Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
154
jos raha on palautettu ja hemmolla ei ole muista vastaavia vireillä niin syyttämättäjättämispäätös tulee aika varmasti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Ei siitä mitään jää ellei tuomioo tule.. Pitää olla vaatimuksia että rikosilmoituksen voi pitää vireillä, siihen toki riittää se että raksii "vaadin rangaistusta".. Mutta aika epätodennäköistä että syyttäjä lähtisi hommaa viemään oikeuteen kun rahat on palautettu ja myyjällä varmasti joku tarina miksi näin kävi (tavarat hukkuu tms mitä nyt keksiikin). Silloin kun tätä ei voida todistaa vääräksi niin rikosta ei ole tapahtunut ja käytännössä syyttäjä ei kyllä rajallisia resurssejaan rupea näihin pikavippaajiin käyttämään kun ei ne mihinkään johda.
Kyl poliisin rekistereissä rikosilmoituksetkin näkyy jonkin aikaa. Miten muute niitä käsiteltäis.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 508
jos raha on palautettu ja hemmolla ei ole muista vastaavia vireillä niin syyttämättäjättämispäätös tulee aika varmasti.
No,täyttää tulevan vaikka ei ole rahoja edes palautettu. Summa oli syyttäjän mielestä vähäinen (60€) ja jätti syyttämättä.En tiedä saiko koijari edes sakkoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 883
No,täyttää tulevan vaikka ei ole rahoja edes palautettu. Summa oli syyttäjän mielestä vähäinen (60€) ja jätti syyttämättä.En tiedä saiko koijari edes sakkoja.
..mutta niinkuin @keltainen taksi sanoi, jos näitä alkaa kertymään, niin kyseessä on sarjahuijari ja sitten varmasti menee oikeuteen. Juuri tämän takia ne pienetkin huijauksen kannattaa laittaa poliisille, ettei pääse kuin koira veräjästä uransa alkutaipaleella.

Järjestelmiin nämä kuitenkin jää, niin ei kannata tuommoisen summan takia ottaa rekisterimerkintöjä, kun sitten seuraavan rikoksen aikaan on jo jotain pohjalla..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 508
..mutta niinkuin @keltainen taksi sanoi, jos näitä alkaa kertymään, niin kyseessä on sarjahuijari ja sitten varmasti menee oikeuteen. Juuri tämän takia ne pienetkin huijauksen kannattaa laittaa poliisille, ettei pääse kuin koira veräjästä uransa alkutaipaleella.
Joo,mutta kuinka paljon niitä pitää kertyä? Mun mielestä se yksikin riittäis,vaikka olis vain euron.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
75
Terve kaikille, Käyttäjästä "Vilves" tehty rikosilmoitus ja jätetty huonoa palautetta. Onneks ei ollut kallis virhe mutta tulipahan tästäkin opittua jotain.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
217
Terve kaikille, Käyttäjästä "Vilves" tehty rikosilmoitus ja jätetty huonoa palautetta. Onneks ei ollut kallis virhe mutta tulipahan tästäkin opittua jotain.
Samainen @Vilves vastasi osto ilmoon jonkun aikaa sitten. Ihan normi hinta oli yms, mutta kun pyysin kuvia ja muuta tietoa katosi kuin pieru saharaan... Oli paikalla mutta ei mitään vastausta pariin päivään niin ilmoitin että eiköhän tämä kaupanteko lopeta heti alkuunsa.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
70
@kippokuppo perui HP:llä tehdyn tarjouksensa, jonka perusteella olin ehtinyt tarjouksen hyväksyä ja lähettää maksutiedot. Selityksenä on, että on ehtinyt löytää toisen tuotteen jostain.

Näemmä näytönohjainten myyntialueella ainakin kahdessa muussa näytönohjaimien myyntisäikeessä täsmälleen samaa käytöstä.

Kauppa-alueen säännöissä sanotaan: Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
 
Liittynyt
17.05.2020
Viestejä
74
Taitaa olla jollain puutetta rahasta, jos itse et laita viestiä takaisin ja hän ehtii ottaa kiinni paremmasta tarjouksesta niin miksi pitää olla niin nyrpeä.. toki säännöt on säännöt mutta kuka haluaa rahaa roskiinkaan heittää
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Taitaa olla jollain puutetta rahasta, jos itse et laita viestiä takaisin ja hän ehtii ottaa kiinni paremmasta tarjouksesta niin miksi pitää olla niin nyrpeä.. toki säännöt on säännöt mutta kuka haluaa rahaa roskiinkaan heittää
Mutta tässä tapauksessa myyjä oli ehtinyt hyväksyä tuon tarjouksen ja laittaa maksutiedot, ja tämän jälkeen ostaja perui tarjouksen. Ja tässä tapauksessa ostajan tulee ostaa se näytönohjain, vaikka löysi muualta halvemmalla.

Jos ostaja olisi perunut tarjouksen ennen kuin myyjä on laittanut maksutiedot tai vastannut hyväksyvänsä tarjouksen, peruminen olisi ollut ok.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
70
Taitaa olla jollain puutetta rahasta, jos itse et laita viestiä takaisin ja hän ehtii ottaa kiinni paremmasta tarjouksesta niin miksi pitää olla niin nyrpeä.. toki säännöt on säännöt mutta kuka haluaa rahaa roskiinkaan heittää
Niin. Viestihistoriasta näkee, että asia meni näin:

22:36 Ostaja tehnyt tarjouksen keskustelusäikeessä
22:41 Hyväksyin kaupat keskustelusäikeessä
22:48 Lähetin maksutiedot YV:llä
23:20 Ostaja peruu kaupat YV:llä
23:32 Ostaja peruu kaupat keskustelusäikeessä

Olen laittanut viestiä takaisin, ja vieläpä hyvin nopeasti.

Samaan aikaan, kun ostaja on tarjonnut HP:n minun myynnissä olevasta tuotteesta, hän on tehnyt tarjouksen näyttisalueella kahdesta muusta näyttiksestä ja perunut myös nuo kaupat.

Säännöt on säännöt, ja hyvästä syystä niin.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Niin. Viestihistoriasta näkee, että asia meni näin:

22:36 Ostaja tehnyt tarjouksen keskustelusäikeessä
22:41 Hyväksyin kaupat keskustelusäikeessä
22:48 Lähetin maksutiedot YV:llä
23:20 Ostaja peruu kaupat YV:llä
23:32 Ostaja peruu kaupat keskustelusäikeessä

Olen laittanut viestiä takaisin, ja vieläpä hyvin nopeasti.

Samaan aikaan, kun ostaja on tarjonnut HP:n minun myynnissä olevasta tuotteesta, hän on tehnyt tarjouksen näyttisalueella kahdesta muusta näyttiksestä ja perunut myös nuo kaupat.

Säännöt on säännöt, ja hyvästä syystä niin.
Nyt vain sanot ostajalle että hänellä on 2 vaihtoehtoa:
1. Vaihtoehto on että kaupat viedään loppuun sovitulla hinnalla.
2. Toinen vaihtoehto on että hän saa tästä negatiivisen kauppiaspalautteen. Ja toteutat myös tämän uhkauksen jos 1. Vaihtoehto on poissuljettu ostajan toimesta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Eipä nuo säännöt koske tuollaista, joka rekkaa vain tehdäkseen tarjoukset. edit: tai tietty koskee, mut ei varmaa ole motivaatiota niitä kunnioittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
722
Olen laittanut viestiä takaisin, ja vieläpä hyvin nopeasti.

Samaan aikaan, kun ostaja on tarjonnut HP:n minun myynnissä olevasta tuotteesta, hän on tehnyt tarjouksen näyttisalueella kahdesta muusta näyttiksestä ja perunut myös nuo kaupat.

Säännöt on säännöt, ja hyvästä syystä niin.
Ei kai tässä pitäisi olla mitään epäselvää. Negatiivinen palaute ostajalle (joka onkin jo tehty - pisteet siitä), jotta myös muut tietävät varoa näitä hupiostajia ja elämä jatkuu. Ei kannata jäädä tuollaisia murehtimaan sen enempää, koska mitään rahallista tappiota tästä tapauksesta ei onneksi myyjälle tullut.

Pari vastaavaa negatiivista palautetta lisää, niin ylläpito voi poistaa tunnuksen. Pitäisikö täällä kohta alkaa laittamaan myynti-ilmoituksen perään disclaimer: "Ongelmien välttämiseksi, en myy tuotetta henkilölle, jolla on enemmän kuin 3 negatiivista palautetta" :)
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
186
Kuinkahan toimia jos tuore käyttäjä foorumeilla alkaa asiatta valittamaan julkisesti myynti-ilmoituksessa.
Perjantai illasta sovimme kaupoista jonka jälkeen ei tullut enempää viestejä eikä keskustelulle muutakaan tarvetta.
Ja sitten maanantai aamusta itketään myynti ilmoituksessa, jossa muitakin tuotteita tarjolla. :shifty:

Suolaa.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Kuinkahan toimia jos tuore käyttäjä foorumeilla alkaa asiatta valittamaan julkisesti myynti-ilmoituksessa.
Perjantai illasta sovimme kaupoista jonka jälkeen ei tullut enempää viestejä eikä keskustelulle muutakaan tarvetta.
Ja sitten maanantai aamusta itketään myynti ilmoituksessa, jossa muitakin tuotteita tarjolla. :shifty:

Suolaa.
Yrität avata sivistyneesti keskusteluyhteyttä ilman sen kummempaa vääntämistä. Jos asia ei tule selväksi niin sitten tarvittessa raportti ylläpidolle keskusteluun. Jos taas kauppakokemuksessa itsessään on tapahtunut jotain epärehellistä tai muuten huono kokemus niin tänne kera nimimerkin ja linkin myyntiketjuun.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
186
Aivan. Jotain selkoa yritin tuosta tilanteesta jo tehdä. Kaupat itsessään sujuivat kuten normaalisti mutta sitten jälkikäteen jotain outoa draamanpoikasta lankaan jossa muutakin myynnissä...

Mietin että mikäli viestejä ei saa editoitua kuntoon tahi poistettua niin täytynee tuommoisen takia sitten vääntää uusi lanka tilalle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Aivan. Jotain selkoa yritin tuosta tilanteesta jo tehdä. Kaupat itsessään sujuivat kuten normaalisti mutta sitten jälkikäteen jotain outoa draamanpoikasta lankaan jossa muutakin myynnissä...

Mietin että mikäli viestejä ei saa editoitua kuntoon tahi poistettua niin täytynee tuommoisen takia sitten vääntää uusi lanka tilalle.
Jos oli tosta äänikortista kyse, niin en kyl ymmärrä mitä vauhkoat.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 132
Nyt on rikosilmoitus kirjattu. Ei noita selityksiä ja toisaalta hiljaisuutta jaksa. Enkä myöskään jaksa anella jatkuvasti lisätietoja/seurantakoodia/selitystä paketin paikallaoloon. Ei sovi luonteeseeni. Nyt on kalenteriin tehty 15 vuodeksi eteenpäin merkinnät ulosoton uusimiseen, kunhan tapaus sinne asti menee. Ettei vahingossakaan unohdu. Toivon, että kaikki muutkin teette ilmoitukset tästä kaverista, niin saadaan suurempi summa kokoon. Kiitos ja näkemiin.
KTPH = Lemmu, joka myös bannattu täältä. Nyt kun täältä on lukenut viestejä kyseisestä kaverista, ei enää yllätä miksi viimevuoden lopulla tehdystä kaupasta "vahingossa unohtuneita" osia aina vaan luvattiin lähettää "ensi viikolla". Ei toki ole siis vieläkään lähetetty eikä näemmä ole tulossakaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
@kippokuppo perui HP:llä tehdyn tarjouksensa, jonka perusteella olin ehtinyt tarjouksen hyväksyä ja lähettää maksutiedot. Selityksenä on, että on ehtinyt löytää toisen tuotteen jostain.

Näemmä näytönohjainten myyntialueella ainakin kahdessa muussa näytönohjaimien myyntisäikeessä täsmälleen samaa käytöstä.

Kauppa-alueen säännöissä sanotaan: Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
Tuo nyt vaan on valitettavan yleistä nykyään että hupitarjoajia tuntuu olevan enemmän kun oikeita kauppamiehiä/naisia. Porukka ei tunnu ymmärtävän että kun tarjoaa jotain ni silloin on myös sitä tuotetta ostamassa.

Tuotetta ei ainakaan kannata varata kenellekkään. 99% tapauksissa jossa tavara pitänyt varata, on kaupat "ostajan" puolelta peruttu yksipuolisesti tai lopetettu vaan yhteydenpito kokonaan kun sovittu kauppajankohta koittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 883
Minusta tässä on kyllä käynyt huonosti:

Reilukerho kokoontui, vei hintapyynnöllä tarjonneen nokan edestä tuotteen ja kuittaisi vielä posiitiviset palautteet. Tässä ei kyllä nyt oikeus ja kohtuus toteutunut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Minusta tässä on kyllä käynyt huonosti:

Reilukerho kokoontui, vei hintapyynnöllä tarjonneen nokan edestä tuotteen ja kuittaisi vielä posiitiviset palautteet. Tässä ei kyllä nyt oikeus ja kohtuus toteutunut.
Noh, vaikuttaa iha puhtaalta vahingolta. Parempi pingata @navacla tänne, nii ei jutella selän takana.

edit: noi sähköposti-ilmoitukset mullaki jäi aikanaan laittamatta ilmoituksiin, vois olla oletuksena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 883
Noh, vaikuttaa iha puhtaalta vahingolta. Parempi pingata @navacla tänne, nii ei jutella selän takana.
Siis joo, myyjän puolelta on vahinko, mutta ostaja on mielestäni tarkoituksella harhauttanut myyjää. Eli laittanut sääntöjen vastaisen tarjouksen ja sitten YV:llä viestitellyt kaupat, ennenkuin toinen ostaja on huomannut mitään. Tämä toinen ostaja siis HP:n tarjosi ensin.

Minua tässä häiritsee eniten se, että uskon ostajan tehneen tarkoituksella tämmöistä epärehellistä toimintaa ja sitten loppupeleissä hän sai tuotteen ja posiitivisen palautteen. Ei käy minun oikeustajuuni.

Myyjän uskon oikeasti erehtyneen, kun sai epärehellisiä YV-viestejä. Mitään tästä en voi todistaa ja tämä on omaa spekulaatiota. Mutta siis, vahvasti haisee siltä, että myyjää on huijattu tekemään kaupat reilukerhomiehen kanssa.

Tietenkin, tämä on omaa spekulaatiota ja kyse on 20€ tuotteesta..
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Minusta tässä on kyllä käynyt huonosti:

Reilukerho kokoontui, vei hintapyynnöllä tarjonneen nokan edestä tuotteen ja kuittaisi vielä posiitiviset palautteet. Tässä ei kyllä nyt oikeus ja kohtuus toteutunut.
Mielestäni tämä asia on loppuun käsitelty ko. myyntiketjussa ja asianomaiset totesivat, että antaa olla. Sivustaseuraajana en lähtisi spekuloimaan sen kummemmin miten nämä kaupat lopulta menivät. Myyjä teki virheen ja nosti kätensä sen merkiksi, joten täällä tätä ei tarvinne ehkä sen kummemmin käydä läpi.

Ostaja teki ikävän liikkeen tuossa ja myyjän olisi pitänyt olla tarkempi, mutta se siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 883
Mielestäni tämä asia on loppuun käsitelty ko. myyntiketjussa ja asianomaiset totesivat, että antaa olla. Sivustaseuraajana en lähtisi spekuloimaan sen kummemmin miten nämä kaupat lopulta menivät. Myyjä teki virheen ja nosti kätensä sen merkiksi, joten täällä tätä ei tarvinne ehkä sen kummemmin käydä läpi.

Ostaja teki ikävän liikkeen tuossa ja myyjän olisi pitänyt olla tarkempi, mutta se siitä.
Ok. Ei minullakaan ole mitään vaatimuksia, enkä missään vaiheessa ollut myyjää syyttämässä, mielestäni ostajan käytös tässä oli moitittavaa. Mutta kai tämä on sitten käsitelty.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Ok. Ei minullakaan ole mitään vaatimuksia, enkä missään vaiheessa ollut myyjää syyttämässä, mielestäni ostajan käytös tässä oli moitittavaa. Mutta kai tämä on sitten käsitelty.
Ihan tämmöinen tyypillinen tori-ostaja. :tup: Tarjonnut useampaan ketjuun lyhyessä ajassa, jättää kaiken paitsi yhden ostamatta ja vinkuu tuotteita puoli-ilmaiseksi "hinta hetinyt nopealla noudolla."
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 070
Ok. Ei minullakaan ole mitään vaatimuksia, enkä missään vaiheessa ollut myyjää syyttämässä, mielestäni ostajan käytös tässä oli moitittavaa. Mutta kai tämä on sitten käsitelty.
Kyseistä tapausta ei kannata enempää puida, kun asia vaikuttaa olevan osapuolien suhteen OK. Vastaisuuden varalle myyntisääntöihin kannattaisi laittaa ehkä maininta, että myyjien kannattaa ottaa sähköposti-ilmoitukset käyttöön luomistaan ketjuista, jos ei tule foorumia seurattua aktiivisesti. Silloin ei ainakaan pääsee syntymään vastaavanlaista ongelmaa.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Kyseistä tapausta ei kannata enempää puida, kun asia vaikuttaa olevan osapuolien suhteen OK. Vastaisuuden varalle myyntisääntöihin kannattaisi laittaa ehkä maininta, että myyjien kannattaa ottaa sähköposti-ilmoitukset käyttöön luomistaan ketjuista, jos ei tule foorumia seurattua aktiivisesti. Silloin ei ainakaan pääsee syntymään vastaavanlaista ongelmaa.
Muutenkin kannattaa laittaa myynti-ilmoitukseen, että tarjoukset suoraan myyntiketjuun niin muillekin paljon selkeämpää.
 

shd

Liittynyt
14.01.2018
Viestejä
127
En nyt haluaisi mustamaalailla ketään, mutta pakko jakaa omat kokemukset:
Ostettu käyttäjältä @Jokkepappa emolevy, prosessori, muistit, cpujäähy ja ssd.
Ilmoituksen mukaan, myös emolevyn io-pelti kuuluu kauppaan: Myyty - I7 4770k/Z97-Ar/8Gb ddr3 - Turku
Tähän päivään mennessä en ole vielä saanut muisteja, enkä io-peltiä. 2 kertaa näistä olen nyt muistuttanut ja 21.5 hän lupasi ne lähettää. Muutan palautteen heti neutraaliksi / positiiviseksi, kunhan nämä saapuvat perille. Ilmottelen myös tänne jos puuttuvat tavarat saapuvat.
Tämän lisäksi, paketista löytyi vain 3kpl h110i:n cpu puolen kiristysmutteria, jäähdyttimen tuulettimilta myös puuttui niitä pitkiä ruuveja sekä jäähdyttimen prosessorin vastaiseen pintaan oli melko ikävästi palanut lämpötahnat kiinni. Oli oma projektinsa saada tuo taas käyttökelvolliseksi. Nämä olisi ollut kiva tietää ennakkoon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Itse en kyllä laittaisi negatiivista palautetta, jos ostaja on rehellisesti perunut kaupat ja vielä kohtuu nopealla aikataululla. Ilmoon vaan teksti, että onkin vielä myynnissä. Saa ilmaisen nostonkin samalla.

Eri asia on sitten nämä sankarit, jotka eivät vastaa mitään maksutietojen laittamisen jälkeen. Siinä sitten arvot, että koska uskaltaa myydä seuraavalle. Pahimmassa tapauksessa olet myynyt saman tuotteen kahteen kertaan ja saat palautella rahoja.

Toinen asia mikä vähän harmittaa on se, että palautetta ei jätetä ollenkaan. Itsellä pari viimeistä kauppaa mennyt tosi hyvin ja olen käynyt jättämässä positiivisen palautteen. Itse en ole kuitenkaan palautetta saanut. Mulle se ei nyt niin tarkkaa enää ole, kun palautetta on kertynyt ihan riittävästi. Uusille myyjille/ostajille se sitten taas on vähän ikävää, kun ei palautetta kerry, vaikka on kauppaa tehty. Palautteen antaminen kestää kuitenkin sen max. 30 sekkaa.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
271
Minulla taitaa olla tapaus missä kauppa meni pieleen. Tein tästä rikosilmoituksen.

Yritin ostaa käyttäjältä WyattEarpp (WyattEarpp) käytetyn Ps2 Slim konsolin + tarvikkeet. Myynti-ilmoitus on foorumilla ja sitä ei ole merkattu myydyksi: Myydään - Playstation 2 Slim. WyattEarpp on ollut yhteydessä minuun kaupan alussa hyvin, mutta rahojen siirron jälkeen olen saanut vain yhden viestin. Kysyin kaupan perumisesta, johon hän suostui, mutta rahoja ei ole kuulunut takaisin.

Laitan tähän vähän aikajanaa, niin näette miksi epäilen kaupan epäonnistuneen:
10.4.2020 Tänä päivänä WyattEarpp sanoi voivansa myydä konsolin minulle. Sovimme postikulut, seurantakoodin, tilisiirron viestin, annoin osoitteeni ja hän antoi maksutiedot (nimi ja tilinumero).
11.4.2020 Maksoin konsolin.
17.4.2020 Ensimmäinen kerta kun kysyin tuliko maksu perille.
20.4.2020 Aloin epäilemään kaupan menneen pieleen. Kysyin neuvoa täältä ym. Laitoin viestin WyattEarppille, että perutaanko kauppa. Sain viestin WyattEarpplta ja hän suostui kaupan perumiseen. Annoin maksutiedot.
24.4.2020 En ole saanut rahoja takaisin ja tein rikosilmoituksen, koska en tiedä auttaako odottaminen enää mitään. En ole kuullut mitään WyattEarppilta, mutta seuraan, jos hän laittaisi viestiä tai rahat tulisivat takaisin.
Minun keissi sai onnellisen lopun ja kaikki rahat olivat tulleet takaisin eilen. Huomasin nyt. Tuossa yllä on se viesti, missä kerroin WyattEarppin tunnuksen ja myynti-ilmoituksen. Eli minun osalta WyattEarpp (WyattEarpp) nimi on puhdistettu. En voi kyllä suositella kauppakumppanina. Annoin kauppapalautteen joku aika sitten hänelle, jos siitä olisi lähtenyt hänelle meili tai jotain. Pitää keksiä uusi palaute ja laittaa viestiä modelle, että voisiko sen korjata. En tiedä käyttääkö WyattEarpp enää tunnustaan, joten voi olla turhaa.

WyattEarpp ei ollut enää minuun yhteydessä. Pitää googlettaa miten rikosilmoitus perutaan tai prosessi keskeytetään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Minun keissi sai onnellisen lopun ja kaikki rahat olivat tulleet takaisin eilen. Huomasin nyt. Tuossa yllä on se viesti, missä kerroin WyattEarppin tunnuksen ja myynti-ilmoituksen. Eli minun osalta WyattEarpp (WyattEarpp) nimi on puhdistettu. En voi kyllä suositella kauppakumppanina. Annoin kauppapalautteen joku aika sitten hänelle, jos siitä olisi lähtenyt hänelle meili tai jotain. Pitää keksiä uusi palaute ja laittaa viestiä modelle, että voisiko sen korjata. En tiedä käyttääkö WyattEarpp enää tunnustaan, joten voi olla turhaa.

WyattEarpp ei ollut enää minuun yhteydessä. Pitää googlettaa miten rikosilmoitus perutaan tai prosessi keskeytetään.
Miksi kauppiaspalautetta "korjaisit"? Ihan selkeä negahan toi on. Mitä rikosilmoitukseen, nii anna olla. Ottavat kyllä yhteyttä ja kerrot poliisille, että lopulta maksoi takaisin. Onpaha siellä kirjoilla, jos enemmänkin touhuaa.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
271
Miksi kauppiaspalautetta "korjaisit"? Ihan selkeä negahan toi on. Mitä rikosilmoitukseen, nii anna olla. Ottavat kyllä yhteyttä ja kerrot poliisille tarinan.
Kirjoitin sinne "Voitko katsoa yksityisviestini?" ja tuon voisi varmaan korjata muotoon "En suosittele. Katkaisi yhteydenpidon, ehdin tehdä rikosilmoituksen, mutta sain lopulta rahat takaisin." tai jotain.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Kirjoitin sinne "Voitko katsoa yksityisviestini?" ja tuon voisi varmaan korjata muotoon "En suosittele. Katkaisi yhteydenpidon, ehdin tehdä rikosilmoituksen, mutta sain lopulta rahat takaisin." tai jotain.
Aaa. Tottakai. edit: ymmärrän, miksi noin olet kirjoittanut (kilahtaa ilmoa jossain), mutta se on kuitenkin palaute eikä viestintäkanava
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
217
@autsvaara kanssa aiemmin päivällä sovittu hinnasta ja kaupojen loppuun hoitamisesta illemmalla jahka töistäpääsen, niin ilmoittaa että oli saanut paremman tarjouksen jälkikäteen. Antoi kyllä mahdollisuuden ostaa samalla hinnalla ensin mutta en periaatteesta jo sovitusta hinnasta ala korottamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
780
@Jonttesii voisi kanssa tulla kertomaan mistä kiikastaa? Ulkoinen kovalevy maksettu minun toimesta jo 30.5 eikä tavara ole vieläkään postissa? Viime perjantaina vastannut "En ole vielä postittanut. Tulossa kyllä on" sen jälkeen ei ole miehestä kuulunut.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
@Jonttesii voisi kanssa tulla kertomaan mistä kiikastaa? Ulkoinen kovalevy maksettu minun toimesta jo 30.5 eikä tavara ole vieläkään postissa? Viime perjantaina vastannut "En ole vielä postittanut. Tulossa kyllä on" sen jälkeen ei ole miehestä kuulunut.
Tuosta yhdestä ainoasta palautteesta voisi jo päätellä ettei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun tällaista "kaupankäyntiä" harjoittaa. :whistling:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
780
Jotenkin sitä olettaa ettei kukaan nyt jonkun 30€ takia ala koijaamaan. Eipä tosiaan tullut paljon palautteita katseltua juuri tuon pienen summan takia.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
217
Jotenkin sitä olettaa ettei kukaan nyt jonkun 30€ takia ala koijaamaan. Eipä tosiaan tullut paljon palautteita katseltua juuri tuon pienen summan takia.
@ItseOppija kusetti 20e takia :rolleyes: Sama homma kävi itellä, en aatellu että 20e takia kukaa jaksaa alkaa täälä kusettamaan. Poliisille vaan homma hoidettavaksi. Minunkin tapauksessa kävi ilmi että meitä kusetettuja oli useampikin ja tosiin tollasia pieniä summia. Teehä ny heti ensi raportti jotta saa bannit ja tili kiinni ettei muitakin kerkee huijata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
780
Ootetaan pari päivää jos vaikka pölähtäisi paikalle. Näyttää siltä että kehveli on ollut viimeksi sunnuntaina paikalla. Teen toki tarvittavat ilmot.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
271
Nyt tiedän miten rikosilmoitus perutaan. Eli ilmoitus perutaan ottamalla yhteyttä tutkintaa suorittavaan poliisin yksikköön. Tämän voi tehdä esim. soittamalla poliisin yksikköön (poliisilaitos) ja tekemällä soittopyyntö tutkinnanjohtajalle. Tutkinnanjohtajan näkee esim. tutkintailmoituksesta, minkä minä ainakin sain kirjeenä kotiin.

Minulla peruminen tapahtui eri tavalla, koska ehdin vastata omaan kuulustelumeiliini (kerroin mitä tapahtui ja kysyin miten perutaan ilmoitus). Siihen sain vastauksen, että tämä ilmoitus riittää ja päätös tulee kirjeenä kotiin. Tukinnanjohtaja ei soittanut minulle ja varmaankin siksi, että meilin kautta tullut tieto ehti hänelle ennen sitä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Ootetaan pari päivää jos vaikka pölähtäisi paikalle. Näyttää siltä että kehveli on ollut viimeksi sunnuntaina paikalla. Teen toki tarvittavat ilmot.
Nakkaa yv otsikolla "Rikosilmoitus" ja viestiksi "Teen rikosilmoituksen huomenna.". Jospa kiinnostaisi..pitäis kuitenkin sähköpostiin tulla ilmoitus. jos ei kiinnosta, niin teet sen ilmon. Turha jäädä odottelemaan (vaikka lupailisi sitä sun tätä), prosessissakin menee aikansa ja muitakin tapauksia voi olla juuri vireillä.
 
Liittynyt
22.05.2019
Viestejä
354
Onko kukaan tehnyt kauppaa @kirkonpolttaja86 kanssa? Hänellä paljon viestejä ostetaan-palstalla mutta ei silti yhtäkään palautetta Murossa tai IO-techissä. Tilasin häneltä sunnuntaina ramit postissa hintaan 60 sis postit ja sanoi laittavansa heti postiin samana päivänä. Kuitenkin kun seuraavana päivänä kysyin onko ramit jo postissa, sanoi hän ettei ole vielä laittanut kun ei löytänyt hyvää pakkausta. Nyt on kulunut monta päivää eikä hän vastaa yksityisviesteihin eikä ole sen maanantain jälkeen ollut paikalla.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Mitään ei ole sattunut enkä siksi jaa nimimerkkiä mut hämmentävää ongelmaa tuotteen maksamisessa. Pivolla näyttää olevan joku päivitys menossa mut mobilepay toiminut muiden kanssa ok eilen viimeksi, nyt ei kuulemma maksu onnistu.

Kysymys: onko muilla maksut liikkuneet pivo/mobilepay eilen illalla ja tänään?

Jos meni väärään ketjuun nii saa siirtää muuallekin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Mitään ei ole sattunut enkä siksi jaa nimimerkkiä mut hämmentävää ongelmaa tuotteen maksamisessa. Pivolla näyttää olevan joku päivitys menossa mut mobilepay toiminut muiden kanssa ok eilen viimeksi, nyt ei kuulemma maksu onnistu.

Kysymys: onko muilla maksut liikkuneet pivo/mobilepay eilen illalla ja tänään?

Jos meni väärään ketjuun nii saa siirtää muuallekin.
Ainakin MobilePay toimi eilen illasta ok.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Mitään ei ole sattunut enkä siksi jaa nimimerkkiä mut hämmentävää ongelmaa tuotteen maksamisessa. Pivolla näyttää olevan joku päivitys menossa mut mobilepay toiminut muiden kanssa ok eilen viimeksi, nyt ei kuulemma maksu onnistu.

Kysymys: onko muilla maksut liikkuneet pivo/mobilepay eilen illalla ja tänään?

Jos meni väärään ketjuun nii saa siirtää muuallekin.
Sano sille ostajalle että maksaa tilisiirrolla. Sen luulisi toimivan, ja tuote postiin vasta kun rahat näkyvät tilillä. Ostajan lähettämät kuitit ei välttämättä ole aitoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 442
Viestejä
4 161 900
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom