Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Toki vaihtoehto mut tässä ostajalla (tuntemattomasta syystä) oli kiire ja eri pankki ni siksi mobiilia vatkattu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Jjjep ei mitää, sitä vaan tässä mietin et onko näissä mobiilimaksuissa joku takaportin mahis, mul ei o tiedossa mut onko muilla?
Ei kait, nykyää tullu mobilepaylla osuuspankkiinki rahat tilille "instana" maksun jälkeen. Ennen saatto mennä seuraavaan päivään tai kesti useita tunteja. Sit ku ne on sun tilillä, nii ei niitä puljailla helposti takas. Tilisiirrotki sujuu nykyää parhaimmillaan saman (pankki)päivän aikana pankkien välillä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Ei kait, nykyää tullu mobilepaylla osuuspankkiinki rahat tilille "instana" maksun jälkeen. Ennen saatto mennä seuraavaan päivään tai kesti useita tunteja. Sit ku ne on sun tilillä, nii ei niitä puljailla helposti takas.
Sen jälkee ei varmaa mut onko MP ilmoitus maksusta jo tae rahojen tulosta? Näin oon olettanut
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Sen jälkee ei varmaa mut onko MP ilmoitus maksusta jo tae rahojen tulosta? Näin oon olettanut
Mun mielestä on, mut en oo hirveenä mobilepaylla maksanut. En tiedä, voiko maksun jotenki perua. Joku muu tietää varmasti paremmin. Mut sinuna lähettäisin tuotteen vasta, kun rahat on tilillä. Sinä sen saat tehdä. Ei postikaan nyt kulje.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Onko kukaan tehnyt kauppaa @kirkonpolttaja86 kanssa? Hänellä paljon viestejä ostetaan-palstalla mutta ei silti yhtäkään palautetta Murossa tai IO-techissä. Tilasin häneltä sunnuntaina ramit postissa hintaan 60 sis postit ja sanoi laittavansa heti postiin samana päivänä. Kuitenkin kun seuraavana päivänä kysyin onko ramit jo postissa, sanoi hän ettei ole vielä laittanut kun ei löytänyt hyvää pakkausta. Nyt on kulunut monta päivää eikä hän vastaa yksityisviesteihin eikä ole sen maanantain jälkeen ollut paikalla.
Kun on kulunut 2 vkoa niin pistä siinä pisteessä rikosilmoitus poliisin sivuilta. Kannattaa ilmoittaa asiasta kirkonpolttajalle, että 2 vko:n kohdalla tulee rikosilmoitus jos ei palauta rahoja.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Maine jos menee niin se on vaikea saada takaisin, ihan kokemuksesta puhun. Mulla on välillä kestänyt postitukset, en ketään ikinä ole kusettanut mutta olisi aiemmin pistää nopeammin paketit perille... maine otti kolauksen, nyt koitan paikata sitä olemalla parempi kauppakumppani kuin ikinä aiemmin.

Oma mokahan tuo on mutta kai täältä suosta voi nousta.
No en tiedä tapauksistasi mitään, mutta viikon sisällä olisi kyllä hyvä pistää lähetyksen seuranta. Muuten herää epäilyksiä ainakin minulla.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
271
Jos tietää, että tulee olemaan kiirettä, niin kaupanteon voisi jäädyttää hetkeksi ennen kuin raha tai tavara liikkuu. Esim. jos vaikka tuleva viikko tulee olemaan kiireinen, niin sopii viikon paussin. Sitten tauon jälkeen ostaja maksaa ja myyjä laittaa tavaran liikkeelle seurannan kanssa kun näkee maksun. Eli pieni jäädytys on helppo tehdä ennen rahan tai tavaran liikkumista. Sitten kun jompi kumpi liikkuu, niin parempi tehdä sutjakasti, jotta toisen ei tarvitse alkaa epäilemään huijausta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Jos tietää, että tulee olemaan kiirettä, niin kaupanteon voisi jäädyttää hetkeksi ennen kuin raha tai tavara liikkuu. Esim. jos vaikka tuleva viikko tulee olemaan kiireinen, niin sopii viikon paussin. Sitten tauon jälkeen ostaja maksaa ja myyjä laittaa tavaran liikkeelle seurannan kanssa kun näkee maksun. Eli pieni jäädytys on helppo tehdä ennen rahan tai tavaran liikkumista. Sitten kun jompi kumpi liikkuu, niin parempi tehdä sutjakasti, jotta toisen ei tarvitse alkaa epäilemään huijausta.
Tai jos ei vain myis tai olisi ostamassa, jos ei aijo heti kauppoja tehdä? Vai ymmärsinkö väärin? :D Toki ostajana voi kokeilla, saisko varattua, mut emmä sitä sitovana viel näe. Jos taas myyjälle tulee esteitä, niin parempi vaikkapa ilmoitukseen asiasta mainita. Noin niinku muuten toi kuulostaa ihan vaan normaalilta kommunikoinnilta?

edit: jos heti tarjouksen jälkeen ilmottaaki yhtäkkiä, että maksaa viikon päästä, nii pidän kyl myynnissä edelleen (ainaki, jos ei hp:ta tarjonnut)
 
Liittynyt
09.06.2020
Viestejä
50
Saako tänne raportoida vain ja ainoastaan io-tech sivustolla vaikuttavia huijaireta?

No tässä viimeisen kahden päivän kokemukseni: Oli ostoilmoitus tuotteesta X sivustolla X, ja tarjottiin mitä erinäisempiä tekosyitä miksei kuvaa tuotteesta voi toimittaa siten, että se olisi A4 paperin päällä jossa lukee vaikkapa joulupukki sekä tuote . Tuollaisen kuvan toimittaminen oli käytännössä mahdotonta.

Oli kuulemma koodari, ja Android siksi tosi rajoittettu :) Ei saa edes kuvia otettua. Sanoi myös olleensa linnassa hetki sitten. Tästä viimeisestä kommentista varsinkin vakuutuin.

Sitten tarjottiin WhatsApp videopuhelua, jossa ko. tuotetta oltaisiin esitelty "livenä".

Toinen kaveri sitten feidasi kun piti laittaa kuvaa kuitista. Joka siis oli ennen kaikkea tallella. Paitsi ennen kuvan ottoa. Tuota ennen kuitti on varmaan ollut kädessä? Ehkä lokki vei sen?

Kaiketi näihinkin jokin lankeaa?

Sitten vaan totesi, että perutaan kaupat kun ei kuittia olekaan.

edit: sen verran vielä, että molemmissa oli ihan "realistinen" hp.

Pitää kyllä todetata, että melkoista SER-menoa on tietyissä paikoissa.

Tarkkana siellä.



Samoja kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Saako tänne raportoida vain ja ainoastaan io-tech sivustolla vaikuttavia huijaireta?

No tässä viimeisen kahden päivän kokemukseni: Oli ostoilmoitus tuotteesta X sivustolla X, ja tarjottiin mitä erinäisempiä tekosyitä miksei kuvaa tuotteesta voi toimittaa siten, että se olisi A4 paperin päällä jossa lukee vaikkapa joulupukki sekä tuote ei voinut toimittaa. Oli kuulemma koodari, ja Android siksi tosi rajoittettu :) Sanoi myös olleensa linnassa hetki sitten. Tästä viimeisestä kommentista varsinkin vakuutuin.

Sitten tarjottiin WhatsApp videopuhelua, jossa ko. tuotetta oltaisiin esitelty "livenä".


Samoja kokemuksia?
Kyllä tänne saa muiltakin sivustoilta ja foorumeilta toimittaa kokemuksia, kunhan henkilökohtaisia tietoja ei jaeta ja keskustelu ei ajaudu liiaksi offtopicciin. :interested:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
949
Itsellä viime viikko ei mennyt kovin vahvasti. Näyttää siltä että meitiä kusetettiin kahden eri myyjän toimesta.

- Tori.fi:ssä Turun suunnalla Dragsvikissä Leevi niminen tyyppi myi XFX 550W poweria 30€:llä ja sinne meni se raha. Ei näy pakettia Omapostissa. Eikä tyyppiin saa yhteyttä.

- Täältä ostin emon ja myyjä kekkonen92 sai rahat ja pakettia ei näy postissa vieläkään eikä tyypistä ole kuulunut sen jälkeen kun rahan sai.. Pistelen negatiivisen palautteen tässä piakkoin.. niin loppuu varmaan tältä tyypiltä kaupustelu täällä.

Ekaa kertaa kävi ohrasesti tällä foorumilla ja vielä tuommoisen tyypin kanssa jolla ei ole kauppiaspalautetta. Ehkäpä tarvii alkaa miettimään, että ei tee kauppaa 0 palautteen omaavien myyjien kanssa. Näitä freshejä myyjiä on ilmestyny nyt keväällä tänne aika paljon mielestäni. Tähän mennessä kaikki on menny hyvin, mut aina löytyy mätä omena.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Itsellä viime viikko ei mennyt kovin vahvasti. Näyttää siltä että meitiä kusetettiin kahden eri myyjän toimesta.

- Tori.fi:ssä Turun suunnalla Dragsvikissä Leevi niminen tyyppi myi XFX 550W poweria 30€:llä ja sinne meni se raha. Ei näy pakettia Omapostissa. Eikä tyyppiin saa yhteyttä.

- Täältä ostin emon ja myyjä kekkonen92 sai rahat ja pakettia ei näy postissa vieläkään eikä tyypistä ole kuulunut sen jälkeen kun rahan sai.. Pistelen negatiivisen palautteen tässä piakkoin.. niin loppuu varmaan tältä tyypiltä kaupustelu täällä.

Ekaa kertaa kävi ohrasesti tällä foorumilla ja vielä tuommoisen tyypin kanssa jolla ei ole kauppiaspalautetta. Ehkäpä tarvii alkaa miettimään, että ei tee kauppaa 0 palautteen omaavien myyjien kanssa. Näitä freshejä myyjiä on ilmestyny nyt keväällä tänne aika paljon mielestäni. Tähän mennessä kaikki on menny hyvin, mut aina löytyy mätä omena.
Kannattaa tällä sivustolla myös tuon negatiivisen kauppiaspalautteen lisäksi ottaa ylläpitoon yhteyttä niin huijari saa ainakin bannit kyseiselle tunnukselle jos ei sitten muuta ihmeellistä lisäksi.
Ja sähköinen rikosilmoitus kannattaa aina täyttää Poliisille, oli kyse sitten eurosta, kympistä tai vaikkapa satasesta.

Edit: Kannattaa myös tietyissä tilanteissa harjoittaa kaupankäyntiä metodilla vastaanotan tuotteen ja maksan sitten, jos on itse ollut pitempään rekisteröityneenä ja löytyy positiivisia kauppiaspalautteita.
Yleensä tämä ei tuota ongelmia rehellisillä kaupankävijöillä, mutta huijareilla menee heti pahemman luokan tunteisiin. :whistling:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
949
Kyllä olen tekemässä rikosilmoitukset kummastakin tapauksesta. Ellei ens viikon aikana selviä asiat. Ja voin ottaa yhteyden ylläpitoon myös.

Kyllä meillä täällä foorumilla on sen verran hyvä henki ollu alusta asti, että aika levollisin mielin täällä kauppaa on voinut tehdä puoleen jos toiseen. Myös kaikkien uusien myyjien/ostajien kanssa. Ehkäpä tämä viruskevät on iskeny tännekkin nyt sitten... Tämä yksi tapaus ei minua lannista.. :smile:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Minulle osui elämäni ensimmäinen huijaus 15 vuoden nettikaupankäynnin uralla.

Tarjosin hintapyynnön, 80 €, Ryzen 5 2600-prosessorista. Yhteydenpito sujui hyvin, vaikkakin pientä venkoilua kuitin osalta, mutta kuvat tuotteesta kuitenkin löytyivät asiallisesti. Minä sitten maksoin tuotteen tilisiirrolla ennakkoon, mikä näin jälkikäteen ajatellen oli virhe. :dead: Noh, maksun jälkeen yhteydenpito loppui kuin seinään viime maanantaina. Annoin kaverille viikon verran aikaa laittaa prossu matkaan tai palauttaa rahat. Kumpaakaan ei ole näkynyt, joten eipä tässä kai auta kuin rikosilmoitusta rustailla.

Menevätkö tällaiset nettihuijaukset tuohon Muu rikos (kiireetön)-kohtaan?

1594024631972.png
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
554
Itsellä viime viikko ei mennyt kovin vahvasti. Näyttää siltä että meitiä kusetettiin kahden eri myyjän toimesta.

- Tori.fi:ssä Turun suunnalla Dragsvikissä Leevi niminen tyyppi myi XFX 550W poweria 30€:llä ja sinne meni se raha. Ei näy pakettia Omapostissa. Eikä tyyppiin saa yhteyttä.
Myi mulle saman virtalähteen +muuta, tein asiasta rikosilmoituksen viimeviikolla. Heppu paljastui torin ylläpidon kautta kusettajaksi ja sai bannit (kunnes tekee uuden tilin). 2 päivää ehti myymään, sääli että joku muukin ehti tähän kusettajaan kompastumaan.
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
95
Minulle osui elämäni ensimmäinen huijaus 15 vuoden nettikaupankäynnin uralla.

Tarjosin hintapyynnön, 80 €, Ryzen 5 2600-prosessorista. Yhteydenpito sujui hyvin, vaikkakin pientä venkoilua kuitin osalta, mutta kuvat tuotteesta kuitenkin löytyivät asiallisesti. Minä sitten maksoin tuotteen tilisiirrolla ennakkoon, mikä näin jälkikäteen ajatellen oli virhe. :dead: Noh, maksun jälkeen yhteydenpito loppui kuin seinään viime maanantaina. Annoin kaverille viikon verran aikaa laittaa prossu matkaan tai palauttaa rahat. Kumpaakaan ei ole näkynyt, joten eipä tässä kai auta kuin rikosilmoitusta rustailla.

Menevätkö tällaiset nettihuijaukset tuohon Muu rikos (kiireetön)-kohtaan?

Laitoin ainakin itse tuohon kiireetön kohtaan koska selasin muut vaihtoehdot läpi ja niistä ei löytynyt mitään sopivaa. Meni ~2 viikkoa niin poliisi laittoi jo sähköpostia, että tietäävät jo tyypin henkilöllisyyden ja tutkiivat asiaa petoksena.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Myi mulle saman virtalähteen +muuta, tein asiasta rikosilmoituksen viimeviikolla. Heppu paljastui torin ylläpidon kautta kusettajaksi ja sai bannit (kunnes tekee uuden tilin). 2 päivää ehti myymään, sääli että joku muukin ehti tähän kusettajaan kompastumaan.
Eli selkee juttu. Tuskin fr0zenin kantsii asian kans enempää odotella. Varmaan hieman nopeuttaa molempien juttuja.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
949
Myi mulle saman virtalähteen +muuta, tein asiasta rikosilmoituksen viimeviikolla. Heppu paljastui torin ylläpidon kautta kusettajaksi ja sai bannit (kunnes tekee uuden tilin). 2 päivää ehti myymään, sääli että joku muukin ehti tähän kusettajaan kompastumaan.
Okei. Joo jatkossa jää nämä postitus kaupat tori.fi:stä tekemättä kokonaan. Noudolla olen onnistuneesti ostanut roinaa sieltäkin.

Teen kyllä tällä viikolla ne ilmotukset, keskiviikkona tulee viikko siitä että emolevy kauppiaasta ei ole kuulunut mitään joten sitten rustataan lomakkeet.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Okei. Joo jatkossa jää nämä postitus kaupat tori.fi:stä tekemättä kokonaan. Noudolla olen onnistuneesti ostanut roinaa sieltäkin.

Teen kyllä tällä viikolla ne ilmotukset, keskiviikkona tulee viikko siitä että emolevy kauppiaasta ei ole kuulunut mitään joten sitten rustataan lomakkeet.
Joo kantsii kyl, nii menee samaan keissiin. Luultavasti Poliisi jo kaipailee ko. kaveria kuulusteluihin pikkuhiljaa, jos noin nopeesti edenny. Ei takuulla ole maksamassa mitään takaisin vapaaehtoisesti.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Okei. Joo jatkossa jää nämä postitus kaupat tori.fi:stä tekemättä kokonaan. Noudolla olen onnistuneesti ostanut roinaa sieltäkin.

Teen kyllä tällä viikolla ne ilmotukset, keskiviikkona tulee viikko siitä että emolevy kauppiaasta ei ole kuulunut mitään joten sitten rustataan lomakkeet.
Pidempään torissa olleilta voinee postilla ostaa, siis vähintään kaksi vuotta mielellään +5 vuotta olleilta. Kyllä se huijari on sen verran kärsimätön että alle kahdessa vuodessa paljastuu hyvin suurella todennäköisyydellä. Epäilen että kukaan huijari ei viittä vuotta pidä sitä tunnusta pöytälaatikossa.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
554
Pidempään torissa olleilta voinee postilla ostaa, siis vähintään kaksi vuotta mielellään +5 vuotta olleilta. Kyllä se huijari on sen verran kärsimätön että alle kahdessa vuodessa paljastuu hyvin suurella todennäköisyydellä. Epäilen että kukaan huijari ei viittä vuotta pidä sitä tunnusta pöytälaatikossa.
Tämä kaveri, joka nyt huijasi meistä kahta, ja jonka tili suljettiin, oli ollut torissa vuodesta 2014 aktiivisena.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Tämä kaveri, joka nyt huijasi meistä kahta, ja jonka tili suljettiin, oli ollut torissa vuodesta 2014 aktiivisena.
Oho. En olisi uskonut.
Toisaalta saatta myös olla että tunnuksen salasana on vuotanut tai tunnus on hakkroitu,
Tässä tapauksessa ei edes palautejärjestelmä auttaisi.
 
Liittynyt
25.01.2020
Viestejä
2 159
Oho. En olisi uskonut.
Toisaalta saatta myös olla että tunnuksen salasana on vuotanut tai tunnus on hakkroitu,
Tässä tapauksessa ei edes palautejärjestelmä auttaisi.
Mullakin torissa ollut 3-5 huijaria. Yhdellä huijareista samalla nimellä monta käyttäjää oli, yksi oli vuodesta 2012, yksi 2014 ja yksi 2018. Ainakin mitä huomasin jälkeenpäin
 
Liittynyt
09.06.2020
Viestejä
50
tori.fi vaatis kyllä jonkun palautesysteemin kans, mut mahtaako olla koskaan tulossa.
Tästä olen itsekin laittanut tori.fi palveluun muutaman kerran palautetta - enkä valitettavasti ole saanut oikein mitään vastakaikua palautteelle.

Tuollainen palautesysteemi olisi kyllä erittäin hyvä. Tai joku pankkitunnuksilla tunnistautuminen. Tosin se sitten eittämättä hankaloittaisi / nostaisi ilmoituksen jättämisen kynnystä joidenkin (esim. vanhempien ihmisten) ihmisten kohdalla, mutta varmasti karsisi hyvin paljon huijareita em. palvelusta. Tuossakin tapauksessa toki kunnon sankarit voisivat käyttää bulvaaneja. Mutta hankalammaksi menisi huijaaminen.

Itse olen toiminut tori.fi palvelussa vuodesta 2013 asti enkä ole koskaan tullut kusetetuksi. Muutaman kerran on toki ollut hyvinkin lähellä. Se klassinen sanonta, eli mikäli jokin tarjous on liian hyvä ollakseen totta etc. on hyvää pitää mielessä. Pari krt on mennyt smoking dealit ohi tuon takia kun on itse ollut liian varovainen. Mutta kaiketi tuo varovaisuus on ollut pitkässä juoksussa +EV.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
238
Vähän menee siinä mielessä ohi että ei liity foorumiin, mutta pakko kehua suomen poliisia!

Torissa Oululainen nuori jätkä kusetti joskus 3kk sitten 25 euroa, ei lähettänyt tavaraa vaikka piti. Sen oikea nimi onneksi paljastui MobilePayn kuitista. Tein sitten rikosilmoituksen ja tänään soittikin poliisista että kaveri jäänyt kiinni ja myöntänyt teon. Tekis mieli melkein antaa nuo oppirahat poliisin kahvikassaan jos joskus tulee takaisin, hyvä fiilis että kusettajat jäävät myös välillä kiinni.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Vähän menee siinä mielessä ohi että ei liity foorumiin, mutta pakko kehua suomen poliisia!

Torissa Oululainen nuori jätkä kusetti joskus 3kk sitten 25 euroa, ei lähettänyt tavaraa vaikka piti. Sen oikea nimi onneksi paljastui MobilePayn kuitista. Tein sitten rikosilmoituksen ja tänään soittikin poliisista että kaveri jäänyt kiinni ja myöntänyt teon. Tekis mieli melkein antaa nuo oppirahat poliisin kahvikassaan jos joskus tulee takaisin, hyvä fiilis että kusettajat jäävät myös välillä kiinni.
Eikai se ongelma oikeastaan ole siinä, etteikö niitä saatais kiinni vaan se että niiltä saisi menetyksiään takaisin. Kyllähän poliisi ne helpostikin kiinni saa vaikka käyttäisivät jonkun kaverin / tutun / vanhempien tilejä tai tietoja.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 833
Vähän menee siinä mielessä ohi että ei liity foorumiin, mutta pakko kehua suomen poliisia!

Torissa Oululainen nuori jätkä kusetti joskus 3kk sitten 25 euroa, ei lähettänyt tavaraa vaikka piti. Sen oikea nimi onneksi paljastui MobilePayn kuitista. Tein sitten rikosilmoituksen ja tänään soittikin poliisista että kaveri jäänyt kiinni ja myöntänyt teon. Tekis mieli melkein antaa nuo oppirahat poliisin kahvikassaan jos joskus tulee takaisin, hyvä fiilis että kusettajat jäävät myös välillä kiinni.
Kyllä poliisi onnistui kaivamaan mua kusettaneen (jälkikäteen googlailun perusteella sarja-) huijarin, vaikka Mobilepayhin oli jotenkin onnistunut saamaan "firman" nimen, jota ei tietääkseni ole olemassa, joten hukkaan meni sekin "panostus" häneltä :)

E: Lieneekö hänelläkin pari tunnusta pöytälaatikossa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
Minulle osui elämäni ensimmäinen huijaus 15 vuoden nettikaupankäynnin uralla.

Tarjosin hintapyynnön, 80 €, Ryzen 5 2600-prosessorista. Yhteydenpito sujui hyvin, vaikkakin pientä venkoilua kuitin osalta, mutta kuvat tuotteesta kuitenkin löytyivät asiallisesti. Minä sitten maksoin tuotteen tilisiirrolla ennakkoon, mikä näin jälkikäteen ajatellen oli virhe. :dead: Noh, maksun jälkeen yhteydenpito loppui kuin seinään viime maanantaina. Annoin kaverille viikon verran aikaa laittaa prossu matkaan tai palauttaa rahat. Kumpaakaan ei ole näkynyt, joten eipä tässä kai auta kuin rikosilmoitusta rustailla.

Menevätkö tällaiset nettihuijaukset tuohon Muu rikos (kiireetön)-kohtaan?

Sinne menee. Kannattaa pyytää myös saatavalleeen korkolain mukaista viivästyskorkoa. Ja jos asian johdosta on tullut esimerkiksi tulonmenetystä niitä voi hakea, tulee toki selvittää / perustella mitä nämä menetykset ovat. Syyttäjän ei käsittääkseni tarvitse ajaa tulonmenetyksiä oikeudessa, omalla kohdallani ajoi, ~150€ haettu tulonmenetys kutistui 50€ suuruiseksi. Jos olisin ollut paikalla perustelemassa näin ei ehkä olisi käynyt.
Mistä päästään siihen seuraavaan: kannattaa vaatia suullista käsittelyä. Oikeudenkäynnistä voi sitten pyytää matkakorvaukset (julkisilla, jos niillä pääsee), ansionmenetyksen oikeuspäivältä ja päivärahan. Matkakorvaus ja ja päiväraha maksetaan joka tapauksessa valtion rahoista ja jos työt hoitaa etänä niin homma alkaa kuulostaa pieneltä kotimaan lomalta. Tietenkään kusettaja ei saavu paikalle joten tämän pääsee toteuttamaan useaan kertaan. Miinuksena saattaa joutua katselemaan jonkun elämään kyllästyneen pirinistin naamaa.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 424
Sinne menee. Kannattaa pyytää myös saatavalleeen korkolain mukaista viivästyskorkoa. Ja jos asian johdosta on tullut esimerkiksi tulonmenetystä niitä voi hakea, tulee toki selvittää / perustella mitä nämä menetykset ovat. Syyttäjän ei käsittääkseni tarvitse ajaa tulonmenetyksiä oikeudessa, omalla kohdallani ajoi, ~150€ haettu tulonmenetys kutistui 50€ suuruiseksi. Jos olisin ollut paikalla perustelemassa näin ei ehkä olisi käynyt.
Mistä päästään siihen seuraavaan: kannattaa vaatia suullista käsittelyä. Oikeudenkäynnistä voi sitten pyytää matkakorvaukset (julkisilla, jos niillä pääsee), ansionmenetyksen oikeuspäivältä ja päivärahan. Matkakorvaus ja ja päiväraha maksetaan joka tapauksessa valtion rahoista ja jos työt hoitaa etänä niin homma alkaa kuulostaa pieneltä kotimaan lomalta. Tietenkään kusettaja ei saavu paikalle joten tämän pääsee toteuttamaan useaan kertaan. Miinuksena saattaa joutua katselemaan jonkun elämään kyllästyneen pirinistin naamaa.
Erinomainen menettely verottaa mahdollisimman paljon valtion (=meidän veronmaksajien) kassasta rahaa, kyllä näillä opeilla saadaan Suomi nousuun!

Isommassa kuvassa voisi olla järkevää, jos vaan tyytyisi siihen, että saa omansa pois, eikö?

Oikeuden pitää toteutua, se on selvä. Mutta niin on varmaan myös selvä, kuka nämä kusettajien aiheuttamat tappiot oikeasti maksaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Sinne menee. Kannattaa pyytää myös saatavalleeen korkolain mukaista viivästyskorkoa. Ja jos asian johdosta on tullut esimerkiksi tulonmenetystä niitä voi hakea, tulee toki selvittää / perustella mitä nämä menetykset ovat. Syyttäjän ei käsittääkseni tarvitse ajaa tulonmenetyksiä oikeudessa, omalla kohdallani ajoi, ~150€ haettu tulonmenetys kutistui 50€ suuruiseksi. Jos olisin ollut paikalla perustelemassa näin ei ehkä olisi käynyt.
Mistä päästään siihen seuraavaan: kannattaa vaatia suullista käsittelyä. Oikeudenkäynnistä voi sitten pyytää matkakorvaukset (julkisilla, jos niillä pääsee), ansionmenetyksen oikeuspäivältä ja päivärahan. Matkakorvaus ja ja päiväraha maksetaan joka tapauksessa valtion rahoista ja jos työt hoitaa etänä niin homma alkaa kuulostaa pieneltä kotimaan lomalta. Tietenkään kusettaja ei saavu paikalle joten tämän pääsee toteuttamaan useaan kertaan. Miinuksena saattaa joutua katselemaan jonkun elämään kyllästyneen pirinistin naamaa.
Siis? Lähdet 20-80euron takia puoleksi-kokopäiväksi tuhlaamaan omaa ja muiden aikaa? Tuo on siis se extra, jonka saat. Matkakulut on korvausta ja palkan saat joko valtiolta tai työnantajalta (tai "etätöitä" tekemällä mahd.molemmilta, kiellettyä toki).

Järjen käyttö on kyllä sallittu.
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
Erinomainen menettely verottaa mahdollisimman paljon valtion (=meidän veronmaksajien) kassasta rahaa, kyllä näillä opeilla saadaan Suomi nousuun!

Isommassa kuvassa voisi olla järkevää, jos vaan tyytyisi siihen, että saa omansa pois, eikö?

Oikeuden pitää toteutua, se on selvä. Mutta niin on varmaan myös selvä, kuka nämä kusettajien aiheuttamat tappiot oikeasti maksaa.
Menee ehkä jo hieman OT mutta itse ainakin sellaista ajattelua yksilöllä on vapaus hakea niitä korvauksia mihin on oikeutettu. Jos se mihin korvauksiin yksilöt sitten oikeutetaan ei miellytä kannattaa miettiä ketä äänestää.
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
Siis? Lähdet 20-80euron takia puoleksi-kokopäiväksi tuhlaamaan omaa ja muiden aikaa? Tuo on siis se extra, jonka saat. Matkakulut on korvausta ja palkan saat joko valtiolta tai työnantajalta (tai "etätöitä" tekemällä mahd.molemmilta, kiellettyä toki).

Järjen käyttö on kyllä sallittu.
Käytäntö jäänyt kokeilematta. :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Erinomainen menettely verottaa mahdollisimman paljon valtion (=meidän veronmaksajien) kassasta rahaa, kyllä näillä opeilla saadaan Suomi nousuun!

Isommassa kuvassa voisi olla järkevää, jos vaan tyytyisi siihen, että saa omansa pois, eikö?

Oikeuden pitää toteutua, se on selvä. Mutta niin on varmaan myös selvä, kuka nämä kusettajien aiheuttamat tappiot oikeasti maksaa.
Jos riittävästi tuhlataan aikaa ja yhteiskunnan resursseja, niin ehkä se keskipitkässä juoksussa luo painetta lakimuutokselle auttamaan näiden kusetusten kitkemisessä. Nykyäänhän saa kusettaa käytännössä seuraamuksetta, jos ja kun luottotiedot on jo ennestään menneet ja ulosotossa massia. Sinne vaan jonon perälle tulee lisää saatavia. Jos kusetuksia tehtailee oikein ammatikseen ja isoilla summilla, niin saattaa tulla jopa ehdollista.

Yksityishenkilön ei mielestäni kannata yrittää "säästää valtion rahoja" tai edes pohtia mitään tuollaisia.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Tämä kaveri, joka nyt huijasi meistä kahta, ja jonka tili suljettiin, oli ollut torissa vuodesta 2014 aktiivisena.
Tiedän yhden huijarin ja hänellä on reilut 20 tiliä vielä tori.fi vanhenemassa.
Niin helppo tehdä tuonne tili, minuutin homma.

Vähän menee siinä mielessä ohi että ei liity foorumiin, mutta pakko kehua suomen poliisia!

Torissa Oululainen nuori jätkä kusetti joskus 3kk sitten 25 euroa, ei lähettänyt tavaraa vaikka piti. Sen oikea nimi onneksi paljastui MobilePayn kuitista. Tein sitten rikosilmoituksen ja tänään soittikin poliisista että kaveri jäänyt kiinni ja myöntänyt teon. Tekis mieli melkein antaa nuo oppirahat poliisin kahvikassaan jos joskus tulee takaisin, hyvä fiilis että kusettajat jäävät myös välillä kiinni.
Poliisia voit kehua mutta et suomen lakia, toi huijari saa muutaman päiväsakon ja jättää nekin maksamatta.
Ei huijarit saa mitään mikä tuntuisi missään täällä suomessa.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Ei ole laitonta pitää 20 Tori.fi tiliä ja rikosta ei voi todistaa/ilmoittaa jos sitä ei ole edes tapahtunut.
ja aikaisemmasta 7 kusetuksesta on turha enään ilmoitella kun on tuomiot jo tullut.
Joten kyllä, tiedän huijarin jolla on useita tilejä Tori.fi
rikoksen valmistelu on nykyään laitonta
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Milläs todistat että
A nuo tilit kuuluu tälle huijarille
B hän meinaa käyttää niitä rikokseen.
justhan tuossa kerrottiin et henkilöllä henkilöllä aikasempaa huijaustaustaa. Eiköhän siinä täyty jo tarpeeksi epäilyn merkit. Sikäli kun poliisilla ois varoja seurata noita. Pienemmästäkin on noin ns. isoja griminaaleja seurailtu :)
 
Liittynyt
09.06.2020
Viestejä
50
Eihän sinun edes tarvitse tehdä x-kpl tilejä toriin: teet sen yhden, et imoita puhelinnumeroasi imoituksessa - ja tämän jälkeet voit tehdä ilmoituksia eri nimimerkeillä. Näihin hot-deal tarjouksiin jotkut saattavat astua ansaan? Liian hyvää ollakseen totta....no se harvoin on totta.

Toki se ilmoitushistoria näkyy, mutta näin vaikuttaisivat useimmat ostoilmoituksiin vastaavat mestarit toimivan.

Sitten tulee niitä Android-koodareita, jotka eivät edes saa kuvaa otettua. Kun systeemi on niin suojattu. Etc.
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
justhan tuossa kerrottiin et henkilöllä henkilöllä aikasempaa huijaustaustaa. Eiköhän siinä täyty jo tarpeeksi epäilyn merkit. Sikäli kun poliisilla ois varoja seurata noita. Pienemmästäkin on noin ns. isoja griminaaleja seurailtu :)
Se että tietää jotain ei ole todiste mistään. Lisäksi vaikka todistaisit niiden tilien kuuluvan tälle se ei vielä ole syy häntä tuomita. Eikä se ole syy sulkea tilejä, ellei tämä ole torin käyttöehtojen vastaista, jolloin todisteet torin ylläpidolle.

Toki poliisi voi mahdollisesti seurata noiden tilien viestintää, jos se on teknisesti mahdollista, mutta luulen että tämä ei ole ainakaan laillista.

Lisäksi liian kallista lystiä hyötyihin nähden.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 444
Viestejä
4 161 999
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom