Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

juupeliskuupelis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
598
No siis jos ostaja välttämättä haluaa tavallisen kirjeen ilman seurantaa eikä suostu maksamaan enempää, niin mikä minä olen tuomitsemaan. ¯\_(ツ)_/¯
Ihan vaan päättelen että jos ostaja on niin persaukinen että pari euroa kaataa budjetin, niin vaarana on että saa tapella vaikka mistä kyseisen ostajan kanssa. En nyt muutenkaan edes jaksa myydä mitään alle 20€ tavaraa netissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Mitä itse myynyt ns kirjekuorikokoista tavaraa niin aina ilmaissut suoraan maksutietoja antaessa postitus tavoiksi joko s koon smartpostin jolloin saa seurannan tai sitten kirjeen jolloin en ota mitään vastuuta tuotteesta sen jälkeen kun jättänyt postille.
Pari kertaa on tullut jälkikäteen huutelua ettei kirje ole tullut ja haluaa rahat takaisin, mutta loppuneet heti kun laittanut kuvan kirjeestä postin tiskillä ja kehoittanut tekemään rikosilmoituksen jos ei ole tyytyväinen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Pari kertaa on tullut jälkikäteen huutelua ettei kirje ole tullut ja haluaa rahat takaisin, mutta loppuneet heti kun laittanut kuvan kirjeestä postin tiskillä ja kehoittanut tekemään rikosilmoituksen jos ei ole tyytyväinen.
Juuri näin. Kerran myin 150 euron puhelimen ja ostaja halusi kirjepostituksen. Tuttuun tapaan videoin koko prosessin ja totta kai reilun viikon päästä tuli viestiä, että puhelin ei ole tullut perille. Videon nähtyään ei kaverista enää kuulunut...

Yrityksillä taitaa olla vastuu tuotteesta siihen asti että se on ostajan kourassa, mutta kuluttajien välisessä kaupassa vastuu tosiaan loppuu siihen kun tuote on annettu kuljetettavaksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055

@Ylläpito Saisiko tämän ylitarjoajan poistettua keskustelusta? Ja ottaen huomioon että molemmat ovat seuranneet ketjua mutteivät sanoneet mitään, onko kaupat jo tehty selän takana?
Eikait sitä poistaa tarvi. Myyjä rikkoo sääntöjä, jos skippaa ensimmäisenkin hp:n tarjoajan. Toki voisi noutajaa suosia, jos olisi maininnut ilmoituksessa? edit: ja otetaan nyt herranen aika huomioon se, että koko ilmoitus on alle kaks tuntia vanha.
edit2: Sinä näemmä olit eka hintapyynnön tarjoaja. Ota myyjään yhteys? Jos ei sulle myy, nii palautteenhan saat antaa.
edit3: Myyjä toimi oikein, Trollercoaster oli turhan hätäinen :)
ediiiit4: eipä tämäkään viesti ketää palvele enää, poistakkee vain
 
Viimeksi muokattu:

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Eikait sitä poistaa tarvi. Myyjä rikkoo sääntöjä, jos skippaa ensimmäisenkin hp:n tarjoajan. Toki voisi noutajaa suosia, jos olisi maininnut ilmoituksessa? edit: ja otetaan nyt herranen aika huomioon se, että koko ilmoitus on alle kaks tuntia vanha.
edit2: Sinä näemmä olit eka hintapyynnön tarjoaja. Ota myyjään yhteys? Jos ei sulle myy, nii palautteenhan saat antaa.
Myyjä otti yhteyttä ja näillä näkymin asia on loppuunkäsitelty :)
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 728
Tässä siis on tapaus, jossa SSD:n ostaja halusi mahd. halvalla ja kirjeenä ilman minkäänlaista seurantaa. Kirje ei tullut perille kolmessa viikossa. Sitten ostaja jätti negatiivisen palautteen ja yritti ehkä sillä kiristää vastausta Juhaliukselta, kun tämä ei vastannut sunnuntaina heti hänen viesteihinsä. Sitten @Juhalius palautti rahat.



Tähän vaan haluan kommentoida: en olisi palauttanut rahoja. Ei välttämättä tässä tapauksessa, mutta jossain muussa voi olla epärehellinen ostaja, joka vinkuu rahat takaisin, vaikka on saanut tuotteen.
Lisäksi ostaja tässä ilmoitti ottavansa vastuun postin törttöilyistä, mutta kun vastuunkannon aika tuli, lupaukset haihtuivat kuin pieru Saharaan.

En palauttaisi rahoja. Jos tästä tulee toimintatapa, huijarit iskee tällaiseen kiinni ja tilaavat sinulta tuotteita 100% alennuksella.

Ostajaa nyt ei tarvitse tänne kutsua - tai edes nimetä, koska rahojen palauttamista vaan haluan kritisoida. Näytti myös siltä, että hän ei oikeasti ollut saanut tuotetta.
Näinhän se on, ei vaan yksinkertaisesti jaksanut vääntää ja uskoin itsekin häntä että kirje ei perille ole löytänyt.. Mutta eipä se eka Kerta olisi kun kirje seikkailee viikkoja, ennätys on parin vuoden takaa kun ostaja ilmoitti reilun 2kk kuluttua että nyt löysi kirje perille ja tosiaan tarrassa yli 2kk vanha päiväys :) .. Tässä keississä olin myyjälle jo ilmoittanut että palaute pois niin rahat palautuu, vääntö johtui siitä että hänen mielestään hänen palaute (nega) oli aiheellinen ja korkeintaan sen voisi neutraaliksi muuttaa :D.. Jonka jälkeen koitettiin uhkailla rikosilmoitulsella ja huijariksi huutelulla ympäriinsä yms.. Tässä kohtaa ei tosiaan enää huvittanut rahoja palauttaa mut sen kun olin luvannut niin en puihinkaan mene.

Jatkossa pistän ilmoituksiin lyhyen FAQ

"kirjettä ei näy haluan rahat takas"
- et saa, jos haluat minun ottavan vastuun lähetyksestä maksat xxs kirjeen hinnan

"eiks ny voitais kuitenkin sopia että palautat vaikka puolet"
- ei, ks ylempi vastaus

"3 viikkoa odoteltu ja ei näy kirjettä"
- lyhyesti ja tylysti, ei voi mitään. Maksa xxs postitus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Kirjeisiinkin saa seurannan 1,5€ hintaisella Plus-merkillä. Tietty aina ei ostajaa moiset lisäpalvelut kiinnosta.

Olen vuoden päivät napannut lyhyet videot jokaisesta kirjeestä, jonka tiputan kirjelaatikkoon. Vielä ei ole tullut ongelmia vastaan, mutta ihan hyvä varotoimenpide jokaiselle kirjeen arvosta ja sisällöstä riippumatta.
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 728
Kirjeisiinkin saa seurannan 1,5€ hintaisella Plus-merkillä. Tietty aina ei ostajaa moiset lisäpalvelut kiinnosta.

Olen vuoden päivät napannut lyhyet videot jokaisesta kirjeestä, jonka tiputan kirjelaatikkoon. Vielä ei ole tullut ongelmia vastaan, mutta ihan hyvä varotoimenpide jokaiselle kirjeen arvosta ja sisällöstä riippumatta.
Vaihtoehtona oli itselläkin tässä kaupassa 2e kirjepostit ja perässä tieto että mitään vastuuta en ota ja 5e xss pakettina jolloin seuranta ja toki myös vastuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Tuossa Plus-merkissä ei vain ole seurantaa. Ainoastaan ilmoitus kun se on jaettu. Olen itsekin pari kertaa erehtynyt sen ostamaan. Lisäksi XXS-kirje on kymmenen senttiä halvempi kuin max. 250g:n (se 50g menee aina yli) kirje Plus-merkillä.

Edit. Toki jos lähettää painavamman kirjeen vain yhdellä merkillä ja Plus-merkillä niin sitten se on halvempi. Sitä seurantaa siinä ei kuitenkaan ole.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Tuossa Plus-merkissä ei vain ole seurantaa. Ainoastaan ilmoitus kun se on jaettu. Olen itsekin pari kertaa erehtynyt sen ostamaan. Lisäksi XXS-kirje on kymmenen senttiä halvempi kuin max. 250g:n (se 50g menee aina yli) kirje Plus-merkillä.
Kyllä siinä tulee mukana hyvin pelkistetty seuranta, näyttää esimerkiksi missä paikkakunnilla kirjettä on lajiteltu.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Näinhän se on, ei vaan yksinkertaisesti jaksanut vääntää ja uskoin itsekin häntä että kirje ei perille ole löytänyt.. Mutta eipä se eka Kerta olisi kun kirje seikkailee viikkoja, ennätys on parin vuoden takaa kun ostaja ilmoitti reilun 2kk kuluttua että nyt löysi kirje perille ja tosiaan tarrassa yli 2kk vanha päiväys :) .. Tässä keississä olin myyjälle jo ilmoittanut että palaute pois niin rahat palautuu, vääntö johtui siitä että hänen mielestään hänen palaute (nega) oli aiheellinen ja korkeintaan sen voisi neutraaliksi muuttaa :D.. Jonka jälkeen koitettiin uhkailla rikosilmoitulsella ja huijariksi huutelulla ympäriinsä yms.. Tässä kohtaa ei tosiaan enää huvittanut rahoja palauttaa mut sen kun olin luvannut niin en puihinkaan mene.

Jatkossa pistän ilmoituksiin lyhyen FAQ

"kirjettä ei näy haluan rahat takas"
- et saa, jos haluat minun ottavan vastuun lähetyksestä maksat xxs kirjeen hinnan

"eiks ny voitais kuitenkin sopia että palautat vaikka puolet"
- ei, ks ylempi vastaus

"3 viikkoa odoteltu ja ei näy kirjettä"
- lyhyesti ja tylysti, ei voi mitään. Maksa xxs postitus.
Niin, se on pakko pitää puolensa ja välillä olla "mulkku". Jos ostaja haluaa ruveta uhkapelaamaan säästääkseen muutaman euron, ei siitä voi myyjää syyttää.

Tietysti sitä aina sitten tulee säälittyä toista osapuolta kun huonosti käy, mullakin kerran käynyt niin että kirjeessä lähetetty prosessori, vaikka kuplamuoviin pakattu, ei toiminut toisessa päässä vaikka oli omassa koneessani toiminut 5v ja oli varovasti poistettu vanhasta koneesta vain muutamaa päivää myöhemmin ja panssaroitu kuplamuoviin ja teipattu pahvitukien sisään ettei ottaisi mitään vahinkoa tai mahtuisi liikkumaan.

Luultavasti tullut joku raskaampi paketti päälle joka on sitten tehnyt vahinkoa. Mutta päätin refundata kun oli joku 50€:n lähetys kyseessä, vaikka olinkin myynti-ilmoitukseen laittanut että jos laitan kirjeenä, en ota vastuuta.

Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt vaan todeta että minä täytin oman ruutuni enkä voi auttaa. Ei niinkään siksi että summa olisi ollut iso tai että ostaja olisi ollut kusettaja(sillä oli hyvä maine ja näytti kuvia ettei se toiminut), vaan siksi että siinä tuli itse ruokkineeksi ongelmaa eli sitä että joku toinen halusi säästää muutaman euron ja otti tarpeettoman riskin, eikä joutunut kuitenkaan maksamaan kun homma meni pieleen vaan lasku jäi myyjälle joka ei tehnyt mitään väärää. Kun joku muu maksaa laskun, oppitunti jää saamatta.

Ollaan ensi kerralla viisaampia, molemmat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Kyllä siinä tulee mukana hyvin pelkistetty seuranta, näyttää esimerkiksi missä paikkakunnilla kirjettä on lajiteltu.
Turun suunalta Keski-Suomeen lähetettyssä kirjeessä ainoat skannaukset olivat Helsinki ja jaettu vastaanottajalle. Tohon väliin mahtuu aika monta välikättä ennen kuin kirje kolahtaa luukusta. Ainut oikea hyöty tuosta plussasta on nopeampi toimitus (1-2 pv.) normaalin viikon sijaan.

Mulla hävitti kerran Posti 450€:n näytönohjaimen ja oli pakettina lähetetty. Viimeiseksi skannaukseksi jäi "vastaanotettu kuljetuksesta" ja seuraava olisi ollut "paketti noudettavissa". Postin 2-3 kk tutkimustyön tuloksena eivät löytäneet pakettia ja korvasivat ruhtinaaliset 40€. Vähän hankala tilanne tuo oli sekä itselle että ostajalle. Kummankaan syy, kun tuo ei varsinaisesti ollut. Mun mielestä reiluinta oli pistää tappiot puoliksi ja palautin ostajalle puolet myyntihinnasta, vaikka olisihan tuon tilanteen voinut hankalamminkin joku hoitaa. Positiiviset palauteet annettiin lopulta toisillemme.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Turun suunalta Keski-Suomeen lähetettyssä kirjeessä ainoat skannaukset olivat Helsinki ja jaettu vastaanottajalle. Tohon väliin mahtuu aika monta välikättä ennen kuin kirje kolahtaa luukusta. Ainut oikea hyöty tuosta plussasta on nopeampi toimitus (1-2 pv.) normaalin viikon sijaan.

Mulla hävitti kerran Posti 450€:n näytönohjaimen ja oli pakettina lähetetty. Viimeiseksi skannaukseksi jäi "vastaanotettu kuljetuksesta" ja seuraava olisi ollut "paketti noudettavissa". Postin 2-3 kk tutkimustyön tuloksena eivät löytäneet pakettia ja korvasivat ruhtinaaliset 40€. Vähän hankala tilanne tuo oli sekä itselle että ostajalle. Kummankaan syy, kun tuo ei varsinaisesti ollut. Mun mielestä reiluinta oli pistää tappiot puoliksi ja palautin ostajalle puolet myyntihinnasta, vaikka olisihan tuon tilanteen voinut hankalamminkin joku hoitaa. Positiiviset palauteet annettiin lopulta toisillemme.
Itselläni plus-merkillisillä kirjeillä on tapahtunut keskimäärin 2 lajittelumerkintää kahdessa eri sijainnissa ennen finaalia merkintää "luovutettu vastaanottajalle".
 
Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
5
Jaaha..tuli sitten ostettua kone ja maksettuakin se kun henkilölllä oli positiivista kauppa palautetta osto & myynti puolella.
Nytten ei ole viikkoon vastannut mitään viesteihin eikä ole kyllä konettakaan näkynyt vaikka piti viikko sitten lähteä postissa.
YV:llä saa lisätietoja jos moderaattorit niitä haluaa.

Tulikin niin hyvä neuvo niin laitetaan sen mukaan (kiitos muuten siitä): @Näyli ei vastaile viesteihin eikä postikaan ole kulkenut kaupanteon jälkeen. Olisi kiva tietää mikä mättää. Kaupat voidaan toki perua kunhan rahat palautuu.

Ps. Löysinkin meilin perusteella toiselta foorumilta jolla on aktiivinen niin kyselen sieltä kun täälläkään ei ole viikkoon näkynyt.
Pps. Kaupat näemmä perutaan...poistan merkinnän hänestä kun olen rahat saanut takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Jaaha..tuli sitten ostettua kone ja maksettuakin se kun henkilölllä oli positiivista kauppa palautetta osto & myynti puolella.
Nytten ei ole viikkoon vastannut mitään viesteihin eikä ole kyllä konettakaan näkynyt vaikka piti viikko sitten lähteä postissa.
YV:llä saa lisätietoja jos moderaattorit niitä haluaa.

Ps. Löysinkin meilin perusteella toiselta foorumilta jolla on aktiivinen niin kyselen sieltä kun täälläkään ei ole viikkoon näkynyt.
Miten tämän sanoisi kauniisti: viestisi on täysin hyödytön.

Laita se nimimerkki tähän, niin ihmiset tietävät varoa kyseistä myyjää.
Tosin viikko on aika lyhyt aika ja elämässä voi tapahtua jotain odottamatonta, joka viivästyttää lähetystä. Ja posti voi kuljettaa pakettiakin viikon.

Jos nyt epäilyttää, että onko myyjä epärehellinen, niin yleensä on tehty niin, että laitetaan nimimerkki tähän, tyyliin:
" @Mal13 ei vastaa posteihin ja yhteydenpito lakkasi , kun rahat lähti tililtä. Jos hän alkaa vastailemaan, otan tämän täältä pois."

Kauppiaspalautetta ei vielä tässä vaiheessa kannata antaa negatiivista, mutta nimimerkki (ei oikeaa nimeä) tänne ja sitten viestiä myöhemmin editoidaan, jos kaupat menee onnistuneesti maaliin. Jos ei, niin sitten myös se negatiivinen kauppiaspalaute ja/tai rikosilmoitus.

Valitettavasti "joku huijaa jossain"-viesteillä ei ole mitään arvoa, kun huijaus on niin epämääräinen.
 

RageDaddy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
766
Turun suunalta Keski-Suomeen lähetettyssä kirjeessä ainoat skannaukset olivat Helsinki ja jaettu vastaanottajalle. Tohon väliin mahtuu aika monta välikättä ennen kuin kirje kolahtaa luukusta. Ainut oikea hyöty tuosta plussasta on nopeampi toimitus (1-2 pv.) normaalin viikon sijaan.

Mulla hävitti kerran Posti 450€:n näytönohjaimen ja oli pakettina lähetetty. Viimeiseksi skannaukseksi jäi "vastaanotettu kuljetuksesta" ja seuraava olisi ollut "paketti noudettavissa". Postin 2-3 kk tutkimustyön tuloksena eivät löytäneet pakettia ja korvasivat ruhtinaaliset 40€. Vähän hankala tilanne tuo oli sekä itselle että ostajalle. Kummankaan syy, kun tuo ei varsinaisesti ollut. Mun mielestä reiluinta oli pistää tappiot puoliksi ja palautin ostajalle puolet myyntihinnasta, vaikka olisihan tuon tilanteen voinut hankalamminkin joku hoitaa. Positiiviset palauteet annettiin lopulta toisillemme.
Liittyy ei liity mutta sukulaisia kemi-tornio akselilla ja nuuskaa vedetty kesästä 1987 lähtien ankarasti tauluun. 122prk röda lackettia lähti kemistä kohti tamperetta. Oulussa viimeinen merkintä ja hupsista keikkaa....Katosi koko lähetys. Ihan pikkusen otti pattiin, ainoa järkevä selitys minkä sain nyhdettyä koko posti ja lennätinlaitokselta irti oli oululaisen vuoropäälikön/työnjohtajan etc etc epävirallinen selitys puhelimessa että jos vaikka trukin piikillä tullut pakettiin reikä niin kyllä sille valitettavasti ottajia löytyy? Ei suostunut sen enempää kommentoimaan mutta käsitin että katoavien lähetysten kanssa on ollut ongelmia aiemminkin! En tiedä käyttääkö posti vuokrafirmojen työntekijöitä paikkaamaan esim. sairaslomia tai ruuhkahuippuja jolloin kynnys nipsaista jotain ns. kuormasta voisi olla pienempi kuin omalla väellä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Liittyy ei liity mutta sukulaisia kemi-tornio akselilla ja nuuskaa vedetty kesästä 1987 lähtien ankarasti tauluun. 122prk röda lackettia lähti kemistä kohti tamperetta. Oulussa viimeinen merkintä ja hupsista keikkaa....Katosi koko lähetys. Ihan pikkusen otti pattiin, ainoa järkevä selitys minkä sain nyhdettyä koko posti ja lennätinlaitokselta irti oli oululaisen vuoropäälikön/työnjohtajan etc etc epävirallinen selitys puhelimessa että jos vaikka trukin piikillä tullut pakettiin reikä niin kyllä sille valitettavasti ottajia löytyy? Ei suostunut sen enempää kommentoimaan mutta käsitin että katoavien lähetysten kanssa on ollut ongelmia aiemminkin! En tiedä käyttääkö posti vuokrafirmojen työntekijöitä paikkaamaan esim. sairaslomia tai ruuhkahuippuja jolloin kynnys nipsaista jotain ns. kuormasta voisi olla pienempi kuin omalla väellä?
Itse olin vielä niin sinisilmäinen, että lähetin sen 1080 lapun siinä omassa paketissaan. Siinä sitten joku kusti olikin päättänyt, että laitetaankin oman koneen näyttis samantein uusiksi. Nykyään laitan aina ruskeaa pahvia sen verran ympärille, ettei ota selvää mitä siellä paketissa on sisällä.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
454
Itse olin vielä niin sinisilmäinen, että lähetin sen 1080 lapun siinä omassa paketissaan. Siinä sitten joku kusti olikin päättänyt, että laitetaankin oman koneen näyttis samantein uusiksi. Nykyään laitan aina ruskeaa pahvia sen verran ympärille, ettei ota selvää mitä siellä paketissa on sisällä.
huutikset tälle, jos true story
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
53
Varoituksen sana myyjästä @hillomunkki00
Maksoin viime sunnuntaina ostamani kameran + postit Mobilepay:llä ja myyjä ilmoitti maanantaina postittaneensa sen. Lukuisista viesteistä huolimatta myyjä ei ole pystynyt viikon aikana ilmoittamaan seurantakoodia ja kun kameraa ei näy niin alkaa vaikuttamaan siltä ettei koko kameraa ole lähetetty. Myyjä kyllä vastailee viesteihin joka päivä ja kertoo uuden selityksen miksei seurantakoodia pysty antamaan, mutta kaikki nämä selittelyt vain nostavat epäilyn että kyseessä on huijari.
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 728
Varoituksen sana myyjästä @hillomunkki00
Maksoin viime sunnuntaina ostamani kameran + postit Mobilepay:llä ja myyjä ilmoitti maanantaina postittaneensa sen. Lukuisista viesteistä huolimatta myyjä ei ole pystynyt viikon aikana ilmoittamaan seurantakoodia ja kun kameraa ei näy niin alkaa vaikuttamaan siltä ettei koko kameraa ole lähetetty. Myyjä kyllä vastailee viesteihin joka päivä ja kertoo uuden selityksen miksei seurantakoodia pysty antamaan, mutta kaikki nämä selittelyt vain nostavat epäilyn että kyseessä on huijari.
Asenna omaposti, jos sun puhelinnumero on lähetykseen laitettu niin se näkyy siellä.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Varoituksen sana myyjästä @hillomunkki00
Maksoin viime sunnuntaina ostamani kameran + postit Mobilepay:llä ja myyjä ilmoitti maanantaina postittaneensa sen. Lukuisista viesteistä huolimatta myyjä ei ole pystynyt viikon aikana ilmoittamaan seurantakoodia ja kun kameraa ei näy niin alkaa vaikuttamaan siltä ettei koko kameraa ole lähetetty. Myyjä kyllä vastailee viesteihin joka päivä ja kertoo uuden selityksen miksei seurantakoodia pysty antamaan, mutta kaikki nämä selittelyt vain nostavat epäilyn että kyseessä on huijari.
Oletko katsonut OmaPostista onko sinne ilmestynyt tiedoillasi pakettia? Tämän kuuluisi tapahtua automaattisesti ilman suoranaista tarvetta seurantakoodille.. :whistling:
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Pitäisihän saapumisesta silti tulla ilmoitus tekstarilla? Ei mullakaan ole tuota asennettuna nykyiselle luurille, saapumisilmoitus tullut silti tekstarilla aina kuten pitääkin.
Saapumisilmoitus tulee normaaliin tapaan tekstiviestillä, oli OmaPosti tai ei, mutta tarkoitus olikin tässä nyt tarkistaa näkyykö pakettia OmaPostissa / onko sitä edes lähetetty ensinäkään.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
53
Toinen uhri (@SV1000) vastasi ettei hänelläkään mennyt maaliin kaupat kys. myyjän kanssa (vaikka saikin osan ostamistaan tuotteista). Odottelee rahojen palautusta tällä hetkellä.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 264
Juu, hyvä pointti, lähinnä vaan sitä mietin että jos mukamas maanantaina postitettu niin pitäisihän tuon jo perillä olla ts. tekstari tullut.
Valitettavasti tälläkin foorumilla on sellaisia käyttäjiä, jotka kyllä rahat saatuaan lupaa postittaa mutta jää sitten postittamatta eikä ole selkärankaa myöntää sitä vaan kusettavat vieneensä paketin postiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 760
Valitettavasti tälläkin foorumilla on sellaisia käyttäjiä, jotka kyllä rahat saatuaan lupaa postittaa mutta jää sitten postittamatta eikä ole selkärankaa myöntää sitä vaan kusettavat vieneensä paketin postiin.
Onneksi näissä tilanteissa voi aina jättää negatiivisen kauppiaspalautteen :geek:
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Jos ja kun mun viestiä lainattiin ja vihjailtiin niin minuahan tuossa tarkoitettiin. Joka tapauksessa olen parantanut tapani ja koitan saada myydyt romut postitse liikkumaan ASAP. :)

e: ota huomioon mahdolliset altterit sun muut sankarit tossa luvussa. :D
Muutaman kerran olet "parantanut tapasi", mutta silti ostajat valittaa kun tavara ei ole liikkunut, tullut valheellisia kertomuksia saldoista ja muista synttäriseteistä.

Ihmettelen että miten sulla on edes munaa tulla tähän ketjuun keskustelemaan viivästyneistä postituksista.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
856
VAROITUS! Tori.fi sivulla nimimerkillä Aamukahvilla ja mainitsi paikkakunnaksi Jyväskylä.
Kauppasi GTX 1070, olisihan hälytyskellot pitänyt soida. Rahat meni, kaveri ei vastaa mihinkään. Laittamut puhelu eston, mutta salatulla nunerolla menee läpi, muttei vastaa.
Noita nimiähän ja numeroita ei sitten saisi julkaista, suosittelen editoimaan poies ja rikosilmoitukseen sitten ne.

Mutta siis mitäs tässä kävi, maksoit mutta ei lähettänyt? Mikä tuossa epäilytti, halpa hinta?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Näin vähän ot itsekkin katsellut noita näyttiksiä torista tässä viime viikot ja tullut huomattua että on todella paljon myynnissä sellaisia mistä alkaa ainakin itsellä soimaan varoituskellot.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
53
Tein käyttäjästä @hillomunkki00 rikosilmoituksen. Ei ole enää vastannut viesteihin ja pakettia ei koskaan tullut. Pitäisiköhän ylläpidon laittaa tunnus kiinni kun tyypillä on muitakin aktiivisia ilmoituksia täällä ?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Tein käyttäjästä @hillomunkki00 rikosilmoituksen. Ei ole enää vastannut viesteihin ja pakettia ei koskaan tullut. Pitäisiköhän ylläpidon laittaa tunnus kiinni kun tyypillä on muitakin aktiivisia ilmoituksia täällä ?
Itse tein yv:llä "testiostoksen". tarjosin halpaa hintaa ja vastauksena tuli, että tarjous+postikulut on ok. Pyysi maksamaan mobilepaylla (puhelinnumero löytyy, nimikin). Eipä kuulunut mitään, ku sanoin mielummin noutavani. Myöhemmin vielä vinkkasin tästä hänestä käydystä keskustelusta, että käyhän nyt selvittämässä asioita. Eipä näytä kiinnostavan. Tästä on jo päiviä, joten mahd. huijattuja olisi hyvä herätellä, ylläpito nähnee, ketkä käyneet kauppaa hänen kaa.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
967
Näitä postitushaasteellisia kauppakokemuksia lukiessa tulee näin pk-seutulaisena usein miettineeksi, kuinka moni postituksella ostava asuu jollain pienellä paikkakunnalla (esim. Jämsä). Nouto + käteiskauppa on vaan niin selkeää ja helppoa, kauppapaikkoina on ollut Kontulan ostaria, Ruskeasuota, Triplan sisäänkäyntiä, Leppävaaran Selloa (C2D E4600 pitkän aikaa sitten), Louhelaa (Geforce 8800GT, 2010), Koivukylää (Intel X25-M 80Gt), Kallion kolmatta linjaa ja Leinelän juna-asemaa (näistä kahdesta paikasta WD Red-levyjä), Aalto-yliopiston metroasemaa (8Gb DDR3), Mäkkylää, Herttoniemen metroasemaa (CAS-laskin) ja Lentoaseman toimistotaloa (tuulettimia). Ja monen monta muuta kohtaamista, myös pk-seudun omakotitaloalueilla (joskus kauan sitten Celeron läppäriin C2D T9300).

Ja joskus jopa venyttänyt noutokauppaa R-junan avulla esimerkiksi siten, että molemmat tulevat toisiaan vastaan vaikkapa sinne Järvenpään asemalle (lisälippu AB-kuukausilippuun vain 3,20 euroa). Raiteiden avulla on helppo ehdottaa, että tullaan molemmat toisiamme vastaan niin ostosäde laajenee mukavasti.

Tähän mennessä noutokaupassa ei ole ollut ongelmia, kerran piti perääntyä kaupanteosta, koska CAS-laskimen myyjällä ei ollut mukana sovittua ja puhuttua ohjelmistolisenssin tuoteavainta sekä laskimen näyttö oli odotuksia enemmän naarmuinen (ollut repussa ilman kantta jatkuvasti?). Ja joskus tuon 8800GT:n ostamisen aikoihin oli eräs myyjä, joka muistaakseni tarjosi kortiksi 8800GTS G80-versiota 320Mt muistilla, vaikka ilmoitus viittasi 8800GTS:n 512Mt:n G92-piirillä, tässä tapauksessa vaikutti kyllä selkeästi siltä, että myyjälle oli käynyt aidosti erehdys. (Kaverille olin ostamassa 8800GTS:ää). Tässäkin tapauksessa vetäydyttiin kaupanteosta, koska jo tuohon aikaan oli jo merkitystä sillä, onko videomuistia 320Mt vai 512mt. 640mt version oisin saattanut ostaakin, virheellisestä ilmoituksesta huolimatta.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
350
Rikosilmoitus tehty käyttäjästä @TTX. Ostin häneltä prossu+emolevy-paketin eikä lähetystä ole saapunut. Kaupat sovittu ja maksettu 8.9.2020 ja lupasi viedä postiin jo seuraavana päivänä, no... tuota seuraavaa päivää ei sitten tullutkaan. Ei vastaile yv-viesteihin ekä puhelimella soittoihin/viesteihin.

Raportoin kyseisestä käyttäjästä ja onkin nytten Bannattu.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Jos 'samalla kaverilla' viittaat edelliseen viestiisi ketjussa, perustele toki millä perusteella kyseessä olisi mukamas sama kaiffari, itse en näe suoraan mitään syitä epäillä ilmoituksen asiattomuutta.. :asif:

Näillä perustein voisi melkeimpä linkkailla jokaisen gtx 1070 myynti-ilmon torista tai huutiksesta ja kysymysmerkin kanssa miettiä, että onkohan tämä(kin) sama heppu..? :drool:

Edit: Tori.fi linkki poies lainauksesta.
 
Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
34
Rikosilmoitus tehty käyttäjästä @Sluib.

Ostin SSD-aseman, joka myynti-ilmoituksen mukaan on EVO plus -tuote. Myyntihinta on noin 70 % uuden hinnasta, joka vaikutti oikealta. Myyjä jahkaili lähetyksessä. Ei toimittanut kuittia alkuperäisestä ostoksesta pyynnöstä. Tuote saapui ja ilmeni olevan EVO (ei plus) tuote, jonka hinta uutena olisi sama kuin myyty. Myyjä ei reagoi vaatimukseen hinnanalennukseen ja on kuitenkin käynyt foorumilla, joten voidaan olettaa lukeneen viestit.

Mahdollisten ostajien syytä olla tarkkaavainen, että myytävät tuotteet ovat varmasti olleet sitä, mitä on kaupattu.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Rikosilmoitus tehty käyttäjästä @Sluib.

Ostin SSD-aseman, joka myynti-ilmoituksen mukaan on EVO plus -tuote. Myyntihinta on noin 70 % uuden hinnasta, joka vaikutti oikealta. Myyjä jahkaili lähetyksessä. Ei toimittanut kuittia alkuperäisestä ostoksesta pyynnöstä. Tuote saapui ja ilmeni olevan EVO (ei plus) tuote, jonka hinta uutena olisi sama kuin myyty. Myyjä ei reagoi vaatimukseen hinnanalennukseen ja on kuitenkin käynyt foorumilla, joten voidaan olettaa lukeneen viestit.

Mahdollisten ostajien syytä olla tarkkaavainen, että myytävät tuotteet ovat varmasti olleet sitä, mitä on kaupattu.
Vähän ehkä hätäiseen tehty ilmo, mutta voi tietysti olla ettei olisi ratkennut ajallakaan.
 
Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
34
Vähän ehkä hätäiseen tehty ilmo, mutta voi tietysti olla ettei olisi ratkennut ajallakaan.
Poliisi nopeuttaa kummasti asian selvittelyä ja jos asiasta syntyy tuomio, niin ehkä ei jatkossa yritä samaa. Sakot menevät helposti yli tällaisen tuotteen hinnan. Kun kyse on yksinkertaisen selvästä myyn a:n b:nä tapaus, niin en koe mielekkääksi kovin pitkää suostutteluvaihetta. Mahdollisuus oli kuitenkin annettu yrittää ratkaista asia hinnanalennuksella.
 
Liittynyt
21.09.2020
Viestejä
7
Jos 'samalla kaverilla' viittaat edelliseen viestiisi ketjussa, perustele toki millä perusteella kyseessä olisi mukamas sama kaiffari, itse en näe suoraan mitään syitä epäillä ilmoituksen asiattomuutta.. :asif:

Näillä perustein voisi melkeimpä linkkailla jokaisen gtx 1070 myynti-ilmon torista tai huutiksesta ja kysymysmerkin kanssa miettiä, että onkohan tämä(kin) sama heppu..? :drool:

Edit: Tori.fi linkki poies lainauksesta.
Katoin väärin ja en osannut poistaa viestiä. Sekoitin säkylän ja tyrnävän samaksi paikaksi
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 695
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom