Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Tässä myös yhen torihermannin tilitiedot joka koijasi kaverilta rahat,
XXXX XXXX XXXX XXXX XX Nimimerkit X ja X.
Siivoappas noita tietoja sitten, ihan on ohjeistettu näin:
Huom! Viestiketjussa ei saa julkaista henkilötietoja, kuten nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai tilinumeroa!
 
Liittynyt
27.02.2021
Viestejä
40
Mulla sattunut eteen pari harmillista keissiä ku oon yrittäny näyttiksiä hommailla ja aloitella mainausta. Eka juttu oli omaa hölmöyttä ja liiallista ostokiimaa. S.O -nimikirjaimilla varustettu naisihminen Kainuusta vastasi ostoilmoitukseeni, lähetti kortista kuvan (huonon, ois pitäny tajuta siitä), vastaili asiallisesti kysymyksiin ja jopa viestitteli oma-aloitteisesti lisätietoja. Kirjoitustyyli ja meininki oli kohtelias ja lähetti vielä henkkaristaan kuvan. Piti tulla 2kpl 3060ti -kortteja, mutta eipä tullutkaan. Maksoin tilille etukäteen, tietysti. Rikosilmoitus tehty.

Toinen kokemus tältä foorumilta. Nimimerkki "Tiku" laittoi myyntiin 3kpl pakettikoneista poistettuja 3060ti näytönohjaimia. Ostin ne pyyntihintaan, sovittiin maksusta ja noudon ajankohta suurinpiirtein, osoitteenkin sain. Sitten tuli viesti, että tuli odottamaton meno ja haku siirtyy huomiselle. Sen jälkeen en ole saanut yksityisviesteihini vastauksia. Myynti-ilmoituskin poistettiin, ilmeisesti trokaamisen vuoksi ylläpidon toimesta. Tässä tapauksessa en ollut vielä maksanut kortteja, mutta silti ikävä juttu. Hinta oli hyvä ja rahat on kiinni tässä diilissä, enkä viitsi ostaa vielä mitään muuta, ennenkuin saan varmuuden noiden korttien kohtalosta. Pystyn keksimään tälle keissille useitakin uskottavia ja kunniallisia selityksiä, mutta ei ollu mun mielestä asiallisesti hoidettu diili.

Eilen taas ostelin täysin ongelmattomasti täältä muutaman näyttiksen, uskon että tämmöiset "alan foorumit" on kauppapaikoista parhaita. Ja "halutaan ostaa" -ilmoituksiin vastaajat sieltä toisesta päästä.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
407
Kannattaa ostaa kortit esim huudosta myyjältä jolla on pelkästään positivisiä palautteita(100+) ja vähintään 3v historia, tai sitten täältä luotettavalta myyjältä, katso aina kauppiaspalaute ja että nimimerkki on riittävän vanha. Näillä ohjeilla vältät huijarit, jos ostat torista niin kannattaa maksaa tuote face-to-face ostotilaanteessa.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
151
En tiedä, olenko nyt liian hätäinen, mutta @Kuikelooo on nyt vähän kadonnut kartalta. En vielä sano, että mua olisi huijattu, mutta miten olisi jos vaikka minulta puuttuvan näytön lisäksi (voi tosin olla kait postissa vielä) tulisit antamaan oman vastineesi.

Olen viime viikon torstai-perjantai välisenä yönä siirtänyt rahat ja on sovittu, että heti kun rahat näkyvät tilillä, laitat näytön postiin. Rahat näkyivät hänen mukaansa tilillä jo seuraavana (perjantaina) aamuna ja illalla hän käy laittamassa näytön postiin.

Tiistai iltana laitoin viestin, että onko hän kerennyt postittamaan näytön, kun täällä ostoksia tehdessäni olen yleensä saanut lähettäjältä jonkin seurantakoodin? En maininnut viestissä sitä, että minua myös vähän häiritsee se, että hän ei ole merkannut näyttöä myydyksi kauppa-alueella.

Tänään hän on käynyt foorumilla, mutta ei ole vastannut viestiini mitään, eikä postiltakaan ole tullut ilmoitusta paketista. Tiedän, että Suomessa posti ei ole aina hirveän nopea, mutta kokonaisuudessaan tämä maistuu jo vähän huonolta kaupankäynniltä.

Edit: maksu aika tarkennettu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
200
Ikävä kyllä veikkaisin kusetusta tässä tilanteessa. On muutamat huonot kauppakokemukset ja huijaukset tulleet itsellekin vastaan. Ja pakko todeta että tässäkin tapauksessa tukee huijausta 1.edelleen myynnissä. 2.käy palstalla ja ei vaivaudu vastaamaan viesteihin. 3. Ei seurantakoodia. Ja lisäksi Olen itse tehnyt satoja kauppoja suuntaan jos toiseen ja Posti kyllä on saapunut aina max 4päivän sisällä. Yleensä 2-3päivää siitä kun on viety.
 
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
469
Tehtyäni 20 vuotta ongelmatonta kauppaa netissä iski sitten ensimmäisen kerran: Samsung EVO Plus ei koskaan saapunut, eikä seurantanumero eikä rahojen palautus. Tori.fi oli alusta. Ajattelin, että noin pieni summa (60 €) + MobilePayn kautta vahva tunnistautuminen tekee riskin aika pieneksi. Mutta tuohan on aika näppärä summa, sillä moni ei viitsi nähdä rikosilmoituksen vaivaa eikä siitä mitään seuraa ihmiselle, jolla ei ole luottotietoja ja rikosrekisterikin on jo olemassa valmiiksi. Ja sitten tietty on nämä identiteettivarkaat, jotka hyödyntävät varastettuja henkilöllisyyksiä rikollisuudessa ja tekevät siten itsensä vaikeammin jäljitettäviksi.

Puhelinta hankkiessani törmäsin myös ihan hiljattain kahteen tapaukseen, jotka kirjoittivat erittäin hyvää suomea oikeaoppinen välimerkkien käyttö mukaanlukien, mutta kun olisikin pitänyt sopia kaupat kasvotusten ja maksu käteisellä, molemmat katosivat. Toki sen kokoista summaa en koskaan maksaisikaan etukäteismaksulla.

Tämän osalta on etuoikeus asua Helsingissä, missä myyjiä ja ostajia on paljon ja kaupat on mahdollista sopia kasvotusten. Siirryn pelkästään siihen, että rahat ja tavara vaihtavat todistajien läsnäollessa omistajaa. Jotenkin on ilman kummempia tilastollisia perusteluja sellainen kutina, että nämä huijaukset ovat kasvaneet merkittävästi ja ammattimaistuneet ihan muutaman viime vuoden aikana.

Itse vaivauduin tekemään sen rikosilmoituksen. Se ei tule johtamaan mihinkään, mutta vei vain puoli tuntia tietojen kokoaminen mukaanlukien, ja uskon kuitenkin, että se on yhteiskunnalle hyödyksi pidemmällä tähtäimellä saada nämä tilastoihin ja rikosrekisteriin.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
983
Tehtyäni 20 vuotta ongelmatonta kauppaa netissä iski sitten ensimmäisen kerran: Samsung EVO Plus ei koskaan saapunut. Siirryn pelkästään siihen, että rahat ja tavara vaihtavat todistajien läsnäollessa omistajaa.
Viestissäsi on ihan aiheellisia pointteja, ja ymmärrän että tällainen tilanne harmittaa tosi paljon. Kun jokin asia herättä vahvan tunnereaktion, herättää se ei-tilastollista kutittelua kaupankäynnin nykytilasta ja ohjaa myös käyttäytymistä. Hyvä, että teit rikosilmoituksen, mutta kauppakäyttäytymisen osalta mun täytyy hieman haastaa kyseistä ajattelua.

Jos 20-vuoden aikana tulee eteen yksi epäonnistunut kauppa, mitä se kertoo yleisesti kaupankäynnistä? Puoltaako se siihen suuntaan, että on suuri, vai pieni riski kohdata epärehellinen kauppakumppani? Ymmärrettävästi myös kauppasumma vaikuttaa riskiin: suurissa summissa aina hyvä olla varovaisempi, ja matkapuhelimien sekä muunkin elektroniikan ostaminen (esim. pelikonsolit) Tori.fi -alustalla kyllä sisältää mielestäni todellisen riskin (pikkurikolliset, pikavippaajat). Io-Techin kauppapaikalla on kuitenkin varsin hyvä ja rehellinen kulttuuri.

Mielestäni viestissä on siis varsin positiivinen tilasto turvallisen kaupankäynnin suhteen, sillä 20-vuodessa vain yksi huono kokemus, mutta jokaisella on oikeus käydä kauppaa miten parhaaksi itselleen kokee.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
966
Minusta Tarmo taas toi esiin yhden oleellisen seikan - Jos asuu Helsingissä, ei ole tarvetta postiostoksille. PK-seudulta löytyy varmasti hyviä kauppakohteita noutoa hyödyntäen. Ja jos voi käyttää varmempaa nouto-ostamista, niin miksi sitten käyttäisi postiostamista? Helsinkiläisenä itsekin olen tehnyt useita kauppoja mm. Triplassa tai Idän metroradan varressa, yhdet muistikammat tuli ostettua Aalto-yliopistolla jokerilinjan pysäkiltä.

Helsingissä on myös hyvät lähijunayhteydet, esimerkiksi R-junalla tuli haettua X99-emo ja prosessori Hämeenlinnasta ja erään näytönohjaimen Tampereelta.

Lähinnä useimpien satasten juttuja on tullut haettua PK-seudun ympyrän ulkopuolelta ja sopien niin, että tavataan kyseisen paikan asemalla.

Postiostamista ei tietenkään kannata poissulkea, mutta postiostamisessa kauppiaan palautteiden arvo nousee entistä tärkeämmäksi. Postitse olen tehnyt useita onnistuneita kauppoja, tosin itse olen lähinnä vain myynyt postitse. Vaikka valtaosassa Torikauppoja postiostaminen sujuu, niin jos sitä iPadia tai näytönohjainta ostetaan, niin kyllä se voidaan noutamalla tehdä, näkeepähän ulkoisen kunnon samalla.
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Niin no, yksi huijaus 20 vuoden aikana. Voiko siitä nyt vetää johtopäätöksen että ei koskaan enää kauppoja ilman noutoa omalta paikkakunnalta? Jokaisen itsensä oma päätös, mutta samaa mieltä Tuuchenin kanssa. Hieman ylireagointia ilmassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Itse vaivauduin tekemään sen rikosilmoituksen. Se ei tule johtamaan mihinkään, mutta vei vain puoli tuntia tietojen kokoaminen mukaanlukien, ja uskon kuitenkin, että se on yhteiskunnalle hyödyksi pidemmällä tähtäimellä saada nämä tilastoihin ja rikosrekisteriin.
Kyllä aina johtaa johonkin. Vähintään jää merkintä poliisin järjestelmiin.. Jos huijaaja on uusi ja ei ole muita rikoksia tilillä, niin voi jäädä tutkimatta ekalla kerralla muiden kiireiden takia.

..mutta jotkut ovat elämäntapahuijareita ja varmasti tutkinta tulee, kun näitä tekee monta ja rikosilmoistuksia kertyy. Jossain pienemmissä kunnissa voidaan tutkia jo sen takia, ettei tapahdu niin paljon rikoksia. Aina kannattaa rikosilmoituksen tekeminen. Ei saa päästää näitä kuin koiraa veräjästä. Itse teen periaatteesta ihan summasta riippumatta.

--

Pari kertaa olen törmännyt siihen, että ihmiset arastelevat tuota rikosilmoitusta, koska ovat häpeissään siitä, että heitä on kusetettu. En itse näe tuossa mitään hävettävää - on vain luotettu väärään ihmiseen. Paljon ikävämpää on se, että rötöstelijä siellä vailla mitään seuraamuksia taas huijaa ihmisiä. Ja pari rikosilmoitusta tehneenä: se vie sen 10-15min, ei ole paha homma.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
177
Olen tehnyt noin 25 kauppaa tänä vuonna. Täältä, facebookissa, torissa ja huudossa. 5 niistä ovat olleet huijauksia. Facebookissa törmäsin yhteen huijariin, torista muut. Viimeinen huijaus oli mulle aika kallis. Joten ryhdyin itse selvittämään kuka tämä on, missä hän asuu ja löytyisikö kenties perheenjäseniä. No, sain sitten seuraavana päivänä rahat takaisin huijarin äidiltä. Muista huijareista olen tehnyt rikosilmoituksen. Sen vielä lisään että. Yhteinen tekiä näissä huijareissa vaikuttaa olevan se, että ne ovat usein nuoria elämänkoululaisia.
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
768
Miten voi 25 kaupasta haksahtaa huijariin viidesti ellei yritys ole löytää mahdollisimman huonosti tehtyjä ilmoituksia uskomattomilla hintapyynnöillä? Kaikki vielä lyhyessä aikavälissä.

Ei huijareita ole noin isolla prosentilla kuitenkaan normaalissa kaupankäynnissä. Missä on se sisälukutaito myynti-ilmoituksiin tai normaali maalaisjärki?

Joskus Euron saapuessa taisin parikymppiä menettää muistikaupoissa mutta sen voi laittaa nuoruuden sinisilmäisyyteen.
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Miten voi 25 kaupasta haksahtaa huijariin viidesti ellei yritys ole löytää mahdollisimman huonosti tehtyjä ilmoituksia uskomattomilla hintapyynnöillä? Kaikki vielä lyhyessä aikavälissä.

Ei huijareita ole noin isolla prosentilla kuitenkaan normaalissa kaupankäynnissä. Missä on se sisälukutaito myynti-ilmoituksiin tai normaali maalaisjärki?

Joskus Euron saapuessa taisin parikymppiä menettää muistikaupoissa mutta sen voi laittaa nuoruuden sinisilmäisyyteen.
Ettei porukka hieman laittaisi lapin lisää näihin juttuihin? 20% tehdyistä kaupoista olikin huijauksia? Kannattaa melkein lotota jo noilla prosenteilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Joo kyllä toi 5/25 on ihan omasta sinisilmäsyydestä johtuvaa toimintaa, ei se kaupankäynti niin rakettitiedettä ole etteikö noita "nuorten elämänkoululaisten" kusetuksia pystyis bongaamaan siinä kauppoja tehdessä. Ei ne nyt kuitenkaan niin fiksua porukkaa ole ja ihan pelkällä järjellä pääsee jo pitkälle tässä hommassa.

Muutenkin lienee ihan funtsimisen paikka et onko noi facebookit ja torit oikeasti niitä parhaita paikkoja käydä postin välityksellä kauppaa. Molemmista kuitenkin puuttuu palautejärjestelmät kokonaan ja käyttäjiä voi tehdä liukuhihnalta niin paljon kun lystää. Muissa kauppapaikoissa on palautteet ja huutonetissä tunnistautuminen, niin en ite ihan rehellisesti nää mitään pointtia käydä kauppaa postin välityksellä muiden heikompien palveluiden kautta, noudot ihan fine noiden kautta kuitenkin.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
873
Tori.fi toimii ainoastaan F2F -kaupoissa ja siinä toimiikin loistavasti. Välillä tehnyt hyviä löytöjä sieltä, esim. Ryzen 3600, 100€.
Ostajan pitää tiedostaa riskit kun tekee kauppoja, Satojen eurojen maksu tilille ilman mitään tietoa myyjän rehellisyydestä ! Kannattas varmaa mennä hakemaan tavara paikan päältä tai ostaa luotettavalta myyjältä techbbs/huuto.netistä.
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Tori.fi toimii ainoastaan F2F -kaupoissa ja siinä toimiikin loistavasti. Välillä tehnyt hyviä löytöjä sieltä, esim. Ryzen 3600, 100€.
Ostajan pitää tiedostaa riskit kun tekee kauppoja, Satojen eurojen maksu tilille ilman mitään tietoa myyjän rehellisyydestä ! Kannattas varmaa mennä hakemaan tavara paikan päältä tai ostaa luotettavalta myyjältä techbbs/huuto.netistä.
Mä ostin näyttiksen tammikuussa postin välityksellä torista. Hyvin toimi. Toki pitää hieman taustatutkimusta aina tehdä ennen kuin maksaa.

Eikä ne f2f-kaupatkaan aina riskittömiä ole. Onhan niitäkin ryöstetty. Jos haluaa ihan varma olla, niin käy kivijalasta hakemassa.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
177
Omasta mielestä olen aika varovainen ja pyydän lisää kuvia korteista ennen kuin ostan mitään. Liian halvat tuotteet jätän heti pois, ja nopea googlaus karsii laiskimmat huijarit pois. Mutta kaikkia huijareita ei saa tällä menetelmällä pois.

Tarkoitus ei ollut hakea sääliä täältä vaan kertoa omat kokemukset tästä asiasta. Olen tietoinen ja hyväksyn riskit kun ostan postituksella.
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Omasta mielestä olen aika varovainen ja pyydän lisää kuvia korteista ennen kuin ostan mitään. Liian halvat tuotteet jätän heti pois, ja nopea googlaus karsii laiskimmat huijarit pois. Mutta kaikkia huijareita ei saa tällä menetelmällä pois.

Tarkoitus ei ollut hakea sääliä täältä vaan kertoa omat kokemukset tästä asiasta. Olen tietoinen ja hyväksyn riskit kun ostan postituksella.
No jotakin pitää muuttaa kauppatavoissa jos 3 kuukauden aikana haksahtanut viiteen huijariin. Moni ei haksahda koko elämänsä aikana noin moneen.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
177
Ehkä, ehkä ei. Se mikä on varma on se. Että huijakset ovat lisääntyneet huomattavasti tässä vuoden aikana.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
246
En nyt tiedä mikä case, mutta Tori.fi:ssä tuli vastaan. Kaveri myy 1660 näyttistä, ilmoittaa kortin olevan GDDR6 muisteilla mikä ei mallin mukaan pidä ollenkaan paikkaansa. Tästä kun mainitsee niin alkoi kiukuttelu ja linkkasi vielä kortin, että varmasti on GDDR6 muisteilla, linkattu kortti oli täysin eri malli jonka kuvat hänellä oli ilmoituksessa. Kehtasi vielä kysyä, että vieläkö kiinnostaa näytönohjain.

Edit: tuon kortin minkä linkkasi on myös GDDR5 muisteilla :D
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822

Tuossa olisi varmaan se oikea paikka keskustella noista facebookin ja torin huijareista. Toki tänne kannattaa myös selvät huijarit laittaa, mutta vähän menee ketjun tarkoitus ohi, jos jatkuvasti keskustellaan kuinka usein torissa tulee kusetetuksi.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
717
Näinhän nämä menee nykyisin. Itse suosin face to face kauppoja eniten. Ja tämän foorumin kautta myydyt mennytkin osittain niin sovittuna joko paikanpäältä tai toimittanut sovittuun paikkaan. Aina on hetki tullut rupateltua muutakin. Ainoastaan täällä pirkanmaan alueella ei ole mitenkään samat markkinat kuin pks puolella. Paljon on jäänyt hankkimatta sen takia. Jonkin verran törmännyt Torissa myyjiin jotka ei vastaa tai sitten niille ei sovi nouto jostain kumman syystä siinä vaiheessa ainakin vetäytdyn kaupasta pois. Joko ei ole halukkaita tekemään rehellistä kauppaa ei jaksa nähdä vaivaa sen eteen, en tiedä mutta nopeet ja hyvät kaupat on parhaat.

Täällä myös on erittäin hyvä tuo kauppiaspalaute puoli. Pystyy jonkin verran katsomaan palautteita ja sen puolesta tehdä päätöksiä. Viitaten toisiin myyntipaikkoihin niin se tuo aika ison edun täällä toimimiseen. Myös myyjänä on helpompi katsoa ostaja ehdokkaita vaikka itselleni on aika sama ketä on ostajana kun postituksessa vaihtaa raha ensin omistajaa. Olen aina pyrkinyt lähettämään seuraavana päivänä tavaran kun nykyisin on todella helppoa ostaa postit netistä ja jonottamatta tiputtaa lähetys postiin.

Myös tuosta myynnin jälkihoidosta on hyvä mainita, jos ongelmia tulee niin pitää nekin hoitaa asianmukaisella tavalla. Itselläni kävi ihan puhdas vahinko että en ollut tarkastanut tarpeeksi hyvin konetta ja lähti viallisena liikeneteeseen. Yksi kauppa purettiin parin koneen testauksen jälkeen ja yhteen vaihdettiin muistit niin alkoi toimimaan. Jälkihoito on positivisen palautteen arvoista toimintaa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
Pidetäänpäs sitten se keskustelu asiallisena ja ketjun aiheeseen liittyvänä, eli tarkoitus on ensisijaisesti keskustella foorumilla tehdyistä epäonnistuneista kaupoista, epärehellisistä käyttäjätunnuksista sekä varoittaa muita käyttäjiä.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
230
Dompelo

Kyseinen herrasmies huijannut kahta käyttäjää, minä toinen heistä, samaan kauppaan ja ilmeisesti kumpikaan ei saanut sähköisesti tuotetta. Jätimme molemmat mielipiteen hänestä. Lisätään nimimerkki tänne ettei kukaan joutuisi ryöstetyksi.

Tämä on hieman ehkä kiireisesti syytetty, mutta koska edellinenkin ostaja sanoo hänen tulleen huijatuksi, ja kauppias katosi lähes heti kun tein Paypal siirron.

EDIT: Keissinä: Myydään - 50 Euron Steam Lahjakortti
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
No jos Paypalilla maksoit niin disputea vaan perään, saat lähes sataprosenttisen varmasti rahasi takaisin. Ellet sitten siirtänyt sillä friends&family -tavalla, ja sehän on sitten ihan oma moka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 931
Samaiset heput koitti tänään huijata yhdeltä nuorelta heebolta rahat. Tämä heebo pingasi minut yhdellä discord serverillä kysyen minulta vaikuttaako tämä ilmoitus aidolta:



Ja kuvasta jo näkee että toi timetamp on cropattu/muokattu.... Myyjä myös pyysi vielä discord puheluun jossa painosti tätä tyyppiä ostamaan ja kuinka jossain laskussa on eräpäivä joka pitäis tänään saada hoidettua.
Ja yritti sitten vielä että 50% ennakkoon ja lähettää postissa. Onneks toi kusetus jo tosin tajuttiin aikaisessa vaiheessa....
Jotain nistejä kusettamassa rahaa(ei yllätys)
Täähän kuulostaa ihan Kemikaali-Joselta :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
No jos Paypalilla maksoit niin disputea vaan perään, saat lähes sataprosenttisen varmasti rahasi takaisin. Ellet sitten siirtänyt sillä friends&family -tavalla, ja sehän on sitten ihan oma moka.
99,9% ajasta kun yksityishenkilöt käy kauppaa paypalin välillä niin myyjä haluaa rahat ton friends & family kautta. Yleensä se on sen takia et ei tuu kuluja, mut siinä on lisäbonarina tosiaan se et niitä maksuja ei ihan tosta vaan riitauteta ku niitä ei oo tarkotettu kaupankäyntiin. Siinä sit arvuuttelet koitetaanko välttää kuluja vai kusettaa, samasta syystä en about koskaan yksityisessä kaupankäynnissä suostu käyttämään paypalia ellei oo entuudestaan tuttu jantteri.

Enkä nyt äkkiseltään keksi et minkä takia muutenkaan paypalia suomessa kenenkään tartteis käyttää näissä hommissa. Herättää vaan kysymyksiä et miks ei normaalit maksutavat kelpaa.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
99,9% ajasta kun yksityishenkilöt käy kauppaa paypalin välillä niin myyjä haluaa rahat ton friends & family kautta. Yleensä se on sen takia et ei tuu kuluja, mut siinä on lisäbonarina tosiaan se et niitä maksuja ei ihan tosta vaan riitauteta ku niitä ei oo tarkotettu kaupankäyntiin. Siinä sit arvuuttelet koitetaanko välttää kuluja vai kusettaa, samasta syystä en about koskaan yksityisessä kaupankäynnissä suostu käyttämään paypalia ellei oo entuudestaan tuttu jantteri.

Enkä nyt äkkiseltään keksi et minkä takia muutenkaan paypalia suomessa kenenkään tartteis käyttää näissä hommissa. Herättää vaan kysymyksiä et miks ei normaalit maksutavat kelpaa.
Mää pyydän aina +4% hintaan jos hoidetaan PayPalilla joten kulut on ok sen puolesta. En tee kauppaa muulla kuin g&sllä. Ulkomaille pääosin toki näin ja ryhmissä missä teen kauppaa puolin ja toisin ni muu ei oo edes vaihtoehto eli kaikille on selkeetä et ostetaan ja myydään goods & servicellä ja lisätään hintaan Paypalin ottama prossa. Enivei, samoin oon toiminu finskeissä jos joku Paypalia haluu käyttää.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
99,9% ajasta kun yksityishenkilöt käy kauppaa paypalin välillä niin myyjä haluaa rahat ton friends & family kautta. Yleensä se on sen takia et ei tuu kuluja, mut siinä on lisäbonarina tosiaan se et niitä maksuja ei ihan tosta vaan riitauteta ku niitä ei oo tarkotettu kaupankäyntiin. Siinä sit arvuuttelet koitetaanko välttää kuluja vai kusettaa, samasta syystä en about koskaan yksityisessä kaupankäynnissä suostu käyttämään paypalia ellei oo entuudestaan tuttu jantteri.

Enkä nyt äkkiseltään keksi et minkä takia muutenkaan paypalia suomessa kenenkään tartteis käyttää näissä hommissa. Herättää vaan kysymyksiä et miks ei normaalit maksutavat kelpaa.
Mä käytän aina Paypalia jos se sopii myyjälle. Myyjähän siinä joutuu maksamaan kulut, mutta olen aina siirtänyt sen verran extraa että myyjälle jää kulujen jälkeen käteen pyyntihinta. Kaksi kertaa on Paypal-kaupoissa jäänyt luu käteen ja molemmilla kerroilla olen saanut Paypalilta rahat takaisin.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
>siru rikki
No nyt, tuollaista en olekaan kuullut vielä.
Kyllä se voi hajota. On omakohtausta kokemusta siitä, että kaupan kortinlukijalla saa sirun rikki. Pankkia ei yllättänyt yhtään kun kysyin siitä. Noita kuulema tapahtuu. Homma vaan on, että uuden kortin saa OP:ltä kahdessa viikossa
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
322
Käyttäjän @Carbonetic kanssa kaupat sovittu sunnuntaina ja maksu suoritettu samantien mobilepaylla. Kommunikointi tämän käyttäjän kanssa erittäin surkeaa. Vihdoin tiistaina sanoi että laittaisi keskiviikkona paketin postiin jonka jälkeen hiljaista pari päivää. Vakuutteli vihdoin viime yönä että on postilla tulossa mutta minkään näköistä seurantakoodia ei tullut eikä omapostissa mitään näy.

Annoin aikaa tämän päivä joko palauttaa rahat tai laittaa paketti tulemaan seurantakoodin kera tai teen rikosilmoituksen. Saas nähdä mitä tästä seuraa. Eli varokaa siis tätä kyseistä herraa. Mikäli hommaa selviintyy niin hieno homma ja tämän viestin voi unohtaa. Kirjoittelen jatkoa lisää kun siitä itse tiedän.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 762
Kyllä se voi hajota. On omakohtausta kokemusta siitä, että kaupan kortinlukijalla saa sirun rikki. Pankkia ei yllättänyt yhtään kun kysyin siitä. Noita kuulema tapahtuu. Homma vaan on, että uuden kortin saa OP:ltä kahdessa viikossa
Kysymys tässä olikin, että miksi se estää maksun tilisiirolla tai käteisellä. Ei kahden yksityishenkilön väliseen rahasiirtoon siru liity mitenkään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Käyttäjän @Carbonetic kanssa kaupat sovittu sunnuntaina ja maksu suoritettu samantien mobilepaylla. Kommunikointi tämän käyttäjän kanssa erittäin surkeaa. Vihdoin tiistaina sanoi että laittaisi keskiviikkona paketin postiin jonka jälkeen hiljaista pari päivää. Vakuutteli vihdoin viime yönä että on postilla tulossa mutta minkään näköistä seurantakoodia ei tullut eikä omapostissa mitään näy.

Annoin aikaa tämän päivä joko palauttaa rahat tai laittaa paketti tulemaan seurantakoodin kera tai teen rikosilmoituksen. Saas nähdä mitä tästä seuraa. Eli varokaa siis tätä kyseistä herraa. Mikäli hommaa selviintyy niin hieno homma ja tämän viestin voi unohtaa. Kirjoittelen jatkoa lisää kun siitä itse tiedän.
Samasta käyttäjästä oli jo alku kuusta jotain ongelmia. Viestit löytyy tästä ketjusta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
322
Samasta käyttäjästä oli jo alku kuusta jotain ongelmia. Viestit löytyy tästä ketjusta.
Joo, tuli katsottua tietysti tämä ketju vasta eilen kun ongelmat alkoivat kunnolla näkyä. Katsoin vaan kauppiaspalautteen minkä pohjalta tein ostopäätöksen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 882
Laittakaa hyvät ihmiset se palaute sinne käyttäjän profiiliin kauppiaspalautteisiin! Edellinen kaveri jätti palautteen antamatta...
Juu, tästä tulee vähän mieleen, että halutaan antaa vahingon jatkua kun ei jätetä sitä negaa. Ja samoin olisi kiva, että jätetään se positiivinenkin niin tietää että on luultavasti luotettava kauppakumppani.
Tämä nyt siis yleensäkin, eikä tähän keissiin liittyen.

Ei tuon palautteen antaminen kuitenkaan vie kun minuutin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
322
Laittakaa hyvät ihmiset se palaute sinne käyttäjän profiiliin kauppiaspalautteisiin! Edellinen kaveri jätti palautteen antamatta...
Näin juuri, odottelen vielä pari tuntia ja jos ei seurantakoodia/rahoja näy niin sitten lähtee rikosilmoitus sekä negatiivinen palaute. Tietää ainakin muut varoa jatkossa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 053
Näin juuri, odottelen vielä pari tuntia ja jos ei seurantakoodia/rahoja näy niin sitten lähtee rikosilmoitus sekä negatiivinen palaute. Tietää ainakin muut varoa jatkossa.
Pistä vaa samantien nega. Viestihistoria kertoo, että pelkästään kauppapaikalla asioinut.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
322
Pistä vaa samantien nega. Viestihistoria kertoo, että pelkästään kauppapaikalla asioinut.
Laitettu rikosilmoitus vireille sekä negatiivinen kauppapalaute annettu. Enpä huomannut että tuo palautelaatikko on rajattu niin jättipä typerästi osan tekstistä kokonaan pois. Saako tuo muokattua mitenkään?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 053
Laitettu rikosilmoitus vireille sekä negatiivinen kauppapalaute annettu. Enpä huomannut että tuo palautelaatikko on rajattu niin jättipä typerästi osan tekstistä kokonaan pois. Saako tuo muokattua mitenkään?
Modet voi poistaa ja voit uuden tehdä. Muokkaaminen ei onnistu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
765
Myyntiyritys tältä aamulta. Käyttäjätunnus tehty hetki sitten. Hintana överialihinta. Muistutin lopuksi ensimmäistä kommentoijaa että myyntiosiossa 7vrk karanteeni uusille nimimerkeille, jonka vuoksi myy väärällä osiolla. Tämän jälkeen meni 5min ja 404.

photo_2021-03-27_09-52-13.jpg

photo_2021-03-27_09-57-33.jpg

photo_2021-03-27_09-57-36.jpg

photo_2021-03-27_09-57-39.jpg

photo_2021-03-27_09-57-41.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
765
Eli koska moderaattori meni poistamaan viestiketjun niin siksikö epäilet huijariksi?
Toki möi väärällä osastolla ja kiersi karenssia mutta ei todellakaan vaikuta huijarilta.
Näitkö viikko sitten sen vastaanlaisen 350e myyntiyritysilmoituksen? Olisin halunnut myös siitä sinulta kommentit, vaikuttiko huijaukselta ennenkuin alkoi kuulua että siitä oli jo useampi maksanut samasta kortista. En vain enää löytänyt sitä ilmoitusta, josko sekin on jo poistettu.

Voihan toki olla niinkin että kuka ei markkinoita seuraa, ei voi oikeaa arvoa tietää. Mutta kyllä se on melko harvinaisuus nykypäivänä, varsinkaan tämän palstan valveutuneista tietokoneukoista kun pienellä vilkaisulla näät hintatason sen kummemmin vaivaa näkemättä. Torissa nyt sattuu olemaan vaikka sun mitä ja millä hintaa tahansa ja miinaan astuminen aina vain todennäköisempää jos ei ole tarpeeksi varuillaan, eikä sekään aina riitä. Koijareilla riittää temppuja.
 

Jari82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
27.03.2021
Viestejä
4
Näitkö viikko sitten sen vastaanlaisen 350e myyntiyritysilmoituksen? Olisin halunnut myös siitä sinulta kommentit, vaikuttiko huijaukselta ennenkuin alkoi kuulua että siitä oli jo useampi maksanut samasta kortista. En vain enää löytänyt sitä ilmoitusta, josko sekin on jo poistettu.

Voihan toki olla niinkin että kuka ei markkinoita seuraa, ei voi oikeaa arvoa tietää. Mutta kyllä se on melko harvinaisuus nykypäivänä, varsinkaan tämän palstan valveutuneista tietokoneukoista kun pienellä vilkaisulla näät hintatason sen kummemmin vaivaa näkemättä. Torissa nyt sattuu olemaan vaikka sun mitä ja millä hintaa tahansa ja miinaan astuminen aina vain todennäköisempää jos ei ole tarpeeksi varuillaan, eikä sekään aina riitä. Koijareilla riittää temppuja.
Mä olen tätä palstaa seurannut vain pari päivää ja tänään päätin rekisteröidä tänne itseni. Täältä kuiteskin kuulemmaa saa apua tietokone ongelmiin jne..Mutta tämä vastaan otto ei ollut kovin mieluinen. Niin että eiköhän oteta asioista selvää ennenkuin ruetaan haukkumaan huijariksi tai koijariksi??? Etsin itse läppäriä hintaluokassa 200-500eur. Minulla on yks acerin raato tuossa mut siitä näyttö rikki. Tämän pöytäköneeni myyn osina poissa ja sen takia oli minulla hetken näytönohjain myynnissä. Pelailuni olen jo pelannut aikaa sitten ja näin ollen tuolle pöntölle ei ole tarvetta.. Ja minulla ei ole ollut mitään tietokoneen osia missään myynnissä..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
765
että eiköhän oteta asioista selvää ennenkuin ruetaan haukkumaan huijariksi tai koijariksi???
Vaikutat kuitenkin ihan legit ukkelilta kun palasit vielä jutustelemaan. Mutta kirjoita jatkossa viestisi QUOTE merkkien ulkopuolelle ettei uppoa vanhan viestin sisään.

En ole missään viestissä haukkunut juuri sinua huijariksi tai koijariksi, vaikkakin ilmoituksesi oli oppikirjamainen esimerkki tallaisesta perinteisestä viikonlopun diskorahankeräysyrityksestä. Sisälukutaitoa vaaditaan, jos edellisestä viestistä saat sellaisen käsityksen.

Juurikin täysin samanlainen ilmoitus oli viikonpäivät sitten täällä, joka otti rahoja vastaan useammaltakin käyttäjältä. Tarina ei kerro miten siinä sitten kävi, luultavasti huonosti innokkaiden ostajien osalta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 299
Viestejä
4 156 703
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom