Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
381
Hei @escalibur @Sampsa @Juha Kokkonen voisitteko poistaa @keesto antaman kostopalautteen, kiitos. Kyseisen sankarin luetunymmärtäminen on erittäin heikolla tasolla.
En nyt lähtisi arvostelemaan ihan noin rankalla kädellä toisen luetunymmärtämistä. Sullahan on "Myytävä tuote" -kohdalla linkki tuotteeseen, jossa mainitaan 256gb levy ja sun myynti-ilmoituksessa ei ole mainintaa siitä, että se ei kuulu kauppaan? Tuosta väärinkäsityksestä nyt sitten lähteä paiskomaan negatiivisia palautteita. :confused:
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Hei @escalibur @Sampsa @Juha Kokkonen voisitteko poistaa @keesto antaman kostopalautteen, kiitos. Kyseisen sankarin luetunymmärtäminen on erittäin heikolla tasolla.


Varmaan minullakin luetun ymmärtäminen heikolla tasolla, kun en näe mainintaa levyn puuttumisesta :confused:

Itse näen asian niin, että sinun antamasi palaute on se kostonega, koska ei ostaja voinut arvata levyn puuttumista. Vaikuttaisi myös, että ostaja on matkustanut Kotkaan jostain muualta, joten itse ainakin ymmärrän ostajan näkökulman.
 
Liittynyt
18.08.2019
Viestejä
10
Kiitos supportista tässä asiassa. En ollut asiasta meteliä tekemässä, vaikka vitutti ajaa hevon kuusesta hornan tuuttiin, sanotaan nyt sitten vaikka väärinymmärryksen takia. En ollut myöskään antamassa mitään palautetta asiasta, mutta myyjä päätti tehdä negatiivisen ilmoituksen.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Varoituksen sana käyttäjästä @Kottis . Myyntiketju Myyty - 3600XT, B550-I, 16GB DDR4, GTX1060 6G (KITEE)

Ostin häneltä läjän koneen osia, ja hän lupasi jo viime viikon keskiviikkona purkaa ja lähettää ne. Perjantai-iltana kysyin asiasta syvällisemmin, ja hän laittoi tekstiviestin että paketti on jo postissa ja että hän unohti lähettää seurantanumeron, jonka lähettäisi päästyään kotiin. Tätä ei koskaan lähetetty, eikä OmaPostissa ollut yhtään pakettia hänen suunaltaan. Tässä kohtaa ajattelin että ehkä hän oli vaan laiska, ja annoin asian olla viikonlopun yli toivoen että tämä jäisi vain valheen tasolle ja hän kiireellä lähettäisi paketin maanantaina. Ei kuitenkaan lähettänyt, ja laitoin viestiä että tiedän ettei hän ole mitään pakettia lähettänyt ja shit happens, mutta vielä hän voi korjata tilanteen ottamalla vastuun ja hoitamalla kaupan loppuun. Yhteenkään kysymykseen en ole saanut vastausta, ja ainoa viesti jonka olen saanut on "olen töissä en voi vastata". Jos ei tänään ratkea, teen rikosilmoituksen ja hoidan sitä kautta.

Asian hoitaminen on vielä kesken ja toivon että tämä saadaan sovittua sivistyneesti. En ole täällä sen suuremmin kaipaamassa sympatiaa tai viestejä että kaikki kaupat pitää tehdä kasvotusten - se ei Kajaanissa asuvalle ole mahdollista. Kaupankäynnissä on riskinsä, nyt näyttää että minua kusetettiin ja se siitä. Olen täällä varoittamassa muita että toistaiseksi hänen kanssaan ei kannata käydä kauppaa.
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Varoituksen sana käyttäjästä @Kottis . Ostin häneltä läjän koneen osia, ja hän lupasi jo viime viikon keskiviikkona purkaa ja lähettää ne. Perjantai-iltana kysyin asiasta syvällisemmin, ja hän laittoi tekstiviestin että paketti on jo postissa ja että hän unohti lähettää seurantanumeron, jonka lähettäisi päästyään kotiin. Tätä ei koskaan lähetetty, eikä OmaPostissa ollut yhtään pakettia hänen suunaltaan. Tässä kohtaa ajattelin että ehkä hän oli vaan laiska, ja annoin asian olla viikonlopun yli toivoen että tämä jäisi vain valheen tasolle ja hän kiireellä lähettäisi paketin maanantaina. Ei kuitenkaan lähettänyt, ja laitoin viestiä että tiedän ettei hän ole mitään pakettia lähettänyt ja shit happens, mutta vielä hän voi korjata tilanteen ottamalla vastuun ja hoitamalla kaupan loppuun. Yhteenkään kysymykseen en ole saanut vastausta, ja ainoa viesti jonka olen saanut on "olen töissä en voi vastata". Jos ei tänään ratkea, teen rikosilmoituksen ja hoidan sitä kautta.

Asian hoitaminen on vielä kesken ja toivon että tämä saadaan sovittua sivistyneesti. En ole täällä sen suuremmin kaipaamassa sympatiaa tai viestejä että kaikki kaupat pitää tehdä kasvotusten - se ei Kajaanissa asuvalle ole mahdollista. Kaupankäynnissä on riskinsä, nyt näyttää että minua kusetettiin ja se siitä. Olen täällä varoittamassa muita että toistaiseksi hänen kanssaan ei kannata käydä kauppaa.
Ei millään pahalla mutta minä en olisi häneltä ostanut mitään muutakuin noudolla.
Syyt:
Uusi käyttäjä, ei montaa viestiä.
Kauppiaspalautteena yksi onnistunut nouto.

Toivottavasti saat edes rahat takaisin.

@Kottis tulehan kertomaan oma näkökulma, miten mielestäsi asiat on menneet.
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
992
Ei millään pahalla mutta minä en olisi häneltä ostanut mitään muutakuin noudolla.
Syyt:
Uusi käyttäjä, ei montaa viestiä.
Kauppiaspalautteena yksi onnistunut nouto.

Toivottavasti saat edes rahat takaisin.

@Kottis tulehan kertomaan oma näkökulma, miten mielestäsi asiat on menneet.
Niin no, nollastahan se on lähdetty itse kukin täällä sen jälkeen kun tänne on rekisteröitynyt. Toki tuossa että luo uuden käyttäjän ja on heti myymässä tavaraa kun tunnuksen ikä sen sallii voi herättää hälytyskelloja, mutta mistäs näistä tietää. Väitän myös, että vaikka olisi useampi sata viestiä foorumilla, voi silti ihan hyvin olla kusettaja.

Ja eihän niitä kauppiaspalautteita voi tulla, jos ei mitään kauppaa...
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Ei millään pahalla mutta minä en olisi häneltä ostanut mitään muutakuin noudolla.
Syyt:
Uusi käyttäjä, ei montaa viestiä.
Kauppiaspalautteena yksi onnistunut nouto.

Toivottavasti saat edes rahat takaisin.

@Kottis tulehan kertomaan oma näkökulma, miten mielestäsi asiat on menneet.
Niin no, nollastahan se on lähdetty itse kukin täällä sen jälkeen kun tänne on rekisteröitynyt. Toki tuossa että luo uuden käyttäjän ja on heti myymässä tavaraa kun tunnuksen ikä sen sallii voi herättää hälytyskelloja, mutta mistäs näistä tietää. Väitän myös, että vaikka olisi useampi sata viestiä foorumilla, voi silti ihan hyvin olla kusettaja.

Ja eihän niitä kauppiaspalautteita voi tulla, jos ei mitään kauppaa...
Boldasin oleellisen. Jatkossa kannattaa lukea tarkemmin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 235
Huono kauppakokemus käyttäjän @emagdnim kanssa. Soviittin kaupat Xbox ohjaimesta ja maksoin tuotteen Mobilepaylla samantien. Tämän jälkeen ei myyjästä kuulunut viikkoon mitään, ennenkuin viikko maksusta kyselin tuotteen perään. Sanoi lähettäneensä varmaan vahingossa väärään osoitteeseen. Kysyin seurantatunnusta, mutta myyjällä ei ollut sellaista antaa, kun oli kuulemma kassalla asioinut. Kysyin kuittia postituksesta, mutta eipä löytynyt sitäkään. Palautti rahat ja lupasi palata asiaan, mutta eipä ole taas viiteen päivään kuulunut mitään :(.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Tosiaan @Kottis ei ikinä palannut asiaan ja vei vain rahat jos @Ylläpito haluaa antaa kyseiselle kaverille bannit. Asiasta on tehty rikisilmoitys ja jos se ei johda mihinkään, katson vielä jos jotain olisi tehtävissä.

Kaveri asuu Kiteellä ja sen nimi piilotettuna on J**** M******. Tarkempia tietoja en käsittääkseni saa antaa lakisääteisistä syistä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Huono kauppakokemus käyttäjän @emagdnim kanssa. Soviittin kaupat Xbox ohjaimesta ja maksoin tuotteen Mobilepaylla samantien. Tämän jälkeen ei myyjästä kuulunut viikkoon mitään, ennenkuin viikko maksusta kyselin tuotteen perään. Sanoi lähettäneensä varmaan vahingossa väärään osoitteeseen. Kysyin seurantatunnusta, mutta myyjällä ei ollut sellaista antaa, kun oli kuulemma kassalla asioinut. Kysyin kuittia postituksesta, mutta eipä löytynyt sitäkään. Palautti rahat ja lupasi palata asiaan, mutta eipä ole taas viiteen päivään kuulunut mitään :(.
Tosiaan melkein (ajattelin eka odottaa postin vastausta) samointein palautin rahat, kun ostaja otti yhteyttä. Postilta en koskaan saanut tietoa paketin kohtalosta.. Otin yhteyttä pariin muuhun kauppakumppaniin, mutta eivät mitään tunnustaneet. Jommallekummalle varmasti sen ohjaimen lähetin.

Edit: mut ikävä kyllä täysin ansaittu nega.
 
Viimeksi muokattu:

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 033
Tosiaan melkein (ajattelin eka odottaa postin vastausta) samointein palautin rahat, kun ostaja otti yhteyttä. Postilta en koskaan saanut tietoa paketin kohtalosta.. Otin yhteyttä pariin muuhun kauppakumppaniin, mutta eivät mitään tunnustaneet. Jommallekummalle varmasti sen ohjaimen lähetin.

Edit: mut ikävä kyllä täysin ansaittu nega.
tl:dr

ottakaa hyvät ihmiset nyt siitä paketista kuva ja säilyttäkää postin kuitti mikäli tiskiltä postittaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Joskus tiedustelin Postin aspasta lähetystunnusta, minkä olin hukannut tms. Piti vaan latoa lähetyksen maksaneen kortin numerot luurissa tiskiin ja aspa laittoi tekstarilla koodin samoin tein, ei tarvinnut odotella mitään. Ei vissiin nykyään sitten enää toimi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Lähettääkö muka joku oikeasti vielä Postin tiskiltä paketteja? Hinnat alkaen 9,90€ vs. 5,90€ netistä ostettuna. Ainakin itselleni netissä lähetyksen ostaminen on paljon helpompaa kuin alkaa Postin tiskillä tavaamaan kenelle lähtee ja minne. Toki, jos pitää käteisellä maksaa lähetys niin sitten, mutta tuntuu että postimaksuissa täällä yleensä ensimmäisenä säästetään. Satasen muistikittikin halutaan parin euron kirjeessä, kun ei haluta maksaa kolmea euroa lisää, että saataisiin seurannalla. Sitten voivotellaan, kun kirjettä ei näy eikä kuulu ja vaaditaan lähettäjältä kuittia, jolla ei tee yhtään mitään, kirjeen lähettämisestä.

Toisekseen, eikö paketin pitäisi näkyä OmaPostissa joka tapauksessa, olivat meriselitykset kuitin hukkumisesta jne. mitä hyvänsä?
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
454
Lähettääkö muka joku oikeasti vielä Postin tiskiltä paketteja? Hinnat alkaen 9,90€ vs. 5,90€ netistä ostettuna. Ainakin itselleni netissä lähetyksen ostaminen on paljon helpompaa kuin alkaa Postin tiskillä tavaamaan kenelle lähtee ja minne.
Ainakin itse lähetän paketin postin tiskiltä, vaikka otan kuljetuksen netin kautta :kahvi:
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
690
Lähettääkö muka joku oikeasti vielä Postin tiskiltä paketteja? Hinnat alkaen 9,90€ vs. 5,90€ netistä ostettuna. Ainakin itselleni netissä lähetyksen ostaminen on paljon helpompaa kuin alkaa Postin tiskillä tavaamaan kenelle lähtee ja minne. Toki, jos pitää käteisellä maksaa lähetys niin sitten, mutta tuntuu että postimaksuissa täällä yleensä ensimmäisenä säästetään. Satasen muistikittikin halutaan parin euron kirjeessä, kun ei haluta maksaa kolmea euroa lisää, että saataisiin seurannalla. Sitten voivotellaan, kun kirjettä ei näy eikä kuulu ja vaaditaan lähettäjältä kuittia, jolla ei tee yhtään mitään, kirjeen lähettämisestä.

Toisekseen, eikö paketin pitäisi näkyä OmaPostissa joka tapauksessa, olivat meriselitykset kuitin hukkumisesta jne. mitä hyvänsä?
Onko joku noin oikeesti noin pihi? :)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Onko joku noin oikeesti noin pihi? :)
Kyllä, tingitään privassa sovitusta hinnasta ja pyydetään että lähetetään halvimmalla postilla ja mieluusti ikimerkeillä jos niitä vaan halvalla löytyisi. Eli aina löytyy tyyppejä jotka tinkivät ja valittavat vaikka saisivat puoli-ilmaiseksi tavaraa. Sitten alkaa valitus jos lähetys ei olekaan seuraavana päivänä perillä tai viimeistään neljän päivän päästä (kun maksettiin perjantaina ja on jo maanantai).
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Tosiaan @Kottis ei ikinä palannut asiaan ja vei vain rahat jos @Ylläpito haluaa antaa kyseiselle kaverille bannit. Asiasta on tehty rikisilmoitys ja jos se ei johda mihinkään, katson vielä jos jotain olisi tehtävissä.

Kaveri asuu Kiteellä ja sen nimi piilotettuna on J**** M******. Tarkempia tietoja en käsittääkseni saa antaa lakisääteisistä syistä.
Bannattu, tosin sillä nyt ei enää taida olla merkitystä
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Tosiaan @Kottis ei ikinä palannut asiaan ja vei vain rahat jos @Ylläpito haluaa antaa kyseiselle kaverille bannit. Asiasta on tehty rikisilmoitys ja jos se ei johda mihinkään, katson vielä jos jotain olisi tehtävissä.

Kaveri asuu Kiteellä ja sen nimi piilotettuna on J**** M******. Tarkempia tietoja en käsittääkseni saa antaa lakisääteisistä syistä.
Erikoista, että kommentoinut kuitenkin ketjuun maksun tulleen ja myyty sekä saanut yv:llä tarjouksen.
Yleensä nuo ei maksun jälkeen kommentoi mitään mihinkään vaan hävitään foorumilta. Muutenkin myynti-ilmoitus on laajan oloinen kuvilla ja tiedoilla. Toivottavasti selviää pian ja saat rahasi takaisin.

E: Kappas.. Ensin vaihdetaan Joensuussa konetta ja sitten myydään Kiteessä, ilmeisesti yrittänyt vaan nähdä vaivaa kusetuksen kanssa, harmi :(
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Erikoista, että kommentoinut kuitenkin ketjuun maksun tulleen ja myyty sekä saanut yv:llä tarjouksen.
Yleensä nuo ei maksun jälkeen kommentoi mitään mihinkään vaan hävitään foorumilta. Muutenkin myynti-ilmoitus on laajan oloinen kuvilla ja tiedoilla. Toivottavasti selviää pian ja saat rahasi takaisin.

E: Kappas.. Ensin vaihdetaan Joensuussa konetta ja sitten myydään Kiteessä, ilmeisesti yrittänyt vaan nähdä vaivaa kusetuksen kanssa, harmi :(
Laittoi myös myynnin jälkeen saman paketin Toriin myyntiin nimellä "Mecklin", Kiteeltä. Tämä oli siis ilmoittajan nimi Torissa, mutta en lakisääteisistä syistä voi vahvistaa onko kyseessä kaverin oikea nimi. Ilmoitus on nyt poistettu kun reporttasin sen, mutta tässä nyt kuitenkin summaus. Kuitenkin kannattaa varoa tuonnimistä kaveria.

Tori.png

Elämä jatkuu. Katson nyt ensin tuon poliisi-ilmoituksen kohtalon ja sen jälkeen päätän mitä asian kanssa tehdä. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Ainakin itse lähetän paketin postin tiskiltä, vaikka otan kuljetuksen netin kautta :kahvi:
Niin? Tässä tapauksessa lähetystunnusta ei ollut antaa, kun ei oltu otettu kuittia. Jos lähetys olisi ollut netistä ostettu, niin sen lähetystunnuksen olisi saanut vahvistussähköpostista tai vaikka OmaPostista. Jos et seuraa keskustelua, niin turha tulla pätemään mukanäppärillä kommenteilla.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
562
Mitä siinä oli perusteluna? Miten tossa on mennyt ees noin kauan... Liekö käynyt niin, että katsottu että ehtii vanheta (lievä petos, 2v)? Itsellä tuli aikoinaan kans sama, ku tein 80 euron kaupat näytöstä. "Vähäinen arvo" tms..

Yövieras vei 350 eur 2,5kk vanhan kännykän latureineen. Samalla tyypillä oli myyntihuijauksia juurikin kännyköistä. Syyttäjä jätti syyttämättä " rike on kokonaisuudessaan vähäinen" perusteella. Tapauksesta pari vuotta..
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 833
Tosiaan @Kottis ei ikinä palannut asiaan ja vei vain rahat jos @Ylläpito haluaa antaa kyseiselle kaverille bannit. Asiasta on tehty rikisilmoitys ja jos se ei johda mihinkään, katson vielä jos jotain olisi tehtävissä.

Kaveri asuu Kiteellä ja sen nimi piilotettuna on J**** M******. Tarkempia tietoja en käsittääkseni saa antaa lakisääteisistä syistä.
Samalla kusettajalla ollut aiempiakin bannattuja käyttäjiä täällä. Välillä nimikirjaimet J.M. ja välillä A.M., mutta kait ne ja paikkakunta vaihtuu taas, kun varmaan käy täällä näitä juttuja lueskelemassa...
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Stn88 Jätti PS4 Pro toimittamatta. 5.2 maksun jälkeen toimitus alkoi viivästymään, kertoi syyksi 11.2 että on ollut kipeänä ja ulkona liian kylmä. Tämän jälkeen ei ole yksityisviesteihin, tekstiviesteihin tai soittoihin vastannut. Rikosilmoitus on tehty. Harmillista kun ei voi luottaa aktiiviseen vanhaan tunnukseen 10 positiivisella kauppiaspalautteella.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Stn88 Jätti PS4 Pro toimittamatta. 5.2 maksun jälkeen toimitus alkoi viivästymään, kertoi syyksi 11.2 että on ollut kipeänä ja ulkona liian kylmä. Tämän jälkeen ei ole yksityisviesteihin, tekstiviesteihin tai soittoihin vastannut. Rikosilmoitus on tehty. Harmillista kun ei voi luottaa aktiiviseen vanhaan tunnukseen 10 positiivisella kauppiaspalautteella.
Voiphan se olla, jotta kylymyys on kangistanut ukon sekä puhelimen
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
Ja jos kaveri elää toimeentulotuen varassa, eikä työnteko kiinnosta pätkääkään, niin ei saa mitään. Suppea ulosottohakemus maksaa 5 € ja se pitää tehdä 3 tai 5 vuoden välein, jotta saatavan vanhentuminen katkeaa. Saatava vanhenee lopullisesti muistaakseni 20 vuodessa tuomiosta.
Rikossaatavan ulosottoasian uudistaminen ei maksa mitään. Kokemusta on, liikaa.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Rikossaatavan ulosottoasian uudistaminen ei maksa mitään. Kokemusta on, liikaa.
Mites onko myös täysi ulosottohakemus ja passiivirekisteri ilmainen rikossaatavan perinnässä, vai joutuuko niistä maksamaan sen hinnaston mukaan? itse sain jokin aika sitten estetodistuksen suppeasta ulosttohakemuksesta, jonka olin tehnyt 2019 loppuvuodesta.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Totta tuokin, mutta kannattaa se ilmoitus silti tehdä. Jos noita tarpeeksi tulee ni joutuu se paska ehkä tekeen yhd.kunta juttuja.
Nimen omaan homma lähtee rikosilmoituksesta ja vasta tuomion jälkeen pääsee viemään saatavan ulosottoon. Näin ainakin olen ymmärtänyt. itsellekkin on valitettavasti kertynyt näistä kokemusta.
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
168
Nimen omaan homma lähtee rikosilmoituksesta ja vasta tuomion jälkeen pääsee viemään saatavan ulosottoon. Näin ainakin olen ymmärtänyt. itsellekkin on valitettavasti kertynyt näistä kokemusta.
Paskamaista toi kyl on. Noilta ei saa kyl mitään perittyä jos niillä ei ole mitään omaisuutta.
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
Mites onko myös täysi ulosottohakemus ja passiivirekisteri ilmainen rikossaatavan perinnässä, vai joutuuko niistä maksamaan sen hinnaston mukaan? itse sain jokin aika sitten estetodistuksen suppeasta ulosttohakemuksesta, jonka olin tehnyt 2019 loppuvuodesta.
Olen ollut neljässä ulosottoasiassa hakijana, kaikki rikosasioita (petoksia), kun paljon tekee kauppaa niin varsinkin perjantai-iltaisin vähän rapatessa roiskuu..
Yhdestä olen saanut rahani ulosoton kautta, muut asiat olen käynyt aina uudistamassa kun ovat päättyneet. Yleensä ovat päättyneet varattomuusesteeseen. Ja toki olen rastinut että haetaan passsiiviperintää mutta kun ei tuo ulosoton uudistaminen rikosasiassa maksa mitään niin olen pitänyt tapana uudistaa kaikki asiat aktiivisiksi. Ehkä sitten joskus jos perintöä on jaossa niin saan omani.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
7
Merkilliset kaupat tuli näistä:

Kaupat sovittiin 22.2 ja maksoin samantien mobilepayllä. Myyjä @Carbonetic aikoi laittaa paketin tulemaan. 25.2 pahoittelu viesti että ei ole vielä kerennyt viemään postiin. 1.3 tuli seurantakoodi "helposti lähetyksestä". No eipä vielä tänäänkään 4.3 ole paketti saapunut postin kuljetettavaksi.
Ihme viivyttelyä kun tavara on täältä ostettukkin historian mukaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
Merkilliset kaupat tuli näistä:

Kaupat sovittiin 22.2 ja maksoin samantien mobilepayllä. Myyjä @Carbonetic aikoi laittaa paketin tulemaan. 25.2 pahoittelu viesti että ei ole vielä kerennyt viemään postiin. 1.3 tuli seurantakoodi "helposti lähetyksestä". No eipä vielä tänäänkään 4.3 ole paketti saapunut postin kuljetettavaksi.
Ihme viivyttelyä kun tavara on täältä ostettukkin historian mukaan.
Tiedustelisin myyjältä mikä on ongelma ja antaisin takarajan tavaran lähettämiselle / rahojen palautukselle ensi maanantaiksi. Alkaa sitten olemaan 2 viikkoa täynnä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 883
Tiedustelisin myyjältä mikä on ongelma ja antaisin takarajan tavaran lähettämiselle / rahojen palautukselle ensi maanantaiksi. Alkaa sitten olemaan 2 viikkoa täynnä...
Myyjällä on tuote. Postit on maksettu. Kyllä tässä voi vielä saada sen, mistä maksoikin.. Veikkaan asioista tarkemmin tietämättä syyksi laiskuutta ja/tai pakkausmateriaalien puuttumista. Jos ei ole paketteja tallella, niin sitten pitää omaan laskuun ostaa joku järkevä paketointi. Tämä tuntuu olevan ongelma joillekin. Voi olla siitä kiinni, että myyjä tekee pari euroa tappiota tällä ja sen takia tämä säätö.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
Myyjällä on tuote. Postit on maksettu. Kyllä tässä voi vielä saada sen, mistä maksoikin.. Veikkaan asioista tarkemmin tietämättä syyksi laiskuutta ja/tai pakkausmateriaalien puuttumista. Jos ei ole paketteja tallella, niin sitten pitää omaan laskuun ostaa joku järkevä paketointi. Tämä tuntuu olevan ongelma joillekin. Voi olla siitä kiinni, että myyjä tekee pari euroa tappiota tällä ja sen takia tämä säätö.
Nämähän eivät ole ostajan ongelmia. Jos maksusta 2 viikkoa ei riitä tavaran lähettämiseen, niin rahat vaan takaisin. Laittaa tavaran sitten uudestaan myyntiin noutokaupoilla. Ei tämmöistä vetkuttelua tarvitse kenenkään katsella...

Edit. Myynnissä olevan tuotteen kuva otettu googlen kuvahausta. Saattaa olla, että laiskuuttaan senkin tehnyt, mutta tiedoksi vaan @Perse Arska

1614859821006.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 290
Merkilliset kaupat tuli näistä:

Kaupat sovittiin 22.2 ja maksoin samantien mobilepayllä. Myyjä @Carbonetic aikoi laittaa paketin tulemaan. 25.2 pahoittelu viesti että ei ole vielä kerennyt viemään postiin. 1.3 tuli seurantakoodi "helposti lähetyksestä". No eipä vielä tänäänkään 4.3 ole paketti saapunut postin kuljetettavaksi.
Ihme viivyttelyä kun tavara on täältä ostettukkin historian mukaan.
Ei ole kohtuuton oletus, että myyjällä on pakkausmateriaalit valmiina, jos käy postitse kauppaa. Paketin postiin tiputtaminen ei vie ylimääräistä aikaa edes minuuttia esim. kauppareissun yhteydessä, jos helposti-koodikin on jo luotu. Kenties myyjä ( @Carbonetic ) voi tulla kertomaan, mikä mättää, kun kerran aktiivisesti foorumilla näyttää pyörivän?
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Ei ole kohtuuton oletus, että myyjällä on pakkausmateriaalit valmiina, jos käy postitse kauppaa. Paketin postiin tiputtaminen ei vie ylimääräistä aikaa edes minuuttia esim. kauppareissun yhteydessä, jos helposti-koodikin on jo luotu. Kenties myyjä ( @Carbonetic ) voi tulla kertomaan, mikä mättää, kun kerran aktiivisesti foorumilla näyttää pyörivän?
Huomiona vaan että carboneticilla ei ole muualle kuin myynti- ja ostopalstalle viestejä vaikka on vuosia täällä pyörinyt. Ei välttämättä kerro mitään, mutta...
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Mulle on myös kerran käynyt murobbs aikaan, ettei myyjä yksinkertaisesti jaksanut viedä pakettia postiin (omien sanojen mukaan) ja palautti lopulta rahat.
On kyllä ihme touhua, nykyisin mietin kaksi tai kolmekin kertaa ennen kuin rahoja siirtelen kellekään. Senkin vuoksi postiennakko ei ole lainkaan hassumpi.
Ylläpito nyt voisi kuitenkin lähettää käyttäjälle @Carbonetic jonkun huomautuksen, että mikä homman nimi?
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Mulle on myös kerran käynyt murobbs aikaan, ettei myyjä yksinkertaisesti jaksanut viedä pakettia postiin (omien sanojen mukaan) ja palautti lopulta rahat.
On kyllä ihme touhua, nykyisin mietin kaksi tai kolmekin kertaa ennen kuin rahoja siirtelen kellekään. Senkin vuoksi postiennakko ei ole lainkaan hassumpi.
Ylläpito nyt voisi kuitenkin lähettää käyttäjälle @Carbonetic jonkun huomautuksen, että mikä homman nimi?
Mikä on mennyt suomalaisiin miehiin kun ei pakettia jakseta viedä postiin? Onhan tämä nykyelämä toki erittäin rankkaa, mutta silti.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Mulle on myös kerran käynyt murobbs aikaan, ettei myyjä yksinkertaisesti jaksanut viedä pakettia postiin (omien sanojen mukaan) ja palautti lopulta rahat.
Sama vika joskus yli kymmenen vuotta sitten Murossa, muistan nimimerkinkin vielä sillä se oli aikamoinen jumppa joka sitten onneksi päättyi ihan hyvin. Oululainen kaveri kelpuutti rahat, mutta tuote ei meinannut millään tulla. Kuljetusalalla työskennellessä järjestin sitten tavaralle noutajan, siinä ei enää hänen selitykset auttanut. Taisi näytönohjaimesta olla silloin kyse.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 444
Viestejä
4 161 999
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom