Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
690
Ylläpito voisi tarkistella tämän sankarin touhut. Myyntipalautteissa eri käyttäjille antanut itse palautteen. Varmaan tämäkin jo kertoo mikä meininki kun vastasi myyntiilmoitukseensa "Tuu tänne niin katotaan?"

EDIT: Pyysi rahoja etukäteen ja nouto ei onnistukaan millään.

Myydään - Peruttu :Ryzen 7 5800X+Asus ROG STRIX B550-E GAMING +G.Skill RipjawsV DDR4 3200 MHz 16 Gt +Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition Kangasala | TechBBS (io-tech.fi)
Niin tuu kattomaan onko mulla noita rautoja vai ei?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Kyllä itsekin myydessä pyydän rahat ensin ja postitan tuotteen vasta sitten. Myös naamatusten myydessä pyydän (ja saan) rahat ensin ja hän saa tuotteen heti samalla. Toki sen tuotteen saa nähdä myös.

Näin myös jos ostan jotain on aina tapahtunut oli se sitten Murossa tai täällä. Eli ensin maksan rahat ja odotan että tuote lähtee vasta sitten matkalle minun luokseni. Tai kun tapaamme annan ensin rahat ja sitten otan tuotteen vastaan.

Tuntui jopa oudolta kun kerran yksi henkilö lähetti tuotteen etukäteen ja sanoi että maksa vasta sitten kun se on perillä. Enkä todellakaan pyytänyt tai edes odottanut sitä.

Toki myös ostaja saa kuvia jos pyytää (tuotteesta, ei esim. minun pankki/ajo/henkilökortistani)
 
Liittynyt
01.09.2020
Viestejä
21
Jaahas... @shadowman84 vei minulta ilmeisesti rahat. 24.3. tehty kaupat, jolloin maksoin. Viikonlopun jälkeen kertoi, että prosessori pakattu. Sitten alkoi selittely, että ei pääse viemään postiin ennen jotain päivää. Uhkailin perua kaupat ja kertoi että hänen tilaamansa prosessori ei tullutkaan vielä (tässä vaiheessa vasta selvisi, että odottelee uutta prosessoria ennen, kuin lähettäisi tämän minulle). Sovittiin puhelimessa että hän odottaa tilaamansa 5600x:n ja lähettää sitten ostamani prosessorin. Kun tämä prosessori saapui (viimeviikon tiistaina?, kuitenkin päivä jolloin lupasi rahat palautella, jossei prosessori olisi tullut) sanoi, että olisi hän lähettänyt prosessorini. Lähetystunnusta odottellut siitä asti ja kun koitin soitella asiasta "numero ei ole käytössä" viesti korvalle. Paketti ei näy omapostissa eikä kirjepostikaan (sovittiin siis että laittaa pakettina, jotta saan lähetystunnuksen) kahdesta päivää kauempaa tule. Ei ole vastannut viesteihin torstain jälkeen.

Hinta oli 60 euroa + posti, joten ei mikään hirveä menetys, mutta kyllä tällaiset aina pistää v.. Että selasta.
Tämä keissi sai onnellisen lopun. Paketti minulla ja tuote toimiva. Ylläpidolle pahoittelut ylimääräisestä työstä. Toki lopputulos tästä olisi voinut olla mitä tahansa. Laitoin yv:tä @Juha Kokkonen .
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
13
Olisi tämä kieltämättä minullakin hälytyskelloja soittanut. Varsinkin kun myyjällä on kohtuu uusi tunnus ja 0 palautetta. Toivottavasti kuitenkin tuotteen saat.
Palataan tähän, kuten tuli luvattua. Keskustelu kääntyy varmasti mielipide- ja makuasioihin, mutta kirjoitellaan nyt kuitenkin. Koko kaupankäynti muutenkin alkoi julkisen ketjun kautta ja ilmeisesti loppuukin tänne - on sitä helpompiakin kauppoja tehty. Kyseessä oli hp prodesk mini, joka oli toimivana purettu. Kuvauksen mukaisesti mainitut osat olivat otettu pois. Muuta mainintaa ei ollut. Nyt tullaan siihen, mikä tekee koneesta toimivan. Koneen mukana ei tullut virta-adapteria. Tämä on siis näissä ulkoinen, kuten läppäreissä. On ehkä liikaa oletettu, että toimivana purettu tarkoittaa sitä, että sekin tulisi mukaan. Ymmärrän, että myyjä vetoaa kuvaan, jossa adapteria ei ollut. Kysyin kuitenkin ennen kuin rahat siirtyivät y-tunnuksemattomalle yrityksen tilille, tuleeko adapteria mukaan. En saanut vastausta, mutta oletus oli vahva myönteinen kyllä, sillä onhan kone toimivana purettu. Harvemmin atx/sfx-virtalähdekään koneista puuttuu, vaikka ehkä kuvissa voikin olla piilossa. Joka tapauksessa tämä kääntynee makuasioihin - tuote tuli ja nyt lähden ostoksille kiinakauppaan.
 

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 818
Palataan tähän, kuten tuli luvattua. Keskustelu kääntyy varmasti mielipide- ja makuasioihin, mutta kirjoitellaan nyt kuitenkin. Koko kaupankäynti muutenkin alkoi julkisen ketjun kautta ja ilmeisesti loppuukin tänne - on sitä helpompiakin kauppoja tehty. Kyseessä oli hp prodesk mini, joka oli toimivana purettu. Kuvauksen mukaisesti mainitut osat olivat otettu pois. Muuta mainintaa ei ollut. Nyt tullaan siihen, mikä tekee koneesta toimivan. Koneen mukana ei tullut virta-adapteria. Tämä on siis näissä ulkoinen, kuten läppäreissä. On ehkä liikaa oletettu, että toimivana purettu tarkoittaa sitä, että sekin tulisi mukaan. Ymmärrän, että myyjä vetoaa kuvaan, jossa adapteria ei ollut. Kysyin kuitenkin ennen kuin rahat siirtyivät y-tunnuksemattomalle yrityksen tilille, tuleeko adapteria mukaan. En saanut vastausta, mutta oletus oli vahva myönteinen kyllä, sillä onhan kone toimivana purettu. Harvemmin atx/sfx-virtalähdekään koneista puuttuu, vaikka ehkä kuvissa voikin olla piilossa. Joka tapauksessa tämä kääntynee makuasioihin - tuote tuli ja nyt lähden ostoksille kiinakauppaan.
Foorumin hyvänä tapana on ollut (ja toivottavasti tulee aina olemaan), että puutteet kerrotaan selkeästi ja virtalähde on aika oleellinen osa toimivaa kokonaisuutta puuttuessaan. Täysin harhaanjohtamistahan tuo on ja voisin väittää että vielä tarkoituksellista, jos kysymyksiin jätetään vastaamatta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Myytävä tuote: HP Prodesk 600 G2 Mini
Hinta: 150€ / Tarjous
Tuote ostettu (mistä ja milloin): Tukusta aikanaan.
Kuitti löytyy (takuu voimassa): Ei, ei.
Muuta huomioitavaa: Ilman muisteja, ssd/hdd. Toimivana poistettu käytöstä, lämpötahnat vaihdettu (Noctua). Myynnissä myös muualla.
Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa): Tampere
Toimitustapa: Nouto / Matkahuolto +5€ (normipakettina).
Maksutapa: Käteinen / Tilisiirto.
Palataan tähän, kuten tuli luvattua. Keskustelu kääntyy varmasti mielipide- ja makuasioihin, mutta kirjoitellaan nyt kuitenkin. Koko kaupankäynti muutenkin alkoi julkisen ketjun kautta ja ilmeisesti loppuukin tänne - on sitä helpompiakin kauppoja tehty. Kyseessä oli hp prodesk mini, joka oli toimivana purettu. Kuvauksen mukaisesti mainitut osat olivat otettu pois. Muuta mainintaa ei ollut. Nyt tullaan siihen, mikä tekee koneesta toimivan. Koneen mukana ei tullut virta-adapteria. Tämä on siis näissä ulkoinen, kuten läppäreissä. On ehkä liikaa oletettu, että toimivana purettu tarkoittaa sitä, että sekin tulisi mukaan. Ymmärrän, että myyjä vetoaa kuvaan, jossa adapteria ei ollut. Kysyin kuitenkin ennen kuin rahat siirtyivät y-tunnuksemattomalle yrityksen tilille, tuleeko adapteria mukaan. En saanut vastausta, mutta oletus oli vahva myönteinen kyllä, sillä onhan kone toimivana purettu. Harvemmin atx/sfx-virtalähdekään koneista puuttuu, vaikka ehkä kuvissa voikin olla piilossa. Joka tapauksessa tämä kääntynee makuasioihin - tuote tuli ja nyt lähden ostoksille kiinakauppaan.
@Musizontti myynti-ilmoituksessa olisi ollut syytä lukea muuta huomioitavaa kohdassa "puuttuu virtalähde joka on pakollinen tietokoneen käyttämiseksi", aivan kuten läppärien kohdalla.
 

Musizontti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2021
Viestejä
158
@Musizontti myynti-ilmoituksessa olisi ollut syytä lukea muuta huomioitavaa kohdassa "puuttuu virtalähde joka on pakollinen tietokoneen käyttämiseksi", aivan kuten läppärien kohdalla.
Kuvassa näkyi selkeästi, että myytävänä on itse kone ja on muutenkin poistettu muistit ja lätyskä. Cpu oli paikallaan, hintapyyntö oli 150€ ja muualla kokonaisen toosakkeen hinta yli 300€.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Kuvassa näkyi selkeästi, että myytävänä on itse kone ja on muutenkin poistettu muistit ja lätyskä. Cpu oli paikallaan, hintapyyntö oli 150€ ja muualla kokonaisen toosakkeen hinta yli 300€.
Kuvassa näkyy kone ja on ilmoitettu mitä on poistettu, paitsi virtalähteestä ei sanaakaan. Koska tuo vaatii toimiakseen erillisen virtalähteen niin sen puuttumisesta olisi pitänyt mainita eikä selitellä ettei näy kuvassa. Nyt järki käteen, sinun moka.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
Vaihteeksi yksi torihuijari tuli vastaan. Myy suht edulliseen hintaan 1650S-näytönohjainta. Kun kysyin kuvaa, niin sanoi, että odotas hän irroittaa koneesta ja ottaa kuvan. Meni joku 30min ja hän laittoi Ebaysta otetun kuvan, jota käänteinen kuvahaku ei löytänyt, mutta onneksi olen tottunut selaamaan myös Ebayn kuvahaun. Aluksi nimenä oli 'marko rantala', mutta antoi tilinumeron ja nimen 'Ari M****', kun tarjosin 130e ja kyselin maksutietoja huvikseni. Vaihtoi nimensä myös torissa 'ari'ksi. Tilinumero pari numeroa blurrattuna oli: *poistettu* MSI Nvidia GTX 1650S (Super), Turku
Saatta olla puheena oleva phjoisen tyyppi. Sijainnit kun on usein mitä sattuu ja voi antaa toisten puhelin numeroitakin ostajille.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Ihme touhua. Sen vielä voisin jotenkuten ymmärtää, että maininta virtalähteestä on unohtunut, mutta jos asiasta kysytään, eikä vastaa kysymykseen, niin kyseessä on tarkoituksellinen harhaanjohtaminen joka kyllä alkaa menemään vahvasti jo kusetuksen puolelle.
 

Jallap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.05.2021
Viestejä
18
Mitenkäs toimisi sellainen, että kauppaa tehdessä ostaja pistäisi myyjän allekirjoittamaan paperin missä todetaan samaan tyyliin kuin jossain K-Marketissa oli että "varastamalla hyväksyt että kuvasi julkaistaan Facebookissa". Eli huijaamalla hyväksyt että henkilötietosi julkaistaan Facebookissa:D

Sitten jos myyjä ei kyseistä värssyä allekirjoita niin sanoo että kaupat peruttu. Ei se sen vaikeampaa ole:kahvi:
Tähän loppuisi kyllä suoraan kaikki asiaton myynti. Eri tapaus olisikin silloin, kun erimielisyys syntyisi ja joku alkaisi jakelemaan toisen tietoja esim. sen jälkeen kun kaupat on tehty ja tuote onkin vioittunut esim. kuljetuksessa/itse rikkonut ennen stabiilia käyttöönottoa. Tämä on haastava asia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Tähän loppuisi kyllä suoraan kaikki asiaton myynti. Eri tapaus olisikin silloin, kun erimielisyys syntyisi ja joku alkaisi jakelemaan toisen tietoja esim. sen jälkeen kun kaupat on tehty ja tuote onkin vioittunut esim. kuljetuksessa/itse rikkonut ennen stabiilia käyttöönottoa. Tämä on haastava asia.
Ei ole ollenkaan haastava asia. Noita "varastamalla hyväksyt että kuvasi julkaistaan" juttuja on käyty oikeudessa asti testaamassa, ja joka kerta sieltä on kauppias saanut tuomion vaikka olisikin samalla videolla myös se todiste itse varkaudesta.
 

Jallap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.05.2021
Viestejä
18
Ei ole ollenkaan haastava asia. Noita "varastamalla hyväksyt että kuvasi julkaistaan" juttuja on käyty oikeudessa asti testaamassa, ja joka kerta sieltä on kauppias saanut tuomion vaikka olisikin samalla videolla myös se todiste itse varkaudesta.
Aivan jos kyse on varkaudesta, tarkoitin epäselvyyttä sillä välillä, jos myyjä myy ehjän tuotteen, tuote vioittuu ennen kuin se on ostajalla käytössä ja syntyy erimielisyys:) En ole koskaan nähnyt kenenkään lähtevän juoksemaan tavaran kanssa kun on tekemässä f2f kauppoja, tarkoitatko varkautta postituksen yhteydessä?
 

Jallap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.05.2021
Viestejä
18
Aivan jos kyse on varkaudesta, tarkoitin epäselvyyttä sillä välillä, jos myyjä myy ehjän tuotteen, tuote vioittuu ennen kuin se on ostajalla käytössä ja syntyy erimielisyys:) En ole koskaan nähnyt kenenkään lähtevän juoksemaan tavaran kanssa kun on tekemässä f2f kauppoja. Tarkoitatko varkautta postituksen yhteydessä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Se on edelleen henkilörekisterilaki, joka estää nimien julkaisun. Ei ole mitään tekemistä julkisuuslain, kunnianloukkauksen, käyttäjän myynninaikaisen suostumuksen tai sinun henk.koht. mielipiteesi kanssa.

Nyt käydään taas tätä keskustelua, joka on käyty niiiiiin monta kertaa (lainattu viesti vuodelta 2016) ja jätetään autuaasti ottamatta mukaan ne viestit/tiedot, jotka tässä ovat relevantteja. Huoh.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Tähän loppuisi kyllä suoraan kaikki asiaton myynti. Eri tapaus olisikin silloin, kun erimielisyys syntyisi ja joku alkaisi jakelemaan toisen tietoja esim. sen jälkeen kun kaupat on tehty ja tuote onkin vioittunut esim. kuljetuksessa/itse rikkonut ennen stabiilia käyttöönottoa. Tämä on haastava asia.
Tästä tulisi muitankin ongelmia helposti. Esim. millä varmasti todistat että nimi minkä toinen antaa on oikea?
Se että näyttää "virallisen dokumentin" ei vielä todista sitä. Esim. jos laitan näkyville tähän passista tiedot:

Voikin "yllättäen" käydä niin että joku viaton sivullinen joutuu kärsimään, vaikka nyt uskallatkin maksaa minulle pyytämäni summan (mieheni) tilille.

Sitten jos hypoteettisesti (jos et tuotetta saisi mutta rahat "mieheni" veisi) sinua huijattaisiin mitä siis konkreettisesti tekisit? Julkaisisit tämän kuvan minkä itse juuri otin ja jakaisit sitä facebookissa? :hmm:
Rakkain terveisin Maria
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
13
Kuvassa näkyy kone ja on ilmoitettu mitä on poistettu, paitsi virtalähteestä ei sanaakaan. Koska tuo vaatii toimiakseen erillisen virtalähteen niin sen puuttumisesta olisi pitänyt mainita eikä selitellä ettei näy kuvassa. Nyt järki käteen, sinun moka.
Sitten kun annetaan toinen, aiheeton, neutraali ostopalaute tästä samaisesta kaupasta niin kyllä jotain vikaa on asenteessa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Yksi näyttiksiä ostanut yrittänyt nyt ainakin viidellä tunnuksella rekisteröityä takaisin. Kertoo että säännöt tai ohjeistukset ei kiinnosta.
Ullatuus.

Kauppa-alueelle voisi kyllä olla vaikka 30 vrk odotteluaika, ihan vaan näiden mukavien ihmisten takia. Toki joo, tunnukset kypsymään jne. mutta jos saisi aina yhdeltä kaikki pois niin joutuisivat edes kypsyttelemään..
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
Perustuu kuulemaani, ei ole omakohtaista kokemusta. Eli jos sinulla puolestaan on kokemusta, että homma pelaa toisellakin omistajalla niin uskomma sitä.
Huomaa että esim. puhelimissa on usein mahdollisuus että se paljastuu takuukorjauksessa kastuneeksi tai pudotetuksi tai muuten asiakaan toimeasta rikootuksi jolloin takuu on sitten siitä rauennyt Sama koskee kaikkia tuotteita ettei niissä saa ilmetä seikkoja jotka ovat johtuneet väärästä tai huolimattomasta käytöstä. Ei saa myös olla mitää itse tehtyjä korjauksia tai villejä lasin vaihtoja ym. Aika yleinen tulkinta esim. puhelimissa taitaa olaa että rikkoontunut lasi jo kumoaa takuut
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Ullatuus.

Kauppa-alueelle voisi kyllä olla vaikka 30 vrk odotteluaika, ihan vaan näiden mukavien ihmisten takia. Toki joo, tunnukset kypsymään jne. mutta jos saisi aina yhdeltä kaikki pois niin joutuisivat edes kypsyttelemään..
Juu, ei tänne ole tarvetta myyntialueen vuoksi rekisteröityä. Rajaa toki ehkä hieman ostajakuntaa, mut io-techissä on silti todella paljon käyttäjiä.
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
13
Sinun tilanteessa negatiivinenkin palaute olisi ollut perusteltavissa tuon neutraalin sijasta.
Kiitos. Yritin olla edes joten kuten asiallinen, mutta ilmeisesti sillä ei saa vastinetta. Ensi kerralla sitten. En enää ala muokkaamaan, väittelykierre olisi valmis.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
519
Eräällä toisella foorumilla on siten, että pitää olla väh. 100 viestiä ja 4 vko jäsenyyttä ennen kuin kauppa-alueelle pääsee.

Ihan toimiva menettely minusta.
Kyllä toi sata viestiä menis aika monella ihan turhan spämmin puolelle. 50 olisi jo liikaa. Ja vaikka näistä kuinka väännetään, niin niin kauan kun on kauppaa, niin on myös kusettajia - ihan sama minkälaiset todennukset siihen vaaditaan.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
417
Taitaa olla lääkkeet loppu ja vaino jatkuu Sairasta tekstiä. myyntisivu
No on kyllä juttua ja vai että pääepäilty... Kiinnostaisi tietää mistä tuo ukkeli kaivelee omia epäilyjään...

Osaako kukaan sanoa miten tuosta hullusta saisi järkevimmin tehtyä poliisille ilmoituksen solvauksesta, häirinnästä yms?
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
No on kyllä juttua ja vai että pääepäilty... Kiinnostaisi tietää mistä tuo ukkeli kaivelee omia epäilyjään...

Osaako kukaan sanoa miten tuosta hullusta saisi järkevimmin tehtyä poliisille ilmoituksen solvauksesta, häirinnästä yms?
Esim jos omalla nimella solvaa julkisella nettisivulla kuten tuolla se on kunnianloukkausrikos eli ilmoitusta kehiin ja niitä joillakin taitaa olla jo kasassakin- Jatkuva netti tai puhelinhäirintäkin on rikosasia Nopein tapa on ottaa kuvakaappaukset ja marssia poliisiasemalle tai sitten Tee rikosilmoitus - asioi ensisijaisesti verkossa! - Poliisi
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
Sekaisin ollut jo pitkään, vähän alkaa epäilyttää, että kertoo itsestään ja naamio toisen henkilön teoiksi. Muutaman kanssa käynyt huutonetissä keskustelua tuosta henkilöstä ja nekin kärsineet tuon harhoista. Uhreja taitaa olla jo kymmeniä.
Oieassa olet ja ihme uhkailuja perintäreissuista jonkun rovaniemen raappana huumejengin kanssa Itse raappanahan kuoli siellä itämailla jo aikoja sitten Järkyttävä huumedokumentti kuolleesta Janista tänään tv:ssä: Varoitus katsojille
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
Maineeni on onneksi kunnossa niin ei kukaan onneksi usko tuon sekopuheita. Poliisin kanssa ei ole edes pienenkään sakon takia tullut oltua tekemisissä.
Jos joutuu kuitenkin häirinnän kohteeksi on hyvä puuttua asiaan sillä vaikka kirjoittaja olisi kaikki inkkarit "kanootista" hukannut ei se oikeuta jukisiin herjoihin ja valheisiin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Taitaa olla lääkkeet loppu ja vaino jatkuu Sairasta tekstiä. myyntisivu
Tässä on nimet kirjoitettu ehkä tahallaan väärin. Yllätyin kuitenkin (positiivisesti) , kun olen tuon henkilön "paskalistalla". Jos joku täällä tekee jotain toimenpiteitä tuota vastaan (vaikka se rikosilmoitus), niin pistätkö YV:tä? Voin tulla asianomistajaksi, mutta ei sen vertaa kiinnosta, että itse lähtisin asiaa viemään eteenpäin.

T: hzalone

edit: tähän tuli vastaus ja ei ole minun kohdallani mitään muuta:
paska lista on sitä että aion ostaa tavaraa enkä ostakkaa
Tämä sopii minulle. Jätetään asia tähän. Tarjoukseni olen aina pitänyt , sen takia niissä on aikaraja, ettei parin viikon päästä tule enää kyselyitä, kun olen jo saanut sen tavaran muualta. Joskus - hyvin harvoin - teen tarjouksia useampaan ketjuun ja ostan ensimmäisen, mutta silloin on kiire ja olen yleensä heti ilmoittanut, jos en ole enää ostamassa ja sain muualta.

Jos taas puhut myymistäni tavaroista, hyväksyn sen, että nyt menetin sinut ostajana.
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
En liity (onneksi) tuohon idioottiin millään tavalla, mutta mitä tuo kuvittelee tosta hyötyvänsä ja mistä tämä on saanut alkunsa?
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
Ei pitäisi sotkea sivullisia omiin sekoiluihin sa. Mitähän yhtä nimeä viljelee kun ei liity tähän asiaan mitenkään.
Ja uhkauksia pukkaa tuon jälkeen on kyllä tyyppi saanut tuta polisin ja oulun ja turun poliisi tietää joten sinne vaan vieastiä, Herrra sahaa nyt omaa oksaansa ja rajusti Tuntuu jo surkuhupaisalta kun mies jauhaa joka välissä että köyhät itkee ja itse jauhaa 5 vuotta vanhaa 28 euron kauppaa ja velkoja tavarasta jota ei ole edes kukaan ostanut saati saanut ja jättänyt maksamatta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
417
Jos kerran lukee tätä, niin "Arttu" on tässä ja voin suoraan sanoa ettei minulla ole mitään käsitystä sinun huijauksista tai viesti spämmeistä muuten kuin että sinulta on tullut ties mitä soittoja yms häiriöviestiä johon en ole reagoinut mitenkään. Tunnukset joilla teen kauppaa on tunnistettuja ja pysyneet samoina tilien sivustoille luonnista lähtien.

Nyt vain menee yli pelkän taustahäiriön kun aletaan nimen kanssa viljelemään asiattomuuksia ilman mitään todisteita tms että liityn mitenkään mihinkään asiaan. Ainoa miten olen sinuun ollut yhteydessä on sinun lähettämät viestit myynnissä olevista rojuistani jotka ovat lähes poikkeuksetta olleet häiriöviesteiksi luoteltavissa.

Minulla ei ole muuten aikaa eikä kiinnostusta olla sinuun mitenkään kontaktissa.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Jos kerran lukee tätä, niin "Arttu" on tässä ja voin suoraan sanoa ettei minulla ole mitään käsitystä sinun huijauksista tai viesti spämmeistä muuten kuin että sinulta on tullut ties mitä soittoja yms häiriöviestiä johon en ole reagoinut mitenkään. Tunnukset joilla teen kauppaa on tunnistettuja ja pysyneet samoina tilien sivustoille luonnista lähtien.

Nyt vain menee yli pelkän taustahäiriön kun aletaan nimen kanssa viljelemään asiattomuuksia ilman mitään todisteita tms että liityn mitenkään mihinkään asiaan. Ainoa miten olen sinuun ollut yhteydessä on sinun lähettämät viestit myynnissä olevista rojuistani jotka ovat lähes poikkeuksetta olleet häiriöviesteiksi luoteltavissa.

Minulla ei ole muuten aikaa eikä kiinnostusta olla sinuun mitenkään kontaktissa.
En haluaisi asiaan puuttua, mutta tuolla kyseisen herran nettisivulla on sen verran loukkaavaa tekstiä sinusta, että suosittelen tekemään rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Etunimi+nimimerkki ja tähän yhdistetään heitto "kassiton neiti". Varsinkin jos tuollainen toiminta on jatkunut vuosia. Koko sivusto perustuu muiden ihmisten solvaamiseen. :dead:

Ei se lopu kunnes henkilö saa asiasta sopivan rangaistuksen.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
En haluaisi asiaan puuttua, mutta tuolla kyseisen herran nettisivulla on sen verran loukkaavaa tekstiä sinusta, että suosittelen tekemään rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Etunimi+nimimerkki ja tähän yhdistetään heitto "kassiton neiti". Varsinkin jos tuollainen toiminta on jatkunut vuosia. Koko sivusto perustuu muiden ihmisten solvaamiseen. :dead:

Ei se lopu kunnes henkilö saa asiasta sopivan rangaistuksen.
Tehty on varmaan monenkin taholta ja lisää tulee jakelee noita viisauksia monellakin nettisivussa jopa kuka soitti sivuilla joista on tallenteet
Kannattaa katsoa muutkin sivun "myyntikohteet"
Yksikään nettikauppasivu ei poista kenenkään tunnusta tai kohteita jos sivun ylläpitäjä ei tiedä tai huomaa ettei kaupoissa oli rehti mieninki tai joku on valittanut että rahat meni mutta tavaraa ei saatu. asiaa edesauttaa jos vielä on niin hölmö että toistaa samoja jekkuja aina uudella tunnuksella ja kuvilla tai kopioilla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
554
Ihan hyvä linjaus, mutta koskeeko tämä vain näytönohjaimia? Ennen näyttis/komponenttipulan alkamista pannut jo merkille, kuinka myyntiosiolla varsinkin konepaketti-puolen ensimmäisellä sivulla pyörii vuodesta toiseen samat nimimerkit aina eri koneiden/komponenttien kanssa. Selkeästi jobataan kalliimmalla täältä/muualta haalittuja komponentteja. Onko tämä hyväksyttävää vai missä menee raja?
En tiedä menikö tämä ohi Sampsalta / ylläpidolta. Vastaus kiinnostaa sen takia, että kannattaako näitä jobbareita reporttaa vai ei?
@Sampsa
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
En tiedä menikö tämä ohi Sampsalta / ylläpidolta. Vastaus kiinnostaa sen takia, että kannattaako näitä jobbareita reporttaa vai ei?
@Sampsa
Nooh rehelliseasti hankittu ja toimitettu tavara ei ole hintaan sidottu- Luuletko että kauppiaat myy samalla kun ostavat? Ei kannata olla kateellinen vaan pitää käyttää harkintaa. Jos joku tekee hyvät kaupat ja ostaa vakikka Rols Roycen tonnilla niin ei ole rikos myydä sitä marrkinahnitaa ja sehän on juuri se hinta mitä joku síitä haluaa maksaa. Vanha sanonta että ei se ole hukllu joka pyytää vaan se joka maksaa ylihintaa :) Katellisuus on luonnonvara joka ei koskaan suomesta katoa ja varsinkin niiltä jotka ei tunne tätä markkinataloutta. Toki nettimarkkinoilla on paljon harmaata talouttakin jossa porukka saattaa eli sosiaalituilla ja sitetn tehdään pimeää kauppaa jatkuvasti
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Nooh rehelliseasti hankittu ja toimitettu tavara ei ole hintaan sidottu- Luuletko että kauppiaat myy samalla kun ostavat? Ei kannata olla kateellinen vaan pitää käyttää harkintaa. Jos joku tekee hyvät kaupat ja ostaa vakikka Rols Roycen tonnilla niin ei ole rikos myydä sitä marrkinahnitaa ja sehän on juuri se hinta mitä joku síitä haluaa maksaa. Vanha sanonta että ei se ole hukllu joka pyytää vaan se joka maksaa ylihintaa :) Katellisuus on luonnonvara joka ei koskaan suomesta katoa ja varsinkin niiltä jotka ei tunne tätä markkinataloutta. Toki nettimarkkinoilla on paljon harmaata talouttakin jossa porukka saattaa eli sosiaalituilla ja sitetn tehdään pimeää kauppaa jatkuvasti
Vika on siinä että tämän foorumin säännöt käskee myydä sen Rols Roysen tonnilla, koska trokaus ja voitontavoittelu on paha juttu, niin sitten kun tänne ilmestyy niitä trokareita ostamaan niitä ja myymään niitä on sekin paha juttu, ja kuitenkaan asialle ei tehdä juurikaan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Vika on siinä että tämän foorumin säännöt käskee myydä sen Rols Roysen tonnilla, koska trokaus ja voitontavoittelu on paha juttu, niin sitten kun tänne ilmestyy niitä trokareita ostamaan niitä ja myymään niitä on sekin paha juttu, ja kuitenkaan asialle ei tehdä juurikaan.
Käsittääkseni säännöt eivät sano mitään tuollaista.
Jos saan ilmaiseksi vaikka hiiren minun ei ole pakko lahjoittaa sitä täällä ilmaiseksi.

Mutta jos ostan säännöllisesti esim. AMD:n omasta kaupasta prosessoreita, näytönohjaimia ja mitä nyt sinne sattuu tulemaan ja myyn niitä jatkuvasti täällä (jopa päätoimisesti) suurella voitolla on ihan hyvä että asiaan puututaan.

Eli: jos saat vaikka työpaikkasi huutokaupasta kerran elämässäsi käytetyn läppärin 100€ ja myyt sen täällä 500€ ei siinä ole mitään pahaa. Mutta jos kerran viikossa ostat sieltä työpaikaltasi "omaan käyttöön" tavaraa ja myyt sitä täällä voitolla se ei olekaan enää oikein tai sallittua.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Käsittääkseni säännöt eivät sano mitään tuollaista.
Jos saan ilmaiseksi vaikka hiiren minun ei ole pakko lahjoittaa sitä täällä ilmaiseksi.

Mutta jos ostan säännöllisesti esim. AMD:n omasta kaupasta prosessoreita, näytönohjaimia ja mitä nyt sinne sattuu tulemaan ja myyn niitä jatkuvasti täällä (jopa päätoimisesti) suurella voitolla on ihan hyvä että asiaan puututaan.

Eli: jos saat vaikka työpaikkasi huutokaupasta kerran elämässäsi käytetyn läppärin 100€ ja myyt sen täällä 500€ ei siinä ole mitään pahaa. Mutta jos kerran viikossa ostat sieltä työpaikaltasi "omaan käyttöön" tavaraa ja myyt sitä täällä voitolla se ei olekaan enää oikein tai sallittua.
Paitsi että 3000 ja 6000 sarjan näytönohjaimia et saa myydä markkinahinnalla, jos olet saanut ostettua sen muutama kuukausi sitten, etenkin jos sen mallin valmistus on lopetettu. Tässä puhun nyt yksittäisten näytönohjainten myynnistä.

Esimerkiksi jos vaikka olet saanut 3080 näytönohjaimen tonnilla, niin ymmärtääkseni se pitää laittaa myyntiin 999,99 € hintaan, vaikka todellinen markkinahinta huitelee sielä 1500 - 1800 välissä. Tämä on se mitä kritisoin. Tällöin jos pelkkää myyntihintaa rajoitetaan ostaa trokarit täältä ne ja laittaa muualle myyntiin käärien hyvät voitot.

Joten hinnoittelun pitää olla täysin vapaata, tai sitten kunnon säännöstelyt ja rajoitukset noiden korttien ostoon ja myyntiin. Muussa tapauksessa säännöt tukee trokaamista.

Laajamittainen myynti ja osto on sitten eri asia, ja se voi olla itsessään jo syy bannata käyttäjä.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
Paitsi että 3000 ja 6000 sarjan näytönohjaimia et saa myydä markkinahinnalla, jos olet saanut ostettua sen muutama kuukausi sitten, etenkin jos sen mallin valmistus on lopetettu. Tässä puhun nyt yksittäisten näytönohjainten myynnistä.

Esimerkiksi jos vaikka olet saanut 3080 näytönohjaimen tonnilla, niin ymmärtääkseni se pitää laittaa myyntiin 999,99 € hintaan, vaikka todellinen markkinahinta huitelee sielä 1500 - 1800 välissä. Tämä on se mitä kritisoin. Tällöin jos pelkkää myyntihintaa rajoitetaan ostaa trokarit täältä ne ja laittaa muualle myyntiin käärien hyvät voitot.

Joten hinnoittelun pitää olla täysin vapaata, tai sitten kunnon säännöstelyt ja rajoitukset noiden korttien ostoon ja myyntiin. Muussa tapauksessa säännöt tukee trokaamista.

Laajamittainen myynti ja osto on sitten eri asia, ja se voi olla itsessään jo syy bannata käyttäjä.
Kaikkien järkevät luulisi ymmärtävän mitä on k ysynnän ja tarjonnan laki ja että antiikki ja harvinaisuudet ova eri asla kuin normitavaran kaupoassa mutta ei kaikki ymmärrä sitäkään ettei kaikki vanha romu ole antiikkia :) Minusta suurimma häiriköt on noita jotka aina toidella ja muualla laittaa maislia että mahsan viis kybää vaikka saman tavaran esin puhelimen hinta ois samalla palstakka 200-300 ja toine4n ne kun pyytävät normi kauppahintaa vaikka sitten ois lasi riki ja koettavat vaan selittää että takuuta on vielä 2 vuotta :) Yleensä takuu raukeaa jos puhelin on esim kolhittu ja lasi rikki Verottajalla on muutne joku rajam mitä saa ansaita kaupoilla mutta harvalla taitaa olla niistä ostoista ja myynneistä kirjanpitoakaan
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
Eikö ole niin, että 5000€ asti saa vuodessa tienata ja sen jälkeen pitää maksaa verot? Saa kunnolla trokata, että tuon ylittää.
Kannattaa tutkia verottajalta. En muista oliko se tienaaminen vai liikevaihto eli kokonaismyynti. Tienaamisena tuo olisi aika kova tuotto jo.
Sitte on se että puhutaanko arvonlisäveron rajasta vai ansiotulota joka riippuu sitten monesta tekijästä ja verokortin tiedoista.
Joissakin paikoissa oli aikoinaan ammattikauppiaille maksullinen liittyminen mutta tällaisessa porukassa se ei onnistu kun poruka taitaa muutenkin tehdä tarvittaessa aina uusia tunnuksia ja kuten häirikkö jahdissa on huomattu vaikea on niiden tekijöiden jäljillä pysyä
tuolta seliää paljon; Mm se että eria sia jos myy muuta kuin omassa käytössä ollutta tavataa eli ei voi hnakkia tavaraa myyntiin ja myydä rehelliseasti kirppisperiaatteella silloin tavaran bruttoarvo on 1000e Jos myyt muita kuin oman perheesi käytössä olleita tavanomaisia tavaroita, sinun on maksettava myyntivoitosta veroa. Veroa on maksettava kuitenkin vasta silloin, jos myyt tällaisia tavaroita ja muuta irtainta omaisuutta yhteensä yli 1 000 eurolla vuodessa. Kirpputorimyynti
Hoimma muuttuu verotuksellisesti vielä kimurantimmaksi jos tekee itse jotain myyntiin :) Neuloitko villasukat myyntiin? Verottaja voi puuttua toimintaasi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
En haluaisi asiaan puuttua, mutta tuolla kyseisen herran nettisivulla on sen verran loukkaavaa tekstiä sinusta, että suosittelen tekemään rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Etunimi+nimimerkki ja tähän yhdistetään heitto "kassiton neiti". Varsinkin jos tuollainen toiminta on jatkunut vuosia. Koko sivusto perustuu muiden ihmisten solvaamiseen. :dead:

Ei se lopu kunnes henkilö saa asiasta sopivan rangaistuksen.
Kyseinen myyntisivu on poikinut jo aika monta kunnianloukkaus ja häirintäjuttua jos jokainen on virallisella nimellään tehdyt herjat kopsannut ja menee niiden kanssa vallesmannin puheille :)
Ilmankos sankarille tuli välillä hätä kirjoittaa ettei kaikki nyt tekisi ilmoitusta.
Myös poliisi voi määrätä väliaikaisen lähestymiskiellon, joka vahvistetaan käräjäoikeudessa.

Väliaikaisen lähestymiskiellon tarkoituksena on katkaista väkivaltakierre tai muu häirintä nopeasti ja estää pahempia seuraamuksia. Näin voidaan myös osoittaa tekijälle, että hänen toimintansa ei ole sallittua.

Mitä ovat todisteet lähestymiskieltoasiassa?
Lähestymiskieltohakemus kannattaa tehdä huolella. Lähestymiskieltoasiassa kirjallisia todisteita voivat olla

  • sähköpostiviestit ja tekstiviestit
  • kirjeet
  • Lähestymiskiellon rikkominen on virallisen syytteen alainen rikos. Tämä tarkoittaa sitä, että poliisi voi tutkia ja syyttäjä voi syyttää niistä, vaikka asianomistaja ei vaatisi asiasta rangaistusta.


    Kun lähestymiskiellon rikkominen tulee poliisin tietoon, poliisi kirjaa rikosilmoituksen ja asia tutkitaan. Lähestymiskiellon rikkomiseen saattaa liittyä muitakin rikosepäilyjä, esimerkiksi pahoinpitelyjä, jotka poliisi myös kirjaa rikosilmoitukseen.

  • Laki lähestymiskiellosta 898/1998 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
  • Uhkailut kasvaa Otttakaa talteen ja toimikaa
  • TO LÄHETÄÄN RAAPPANA POIKIEN KAA TREELLE
    POSION KAUTTA BISNEKSII HOITAA ET HOPIHOPI

  • myyntisivu
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 471
Viestejä
4 163 257
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom