Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
557
Varoituksena!!! Tarkastakaa tiliotteesta, että maksaja on se, kenen kanssa kauppaa käytte! Poliisi otti yhteyttä, kun minut sotkettiin petosvyyhtiin.

Tori.fi kautta ostaja maksoi minulle prossusta, jonka sitten pakettiautomaatin kautta lähetin. Ainoa asia, mistä hälytyskellojen olisi pitänyt soida, oli toinen nimi tilisiirtokuitissa ja väärä summa. Väärän summan ostaja kuittasi sillä, että oli ostanut näyttiksen ja sekoitti myyjän minuun.
No, laitettu liikaa saatu summa prossun kanssa pakettiin ja lähetetty. Kun postin omat sekoilut ja vaikean paketin perillemenon jutut jätän pois, niin lyhyesti:
Tämä prossun ostaja oli myynyt 1080- näyttistä 490€ hintaan ja ostaja oli maksanut sen minun tilille, jonka rahan luulin tulleen itseltään prossun ostajalta. No, tämä näyttiksen ostaja ei sitten saanut olematonta näyttistä, mutta minä sain prossusta rahat ja prossun ostaja ilmaisen prossun + 40€ rahaa.

Näyttiksen ostaja vei asian poliisille ja minua epäiltiin lievästä petoksesta tilinumeron perusteella, ennen kuin vyyhti kokonaisuudessaan alkoi poliisille aueta.
Eihän täs uskalla enää tehdä kauppaa ku f2f
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Eihän täs uskalla enää tehdä kauppaa ku f2f
Tuollaista @tikkara n kuviota on todella vaikea huomata jos huijari on taitava, onneksi nämä ovat vähän harvinaisempia tapauksia. Eniten ihmetyttää se, ettei maksaja ole kirjoittanut tilisiirron maksukenttään mitään. Kaikissa omissa kaupoissa siihen on lisätty ostettavan tuotteen nimi ja välillä oma käyttäjätunnus sekä kauppapaikka. Esim. Intel 4790k Rantakemisti Iobbs.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Tuollaista @tikkara n kuviota on todella vaikea huomata jos huijari on taitava, onneksi nämä ovat vähän harvinaisempia tapauksia. Eniten ihmetyttää se, ettei maksaja ole kirjoittanut tilisiirron maksukenttään mitään. Kaikissa omissa kaupoissa siihen on lisätty ostettavan tuotteen nimi ja välillä oma käyttäjätunnus sekä kauppapaikka. Esim. Intel 4790k Rantakemisti Iobbs.
Miksi toisaalta kirjoittaisi? Tullu murossa ja torissa tehtyä aika paljon kauppaa, ja väittäisin suurimman osan jättävän sen viestin tyhjäksi, ja eipä siihen itsekään jaksa mitään rupee runoilemaan.

Verkkopankeissa saisi olla joku "Palauta maksu" painike tms., millä voisi laittaa saamansa siirron kokonaan tai osittain takaisin samalle tilille mistä tulikin, niin ettei tilinumero näy kuitenkaan maksun alkuperäiselle saajalle. Monet yrityksethän suostuvat palauttamaan rahat vain alkuperäiselle maksutavalle, juuri petosten välttämiseksi, mikseipä samaa voisi sallia yksityishenkilöille?
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Miksi toisaalta kirjoittaisi? Tullu murossa ja torissa tehtyä aika paljon kauppaa, ja väittäisin suurimman osan jättävän sen viestin tyhjäksi, ja eipä siihen itsekään jaksa mitään rupee runoilemaan.

Verkkopankeissa saisi olla joku "Palauta maksu" painike tms., millä voisi laittaa saamansa siirron kokonaan tai osittain takaisin samalle tilille mistä tulikin, niin ettei tilinumero näy kuitenkaan maksun alkuperäiselle saajalle. Monet yrityksethän suostuvat palauttamaan rahat vain alkuperäiselle maksutavalle, juuri petosten välttämiseksi, mikseipä samaa voisi sallia yksityishenkilöille?
En edes tiennyt että viestin tai viitenumeron voi jättää tyhjäksi. Muutenkin kuulostaa todella erikoiselta lähetellä satoja euroja tuntemattomille ihmisille ilman minkäänlaista viestiä. Se viestihän vain helpottaa kaupankäyntiä kun siirron voi selkeästi identifioida ja tietenkin helpottaa mahdollista jälkipuintia jos maksu menee väärälle tilille yms. Oman talouden hoidonkin kannalta on mukava tietää minkä takia on lähettänyt "Mikko Mallikkaalle" 150 euroa viime vuoden maaliskuussa.

Jokainen tietenkin tavallaan, mutta ei siitä huijaamisesta tarvitse tehdä niin helppoa. Tähän kun vielä sotketaan nämä kauppakumppanit jotka eivät uskalla kertoa yhteystietojaan niin haastavaksi menee.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
685
En edes tiennyt että viestin tai viitenumeron voi jättää tyhjäksi. Muutenkin kuulostaa todella erikoiselta lähetellä satoja euroja tuntemattomille ihmisille ilman minkäänlaista viestiä. Se viestihän vain helpottaa kaupankäyntiä kun siirron voi selkeästi identifioida ja tietenkin helpottaa mahdollista jälkipuintia jos maksu menee väärälle tilille yms. Oman talouden hoidonkin kannalta on mukava tietää minkä takia on lähettänyt "Mikko Mallikkaalle" 150 euroa viime vuoden maaliskuussa.

Jokainen tietenkin tavallaan, mutta ei siitä huijaamisesta tarvitse tehdä niin helppoa. Tähän kun vielä sotketaan nämä kauppakumppanit jotka eivät uskalla kertoa yhteystietojaan niin haastavaksi menee.
Kyllä siinä viestikentässä luki: 1080 näytönohjain. Siksi ihmettelin sitä ja summaa, joka oli 40€ enemmän. Myös etunimeni oli hiukan väärin, mutta aika paljon kauppaa käyneenä kaikkea härömpääkin on tullut vastaan kuin yksi kirjain etunimessä väärin.

Otin yhteyttä ja kysyin tuosta siirrosta, niin ostaja kuittasi tosiaan sillä, että oli sekoittanut minut toiseen myyjään ja sille näyttiksen myyjälle oli mennyt mun prossun tilisiirto.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Kyllä siinä viestikentässä luki: 1080 näytönohjain. Siksi ihmettelin sitä ja summaa, joka oli 40€ enemmän. Myös etunimeni oli hiukan väärin, mutta aika paljon kauppaa käyneenä kaikkea härömpääkin on tullut vastaan kuin yksi kirjain etunimessä väärin.

Otin yhteyttä ja kysyin tuosta siirrosta, niin ostaja kuittasi tosiaan sillä, että oli sekoittanut minut toiseen myyjään ja sille näyttiksen myyjälle oli mennyt mun prossun tilisiirto.
Tuo on kyllä ollut astetta fiksumpi huijari, koska on selkeästi miettinyt vielä selityksen valmiiksi jos alkuperäinen maksaja kirjoittaakin viestikenttään jotain. Tai näin oletan, koska ainakin itse kuulen aika helposti jos joku rupeaa lonkalta keksimään jotain vastausta. Vai tapahtuiko kaikki esim. sähköpostitse :think: Aina pitäis olla numero ja soittaa tuollaisissa tilanteissa :hammer:

Itse kirjoitan viestikenttään aina mahdollisimman hyvät tunnisteet, ja yleensä vielä linkkaan jotenkin ilmoituksen, esim. kohde 174532, huutokaupat.com, Tuotteen tarkka kuvaus, käyttötunnit jne. mitä saa vaan mahtumaan :comp:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
685
Tuo on kyllä ollut astetta fiksumpi huijari, koska on selkeästi miettinyt vielä selityksen valmiiksi jos alkuperäinen maksaja kirjoittaakin viestikenttään jotain. Tai näin oletan, koska ainakin itse kuulen aika helposti jos joku rupeaa lonkalta keksimään jotain vastausta. Vai tapahtuiko kaikki esim. sähköpostitse :think: Aina pitäis olla numero ja soittaa tuollaisissa tilanteissa :hammer:

Itse kirjoitan viestikenttään aina mahdollisimman hyvät tunnisteet, ja yleensä vielä linkkaan jotenkin ilmoituksen, esim. kohde 174532, huutokaupat.com, Tuotteen tarkka kuvaus, käyttötunnit jne. mitä saa vaan mahtumaan :comp:
Olihan mulla puhnro, kun smartpostilla sovittiin lähetys. Harmi vaan, että tekstarilla kyselin asiasta- vaikka olisiko livekään auttanut...
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Olihan mulla puhnro, kun smartpostilla sovittiin lähetys. Harmi vaan, että tekstarilla kyselin asiasta- vaikka olisiko livekään auttanut...
Ei välttämättä, jos tarpeeksi "liukas kaveri".

No, jotain kai tuli opittua ja mitään et menettänyt(?) joten ota elämänkokemuksena :kippis:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
685
Ei välttämättä, jos tarpeeksi "liukas kaveri".

No, jotain kai tuli opittua ja mitään et menettänyt(?) joten ota elämänkokemuksena :kippis:
No, onhan se kettua, että ensin on epäiltynä petoksesta ja vietät aikaa poliisin tutkinnan kanssa. Sitten oletkin yksi asianomistajista ja kun lopuksi syyttäjän harkinnan mukaan mennään lukutuomiolla tai käräjäsaliin, niin saa nähdä miten omalta osaltani käy rahojen ja prossun kanssa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
En edes tiennyt että viestin tai viitenumeron voi jättää tyhjäksi. Muutenkin kuulostaa todella erikoiselta lähetellä satoja euroja tuntemattomille ihmisille ilman minkäänlaista viestiä. Se viestihän vain helpottaa kaupankäyntiä kun siirron voi selkeästi identifioida ja tietenkin helpottaa mahdollista jälkipuintia jos maksu menee väärälle tilille yms. Oman talouden hoidonkin kannalta on mukava tietää minkä takia on lähettänyt "Mikko Mallikkaalle" 150 euroa viime vuoden maaliskuussa.

Jokainen tietenkin tavallaan, mutta ei siitä huijaamisesta tarvitse tehdä niin helppoa. Tähän kun vielä sotketaan nämä kauppakumppanit jotka eivät uskalla kertoa yhteystietojaan niin haastavaksi menee.
Jokainen toki tavallaan, mutta kuten tässäkin nähtiin, ei se viestin laittaminen siihen vaikuttanut millään tapaa huijauksen läpimenoon. Eli ei se viestikentän tyhjäksi jättö ole huijauksen helpommaksi tekemistä, vaan ihan puhtaasti tarpeettoman työn välttämistä.

Ja kyllähän ne kulut nyt on jyvitetty omassa taloudenseurannassa paljon aiemmin ku vuoden päästä, yleensä heti kuunvaihteessa. ;)
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Jokainen toki tavallaan, mutta kuten tässäkin nähtiin, ei se viestin laittaminen siihen vaikuttanut millään tapaa huijauksen läpimenoon. Eli ei se viestikentän tyhjäksi jättö ole huijauksen helpommaksi tekemistä, vaan ihan puhtaasti tarpeettoman työn välttämistä.
En kokisi sitä tarpeettomaksi, kyllä huijaaminen hankaloituu hieman kun myyjä kyselee että miksi viestikentässä puhutaan ihan eri tuotteesta kuin mistä kauppaa tehtiin. Vaikka se ei helpota huijausta, niin se voi kuitenkin sitä vaikeuttaa joka on olennaista mielestäni.

Lisäksi Rantakemistin mainitsema seikka:

Oman talouden hoidonkin kannalta on mukava tietää minkä takia on lähettänyt "Mikko Mallikkaalle" 150 euroa viime vuoden maaliskuussa.
Onhan siinä sekin hyvä puoli vielä että jos myyjä onkin nainen niin voi emännälle näyttää tiliotetta jossa lukee GTX 1080 näytönohjain, ei sitten pääse syyttelemään mistään maksullisista... (nojoo aika huono) :D:D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Danskebankissa kentät voi jättää tyhjäksi, mutta Osuuspankissa kentän täyttäjättäminen estää siirron. Osuuspankki näköjään päivittää verkkopalvelua, en tiedä miten uudessa toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Kun nyt kerran täällä keskustellaan, niin annetaan Xarnoldille se ilmainen bumppi.

Olit kolmas "ostaja". Joka kerta kysyttiin kaikenlaista, pyydettiin ajamaaan testejä, eikä edes vaivauduttu tekemään tarjousta. Sittenkun olin taas pari tuntia ajellut testejä tai ottanut kuvia paketista, niin alettiin tinkimään - tai peruttiin kaupanteko kokonaan. Kaikki tämä ei näy edes tuossa threadissa, vaan YV:lläkin tuli kaikenlaista. En vaan jaksanut tällaista perseilyä ja lopetin oman ajan tuhlauksen.

Itselleni helpoin ratkaisu on vaan vaihtaa Xarnoldin kanssa ja tarjoukseni on edelleen voimassa.
Ei tässä kannata repiä tyyppiä, kun on hermoheikko muutenkin. Jos käpy pettää kahden hupihuutelijan jälkeen, niin ei välttämättä kannata mitään myydä. Ja ainoa myyntipalaute näyttää olevan nega kaupasta, jonka hän itse perui...
Jos @greenlight ei osaa lukea palautetta itse tai edes keskustella oikeassa myyntiketjussa, se on kyllä ihan täysin hänen vikansa. Harvemmin on näin negatiivista kokemusta tullut ostajalta, joka ei sitten ostanutkaan mitään. Rupeaa häiriköimään tulevia kauppojani, kun ei saanutkaan haluaamaansa tuotetta haluamallaan hinnalla.

Myydään - GTX 1060 Strix 6GB , R9 Fury Strix

Olisi parempi, jos et edes yrittäisi ostaa minulta yhtään mitään, kiitos.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Ja pakko kyllä sanoa että tuo toisten myyntiketjuissa avautuminen ja perseily on kyllä väärin.. kun sill tämä osasto on että voi selvittää asiat..
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Rupeaa häiriköimään tulevia kauppojani, kun ei saanutkaan haluaamaansa tuotetta haluamallaan hinnalla.
Höps. Sulla näyttää olevan tällainen patologinen tapa valehdella vastapuolesta, kun vedät herneen nenääsi. Missään vaiheessa en aukonut sinulle siksi, ettet olisi suostunut myymään haluamallani hinnalla. Kommentoin tuonne ketjuun siitä syystä, että olit merkannut oman ketjusi suljetuksi ja sitten minulle valkenikin tuolla toisessa ketjussa, että näyttiksesi oli ainakin jossain mielessä vielä saatavilla.

Toki minulla oli oikeus vastata sinulle julkisesti ja samaan paikkaan, kun sinä avasit pelin postaamalla ensin. (Eikä oma postaukseni edes ollut mauton bump, sillä ketju oli tuolloin jo palstan ylimpänä.) Olet itse aiheuttanut ihan riittävästi vahinkoa kaupoillesi, kun lähdet avautumaan tuolla tavalla. Privassa yritin sinulle kertoa, ettei ole järkevä tapa yrittää myydä tavaraa saatesanoilla "ehkä myynnissä", mutta siihenkin sulta irtosi vastaukseksi vain one-lineria.

Olisi parempi, jos et edes yrittäisi ostaa minulta yhtään
mitään, kiitos.
Sulla on aivan hullu näkemys maailmasta, jos kuvittelet, että tuommoisen kokemuksen jälkeen haluaisin ostaa tai edes myydä sinulle yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Höps. Sulla näyttää olevan tällainen patologinen tapa valehdella vastapuolesta, kun vedät herneen nenääsi. Missään vaiheessa en aukonut sinulle siksi, ettet olisi suostunut myymään haluamallani hinnalla. Kommentoin tuonne ketjuun siitä syystä, että olit merkannut oman ketjusi suljetuksi ja sitten minulle valkenikin tuolla toisessa ketjussa, että näyttiksesi oli ainakin jossain mielessä vielä saatavilla.
Kannattaa opetella lukemaan. Siellä se lukee hinnan vieressä, että "jätetään omaan käyttöön".

Kai minun sitten pitää päätellä sinun avautumisesi motiiviksi vaan se, että olet semmoinen ihminen, joka tykkää alkaa aukomaan toisten threadeissa koska siltä tuntuu. Kun tuo oma arvaus satunnaisen purkauksesi syystä ei osunut oikeaan.

Toki minulla oli oikeus vastata sinulle julkisesti, kun sinä lähdit haukkumaan julkisesti vailla mitään järkevää syytä. (Eikä postaukseni edes ollut huono bump, koska ketju oli tuolloin jo palstan ylimpänä.) Olet itse aiheuttanut ihan riittävästi vahinkoa kaupoillesi, kun lähdet avautumaan tuolla tavalla. Privassa yritin sinulle kertoa, ettei ole järkevä tapa yrittää myydä tavaraa saatesanoilla "ehkä myynnissä", mutta siihenkin sulta irtosi vastaukseksi vain one-lineria.
Minä tulkitsin viestisi "Missäpäin tämä sijaitsee?" niin, ettet osaa lukea (otsikkoa). En ollut hirveän väärässä.

Ja kyllä, lähdit privassakin avautumaan, kuinka kaikki on minun vikani ja olen huono kauppakumppani ja et täysin ymmärrä viestejäni. Kun vastasin, etten halua sinun kanssasi asiasta vääntää ja toivotin hyvää päivänjatkoa, niin sinun piti sitten mennä taas sinne ihan toiseen myyntithreadiin suoltamaan paskaa. Oletpa hieno kaveri.

Pari viikkoa taas katselen näitä viestejä, ja sitten pääset toiseksi ihmiseksi ignoreeni.

Sulla lienee todella vinoutunut käsitys asioista, jos kuvittelet, että tuommoisen kokemuksen jälkeen haluaisin ostaa tai edes myydä sinulle yhtään mitään.
Minusta tämä on oikein hyvä asia. Nyt kun tekisit sen oikein ja foorumin sääntöjä noudattaen vaikka nostamalla hintapyyntöä, että pahimmat tinkaajat ja säätäjät tippuu pois. Voihan pahus, siitäkin pitää valittaa ja avautua toisten myyntithreadissa.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Kai minun sitten pitää päätellä sinun avautumisesi motiiviksi vaan se, että olet semmoinen ihminen, joka tykkää alkaa aukomaan toisten threadeissa koska siltä tuntuu. Kun tuo oma arvaus satunnaisen purkauksesi syystä ei osunut oikeaan.
Edelleenkin sinä avauduit ensin. Vaikka jostain syystä arvon modulaattori @Asmola antoikin sinulle perseilyn anteeksi ja päätti kuitenkin itkeä minulle, niin minulla on täysi oikeus vastata samaan ketjuun yhtäläisellä offtopicilla.

Ja kyllä, lähdit privassakin avautumaan, kuinka kaikki on minun vikani ja olen huono kauppakumppani ja et täysin ymmärrä viestejäni. Kun vastasin, etten halua sinun kanssasi asiasta vääntää ja toivotin hyvää päivänjatkoa, niin sinun piti sitten mennä taas sinne ihan toiseen myyntithreadiin suoltamaan paskaa.
Höps. Koska kyse ei ole kirjesalaisuuden piirissä olevasta viestistä, niin tässä vielä muistutukseksi privaviestini sisältö lyhentämättömänä ja muokkaamatomana:

greenlight sanoi:
Olit kolmas "ostaja". Joka kerta kysyttiin kaikenlaista, pyydettiin ajamaaan testejä, eikä edes vaivauduttu tekemään tarjousta. Sittenkun olin taas pari tuntia ajellut testejä tai ottanut kuvia paketista, niin alettiin tinkimään - tai peruttiin kaupanteko kokonaan. Kaikki tämä ei näy edes tuossa threadissa, vaan YV:lläkin tuli kaikenlaista. En vaan jaksanut tällaista perseilyä ja lopetin oman ajan tuhlauksen.
Et sinä kyllä itse helpota tuota tilannettasi. Laitat kortin myyntiin "ennakkoon" ja kyseleville vastaat, että ehkä on myynnissä. Mulla oli aivan yhtä turhautunut fiilis, kun kortin tilasta kysyttäessä vastaus oli "ehkä" ja jatkokysymykseen sijainnista ei tullut edes kommenttia.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Edelleenkin sinä avauduit ensin. Vaikka jostain syystä arvon modulaattori @Asmola antoikin sinulle perseilyn anteeksi ja päätti kuitenkin itkeä minulle, niin minulla on täysi oikeus vastata samaan ketjuun yhtäläisellä offtopicilla.


Höps. Koska kyse ei ole kirjesalaisuuden piirissä olevasta viestistä, niin tässä vielä muistutukseksi privaviestini sisältö lyhentämättömänä ja muokkaamatomana:
Kommentoin sinun valitusta aivan asiaan kuulumattomassa myynti-ilmoituksessa -> minä itken? Rauhoituppas nyt ja mieti vähän kirjoituksiasi. Jos homma ei tämän huomautuksen jälkeen muutu, niin ryhdytään jatkotoimenpiteisiin.:swait:
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Kommentoin sinun valitusta aivan asiaan kuulumattomassa myynti-ilmoituksessa -> minä itken? Rauhoituppas nyt ja mieti vähän kirjoituksiasi.
Oletpas sinä herkkänä yhden sanan takia. Vaihdetaan sitten itku vaikka valitukseksi; kai se nyt on sentään rehellistä todeta, että sinä valitit käytöksestä. Mutta pointti oli, että miksi sinä valitat (pelkästään) minulle, kun minä en ollut aloitteellinen osapuoli. Kyseenalaisesta moderoinnista täytyy voida käydä keskustelua ilman ylimääräistä uhkailua "jatkotoimenpiteillä".

Postasin toki ensimmäisenä kyseiseen ketjuun mutta siitä tuskin syntyy debattia, ettei se viesti ollut avautumista yhtään mistään vaan tarjous ostaa kortti pois. Postasin ketjuun aivan sillä tarkoituksella, että se olisi voinut hyödyttää kaikkia kolmea osapuolta: toisaalta Xarnoldin ei olisi tarvinnut lähteä ylimääräiseen vaihtokauppaan ja toisaalta hsalonen olisi parantanut mahdollisuuksiaan saada haluamansa kortin, kun olisi voinut lyödä vanhan rahoiksi ja sen jälkeen hakea uuden kortin käteisellä. Ja minä olisin toki saanut näyttikseni joko suoraan hsaloselta tai mahdollisesti Xarnoldilta.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Oletpas sinä herkkänä yhden sanan takia. Vaihdetaan sitten itku vaikka valitukseksi; kai se nyt on sentään rehellistä todeta, että sinä valitit käytöksestä. Mutta pointti oli, että miksi sinä valitat (pelkästään) minulle, kun minä en ollut aloitteellinen osapuoli. Kyseenalaisesta moderoinnista täytyy voida käydä keskustelua ilman ylimääräistä uhkailua jatkotoimenpiteillä.

Postasin toki ensimmäisenä kyseiseen ketjuun mutta siitä tuskin syntyy debattia, ettei se viesti ollut avautumista yhtään mistään vaan tarjous ostaa kortti pois. Postasin ketjuun aivan sillä tarkoituksella, että se olisi voinut hyödyttää kaikkia kolmea osapuolta: toisaalta Xarnoldin ei olisi tarvinnut lähteä ylimääräiseen vaihtokauppaan ja toisaalta hsalonen olisi parantanut mahdollisuuksiaan saada haluamansa kortin, kun olisi voinut lyödä vanhan rahoiksi ja sen jälkeen hakea uuden kortin käteisellä. Ja minä olisin toki saanut näyttikseni joko suoraan hsaloselta tai mahdollisesti Xarnoldilta.
Ei minun tarvitse herkistyä, huomautin vain sinua siitä, kun menit turhaan kirjoittelemaan toisen käyttäjän myynti-ilmoitukseen.

Minä olisin kyllä hakenut sinulta pois tuon Radeonin 170 eurolla, kun vaan olisit kertonut, että missä päin Helsinkiä se on.
Myydään - GTX 1060 Strix 6GB , R9 Fury Strix

Huomautan säännöistä: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

- Jos joku tarjoaa hintapyynnön, on tuote myytävä hänelle tällä hinnalla
- Myyjä saa vapaasti päättää kenelle myy, millä hintaa ja miten, jos hintapyyntöä ei ole tarjottu

Onko @hsalonen mielestäsi rikkonut jompaa kumpaa yllä mainittua sääntöä? Jos ei, niin miksi valitat? Jatka keskustelua myyjän kanssa yksityisviesteillä äläkä valita asiasta foorumilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Eiköhän tässä ole suurin ongelma, että @greenlight ei edelleenkään näe toiminnassaan mitään väärää ja kaikki käyttäjät ja modet ovat häntä vastaan. :vihellys:

Nyt kannattaa itse kunkin nukkua yön yli ja miettiä aamulla virkeällä mielellä, mitä tuli postailtua ja mihin..
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Ei minun tarvitse herkistyä, huomautin vain sinua siitä, kun menit turhaan kirjoittelemaan toisen käyttäjän myynti-ilmoitukseen.
Ja edelleen toistan, että olisit huomauttanut sitä käyttäjää, joka aloitti turhan postailun. Tällä hetkellä sinä keskityt väistelemään tätä pientä epäkohtaa ja jatkat asian vierestä kirjoittelua.

Edit: ja kun ollaan tarkkoja, niin minä olin vasta kolmas käyttäjä, joka postasi kyseiseen ketjuun offtopiccia tästä aiheesta.

Huomautan säännöistä: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

- Jos joku tarjoaa hintapyynnön, on tuote myytävä hänelle tällä hinnalla
- Myyjä saa vapaasti päättää kenelle myy, millä hintaa ja miten, jos hintapyyntöä ei ole tarjottu

Onko @hsalonen mielestäsi rikkonut jompaa kumpaa yllä mainittua sääntöä? Jos ei, niin miksi valitat? Jatka keskustelua myyjän kanssa yksityisviesteillä äläkä valita asiasta foorumilla.
Vastasin hänen julkiseen avautumiseensa. Pitäydyn edelleen kannassani, että se on täysin sallittua, koska ylläpito eli @Asmola et al. olivat sallineet viestin (sekä hsalosen avautumisen että csharpin kommentin siihen) jäädä ketjuun ja näyttävät sen sallivan edelleen. En ole missään vaiheessa viitannut sääntöihin tai väittänyt kenenkään toimivan niitä vastoin. Ei tässä ole tarvetta olkiukkoiluun, jospa nyt voitaisiin tämän jälkeen jättää se pois. Tiedät itsekin, ettei ostotarjoukseni ollut asiaton avautuminen.

Minä vastaan sinne, minne postaukset tulevat. Piste.

Eiköhän tässä ole suurin ongelma, että @greenlight ei edelleenkään näe toiminnassaan mitään väärää ja kaikki käyttäjät ja modet ovat häntä vastaan.
Höps. Kyllähän nyt jokainen näkee siitä jälkimmäisestä vastauksestani, että oli sinulle suunnattu provo. Ei minun tarvitse kiistää sitä, että provoilu on turhaa ja joskus jopa väärin, mutta olihan se myös selvästi kipeä piikki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
edit: muotoilinpa huonosti. Yritän uudestaan:

Minä vaan haluan tehdä kauppoja ilman turhia säätöjä ja vääntämistä. Nyt kovasti näyttää siltä, että se ei kaikkien kanssa ole mahdollista.

@greenlight ei pistänyt kuin yhden ostotarjouksen, sekin oli kovin epämääräinen ja ihan väärässä ketjussa. Itse ketjussa oli vaan epämääräistä mörinää, jonka koin oman ajan tuhlauksena ja vedin tuotteen myynnistä. Toivoin, että hän löytäisi jonkun toisen kiusattavan sinä aikana, mutta näinkään ei käynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Ja edelleen toistan, että olisit huomauttanut sitä käyttäjää, joka aloitti turhan postailun. Tällä hetkellä sinä keskityt väistelemään tätä pientä epäkohtaa ja jatkat asian vierestä kirjoittelua.

Edit: ja kun ollaan tarkkoja, niin minä olin vasta kolmas käyttäjä, joka postasi kyseiseen ketjuun offtopiccia tästä aiheesta.
Kerrotkos mikä on mielestäsi sinua aikaisempi offtopic?

Myydään - GTX 1060 Strix 6GB , R9 Fury Strix

Vastasin hänen julkiseen avautumiseensa. Pitäydyn edelleen kannassani, että se on täysin sallittua, koska ylläpito eli @Asmola et al. olivat sallineet viestin (sekä hsalosen avautumisen että csharpin kommentin siihen) jäädä ketjuun ja näyttävät sen sallivan edelleen. En ole missään vaiheessa viitannut sääntöihin tai väittänyt kenenkään toimivan niitä vastoin. Ei tässä ole tarvetta olkiukkoiluun, jospa nyt voitaisiin tämän jälkeen jättää se pois. Tiedät itsekin, ettei ostotarjoukseni ollut asiaton avautuminen.

Minä vastaan sinne, minne postaukset tulevat. Piste.
Se että viestejä ei ole sieltä poistettu, ei tarkoita että täysin asiaan kuulumaton offtopic myynti-ilmoituksessa olisi sallittua. Jatkossa osaat varmasti välttää offtopicin.:tup:

Höps. Kyllähän nyt jokainen näkee siitä jälkimmäisestä vastauksestani, että oli sinulle suunnattu provo. Ei minun tarvitse kiistää sitä, että provoilu on turhaa ja joskus jopa väärin, mutta olihan se myös selvästi kipeä piikki.
Voisit lopettaa myös turhan provoilun, varsinkin kauppa-asioissa se ei yleensä paranna kauppojen mahdollisuutta.:vihellys:
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Eiköhän tuokin asia ole nyt loppuun käsitelty ja taputeltu viimeisen päälle ja kirsikkakin jo lyöty kakun päälle niin Aamen. Pakko näin sivusta vain kommentoida. Eikös tuon voisi sääntöihin vaikka kirjata jo takaisin että yv kauppoja ei sallita kun niistä aina syntyy perhanan moinen kalabaliikki ja riita että jos joku ei saanut sitä ja joku tinkasi tätä ja sitten joku tekee ratkaisun pitää jotain ja joku suuttuu? minusta olisi ainakinreilua että nämä viestit näkyisit myyntiketjussa niin ei olisi sitten turhaa mutua asiasta ja homma olisi kaikkien näkösällä sitten. Ainakin näin ennen tuolla lasten muropaketissa homma toimi hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
244
No aha. Tuli sitten pöljänä haksahdettua itsekkin Jussi Luukkonen/Minttu Pitkänen keissiin. No ei kai tässä auta muuta ku rikosilmotus raapustella. Melkein tekis mieli käydä vääntämässä nisti solmuun, muttei ehkä nykytilanteessa jaksa edes vaivautua.

:sfacepalm:
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
690
No aha. Tuli sitten pöljänä haksahdettua itsekkin Jussi Luukkonen/Minttu Pitkänen keissiin. No ei kai tässä auta muuta ku rikosilmotus raapustella. Melkein tekis mieli käydä vääntämässä nisti solmuun, muttei ehkä nykytilanteessa jaksa edes vaivautua.

:sfacepalm:
Mitä "möi"? Kyllä noi alkaa kyllä... [emoji34]
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Saathan sä osoite tiedot ku homma menee käräjille ni käyt vetämässä turpaan. Tolla jätkällä on niin pambon jengii perässää et kyl se kohta kuvioista varmaan katoo.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Montahan rikosilmoitusta noista mahdettu tehdä...
Monta.. olis iha oikei jos joku pistäs luuta kurkkuun.. laittakaa joku sille mailia että alkaa olla sen verran jengii peräs ettei kandee enää lahdessa naamaansa näyttää. Ottakaa facesta niiden kuvat ni pistää jakoon et rikollinen
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
125€


No vähän meinasin että kävis omat hakemassa takas, mutta tiedä jaksaako siihenkään ruveta.
Tuskimpa poliisiakaa jaksais vähät kiinnostaa jos tollanen nilkki saa kenttään.. niin ainaki yhdelle frendille sanottii ku teki rikosilmotuksen 35€ takia..Sanoivat vaan laitoksella et ansaitsis pienen myllytyksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Kyllä rikosilmoitus kannattaa aina tehdä. Jos sinulla on 50 rikosilmoitusta, niin pakkohan poliisin on tutkia, vaikka olisivat vain 20€ arvoisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
Eikös tuon voisi sääntöihin vaikka kirjata jo takaisin että yv kauppoja ei sallita kun niistä aina syntyy perhanan moinen kalabaliikki ja riita että jos joku ei saanut sitä ja joku tinkasi tätä ja sitten joku tekee ratkaisun pitää jotain ja joku suuttuu? minusta olisi ainakinreilua että nämä viestit näkyisit myyntiketjussa niin ei olisi sitten turhaa mutua asiasta ja homma olisi kaikkien näkösällä sitten. Ainakin näin ennen tuolla lasten muropaketissa homma toimi hyvin.
No onhan toi muutenkin kaikille helpompaa kun kyselyt ja tinkaamiset käydään näkösällä. Ei mua ainakaan myyjänä kiinnostaisi vastailla samoihin kysymyksiin, ostajana taas en tarjoa summaa josta on jo kieltäydytty.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Nimimerkki: Virtuaali
kaupittelee samoja kohteita myös Tori.fi ja muropaketin puolella mutta asiaa ei ole kerrottu mitenkään myynti ilmoituksessa.
Alla esimerkkitapaus, jossa kaupitellaan samaa kohdetta identtisillä ilmoituksilla kolmessa eri paikassa samaan aikaan

Myyty - Wiiu 32gb zelda ed. Breath of the wild + pelejä | MuroBBS

https://m.tori.fi/vi/34858874.htm

Myyty - Wiiu 32gb zelda edition+ breath of the wild ja pelejä

Nimimerkki: karaya1 / X-man
Identtiset ilmoitukset MuroBBS ja Iotech myyntipalstalla eikä mainintaa tästä ilmoituksessa.

Myydään - Nintendo 3DS + Super Mario 3d Land | MuroBBS

Myydään - Nintendo 3DS + Super Mario 3d Land
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 454
Miten tuo ylläoleva liittyy sinun huonoon kauppakokemukseen? Täällähän on pilvinpimein samoja ilmoituksia Murossa/IOtechissä/Torissa samanaikaisesti, myös ilman mainintaan että myynnissä muualla.
On ihmisillä tylsää välillä :)
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Miten tuo ylläoleva liittyy sinun huonoon kauppakokemukseen? Täällähän on pilvinpimein samoja ilmoituksia Murossa/IOtechissä/Torissa samanaikaisesti, myös ilman mainintaan että myynnissä muualla.
On ihmisillä tylsää välillä :)
Vaikkapa siten että vastaavat ilmoitukset rikkovat Kauppa-alueen sääntöjä, eikä postaus oikean sopinut Kauppa-alueen säännöt -ketjuunkaan. Kauppa-alueen pitäisi olla ensisijaisesti tämän forumin käyttäjiä palveleva. En ainakaan toivo, että Huuto.netin/Torin ammattikauppiaat ryntäävät tänne laajentamaan omia markkinoitaan. Pahimmassa tapauksessa kohde myydään jonon ohi, vaikka HP olisi tarjottu, kun myyjä on saanut parempia tarjouksia esim. Huuto.netin tai Muron puolelta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Vaikkapa siten että vastaavat ilmoitukset rikkovat Kauppa-alueen sääntöjä, eikä postaus oikean sopinut Kauppa-alueen säännöt -ketjuunkaan. Kauppa-alueen pitäisi olla ensisijaisesti tämän forumin käyttäjiä palveleva...
Kauppa-alueen säännöt eivät kiellä muualla myymistä, mutta huomautetaan että siitä olisi ilmoitettava myynti-ilmoituksessa.

Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Yleiset ohjeet ja säännöt:

- Myynti-ilmoituksen voi jättää seitsemän (7) päivää rekisteröitymisen jälkeen
- Kauppa-alue on tarkoitettu ainoastaan yksityishenkilöiden väliseen kaupankäyntiin
- Jos joku tarjoaa hintapyynnön, on tuote myytävä hänelle tällä hinnalla
- Myyjä saa vapaasti päättää kenelle myy, millä hintaa ja miten, jos hintapyyntöä ei ole tarjottu
- Jos myyt tuotetta jossain muualla kuin foorumilla, kerro se ilmoituksessasi
- Myyntikohteen uppaaminen (ylimmäiseksi nostaminen) on sallittua aikaisintaan 3 päivän eli 72 tunnin välein
- Pyyntihinnasta valittaminen on kielletty
- Pelitunnuksien esim. Steam, Origin jne. tilien myyminen on kielletty
- Kerjääminen on kielletty
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Ehkä helpointa olisi reagoida epäkohdista raportoi -painikkeella suoraan ylläpidolle?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Laitetaan nyt tänne alkuunsa ja poistetaan, kun tarvetta tulee...

Nimimerkki Hyp0crit möi Z97 emon kohta viikko sitten (tarjosin lauantaina, maksoin sunnuntaina), mutta sen jälkeen ei ole miehestä kuulunut, eli ei vastaa yksityisviestiin (keskiviikkona kyselin, että onko tulossa ja äsken uusiksi)

Mikä tässä korpeaa on se, että kun kaupat sovittiin, niin tein selväksi, että minulla olisi hieman kiire kyseisen komponentin kanssa, kun edellinen emo lahosi alta. Ehdotin jopa, että laitan screenshottia maksutapahtumasta verkkopankissa, että saa paketin heti matkaan, mutta miehelle ei moinen kelvannut (ymmärrän tämän, kun tuollaisen voi helposti väärentää). Sanoi lähettävänsä tiistaina smarpostilla, kun silloin rahojen pitäisi varmasti jo näkyä tilillä. Eipä ole näkynyt, vaikka yleensä menevät päivässä.

Nyt huomasin sellaisen, että emot sijaitsevat ilmoituksen mukaan Sastamalassa...

Myydään - Emolevyjä 1150 / FM2

...Mutta tiistaina myyntiin ilmestyi näytönohjaimia Jyväskylään (tällekkin toki voi olla loogisia selityksiä, esim opiskelee JKL ja kotoisin sastamalasta, kaverin kortit tms). Mielenkiintoista sikäli toki, että itse asun Jyväskylässä, niin olisi tuo nouto/tuontikin kelvannut.

Selitys tällä erää kunnossa, spoilerien sisällä vielä alkuperäinen teksti tallessa, jos jotain ilmenee.
Ja jotainhan ilmeni. Unohdin pariksi viikoksi koko kaupat... Sitten kun muistin, niin luvattiinkin välittömästi lähettää emo kun asiasta muistutin (viikon reissu olikin venynyt kolmeen...)
Huomenna rikosilmoitusta kehiin.

Käyttäjä onpi siis @Hyp0crit , kuukauden sillä on rahat ollut emosta tilillä, kuukauteen ei ole emoa kuulunut. Aluksi "joutui lähtemään reissuun" ja "unohti ottaa oikean emon matkaan mukaan ja nyt siellä ei ole ketään sitä lähettämässä". Tässä vaiheessa tarjosi vielä rahojen palautusta, mutta sanoin, että jos nyt sen emon vain saisi jossain vaiheessa. Viikon päästä kuulemma olisi reissu ohi. Reissua kestikin kolme viikkoa ja sen jälkeen ilmeisesti uusi "reissu" iskenyt päälle...

Tuote ei ollut sikahalpa, ilmoituksessa oli kuvat ja kaikki vaikutti normaalilta. Ekaa kertaa näin.
 

fixaaja

Make ATK Great Again
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
1 131
@Replika , tyypiillistä lapsellista paskanjauhantaa, ensin tekee 400€ tarjouksen, kun mökiltä palattuaan 2pv myöhemmin kysyy onko tarjous voimassa.
Sanoo " ei mull oo cashia kuin 370€ ja en jaksa automaatille mennä" saat sen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
391
@Replika , tyypiillistä lapsellista paskanjauhantaa, ensin tekee 400€ tarjouksen, kun mökiltä palattuaan 2pv myöhemmin kysyy onko tarjous voimassa.
Sanoo " ei mull oo cashia kuin 370€ ja en jaksa automaatille mennä" saat sen.
Kaverilla tarinassa pientä värikynää. Mitään kauppaa ei oltu sovittu.. Näyttöä olin kysynyt Perjantaiksi. Sunnuntai kaupoista ei oltu sovittu mitään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 380
Viestejä
4 159 105
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom