Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
157
ihan herätys tähän päivään. jos ei nouto sovi, ei myöskään kauppa onnistu. yleensä kesettajat juuri osaa selittä ja selvittää ja parhaimmillaan katkonut jäseniä (toivottavasti edellisen kusetetun toimesta). ei ole olemassa 100% luotettavaa kauppakumppania ellet tiedä, tunne tai joku kaverisi tuntee. näillä menny about 15 vuotta ja aina saanut kaupat tehtyä ilman ongelmia. ja edelleen ostoissani vaadin puhelin yhteyden (numeron) ja nimi, osoite jne...
jos tavarasi jäi saamatta, mene ihmeessä oven taakse!
Tuo retku asuu Lahdessa ja itse asun Jyväskylässä. Tein tuon toisen sähköpostin nyt myöhemmin ja testasin sillä, että antaako osoitetta tai jonkun tapaamispaikan lahteen että kävisin ostamassa naamatusten ja vastaili sähköpostiin tietysti, että vain postitse onnistuu. Se missä tulin huijatuksi oli suht perushintaan oleva 8gb setti kingstonin ddr3 muistia (tais olla 35e tai 32e, jonka tingin siihen hintaan posteineen ja normi hintataso ollut nyt viime aikoina 40-45e). Tottakai teen vaan naamatusten kauppaa lähellä asuvien kesken, mutta ei kehtaa 150km yksien muistien takia lähteä ajamaan :)
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
390
Varoittelen tänne tori.fi kautta olevasta huijarista, jolla myynti-ilmot yleensä koskee 8-16gb ddr3 muisteja ja paikkakuntana lahti. Kyseessä Jussi Luukkanen, käyttäjänimet torissa jotain tyyliin jusaz, jupex jne ja viestiä kun laittaa niin nopeasti tulee maksutiedot joko tämän s-pankin tilille tai emännän Minttu Pitkäsen op tilille. Rahat kelpaa, sen jälkeen yhteydenpito loppuu kuin seinään.

Yritin eilen vielä toisella sähköpostilla sopia sen kanssa noutokauppoja, mutta postitus oli ainut joka käy (vaikka ilmoituksessa lukee, että mahdollisesti myös postitse voi toimittaa) :D Itseltä meni nyt onneksi vain 32e, fb:n puolella joltain 45e mennyt kuukausi sitten. Sähköpostit mihin tähän mennessä tullut vastausta ovat olleet nimeltään Henkka Hirvonen, Jupe Luukas ja Juppi Luukko. Näitä torin ilmoituksia edukkaista muisteista on nyt sattunut omaan silmään lähes päivittäin ja tyyppi pitää ilmoituksia sen puoli päivää tai jotain ja poistaa.
Kuulemma Juppi ja Minttu Pitkänen jäivät kiinni lauantaina. Ehkä ne rikosilmoitukset olikin hyödyllisiä.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Kyseisen mintun profiilin kun katsoi facebookista niin huomaa heti että on vedetty muutakin kuin pulkkaa.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
157
Pakko oli käydä fb:ssä viestiä laittamassa:
have fun

kannattaa pitää silmät auki jos satutte astumaan ulos piriluolasta
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Minulle antoi muistien nouto osoitteeksi paikan joka valikoitui tehdasalueen pihaksi lahdessa. Olisiko mahdettu ryöstää sitten. Viestittely kutenkin loppui kun kyselin näistä huijjauksista ja viimeinen vastaus oli 187 vasikka. En kyllä vasikoinnista tiedä jos kerta kyselee asiasta. Kannattaa vain aina ilmiantaa herran ilmotukset.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
390
Minulle antoi muistien nouto osoitteeksi paikan joka valikoitui tehdasalueen pihaksi lahdessa. Olisiko mahdettu ryöstää sitten. Viestittely kutenkin loppui kun kyselin näistä huijjauksista ja viimeinen vastaus oli 187 vasikka. En kyllä vasikoinnista tiedä jos kerta kyselee asiasta. Kannattaa vain aina ilmiantaa herran ilmotukset.
Mitäköhän hän 187 vasikalla tarkoittaa. On ehkä parempi mennä tekemään rikosilmoituksen ja toivoo, että saisi saada rahat takaisin. Ehkä joskus joku porukka menis hakkaamaankin sen.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Mitäköhän hän 187 vasikalla tarkoittaa. On ehkä parempi mennä tekemään rikosilmoituksen ja toivoo, että saisi saada rahat takaisin. Ehkä joskus joku porukka menis hakkaamaankin sen.
Kai tuon voisi tappouhkauksena ottaa vaikka taitaa olla vain gangtarapista opittua uhoamista.

Section 187 (often referenced in slang simply as 187) of the California Penal Code defines the crime of murder. The number is commonly pronounced by reading the digits separately as "one-eight-seven," or "one-eighty-seven," rather than "one hundred eighty-seven."
187 (slang) - Wikipedia
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
115
Tällä edellä mainitulla lahtelaisella oli ainakin eilen MSI GTX 1060 myynnissä tori.fi, poisti ilmoituksen päivällä ja ilmoitti tänään aamulla että voi postittaa näyttiksen tarvittaessa.
Tarjosi pankkitileiksi Jussi L. (S-Pankki) ja Minttu P. (OP). Olisi kuulema riittänyt että maksan osan vain etukäteen ja loput kun olen tuotteen saanut.
Antoi jopa numeronsa ja tietyn ajan milloin voi soittaa, mutta eipä vastannut:lol:
 
Viimeksi muokattu:

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Eiköhän nuo vangita aika nopeasti jos tuota tahtia jatkavat. Noista kannattaisi tehdä ilmotus poliisille kanssa. Taitaa olla petoksen yritys nimikkeenä tuossa.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Laittakaa hetinku näätte niin screenshot ja nuo numerot ja tiedot poliisille ni joutaa nistit linnaan.. vaikka valtion rahoista meneekin niiden hoivaaminen mut eipähän tee rötöksia ja saavat kitkutella ilman kamaa..
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
157
Eikös noissa tapauksissa taida mennä yleensä hyvin pitkään, ennenkuin homma etenee käräjille asti isomman asialistan kera ja tuomio luokkaa petos, rangaistuksena sakkoja (joita ei maksa koskaan kun toimeentulotuesta ei ulosmitata) ja jos oikein paljon petoksia (kuten varmaan hänen tapauksessa) niin hyvällä tuurilla muutama kuukausi vankeutta, joka on ehdonalainen, ellei satu olemaan ehdotonta tuomiota alla lähitulevaisuudelta?
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Veikkaan et herralla väkivalta+huume+vankila+petos taustaa sen verran et napsahtaa. Kaikki vaan talteen.. itse ainakin nettivinkkasin herran viestin et katotaa miten sinivuokot reagoi :D
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Jos niitä ilmotuksia teette niin pitää olla viestistä screenshotit missä tarjoaa jotain myytävää+tilinumerot. Noitten pitäs riittää petoksen yritykseen kun kyseisistä henkilöistä on useampi rikosilmotus meneillään jo petoksista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Jos niitä ilmotuksia teette niin pitää olla viestistä screenshotit missä tarjoaa jotain myytävää+tilinumerot. Noitten pitäs riittää petoksen yritykseen kun kyseisistä henkilöistä on useampi rikosilmotus meneillään jo petoksista.
Hieman ot mut kannattaa muutenkin ottaa screenshotteja aina kun tekee kauppoja netissä, itselle parikin kertaa käynyt niin että ilmoitus muuttunut kauppojen teon aikana.
Ja muutenkin ihan hyvä tapa jos tulee jälkikäteen jotain ongelmia niin ei myyjä pääse sanomaan et vika oli kerrottu ilmoituksessa vaikkei ollut.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
On kyllä valitettavan paljon nykyään kaikennäköisiä säätäjiä. Esim eilen törmäsin torissa käyttämättömään/avaamattomaan Samsung S7 Edgeen suht halpaan hintaan, no puhelimelle kun oli tarvetta ni rupesin sit kyselemään tarkemmin. Tuo kaveri oli ostanut useamman kalliin puhelimen DNA:lta luotolla, kun kyselin miten takuu hoituu noissa luotolla ostetuissa ni sanoi suoraan että ei takuuta kun ei ole aikomustakaan maksaa puhelimia. Tässä vaiheessa totesin että kiitos mutta ei kiitos :)

Toki tuolla kaverilla puhelimet kyllä oli ja nouto olisi onnistunut, eli olisi saanut halvalla uuden kalliin puhelimen. Mutta en ainakaan itse halua tuollaiseen sekaantua. Tiedä vaikka tollanen puhelin lopulta kuitenkin menisi operaattorin "blacklistille" kun jätetty maksamatta.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
690
On kyllä valitettavan paljon nykyään kaikennäköisiä säätäjiä. Esim eilen törmäsin torissa käyttämättömään/avaamattomaan Samsung S7 Edgeen suht halpaan hintaan, no puhelimelle kun oli tarvetta ni rupesin sit kyselemään tarkemmin. Tuo kaveri oli ostanut useamman kalliin puhelimen DNA:lta luotolla, kun kyselin miten takuu hoituu noissa luotolla ostetuissa ni sanoi suoraan että ei takuuta kun ei ole aikomustakaan maksaa puhelimia. Tässä vaiheessa totesin että kiitos mutta ei kiitos :)
Heh. Oli rehellinen kun sanoi että ei aikomusta maksaa niitä. :D
Mutta mielestäni sen ei pitäisi vaikuttaa takuuseen..
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
45
Siellä olis taas Torissa Mintulla ja Jussilla prossuja myytävänä...
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Jutellin itseasiassa tnään poliisin kanssa tuosta kaksikosta. Niin ottakaa aina screenshot siitä ilmoituksesta ja ilmoittakaa päijjät hämeen poliisin sähköpostiin tai sitten poliisin nettivinkkiin tuo homma screenshoteilla koska kyseisellä kaksikolla on niin paljon tuota taustaa että kakkua heilahtaa ja nuo tori.fi ilmoitukset luetellaan petoksen yritykseksi jo.. itse kun laitoin tälle minnalle mailia niin äijjänsä taas alkoi uhoamaan :D on siinä taas yhteiskunnan reppanoita.. perkelen paapomista kyllä kun itse ovat huumetiensä aloittaneet..
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Laitetaan nyt tänne alkuunsa ja poistetaan, kun tarvetta tulee...

Nimimerkki Hyp0crit möi Z97 emon kohta viikko sitten (tarjosin lauantaina, maksoin sunnuntaina), mutta sen jälkeen ei ole miehestä kuulunut, eli ei vastaa yksityisviestiin (keskiviikkona kyselin, että onko tulossa ja äsken uusiksi)

Mikä tässä korpeaa on se, että kun kaupat sovittiin, niin tein selväksi, että minulla olisi hieman kiire kyseisen komponentin kanssa, kun edellinen emo lahosi alta. Ehdotin jopa, että laitan screenshottia maksutapahtumasta verkkopankissa, että saa paketin heti matkaan, mutta miehelle ei moinen kelvannut (ymmärrän tämän, kun tuollaisen voi helposti väärentää). Sanoi lähettävänsä tiistaina smarpostilla, kun silloin rahojen pitäisi varmasti jo näkyä tilillä. Eipä ole näkynyt, vaikka yleensä menevät päivässä.

Nyt huomasin sellaisen, että emot sijaitsevat ilmoituksen mukaan Sastamalassa...

Myydään - Emolevyjä 1150 / FM2

...Mutta tiistaina myyntiin ilmestyi näytönohjaimia Jyväskylään (tällekkin toki voi olla loogisia selityksiä, esim opiskelee JKL ja kotoisin sastamalasta, kaverin kortit tms). Mielenkiintoista sikäli toki, että itse asun Jyväskylässä, niin olisi tuo nouto/tuontikin kelvannut.

Selitys tällä erää kunnossa, spoilerien sisällä vielä alkuperäinen teksti tallessa, jos jotain ilmenee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
1
Minulta kanssa huijasi rahaa jonkun verran. Rikosilmoitus tehty. Nyt kun olen seurannut kaveria niin ollut monta huijaus myyntiä torissa prossua, muistia, näyttistä. Viimeksi tuo 1060 näyttis. Jos jollai osoite tietoa niin laittaa tänne vaan ja lähetään porukalla hakemaan omat takasin.​
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
50
[poistettu] nimisenä kaupittelevasta huijarista käynnissä rikosilmoitus.. tori.fi palvelussa kauppasi.. eli välttäkää. aneli myöhemmin amnteeksi ja vakuutteli olevansa pahoillaan.. niiinkuin sillä mitään merkitystä olisi :)

ja [poistettu] oli huijarin käyttämä alias postiosoite.. tilinumero paikantui Ouluun.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
89
On kyllä valitettavan paljon nykyään kaikennäköisiä säätäjiä. Esim eilen törmäsin torissa käyttämättömään/avaamattomaan Samsung S7 Edgeen suht halpaan hintaan, no puhelimelle kun oli tarvetta ni rupesin sit kyselemään tarkemmin. Tuo kaveri oli ostanut useamman kalliin puhelimen DNA:lta luotolla, kun kyselin miten takuu hoituu noissa luotolla ostetuissa ni sanoi suoraan että ei takuuta kun ei ole aikomustakaan maksaa puhelimia. Tässä vaiheessa totesin että kiitos mutta ei kiitos :)

Toki tuolla kaverilla puhelimet kyllä oli ja nouto olisi onnistunut, eli olisi saanut halvalla uuden kalliin puhelimen. Mutta en ainakaan itse halua tuollaiseen sekaantua. Tiedä vaikka tollanen puhelin lopulta kuitenkin menisi operaattorin "blacklistille" kun jätetty maksamatta.
Saattaa olla varastetuilla henkkareilla tilattuja, eli poliisikin voi kiinnostua...
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Muistutus! Ketjussa ei saa julkaista henkilötietoja, kuten nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai tilinumeroa!
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Voiko tilinumerosta laittaa osan? Jos loput peittää tähillä? Vaikka tyyliin 3 viimestä nroa tähteä tai vastaava?
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Täällä on nyt enemmänkin jaettu näitä huijareiden nimiä ja kannattaa muistaa, että henkilötietojen jakaminen kielletään jo foorumin säännöissä. Monessa tapauksessa se nimi ei edes kuulu huijarille, vaan kyseessä on identiteettivarkaus ja huijari käyttää jonkun paikkakunnalla asuvan nimeä.

Jakakaa mieluummin vaikka niitä Torin myynti-ilmoituksia ja tietenkin foorumilaisten käyttäjätunnuksia.

Ps. Erään ystäväni nimeä käytettiin useammassa huijauksessa ja tämän henkilötiedot sitten kiersivät Suomi24:n ketjuissa sekä muilla foorumeilla. Viimeisenä yllätyksenä huijatut soittelivat uhkauspuheluita ja lopulta asiaa puitiin käräjillä.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
50
Ei se tilinro "paikanna" henkilöä. Tili voi olla avattu joskus aikoinaan muualla, käytössä silti vaikka olisi muutettu 10 kertaa.

jos tätä edes ajettiin takaa...

eli silloin tilinumero juuri paikantuu ouluun.. jos... puhuin siis nimen omaan konttorista. tietnkään tilinumeron perusteella ei voi henkilöä varmistaa henkilöietosuoja kun estää sen. silti sen voi selvittää että tili oli avattu oulun konttorissa jonka läheisyydessä tämä henkilö myös asusteli kun samalla sukunimellä elossa olevia sattui olemaan 12 kpl ja etunimellä ja sukunimellä jonka antoi itse henkilökin paikantui juuri sinne.. lisäksi aneli etten tekisi rikosilmoitusta ja tarjosi jopa rahaa siitä hyvästä. ei auttanut..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
685
Varoituksena!!! Tarkastakaa tiliotteesta, että maksaja on se, kenen kanssa kauppaa käytte! Poliisi otti yhteyttä, kun minut sotkettiin petosvyyhtiin.

Tori.fi kautta ostaja maksoi minulle prossusta, jonka sitten pakettiautomaatin kautta lähetin. Ainoa asia, mistä hälytyskellojen olisi pitänyt soida, oli toinen nimi tilisiirtokuitissa ja väärä summa. Väärän summan ostaja kuittasi sillä, että oli ostanut näyttiksen ja sekoitti myyjän minuun.
No, laitettu liikaa saatu summa prossun kanssa pakettiin ja lähetetty. Kun postin omat sekoilut ja vaikean paketin perillemenon jutut jätän pois, niin lyhyesti:
Tämä prossun ostaja oli myynyt 1080- näyttistä 490€ hintaan ja ostaja oli maksanut sen minun tilille, jonka rahan luulin tulleen itseltään prossun ostajalta. No, tämä näyttiksen ostaja ei sitten saanut olematonta näyttistä, mutta minä sain prossusta rahat ja prossun ostaja ilmaisen prossun + 40€ rahaa.

Näyttiksen ostaja vei asian poliisille ja minua epäiltiin lievästä petoksesta tilinumeron perusteella, ennen kuin vyyhti kokonaisuudessaan alkoi poliisille aueta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Varoituksena!!! Tarkastakaa tiliotteesta, että maksaja on se, kenen kanssa kauppaa käytte! Poliisi otti yhteyttä, kun minut sotkettiin petosvyyhtiin.

Tori.fi kautta ostaja maksoi minulle prossusta, jonka sitten pakettiautomaatin kautta lähetin. Ainoa asia, mistä hälytyskellojen olisi pitänyt soida, oli toinen nimi tilisiirtokuitissa ja väärä summa. Väärän summan ostaja kuittasi sillä, että oli ostanut näyttiksen ja sekoitti myyjän minuun.
No, laitettu liikaa saatu summa prossun kanssa pakettiin ja lähetetty. Kun postin omat sekoilut ja vaikean paketin perillemenon jutut jätän pois, niin lyhyesti:
Tämä prossun ostaja oli myynyt 1080- näyttistä 490€ hintaan ja ostaja oli maksanut sen minun tilille, jonka rahan luulin tulleen itseltään prossun ostajalta. No, tämä näyttiksen ostaja ei sitten saanut olematonta näyttistä, mutta minä sain prossusta rahat ja prossun ostaja ilmaisen prossun + 40€ rahaa.

Näyttiksen ostaja vei asian poliisille ja minua epäiltiin lievästä petoksesta tilinumeron perusteella, ennen kuin vyyhti kokonaisuudessaan alkoi poliisille aueta.
Lähetitkö smartpostilla prepaid-numeroon?
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Tää tyyli on aika kettumainen, onneks ei oo tullu itelle vastaan. Näitä aika hankala tunnistaa kun itsekin aika paljon käytän emännän tiliä maksuihin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 410
Viestejä
4 160 102
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom