökäleelle (Kalis), joka ei vastannutkaan, kuuluisi negatiivinen palaute. Worst case: et saa myytyä ollenkaan nykyisille tarjoajille. Ja syyllinen on se , joka pisti radiohiljaisuuden päälle tarjottuaan hp:n.
Näinhän se on. Kyllä minä sen negan laitan jos vastausta ei tule. :kahvi: Joku kävikin myyntiketjuun kommentoimassa että tämä tarjoaja olisi tehnyt hupihuutoja aiemminkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Laittakaa nyt ihmeessä noista hupihuutelijoista ne negatiiviset palautteet, niin osaa muutkin varoa ja suoraan jatkossa sanoa että ei tarjoukset kelpaa. Tai on siellä se neutraalikin, jos nyt sitten tuntuu että ei sen negan arvoista ole. Pääasia että kauppahistoriasta kävisi ilmi se että onko aiemmissa kaupoissa ollut ongelmia tai jotain säätöä.

Tuollakin kaverilla pelkkää positiivista palautetta, vaikka ei selvästikään ole ensimmäinen kerta kun kaupat ei nyt mee ihan niin kuin Strömsössä:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
@Sampsa Olisikohan tuossa yllä jo aihetta banneihin kauppa-alueelle? Tossa ylemmässä viestissä nyt lista niistä mitä suht nopealla haulla löytyi missä kaupat ei ole ko. käyttäjän kanssa mennyt maaliin, suuressa osassa suoraan sanottu että radiohiljaisuutta vaan tältä "ostajalta" ja tuote jälleen myynnissä.

Tässä kaikille esimerkki siitä, miksi niistä pieleen menneistä kaupoista pitää jättää palaute. Ko. käyttäjän kauppahistoria pelkkää positiivista, mutta yksinkertaisella haulla myynti-osioon löytyy vino pino näitä tapauksia.

Ja btw onko jotain ideaa siitä miksi osa noista linkeistä ei tuu näkyviin samalla tavalla? Tuossa nyt siis tosiaan 9 eri linkkiä, mistä vain 5 näkyy "oikein" tuollaisena viestiblokkina. Kaikkien kohdalla linkit haettu ja copy-pastettu samalla tavalla...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2021
Viestejä
18
Minulla viivästyi näytönohjaimen postitus 2vrk. Minusta ei ole tähän ketjuun tehty ilmoitusta, mutta haluan silti tuoda asian julki, ettei väärinymmärryksiä pääse tapahtumaan. Lähestyin ostajaa seuraavanlaisella tekstiviestillä.

"Isot pahoittelut lähetyksen viivästymisestä! Ja siitä etten ole huomioinnut viestiäsi! Tälle 2vrk vivästymiselle on olemassa omasta mielestäni inhimillinen ja hyväksyttävä syy. Liittyy perheeseen, enkä halua vanhempana avata asiaa tämän enempää. Toivon mukaan ymmärrät. Laitan ohjaimen postin kuljetettavaksi tänään, eli lienee perillä viimeistään maanantaina. Tarkoitukseni ei ole vaikuttaa epärehelliseltä mutta välillä asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen. Mikäli aiheutin harmia tai mielipahaa niin mielelläni korvaan sen sinulle, vaikka palauttamalla osan näytönohjaimen hinnasta, tai tarvittaessa vaikka kokonaan. Liitteenä pari kuvaa tuotteesta pakkaus vaiheessa. Vielä kerran pahoittelut ja oikein mukavaa alkavaa talvea!
-Tuukka Parkkinen"

Onko jotain muuta, mitä voin tehdä asian hyväksi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
780
Minulla viivästyi näytönohjaimen postitus 2vrk. Minusta ei ole tähän ketjuun tehty ilmoitusta, mutta haluan silti tuoda asian julki, ettei väärinymmärryksiä pääse tapahtumaan. Lähestyin ostajaa seuraavanlaisella tekstiviestillä.

"Isot pahoittelut lähetyksen viivästymisestä! Ja siitä etten ole huomioinnut viestiäsi! Tälle 2vrk vivästymiselle on olemassa omasta mielestäni inhimillinen ja hyväksyttävä syy. Liittyy perheeseen, enkä halua vanhempana avata asiaa tämän enempää. Toivon mukaan ymmärrät. Laitan ohjaimen postin kuljetettavaksi tänään, eli lienee perillä viimeistään maanantaina. Tarkoitukseni ei ole vaikuttaa epärehelliseltä mutta välillä asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen. Mikäli aiheutin harmia tai mielipahaa niin mielelläni korvaan sen sinulle, vaikka palauttamalla osan näytönohjaimen hinnasta, tai tarvittaessa vaikka kokonaan. Liitteenä pari kuvaa tuotteesta pakkaus vaiheessa. Vielä kerran pahoittelut ja oikein mukavaa alkavaa talvea!
-Tuukka Parkkinen"

Onko jotain muuta, mitä voin tehdä asian hyväksi?
Eiköhän tuossa ole jo enemmän kuin tarpeeksi jos nyt ei kahta vuorokautta enempää ole edes mennyt.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Tjooh, ei 2 vuorokautta oo omastakaan mielestäni paha, ellei mahdollisesti sitten ole sovittu jonkuin syyn takia että pistetään heti postiin.

Itselleni ainakin kaupankäynnissä (ostajana) paljon tärkeämpää on tietää missä mennään, ku se että yritetään saada paketti postiin "nyt heti". Jos tulee viivästyksiä, niin eikun vaan että "sori, en saanut vielä postiin, yritän ylihuomenna" privalla, imho ihan OK.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2021
Viestejä
11
Voisiko tänne foorumille tulla ip bannit käyttöön, jos se ei vielä ole ?. Vähentäs varmaan huijareita tai ainakin hidastas vähäsen.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Voisiko tänne foorumille tulla ip bannit käyttöön, jos se ei vielä ole ?. Vähentäs varmaan huijareita tai ainakin hidastas vähäsen.
IP-bannaus on varsin moniongelmaista, vaatii aika raskasta ylläpitoa pistää ja poistella. Sinänsä, VPN outlettien ym. ip-bannaus on ihan jepa, mutta sitten jos ispien kuluttaja-allokaatiosta bannaillaan, niin sitten ku se ip kiertää henkilölle jolle banni taas ei kuulu.. hankalaa hankalaa. Mutta, ehkä ylläpito ottanee itse kantaa tuohon tarkemmin.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
833
En suosittele kauppoja @siikanen :n kanssa. Huusin hp:n prosessoriin ja sovittiin kauppoja viestitse. Yhtäkkiä lopetti viestiin vastaamisen ja oli myynyt prosessorin yv:n kautta tulleella tarjouksella, vaikka olin huutanut hp:n ensimmäisenä. Jälkikäteen muokkasi ilmoitukseensa, että suosii noutokauppoja, mutta tässä screenshot alkuperäisestä julkaisusta. HP:n huutoni aikaan oli postitus yhdenvertaisena toimitustapana:
 

Liitteet

Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
599
En suosittele kauppoja @siikanen :n kanssa. Huusin hp:n prosessoriin ja sovittiin kauppoja viestitse. Yhtäkkiä lopetti viestiin vastaamisen ja oli myynyt prosessorin yv:n kautta tulleella tarjouksella, vaikka olin huutanut hp:n ensimmäisenä. Jälkikäteen muokkasi ilmoitukseensa, että suosii noutokauppoja, mutta tässä screenshot alkuperäisestä julkaisusta. HP:n huutoni aikaan oli postitus yhdenvertaisena toimitustapana:

Ei ole käytännön väliä suosiiko noutoa vai ei. HP kun on tarjottu ja Posti/Nouto vaihtoehdot, ihan sama kummalla se huuto tulee. Negatiivista palautetta vaan ja elämä jatkuu.

Selvennyksenä siis: tuolla "noudot etusijalla" ei ole merkitystä. Vain jos kohde on pelkästään noudettavissa.
 
Liittynyt
23.03.2018
Viestejä
111
En suosittele kauppoja @siikanen :n kanssa. Huusin hp:n prosessoriin ja sovittiin kauppoja viestitse. Yhtäkkiä lopetti viestiin vastaamisen ja oli myynyt prosessorin yv:n kautta tulleella tarjouksella, vaikka olin huutanut hp:n ensimmäisenä. Jälkikäteen muokkasi ilmoitukseensa, että suosii noutokauppoja, mutta tässä screenshot alkuperäisestä julkaisusta. HP:n huutoni aikaan oli postitus yhdenvertaisena toimitustapana:
Hei @Watti kiitos palautteesta. On totta, että en kirjoittanut postaukseen aluksi suosivani noutokauppoja. Huusit HP:n prosessorista 1min sen julkaisun jälkeen ja en ollut tätä ehtinyt siihen siinä vaiheessa lisätä. Varasin prosessorin kuitenkin sinulle noutotarjouksista huolimatta. Kuitenkin sinun kanssa kauppoja tehdessäni et antanut järkevää vastausta, miten haluat prosessorin toimitettavan. Ilmeisesti et ollut edes itse ostamassa, vaan kaverillesi.

Noutamaan tulleen ostajan kanssa vastaavia ongelmia ei esiintynyt ja sinne prossu nyt menikin.

Ikävää, että asia täytyy hoitaa julkisesti tässä ketjussa. Pahoittelen tapahtunutta kohdallasi.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
833
Omasta viestistäni suora lainaus: Oma säätönsä sopia välikätenä noita kaverin aikatauluja yms. niin otetaan postilla tuo prossu. Laita puhelinnumeroa niin maksan mobilepaylla

Tämän viestin jälkeen myyjältä täysi hiljaisuus, ja prosessori oli myyty muualle. Millä tavalla tuo on epäjärkevä vastaus siitä miten haluan prosessorin toimitettavan?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Miten se nyt menee, jos huudat hp sis pk ja ostajalla ei ole mainintaa "ostaja maksaa postikulut", niin onko tuo ns voittava huuto ja pitää myydä sillä?

Edit: En viittaa aiempiin keisseihin vaan yleensä.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
833
Miten se nyt menee, jos huudat hp sis pk ja ostajalla ei ole mainintaa "ostaja maksaa postikulut", niin onko tuo ns voittava huuto ja pitää myydä sillä?
En nyt tiedä viittaatko tähän keissiin, mutta tässä ei huudettu hp sis pk, vaan hp.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Miten se nyt menee, jos huudat hp sis pk ja ostajalla ei ole mainintaa "ostaja maksaa postikulut", niin onko tuo ns voittava huuto ja pitää myydä sillä?
Jos myytäessä ei erikseen mainita, että hintapyyntö sisältää postikulut niin silloin se ei niitä todennäköisesti sisällä. Eli ei se mikään voittava huuto ole.
 
Liittynyt
23.03.2018
Viestejä
111
Omasta viestistäni suora lainaus: Oma säätönsä sopia välikätenä noita kaverin aikatauluja yms. niin otetaan postilla tuo prossu. Laita puhelinnumeroa niin maksan mobilepaylla

Tämän viestin jälkeen myyjältä täysi hiljaisuus, ja prosessori oli myyty muualle. Millä tavalla tuo on epäjärkevä vastaus siitä miten haluan prosessorin toimitettavan?
Jätät nyt asioita kertomatta, jotta ne näyttäsivät paremmilta eduksesi. Ehdottaessasi tätä oli kulunut 3 päivää huudostasi pääketjuun.

EDIT: lisäksi ketjussani lukee varsin selkeästi, heti ensimmäisellä rivillä, etten ole kotona tällä viikolla. Olit siis varsin tietoinen siitä, etten kykene vastaamaan välittömästi kysymyksiisi/pyyntöihisi. Ja nyt syytät minua vastaamattomuudesta täällä.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Miten se nyt menee, jos huudat hp sis pk ja ostajalla ei ole mainintaa "ostaja maksaa postikulut", niin onko tuo ns voittava huuto ja pitää myydä sillä?
Ei tietenkään. Jos on pyyntö esim. 100€ ja tulee kolme tarjousta tässä järjestyksessä eikä aloittaja väliin mitään kommentoi tms:
1) 99€ noutaen
2) 100 sisältäen postit
3) 100€ + postit

Niin voittavan huudon sanoisin menevän numerolle 3 koska hän tarjosi HP:n ja postit päälle. Vaikka varmasti ns. "helpoin" olisi tuo tarjous 1 missä tarjotaan euroa vaille pyyntihinta ja tullaan hakemaan tuote.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
833
Jätät nyt asioita kertomatta, jotta ne näyttäsivät paremmilta eduksesi. Ehdottaessasi tätä oli kulunut 3 päivää huudostasi pääketjuun.
3 päivää oli kulunut sen takia, että odottelimme reissuasi Turkuun jolloin olisit ajanut kaverini ohitse ja olisitte tehneet kaupat siellä. Kuitenkin ennen lähtöäsi vaadit etukäteismaksua prosessorista, joka oli erikoinen ehdotus f2f kauppoja tehdessä (f2f kaupoissa raha ja tuote vaihtaa samaan aikaan omistajaa, ei niin että raha ensin). Tämän jälkeen ehdotin, että tehdään kaupat postitse.

En minä tässä jätä mitään kertomatta.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Ei tietenkään. Jos on pyyntö esim. 100€ ja tulee kolme tarjousta tässä järjestyksessä eikä aloittaja väliin mitään kommentoi tms:
1) 99€ noutaen
2) 100 sisältäen postit
3) 100€ + postit

Niin voittavan huudon sanoisin menevän numerolle 3 koska hän tarjosi HP:n ja postit päälle. Vaikka varmasti ns. "helpoin" olisi tuo tarjous 1 missä tarjotaan euroa vaille pyyntihinta ja tullaan hakemaan tuote.
Jeps, "HP sis pk" on siis tarjous, jossa hoopeella referoidaan vain pyydettyyn hintaan.

HP+postit taas on sitova tarjous jos postitusvaihtoehto on valittavissa, joskin postikulut, etenkin jos poikkeaa postin hinnastosta, olisi hyvä laittaa threadiin. Voi nimittäin olla, että postituksesta tulee muutakin kulua kuin se pelkkä postin pyytämä summa, jolloin sitä on ihan ok pyytää myynti-ilmoituksessa mukaan, toki ennakkoon, eikä vasta siinä vaiheessa kun kauppoja hierotaan. Esimerkiksi yllä oleva esimerkki. Jos pyyntö on tosiaan 100e, postauksessa sanotaan nouto/postit, postikulut 10e, niin silloin hp+postit tarjous tarkoittaa 110e, riippumatta mikä varsinainen postin ottama rahasumma olisikaan.
 

Tony Ma

LAMAO
BANNED
Liittynyt
24.11.2021
Viestejä
504
3 päivää oli kulunut sen takia, että odottelimme reissuasi Turkuun jolloin olisit ajanut kaverini ohitse ja olisitte tehneet kaupat siellä. Kuitenkin ennen lähtöäsi vaadit etukäteismaksua prosessorista, joka oli erikoinen ehdotus f2f kauppoja tehdessä (f2f kaupoissa raha ja tuote vaihtaa samaan aikaan omistajaa, ei niin että raha ensin). Tämän jälkeen ehdotin, että tehdään kaupat postitse.

En minä tässä jätä mitään kertomatta.
f2f kaupoissa jos vaikkapa joku 300euron kampe, niin vaikkapa 10-15e ennakkoon on mielestäni ihan hyvän tavan mukaista. Osoittaa ostajan ostohalukkuutta, eikä ole iso tappio jos huijaripuijari olisikin myyjä. Kauan sitten eräs ohimarssi sattui suame turuus, ostaja oli hiljaa vaikka saavuin paikanpäälle. Pahoitteli parin päivän päästä. :D
Sellaista selkärangatonta nykymeno "nettikaupankäynnissä" tuuppaa olemaan, kasvavissa määrin. Niin myyjänäkin joutuu jo turvaamaan omaa takalistoa, kun kaikenmaailman kirjeenvaihtajavänkääjätinkaajasäätäjiä juoksemassa sen viimeisenkin euron perässä ostaessaan.
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Nojaa, itse asun syrjässä ja melkein kaikki kaupat täällä hoidan mallilla "kaupungissa asuva kaverini noutaa, maksaa ja laittaa mulle postissa". Kertaakaan ei ole ollut ongelmia.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
Omasta viestistäni suora lainaus: Oma säätönsä sopia välikätenä noita kaverin aikatauluja yms. niin otetaan postilla tuo prossu. Laita puhelinnumeroa niin maksan mobilepaylla

Tämän viestin jälkeen myyjältä täysi hiljaisuus, ja prosessori oli myyty muualle. Millä tavalla tuo on epäjärkevä vastaus siitä miten haluan prosessorin toimitettavan?
Kannattaisikohan sen kaverin hoitaa jatkossa ihan itse omat ostoksensa, niin kaupanteko olisi suoraviivaista kun ei olisi ylimääräisiä välikäsiä aiheuttamassa epäselvyyttä ja turhaa säätämistä kaupantekoon?

Itseäni ainakin myyjänä epäilyttäisi henkilö, joka ei ole itse ostamassa, vaan edustaa jotain kolmatta osapuolta, jonka identiteetti ja olemassaolo on mysteeri. Paljon suurempi riski asioiden reisille menoon, kun ei ole suoraa yhteyttä sen henkilön kanssa, joka olisi oikeasti ostamassa.

(En tiedä oliko tässä nimenomaisessa tapauksessa asialla merkitystä, mutta yleisellä tasolla itse ainakin suhtautuisin myyjänä ei-niin-kiinnostuneella asenteella tällaiseen "kaverin puolesta"-ostajaan. Tuli vain mieleen tätä keskustelua seuratessa.)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 394
Viestejä
4 159 661
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom